Lale Gül zegt af te zien van kinderen
Moderator: Moderators
Lale Gül zegt af te zien van kinderen
Schrijfster en Islam-critica Lale Gül zegt geen kinderen te willen omdat ze deze niet zou willen opzadelen met een moeder die leeft onder permanente (doods-)bedreigingen https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... dreigingen
Als we bedenken wat zich gisteren in Zweden weer eens voordeed...
Als we bedenken wat zich gisteren in Zweden weer eens voordeed...
Re: Lale Gül zegt af te zien van kinderen
Ach, dit is een probleem van alle generaties, cylturen en ook niet alleen mbt islam.
Hoeveel ouders maken zich ongerust over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen of beginnen daarom überhaupt niet aan kinderen.
Ik bedoel: Lekkere tijd leven we nu om aan kinderen te beginnen. Waar zadel je ze mee op? Er speelt nogal wat.
Echter, dat zeiden generaties voor ons ook al
Hoeveel ouders maken zich ongerust over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen of beginnen daarom überhaupt niet aan kinderen.
Ik bedoel: Lekkere tijd leven we nu om aan kinderen te beginnen. Waar zadel je ze mee op? Er speelt nogal wat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Volgens mij heb jij alleen de topic titel gelezen. Vergis ik me?
Je reageert totaal niet inhoudelijk, mijns inziens zelfs geheel off-topic.
Hoe haal je het anders in je hoofd om zo op de post van BS te reageren?
- "Ach, dit is een probleem van alle generaties"

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Ja hoor schat. Ik weet wat er speelt bij Lale. Vind het wel een fijn idee dat je me overal wilt corrigeren. Ik wilde slechts aangeven dat velen Lale zijn voorgegaan in hun besluit wel of geen kinderen te nemen gezien een onzekere toekomst.HierEnNu schreef: ↑01 feb 2025 01:34![]()
Hoe haal je het anders in je hoofd om zo op de post van BS te reageren?Of meen je dat echt?
En dat hebben ze toch echt, of jij wilt of niet, gemeen. De aanleiding tot het besluit ligt misschien anders.
M a w: Een in topic reactie.
En mag ik je nogmaals verzoeken de overige topics (waaronder deze) niet te vervuilen met je "goedbedoelde" advies? Daar is je Knabbel-hoekje voor bedoeld. Daar mag je fulmineren op mij.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maarten van Rossum, ex jury De Slimste Mens (ook een verdienste) en bovenal historicus, kreeg vorige week een vergelijkbare vraag uit het publiek. Zijn reactie was dat het van alle tijden is. Ik heb de neiging daar wel mee eens te zijn.HierEnNu schreef: ↑01 feb 2025 01:34![]()
Hoe haal je het anders in je hoofd om zo op de post van BS te reageren?Of meen je dat echt?
Aanvullend, het is echt van de zotte dat iemand doodsbedreigingen krijgt voor wat men vindt. Lisa Loeb heeft zelfs een doodsbedreiging gekregen omdat ze deelnam aan De Slimste Mens
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Waar ben je het wel mee eens dan? Dat schrijf je er niet bij. Ben je het er mee eens dat het van alle tijden is dat een vrouw er voor kiest om geen kinderen te krijgen, omdat ze die kinderen niet zou willen opzadelen met een moeder die leeft onder permanente doodsbedreigingen? En omdat ze serieus verwacht niet lang meer te zullen leven?
Zij leeft in Nederland hoor. Sinds wanneer is dat hier in Nederland van alle tijden?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
.
Sorry, misschien moet je taallessen gaan volgen. Bij voorkeur Nederlands.HierEnNu schreef: ↑01 feb 2025 10:07Waar ben je het wel mee eens dan? Dat schrijf je er niet bij. Ben je het er mee eens dat het van alle tijden is dat een vrouw er voor kiest om geen kinderen te krijgen, omdat ze die kinderen niet zou willen opzadelen met een moeder die leeft onder permanente doodsbedreigingen? En omdat ze serieus verwacht niet lang meer te zullen leven?
Zij leeft in Nederland hoor. Sinds wanneer is dat hier in Nederland van alle tijden?Bizar!
En misschien is het handig de tweede alinea ook te lezen. Dat verduidelijkt mijn standpunt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
In Nederland wordt iemand zo serieus bedreigd dat zij afziet van wat voor mensen een van de belangrijkste aspecten van het leven is: een gezin stichten. Dit omdat zij haar religie verlaat en zich uitspreekt over wat ze daarvan vindt.
Reeds in de 1e reactie wordt dit gebaggetaliseerd.
Niet op een streng religieus forum, maar op Freethinker.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
De mens lijdt het meest door het vrezen dat hij vreest.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
gerard_m schreef: ↑01 feb 2025 12:09 In Nederland wordt iemand zo serieus bedreigd dat zij afziet van wat voor mensen een van de belangrijkste aspecten van het leven is: een gezin stichten. Dit omdat zij haar religie verlaat en zich uitspreekt over wat ze daarvan vindt.
![]()
En welke zelfs nog verder bagatelliserend reactie verwachtte
ik helemaal niet op jouw mijns inziens terechte opmerking? Zulks:
- "De mens lijdt het meest door het vrezen dat hij vreest."
alsof men in het geheel niet bekend is met het feit dat eerwraak steeds
meer toegepaast wordt in Nederland de laatste jaren.
Eigenlijk vind ik zulk wegkijkgedrag nog zorgwekkender dan de toenemende eerwraak!
---------------
Waarom dat dan? Waar baseer je dat op? Je vertelt er niet bij waarom!
De tweede alinea heb ik zelfs al twee keer gelezen!Mullog schreef:En misschien is het handig de tweede alinea ook te lezen.
Dat verduidelijkt mijn standpunt.
Waarom denk je dat ik die niet gelezen heb?
Welk standpunt verduidelijkt die tweede alinea dan?
Jouw tweede alinea:
Herlees zelf eens? Ook na nogmaals herlezen begrijp ik niet wat dat verduidelijkt?
Wat verduidelijkt jouw tweede alinea? Dat deelname aan 'De Slimste Mens' gevaarlijk is?
.
.
https://images.app.goo.gl/FHHRzKCmoJ9Eccmd9
Het is de waarheid als een koe. Moet iedereen die een bedreiging naar zijn of haar hoofd krijgt, maar afzien van kinderen?
Zulks zou het uitsterven van de mens betekenen.
Het is de waarheid als een koe. Moet iedereen die een bedreiging naar zijn of haar hoofd krijgt, maar afzien van kinderen?
Zulks zou het uitsterven van de mens betekenen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Respectloos en gevaarlijk
Ik vind het bagatelliseren van de bedreigingen waar Lale Gül mee te maken heeft,
niet alleen respectloos, maar ook gevaarlijk. Dit soort reacties negeert mijns inziens
de realiteit van eerwraak, een fenomeen dat helaas wél toeneemt in Nederland.
Ik vind het schrijnend dat de focus ligt op het bekritiseren van haar persoonlijke keuze
in plaats van op het probleem dat haar daartoe dwingt.
Dit soort wegkijken vind ik minstens zo zorgwekkend als het probleem zelf. Wie doet
alsof dit slechts 'inbeelding' is, draagt bij aan een cultuur waarin slachtoffers niet
serieus genomen worden. Beter de aandacht richten op waar het écht om gaat:
- het beschermen van slachtoffers tegen geweld en onderdrukking.
.
.
Het klinkt idd. bagatelliserend zoals het nu geschreven en gesuggereerd wordt, zeker niet gezien je felle reacties elders.
Is dat ook je bedoeling?
Ik persoonlijk denk van niet, want dan zou je niet verder gaan over de zorg over de toekomst.
Het roept bij mij wel de vraag op:
Besef je het verschil wel met het moeten leven in daadwerkelijk doodsgevaar?
Het gaat echter nu daadwerkelijk over het afzien van het stichten van een gezin.Hoeveel ouders maken zich ongerust over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen of beginnen daarom überhaupt niet aan kinderen.
Is dat ook al van alle tijden?
Als het al mogelijk zou zijn, daar het gebruik van voorbehoedsmiddelen pas de laatste halve eeuw gebruikelijk is en oha. geaccepteerd.
En de mogelijkheid van sterilisatie voor een jonge gezonde volwassene, nog zonder kinderen, ook niet werd gedaan en op z'n minst ontmoedigd, ook nu nog.
Wie kent een voorbeeld van het afzien van een gezin uit angst van nabij?
Ik moet nu denken aan een tante, die zo bang was voor hel en verdoemenis en de eeuwige straf voor een in zonde geboren mens, dat zij geen kinderen wilde.
Dat was voor haar in haar tijd een reden om niet te trouwen.
Zij was geboren in 1910 uit streng en zwaarmoedig, gelovige ouders.
Wat een geloofsovertuiging en groepsdruk, en angst daarvoor, kan doen.
En het gedwongen zijn in een rollenpatroon.
Ik denk toch niet dat dit zo algemeen is, dat je dit kunt afdoen met een:
"Ach, dat is van alle generaties en van alle tijden."
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ouders hebben zich altijd druk gemaakt over de toekomst. Religieus gebaseerd of anderszins. Nu maakt Lale zich zorgen over (waarschijnlijk) eerwraak en dat is zuur. Maar is het minder zuur als mensen zich zorgen maken ivm Poetin, Xi, Kim, Trump of in het algemeen het klimaat? Ook die zorgen zijn serieus te nemen.
Je zal in oorlogsgebied wonen. Moet je dan aan kinderen denken? Voor hetzelfde geld is het over 9 maanden immers vrede.
De k dat mensen vele overwegingen doormaken alvorens wel of niet aan kinderen te beginnen. Angst voor toekomst is er 1 van.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je herhaalt slechts je woorden waar ik op reageerde.
Natuurlijk niet, maar daar gaat het nu niet over.dikkemick schreef: ↑01 feb 2025 15:53Maar is het minder zuur als mensen zich zorgen maken ivm Poetin, Xi, Kim, Trump of in het algemeen het klimaat? Ook die zorgen zijn serieus te nemen.
Je zal in oorlogsgebied wonen. Moet je dan aan kinderen denken? Voor hetzelfde geld is het over 9 maanden immers vrede.
De k dat mensen vele overwegingen doormaken alvorens wel of niet aan kinderen te beginnen. Angst voor toekomst is er 1 van.
En is ook niet over mijn bericht wat jij citeert.
Wanneer ga je eens gewoon reageren op wat er wordt geschreven?
Een heel specifiek onderwerp, wat behandeld wordt in de topicopening.
Oké, het betreft geweldadigheden uit hoofde van de Islam.
Maar wat nu dichter bij huis en hier in Nederland zich afspeelt.
Directe herleiding of relatie hiermee kan via:
Kinderloos willen blijven en redenen hiervoor:
Groepsdruk en angst voor de gevolgen daarvan.
Je hoeft verder niets iets te schrijven, als je er niets specifieks over te zeggen hebt.
En niet steeds weer de ellende van de hele wereld er bij te halen, wat verder hier niets mee te maken heeft.
Als je al die namen erbij blijft benoemen, dan kun je wel je hele geschiedenisboek neerpennen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.