Timmermans gaat als Kok II??
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Timmermans gaat als Kok II??
Bij PvdA/Groenlinks werd feest gevierd, want ze waren groter geworden als de PVV. (Als we voorspellingen mogen geloven)
Maar in feite hadden ze een zetel verloren, dus waarom zo blij???
Deed me denken aan Kok, die na een verkiezingsnederlaag uitriep: ""Het is gelukt, we zijn de grootste partij van Nederland.""
In werkelijkheid hadden de concurrenten nog meer verloren dan de PvdA.
Daarna volgde nederlaag op nederlaag om op 9 zetels uit te komen.
(Onder de verguisde den Uyl was dat nog een dikke 50 met uitzicht naar 60)
De liberaal Kok was het paard van Troje, is er nu een tweede paard binnen gehaald?
Maar in feite hadden ze een zetel verloren, dus waarom zo blij???
Deed me denken aan Kok, die na een verkiezingsnederlaag uitriep: ""Het is gelukt, we zijn de grootste partij van Nederland.""
In werkelijkheid hadden de concurrenten nog meer verloren dan de PvdA.
Daarna volgde nederlaag op nederlaag om op 9 zetels uit te komen.
(Onder de verguisde den Uyl was dat nog een dikke 50 met uitzicht naar 60)
De liberaal Kok was het paard van Troje, is er nu een tweede paard binnen gehaald?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Re: Timmermans gaat als Kok II??
Het is één grote farce, er is om te beginnen.nog geen officiële uitslag, op basis van de prognose is de PVV toch echt de 'grote winnaar'. En gaan 'PvdA/GroenLinks' überhaupt wel als één fractie in het EP zitten?
Mijn stem weer weggegooid aan de SP.
Mijn stem weer weggegooid aan de SP.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het schijnt dat de uitslag al aan diverse mensen is doorgegeven, waaronder de pers.
Maar we zullen zien, als de uitslag helemaal conform de prognose is dan is er gelekt.
---------------------------
Nee ze gaan in verschillende fracties zitten. dat is iets wat grenst aan kiezersbedrog.
Tja ik had graag gestemd op de Piraten Partij maar door het kies systeem gaat je stem dan hier verloren.
Punt twee: geen gezamelijke fractie ' ja, dat bedoel ik. Kiezersbedrog. Dus is de PVV de grote winnaar.
We kunnen voor de verkiezingen voor het Europarlement nu wel zien wat een beetje kiesdrempel (in het geval van Nederland zo'n 3%) kan doen. Nog steeds genoeg partijen over.
We kunnen voor de verkiezingen voor het Europarlement nu wel zien wat een beetje kiesdrempel (in het geval van Nederland zo'n 3%) kan doen. Nog steeds genoeg partijen over.
Als pvv de grootste is, is de stemmende Nederlander de grote looser. Enige waar deze naar heeft gekeken is het vertekende beeld van immigratie.B.S. schreef: ↑07 jun 2024 20:20 Punt twee: geen gezamelijke fractie ' ja, dat bedoel ik. Kiezersbedrog. Dus is de PVV de grote winnaar.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Loser is met één O.
Ah joh, het is één grote farce. Deze verkiezingen gingen nergens over.
Ah joh, het is één grote farce. Deze verkiezingen gingen nergens over.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Maar op elk voorstel om dat te veranderen zodat jij wel zonder dat risico op de piratenpartij kunt stemmen, heb jij tot nu toe negatief gereageerd.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑07 jun 2024 19:31Het schijnt dat de uitslag al aan diverse mensen is doorgegeven, waaronder de pers.
Maar we zullen zien, als de uitslag helemaal conform de prognose is dan is er gelekt.
Nee ze gaan in verschillende fracties zitten. dat is iets wat grenst aan kiezersbedrog.
Tja ik had graag gestemd op de Piraten Partij maar door het kies systeem gaat je stem dan hier verloren.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb elders een beter voorstel gedaan.Peter van Velzen schreef: ↑08 jun 2024 02:34Maar op elk voorstel om dat te veranderen zodat jij wel zonder dat risico op de piratenpartij kunt stemmen, heb jij tot nu toe negatief gereageerd.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑07 jun 2024 19:31Het schijnt dat de uitslag al aan diverse mensen is doorgegeven, waaronder de pers.
Ik wil in alle landen de zelfde lijst.
Ik denk niet als er jou manier van tellen zou worden toegepast de piratenpartij wel een zetel zou hebben gehaald.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dezelfde lijst in alle landen, daar ben ik vóór.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jun 2024 09:12 Ik heb elders een beter voorstel gedaan.
Ik denk niet als er jou manier van tellen zou worden toegepast de piratenpartij wel een zetel zou hebben gehaald.
Maar dat heeft geen effect op een stam die verloren gaat als je op een partij stemt die te klein is.
Wel zal de piratenpartij zal dan waarschijnlijk niet meedoen, zodat jij je stem op een andere manier moet verkwanzelen.
Ik beweer niet dat de piratenpartij een zetel zou hebben behaald. Maar een andere partij, die de sympathie heeft van de piratenpartij zou er van kunnen profiteren. Je stem gaat dan niet totaal verloren.
Ik had op Volt willen stemmen, die willen net als jij een transnationale kieslijst
Helaas, heb ik wel een enveloppe ontvangen om mijn stem in te versturen. Maar een stembiljet hó maar!
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
De piraten partij zou in een land als Duitsland misschien wel genoeg hebben gehaald om zo met de restjes uit andere landen een fractie te vormen.Peter van Velzen schreef: ↑09 jun 2024 02:29Dezelfde lijst in alle landen, daar ben ik vóór.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 jun 2024 09:12 Ik heb elders een beter voorstel gedaan.
Maar dat heeft geen effect op een stam die verloren gaat als je op een partij stemt die te klein is.
Wel zal de piratenpartij zal dan waarschijnlijk niet meedoen, zodat jij je stem op een andere manier moet verkwanzelen.
Ik beweer niet dat de piratenpartij een zetel zou hebben behaald. Maar een andere partij, die de sympathie heeft van de piratenpartij zou er van kunnen profiteren. Je stem gaat dan niet totaal verloren.
Ik had op Volt willen stemmen, die willen net als jij een transnationale kieslijst
Helaas, heb ik wel een enveloppe ontvangen om mijn stem in te versturen. Maar een stembiljet hó maar!
Volt heeft hele vreemde ideeën het huidige lid wil een oorlog tegen Rusland beginnen.
Atoom wapens schrikken haar niet af want de verwoesting in Rusland zou groter zijn als bij ons.
Geen biljet dat is wel vreemd, ik zou er melding van maken, maar bij wie moet je dan zijn?
Bij de Kiesraad denk ik. Hoewel... Een aantal verkiezingen geleden is er wat mis gegaan met de volmacht die mijn vrouw en ik hadden bedacht omdat we tijdens de verkiezingen in het buitenland zaten. De gemeente stuurde, na onze klacht, een bericht dat we, tegen kosten, naar de Raad van State konden. Van de Kiesraad, waar we ook geklaagd hebben, nooit meer iets gehoordTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jun 2024 08:26 ...
Geen biljet dat is wel vreemd, ik zou er melding van maken, maar bij wie moet je dan zijn?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
De uitslag, kijk vooral naar het kaartje helemaal onderaan met de grootste partij (?) per gemeente https://app.nos.nl/nieuws/ep2024/
En dan bleef meer dan 50% van de potentiële PVV-kiezers nog thuis, schijnt. De VVD is nog in twee gemeenten de grootste partij geworden. En let op Oranje=SGP. Ook voor de Biblebelt wel een hele goede score, lijkt het.
Ik heb weer braaf gestemd, stem weggegooid, kiesdrempel hè. En sowieso, wat is er nou eigenlijk veranderd? De klassieke drie, Zwart Rood Blauw nog steeds achtereenvolgens de grootste, zoals al decennia, alleen nu wat kleiner geworden. De individuele stem voor 'Europa' betekent nog minder dan die voor de Tweede Kamer, door de enorm complexe besluitvorming en lobbies binnen de EU, en dan is het EP ook nog steeds geen 'echt' parlement.
En de 'partij' PvdA/GroenLinks heeft in dit geval toch echt aan kiezersbedrog gedaan...
En dan bleef meer dan 50% van de potentiële PVV-kiezers nog thuis, schijnt. De VVD is nog in twee gemeenten de grootste partij geworden. En let op Oranje=SGP. Ook voor de Biblebelt wel een hele goede score, lijkt het.
Ik heb weer braaf gestemd, stem weggegooid, kiesdrempel hè. En sowieso, wat is er nou eigenlijk veranderd? De klassieke drie, Zwart Rood Blauw nog steeds achtereenvolgens de grootste, zoals al decennia, alleen nu wat kleiner geworden. De individuele stem voor 'Europa' betekent nog minder dan die voor de Tweede Kamer, door de enorm complexe besluitvorming en lobbies binnen de EU, en dan is het EP ook nog steeds geen 'echt' parlement.
En de 'partij' PvdA/GroenLinks heeft in dit geval toch echt aan kiezersbedrog gedaan...
Het morele einde van de PvdA gaat samen op met daadwerkelijke einde van de PvdA https://www.wyniasweek.nl/met-kati-piri ... -voltooid/
'Ome' Joop den Uyl aan de vooravond van wat de Zesdaagse Oorlog zou blijken te zijn https://x.com/Gerard1945X/status/193714 ... 07/photo/1
'Ome' Joop den Uyl aan de vooravond van wat de Zesdaagse Oorlog zou blijken te zijn https://x.com/Gerard1945X/status/193714 ... 07/photo/1
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hoe hebben ze volgens jou gedaan?B.S. schreef: ↑10 jun 2024 16:16 De uitslag, kijk vooral naar het kaartje helemaal onderaan met de grootste partij (?) per gemeente https://app.nos.nl/nieuws/ep2024/
Ik wens u alle goeds
Wat vertel je toch iedere keer weer een b.s. Is dat omdat jij je naam wil waarmaken? Of heb je je naam gekozen omdat je zelfkennis hebt?B.S. schreef: ↑23 jun 2025 23:30 Het morele einde van de PvdA gaat samen op met daadwerkelijke einde van de PvdA https://www.wyniasweek.nl/met-kati-piri ... -voltooid/
Je kan vandaag de dag niet vergelijken met toen voor de zesdaagse oorlog. Toen was Israel enkel en alleen verdedigend. Nu vallen ze enkel en alleen aan. Ze hebben zelfs termen verzonnen zoals "preventieve aanval" kindje doden, want het word misschien ooit wel een terrorist
"escalerend de-escaleren".. Gewoon om eigen gelijk te blijven verdedigen..
En volgens de cijfers heeft de PVDA -GL juist meer leden erbij dan dat er weg zijn gelopen (en de mensen die weg zijn gelopen zijn mensen die blijkbaar hun vrijheid van meningsuiting belangrijker vinden dan de vrijheid van meningsuiting van een ander)..
En ik ben ook wel benieuwd hoe en waar PVDA GL aan verkiezersbedrog heeft gedaan. Als je nu naar de cijfers kijkt komt dat bedrog elders vandaan. Namelijk oa bij de PVV. Meteen na de verkiezingen al. Het was juist PVDA/GL dat met een realistisch verhaal kwam, cijfers doorberekend door de instanties die dat doen en de gewone man met de pet zou erop vooruitgaan. Niet het bedrijfsleven. En zij hebben toen een "complot" opgezet om PVDA en Groen Links te tackelen. Want geloof maar dat het grote bedrijfsleven een vinger in de pap heeft bij VVD en BBB.
De gekozen naam van B.S. is geen argument. Gelieve die er buiten te laten.
Peter van Velzen