Ook op het Freethinkersforum verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting
Zoals ik het inschat en tot mijn eigen verbazing ook met pijn 'in mijn hart' zo ervaar, is er met pijn in het hart door Moderating in rode letters verklaard dat het onverstandig is om een discussie over de staat Israel op dit moment voort te zetten, aangezien dat op dit moment een buitengewoon partijdige sfeer oproept, waarbij tevens werd uitgesproken dat er hopelijk een spoedig einde aan de huidige mate van polarisatie komt. Het zij zo ...
Ik ben van mening dat wij, leden van Freethinkers inclusief Moderating uiteraard, op korte termijn met elkaar bespreekbaar zouden moeten maken hoe dit zo ver is kunnen escaleren en hoe we de verstandhoudingen weer kunnen normaliseren vóór dat de ontstane polarisatie ook andere onderwerpen binnendringt en gaat overheersen. Hoe? Dat weet ik niet, maar voorlopig niet de discussie aangaan over het Israel-Palestina conflict lijkt mij een verstandige eerste stap.
Ik ga dat advies opvolgen en zelf ook een afkoelingsperiode in acht nemen.
Voorlopig niet de discussie aangaan over het Israel-Palestina conflict kan iedereen, althans, de leden van Freethinkers inclusief Moderating, de tijd en ruimte verschaffen om op de eerste plaats voor zichzelf de eigen rol in deze onder het vergrootglas te leggen, want ieder van ons is volwassen en dus verantwoordelijk voor het eigen gedrag en bij eigen gedrag horen ook de eigen spontane reactieve uitingen waarmee olie op het [bewust aangestookte?] vuurtje wordt gegooid.
Zonder zulk soort reactieve uitingen maakt polarisatie namelijk geen kans ...