Tijdelijke inperking van Vrijheid van Meningsuiting tav. Israel Palestina meningen.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

Tijdelijke inperking van Vrijheid van Meningsuiting tav. Israel Palestina meningen.

Bericht door HierEnNu »

Ook op het Freethinkersforum verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting

Zoals ik het inschat en tot mijn eigen verbazing ook met pijn 'in mijn hart' zo ervaar, is er met pijn in het hart door Moderating in rode letters verklaard dat het onverstandig is om een discussie over de staat Israel op dit moment voort te zetten, aangezien dat op dit moment een buitengewoon partijdige sfeer oproept, waarbij tevens werd uitgesproken dat er hopelijk een spoedig einde aan de huidige mate van polarisatie komt. Het zij zo ...

Ik ben van mening dat wij, leden van Freethinkers inclusief Moderating uiteraard, op korte termijn met elkaar bespreekbaar zouden moeten maken hoe dit zo ver is kunnen escaleren en hoe we de verstandhoudingen weer kunnen normaliseren vóór dat de ontstane polarisatie ook andere onderwerpen binnendringt en gaat overheersen. Hoe? Dat weet ik niet, maar voorlopig niet de discussie aangaan over het Israel-Palestina conflict lijkt mij een verstandige eerste stap.
Ik ga dat advies opvolgen en zelf ook een afkoelingsperiode in acht nemen.

Voorlopig niet de discussie aangaan over het Israel-Palestina conflict kan iedereen, althans, de leden van Freethinkers inclusief Moderating, de tijd en ruimte verschaffen om op de eerste plaats voor zichzelf de eigen rol in deze onder het vergrootglas te leggen, want ieder van ons is volwassen en dus verantwoordelijk voor het eigen gedrag en bij eigen gedrag horen ook de eigen spontane reactieve uitingen waarmee olie op het [bewust aangestookte?] vuurtje wordt gegooid.

Zonder zulk soort reactieve uitingen maakt polarisatie namelijk geen kans ...

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Re: Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, het is als in de tweede kamer in Nederland. Ze kunnen elkaar de huid vol schelden, maar achteraf samen een biertje drinken.
Zo zie ik het hier ook.
Maak je niet druk, neem een lekkere pint! Ik betaal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 31 mar 2024 15:30HierEnNu, het is als in de tweede kamer in Nederland.
[-X
Nee, wij zijn leden van Freethinkers en zij zijn politici!
dikkemick schreef:Ze kunnen elkaar de huid vol schelden,
maar achteraf samen een biertje drinken.
Als jij hun voorbeeld wilt volgen ga je gang,
maar is het je ontgaan dat recentelijk het ene kamerlid letterlijk dreigde het andere kamerlid op diens bek te slaan terwijl zij bijna binnen elkaars handbereik stonden?
dikkemick schreef:Zo zie ik het hier ook.
Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid,
maar ik neem de huidige situatie wel serieus!
dikkemick schreef:Maak je niet druk, neem een lekkere pint! Ik betaal.
Nou lijk je echt op een politicus!
Beloftes doen waarvan je bijvoorbaat weet dat je die niet waar zult maken!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Pas op, anders sla ik je op je b.. =P~
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Re: Tijdelijke inperking van Vrijheid van Meningsuiting tav. Israel Palestina meningen.

Bericht door Maria »

Afgesplitst van een topic waar het gaat over Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?
HierEnNu schreef: 31 mar 2024 14:15
Neem me niet kwalijk, dat ik je eerste zin zie als een "clickbait" opmerking.

Zoals je verderop wel aangaf, gaat uitsluitend om betreffende topic onderwerp en verder is het tijdelijk totdat we er op zijn minst een beetje vertrouwen in kunnen hebben dat verdere discussie gaat in de zin van hoe we het graag zien op FT.
De algemene doelstellingen van freethinker.nl
freethinker.nl is opgezet met de volgende algemene doelstellingen:

Het stimuleren van kritisch en vrij kunnen denken over maatschappelijke kwesties vanuit een wetenschappelijk, logisch, skeptisch en rationeel oogpunt. De rede voert de boventoon, waarbij argumenten en feiten de grootste rol spelen.
Zoals jullie hebben kunnen ervaren wordt lang niet altijd hier op afgerekend.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Re: Tijdelijke inperking van Vrijheid van Meningsuiting tav. Israel Palestina meningen.

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 01 apr 2024 00:23 Afgesplitst van een topic waar het gaat over Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?
HierEnNu schreef: 31 mar 2024 14:15
Neem me niet kwalijk, dat ik je eerste zin zie als een "clickbait" opmerking.
Waarom zou ik je zulks kwalijk nemen?
Kennelijk bedoel je iets en wil je iets aangeven,
maar weet je niet wat een "clickbait" opmerking betekent?
Wat bedoel jij met "clickbait" opmerking?

Maria schreef:Zoals je verderop wel aangaf, gaat uitsluitend om betreffende topic onderwerp en verder is het tijdelijk totdat we er op zijn minst een beetje vertrouwen in kunnen hebben dat verdere discussie gaat in de zin van hoe we het graag zien op FT.
De algemene doelstellingen van freethinker.nl
freethinker.nl is opgezet met de volgende algemene doelstellingen:

Het stimuleren van kritisch en vrij kunnen denken over maatschappelijke kwesties vanuit een wetenschappelijk, logisch, skeptisch en rationeel oogpunt. De rede voert de boventoon, waarbij argumenten en feiten de grootste rol spelen.
Zoals jullie hebben kunnen ervaren wordt lang niet altijd hier op afgerekend.
Wat jouw motivatie is en waarom jij een afsplitsing nodig vindt vraag ik me wel af, want wat ik schrijf gaat wel degelijk over 'Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?' Wat ik daar schrijf betreft op geen enkele manier 'Feedback van deelnemers naar Forumbeheer.'
  • maar is letterlijk een oproep aan de leden van Freethinkers!

Kan zijn dat ik me vergis hoor, maar ik heb sterk de indruk dat er bij Moderating sprake is van een zekere mate van fragiliteit jegens de veronderstelling dat er op Freethinkers geen sprake is van 'Vrijheid van Meningsuiting' vanwege de geldende regels die om moverende redenen onder andere ook die 'Vrijheid van Meningsuiting' beperken en dat er kennelijk bij jou enige wrevel ontstaat omdat ik het door Moderating verordeneerde voorlopige 'taboe' ten aanzien van onderwerp 'Israël/Palestina' als verdergaande beperking van 'Vrijheid van Meningsuiting' beschouw en mijns inziens ook volledig terecht als zodanig benoem.

Wat bedoel jij met "clickbait" opmerking en waarom hoort mijn schrijfsel
  • volgens jou thuis in 'Feedback van deelnemers naar Forumbeheer.'?
    :?: :?: :?:
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu. Tip: Neem het moderatie stokje eens 1 maand over aub.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 01 apr 2024 09:42HierEnNu. Tip: Neem het moderatie stokje eens 1 maand over aub.
Eerst dat beloofde biertje! Anders ga ik zelf de politiek in ...
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 01 apr 2024 15:35
dikkemick schreef: 01 apr 2024 09:42HierEnNu. Tip: Neem het moderatie stokje eens 1 maand over aub.
Al een idee voor een partij(naam)?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 01 apr 2024 15:43
Partij Voor Vrijdenkers.
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 01 apr 2024 15:50
dikkemick schreef: 01 apr 2024 15:43

Partij Voor Vrijdenkers.
Krijg je ruzie met de grote Geert
Einstein/Mick
Plaats reactie