Zijn eigen video's herken je daaraan dat ze altijd eindigen met hetzelfde Joodse lied waarvan ik blij ben dat ik de woorden ervan niet versta, omdat ik niet met dat wereldbeeld wil leven, maar het begin van de muziek en de stem van de zanger mij om de één of andere reden altijd heel diep raakt (op de helft van het lied gekomen wordt alles grondig verpest, maar gelukkig begrijpt Singer dat ook en doet hij het zijn luisteraars nooit aan tot het eind te moeten luisteren.
Deze Rabbi Tovia Singer is echter wel zo bijzonder, - charismatisch, deskundig, buitengewoon geleerd, praktisch nooit tegen te spreken - dat hij ook wel tien maal door Derek Lambert van Myth Vision Podcast is geïnterviewd. Tovia Singer wordt op dit forum door verscheidene forummers gecomplimenteerd, ook door mij (oa. hier). Hij is duidelijk een topic waardig dat geheel aan hem gewijd is!
Rereformed
Opnieuw voor de liefhebbers die ruim een uur van hun tijd kunnen spenderen
Leuk interview tussen Robert M. Price (Dr. Bob) en rabbi Tovia Singer dat eergisteren op het kanaal van Singer werd geüpload.
Ik plaats het maar even hier, omdat beide heren in dit topic al eerder genoemd werden.
Blijkbaar zijn deze heren nog wel on speaking terms, hetgeen een alleraardigst tweegesprek oplevert.
Het christelijk geloof komt er tijdens hun analyse niet bepaald zonder kleerscheuren vanaf. En dat is overduidelijk een understatement.
Op 16:15 geeft Tovia Singer een korte visie op het Evangelie volgens Marcus, dat momenteel ook elders op dit forum aandacht krijgt.
Singer verduidelijkt andermaal de paulinische visie op dit evangelie door en passant te verwijzen naar Marcus 15:39.
De arme (blinde) joden hebben al die tijd niets van Jezus begrepen, maar de tijdens Jezus sterven aanwezige Romeinse hoofdman (=heiden en ter plaatse vertegenwoordiger van het Romeinse Rijk) begreep het geheimenis wel: "Waarlijk, deze Mens was Gods Zoon!"