Mijn naam is Joop (yopi)
Moderator: Moderators
Mijn naam is Joop (yopi)
Ik was hier lang geleden ook al actief. Ik ben nu terug omdat ik weer es deel wil nemen aan de gesprekken die hier gaande zijn. Wat en hoe weet ik nog niet. Ik ben vooral geïnteresseerd in filosofie. Ik zoek inspiratie om een deel van mezelf weer terug te vinden. We zien wel.. En ik hoop natuurlijk ook dat ik anderen hier kan plezieren met gebabbel en diepzinnigheden.
Ik ben niet per se een vrijdenker, meer would be.
Peter Sloterdijk:
Het ergste dat je van God kunt beweren is dat hij niet bestaat.
Het ergste dat je van de realiteit kunt beweren is dat je er alleen als realist in kunt overleven.
Het ergste dat je van de realiteit kunt beweren is dat je er alleen als realist in kunt overleven.
Re: Mijn naam is Joop (yopi)
Hallo en welkom. Ik ken je nog van filosofieforum.nlyopi schreef: ↑29 aug 2022 16:25 Ik was hier lang geleden ook al actief. Ik ben nu terug omdat ik weer es deel wil nemen aan de gesprekken die hier gaande zijn. Wat en hoe weet ik nog niet. Ik ben vooral geïnteresseerd in filosofie. Ik zoek inspiratie om een deel van mezelf weer terug te vinden. We zien wel.. En ik hoop natuurlijk ook dat ik anderen hier kan plezieren met gebabbel en diepzinnigheden.
Misschien…
Ik was je net nog aan het zoeken op dat forum! Fijn dat ik je nu hier vindt...
Hoe is het met jou?
Hoe is het met jou?
Peter Sloterdijk:
Nadat de kinderen de deur uit waren gescheiden. Nu in een flatje in Rotterdam alleen. Alle tijd voor forums…
Ik ben op filosofieforum Neon-Neon4, pas sinds kort weer terug daar.
Of het ooit nog wat gaat worden met mij…ik denk het niet:-)
Misschien…
Joh... Nou ja. Mijn kort samenvatting is: 2 maanden geleden is mijn vrouw overleden. Ik zit nu alleen in ons huis en probeer nu weer een draad te vinden. Of Dat Wat Wordt.... ook een vraagteken. Ik hoop je iig wel te spreken. Via pb of 1 van de 2 ter sprake gekomen fora. Je bent wat mij betreft nog steeds een soort vriend 
Peter Sloterdijk:
Zeker Joop, nog gecondoleerd dan. Vele uren samen in discussie is inderdaad ook wat ik onder vriendschap versta. Geen betere manier om elkaar te leren kennen. Vriendschap met mij zet je hier misschien wel op achterstand. Ik kan hier niet op veel bijval rekenen.yopi schreef: ↑29 aug 2022 17:25 Joh... Nou ja. Mijn kort samenvatting is: 2 maanden geleden is mijn vrouw overleden. Ik zit nu alleen in ons huis en probeer nu weer een draad te vinden. Of Dat Wat Wordt.... ook een vraagteken. Ik hoop je iig wel te spreken. Via pb of 1 van de 2 ter sprake gekomen fora. Je bent wat mij betreft nog steeds een soort vriend![]()
Misschien…
welkom Yopi
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom en veel plezier. En ook gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
Vreemde opmerking @Leon, alsof het feit dat jij niet veel bijval krijgt invloed heeft op wat anderen doen. Ik kan het mij niet voorstellen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Met het idee “dat zal er wel weer zo eentje zijn” chapeau als je dat achterwege kunt laten.
Misschien…
Welkom terug Yopi.yopi schreef: ↑29 aug 2022 16:25 Ik was hier lang geleden ook al actief. Ik ben nu terug omdat ik weer es deel wil nemen aan de gesprekken die hier gaande zijn. Wat en hoe weet ik nog niet. Ik ben vooral geïnteresseerd in filosofie. Ik zoek inspiratie om een deel van mezelf weer terug te vinden. We zien wel.. En ik hoop natuurlijk ook dat ik anderen hier kan plezieren met gebabbel en diepzinnigheden.
Interesse en erover willen schrijven is altijd goed.
Voor mij is filosofie heel gevarieerd en hoort in zekere zin bij de overdenkingen van het leven en de zin ervan.
Dat doen de meeste mensen wel op een bepaalde manier, ieder naar zijn eigen aard.
Soms gewoon dingen uit het leven gegrepen, wat mij het meeste ligt.
En soms heel theoretisch.
Het vinden van medestanders is wat we allemaal hopen, maar een goed debat gaan we niet uit de weg.
En je weet het al........de meeste regelmatige schrijvers hier zijn vrijdenker, en zoals ik het zie, ook vrij praktisch van aard.
Ik hoop dat je iig. iets vindt om je vooruit te helpen in je zoektocht.
We kunnen allemaal van elkaar leren.
Dat hoop ik tenminste.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Jezelf (al dan niet voor een specifiek deel) willen terugvinden impliceert dat je jezelf (of dat deel) verloren hebt?
Jezelf verliezen in gedachten... ja, dat is altijd een risico. Ook hier.
Welkom!
Jezelf verliezen in gedachten... ja, dat is altijd een risico. Ook hier.
Welkom!
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- Ronaldus67
- Ervaren pen
Dat zou kunnen. Het gaat hier over yopi niet over mij.Ronaldus67 schreef: ↑29 aug 2022 20:45Dat het om 'bijval' zou moeten gaan, zit in Leons hoofd.
Misschien…
- Ronaldus67
- Ervaren pen
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom Yopi, mogen wij weten wat je vorige nickname was?
Ik neem aan dat je de regels nog kent.
Die kunnen we wellcht ook aktiveren als dat je liever is dan de nieuwe naam
Dan kunnen ook anderen jou terugvinden
Ik neem aan dat je de regels nog kent.
Die kunnen we wellcht ook aktiveren als dat je liever is dan de nieuwe naam
Dan kunnen ook anderen jou terugvinden
Ik wens u alle goeds