https://www.npostart.nl/andries-en-de-w ... ON_1295242
Gert Korthof vind dat hij zijn positie als hoogleraar misbruikt om zijn persoonlijk geloof te promoten.
https://korthof.blogspot.com/
Moderator: Moderators
De parafernalia mogen daarbij niet worden verwisseld.ChaimNimsky schreef: ↑10 dec 2018 23:39 Wat is er verkeerd aan iemand die over zijn/haar geloofsbeleving spreekt? Het lijkt me dat hij prima over zijn overtuiging mag praten als hij hiertoe door Andries wordt uitgenodigd. Evenmin is m.i. de locatie van het interview - dat zich deels afspeelt op de universiteit, in een witte jas - een heikel punt zolang hij niet persoonlijk mensen gaat aanspreken om hen te bekeren. Iemand mag toch best uitkomen voor zijn/haar geloof in een TV interview?
Fish,
“Jij zegt dat gelovigen niets moeten hebben van wetenschap en waarheidsvinding. Maar dat is volstrekt niet waar! Er zijn talloze wetenschappers die in God geloven. Er zijn Nobelprijswinnaars die in God geloven! Het geloof is voor mij heel persoonlijk, bevindelijk. Ik heb een relatie met God, zo ervaar ik dat, maar ik heb de afgelopen vijfendertig jaar voortdurend geprobeerd het geloof te verbinden met de wetenschap en dat lukt mij ook.
Dat mag voor jou zo zijn, dat hoeft voor hen niet zo te zijn, en dat is in hun geval hun goed recht.
Met andere woorden: "Ik heb gelijk en anderen zouden het ook moeten geloven."Het geloof is voor mij heel persoonlijk, bevindelijk.
Ja precies, dat doet mij denken aan hemel en hel.
Dat geldt duidelijk voor de onderhavige heren Knevel en Dekker.LonelyThinker schreef: ↑11 dec 2018 15:22Dat mag voor jou zo zijn, dat hoeft voor hen niet zo te zijn, en dat is in hun geval hun goed recht.
Zo bezien.Ronaldus67 schreef: ↑11 dec 2018 15:20 Er lijkt bij sommigen een misvatting over het woord evangeliseren te bestaan. Evangeliseren hoeft niet altijd met opdringerige bekeringsdrang gepaard te gaan. .........
Misschien is Cees Dekker geen hardliner als het om evangeliseren gaat, maar impliciet houdt hij zich (in elk geval tijdens dit interview dat zich deels op zijn werk afspeelt) wel degelijk met zending bezig wat mij betreft.
Evangelisatie, ieder op zijn eigen wijze.