Hoe men deze gekkigheid hulp durft te noemen.
Je zal maar tot de doelgroep behoren.
Wat is nou de boodschap die ze willen uitdragen? Vraag ik me af.
Eerst wordt er verteld dat je een vlinder moet worden want dan heb je Jezus aan je zijde en prachtige sterke vaardigheden.
Daarna ben je weer een zondig zwak en teer vlindertje, en pas op pas op voor de demonen.
Dan denk ik.. hoe kan dat nououou? Je was toch een bevoorrechte vlinder van god met een hoge positie en JC aan je zijde, enzo.
Ben je dan nóg te zondig en slap en te zwak?
En dat noemen ze dan... verhelderend.
Zou gelovige jeugd hier nou niet vreselijk om moeten lachen?
Een verhelderend artikel met liederen en opdrachten voor Bijbelstudie
Geestelijke strijd voor gelovigen,
Als een vlinder van God
– ben je bevoorrecht met een hoge positie
– moet je standhouden in de vrijheid
– mag je kracht ontvangen vanuit Gods Woord
– mag je licht en liefde ontvangen
– mag je dankbaar leven tot eer van God
Nou, klinkt allemaal goed toch?Gelovigen kunnen ook meer zien dan ongelovigen. Zij hebben ‘geloofsogen’, waarmee zij de geestelijke zaken van het Koninkrijk van God kunnen waarnemen. Gelovigen zijn ‘ziende’ gemaakt, om heerlijkheid in de Zon der gerechtigheid te kunnen zien. Zij zien op Jezus!
Dan komt vlinder aan het woord...
Die blijkbaar weinig heeft aan al die prachtige goddelijke gaven, zo bevoorrecht en sterk klinkt 't vlindertje niet.
Ik ben eigenlijk ook wel kwetsbaar. Ik kan spoedig worden gepakt door een vogel, een spin of een ander dier. Door slechte weersomstandigheden kunnen mijn vleugels beschadigen of kan ik te weinig energie opdoen.
Dan denk ik... als god het zo goed met je voorhad.. waarom heeft ie dan die vlinder ook niet snel en effectief gemaakt?Het lijkt wel alsof ze onze gangen nagaan, terwijl ze ons op de meest listige en gemene wijze willen vangen. Als je eenmaal in een web vastzit, kun je er zelfstandig niet meer uit.
Of wat listiger enzo. Of in ieder geval niet zo kwetsbaar en minimaal sterk en bevoorrecht genoeg om wel zelfstandig uit een web te komen, om maar wat te noemen. En waarom zijn nou opeens de spinnen de grote gemene demonen? Zijn spinnen dan geen creatie van god?
Gaan onze gelovige jongeren nu een hekel aan spinnen krijgen?
Dan een uitleg over wat demonen zijn.
En waar zitten die demonen? Noouoouu ook nog in de kerk. Weet je dat ook weer, die buurvrouw naast je die zo vriendelijk kijkt.. sja.
En bij de mooiste bloemen natuurlijk. Ook gezellig.
Demonen zijn als spinnen
en de spinnen
– zijn listige en gemene roofdieren
– zijn op zeer veel plaatsen te vinden
– loeren altijd op prooi
– werken snel en effectief
– verstrikken en verlammen
Wat is nou eigenlijk de moraal van dit verhaal? Wat is dan die o zo enge gevaarlijke foute foei?Demonen werken op een occulte, verborgen en duistere wijze. Op sommige duistere plaatsen hebben ze meer macht en invloed dan op lichtere plaatsen. Maar juist ook bij de mooiste bloemen en op de aantrekkelijkste plaatsen kunnen ze zich schuilhouden. Zij zitten verborgen in jouw mooie bloemen, waar jij je voedsel uit haalt. Zij houden de schijn op, en verbergen het venijn, om het plotseling te kunnen spuwen.
Zelfs in de kerk zijn ze aan het werk. Ze kunnen goed imiteren, willen geen kleur bekennen en nemen zelfs een vrome kleur aan. Zij doet dit om occult en ongestoord hun verlammende werk te kunnen doen. Ze proberen het geestelijk werk lam te leggen.
Nouououou de strijd tussen slangenzaad en vrouwenzaad! Voilà, weet je dat ook weer.
En daardoor....
Bars, disco's en houseparty's en popmuziekliefhebbers,
En je beeldscherm natuurlijk. Maar hè... die had je toch nodig om dit prachtige hulpartikel te lezen.
De rode draad die door de wereldgeschiedenis loopt, is de strijd tussen het slangenzaad en het vrouwenzaad. Het ging de satan om het ombrengen van het levende Kind (Openb. 12:4). Hij wil nog steeds het geestelijk zaad van Gods kinderen verwoesten.
Dit zien we gebeuren met druggebruikers, popmuziekliefhebbers, alcoholisten en veel (jonge) levensgenieters die ‘uit hun dak’ willen gaan. Satan wil als de listige slang juist ook de christenen meesleuren in zijn verleidende rivier (Openb. 12:15).
Wanneer ben je in het zicht van de slang?
Je bent binnen het gezichtsveld van de slang als je op de plaatsen van wereldse verleiding komt. Ik denk hierbij aan bars, disco’s en houseparty’s. Hij komt je ook tegemoet in het beeldscherm.