Storm schreef:
@Eclect,
Je hebt gelijk,dat schreef je niet. Ik was al teveel in de lorem om dat goed te zien
Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt; maar je zet mensen die hier kritiek hebben op wat GS doet weg als moraalridders. Als ik het niet goed lees dan hoor ik het wel.
Jonge mensen vrij laten je hebt gelijk, ik was blij toen mijn dochters "netjes'' getrouwd waren, een pak van mijn hart.
Hi, Storm. Ik heet Petra, al m'n hele leven lang. Met aanmelden is het onhandig want er heten er een heleboel zo.
Heb het geprobeerd te wijzigen maar dat gaat niet, dat eclect stoort me maar dat wist ik ook niet van tevoren. Daarom zet ik 't er maar bij. Petra een is mens.
Een hele gewone gezellige veertiger, gelukkig getrouwd met een prachtexemplaar. En we hebben twee prachtige mensen voortgebracht. Een dochter en een zoon. Ze zijn beiden seksueel actief. Zoon met z'n ene lief. En dochter heeft er heel wat lief.
De moraalridders zijn niet (per definitie!) de mensen die kritiek op GS hebben. Ook dat heb ik niet gezegd.
GS was de aanleiding om dit topic te openen, omdat ik het over GELIJKE RECHTEN wil hebben.
Dus ik wil niet de GS discussie (die een andere discussie is) hier nog een keertje voeren.
Zoals ik daar al zei tegen iemand; als je het over verkrachting wilt hebben, open daar dan een topic voor en ik ben de eerste die je bijvalt. Maar hou de zaken uit elkaar. Fantaseren, seks en verkrachtingen zijn heel verschillende dingen, alleen voor de laatste moet je gestoord zijn, en het is geen regel maar uitzondering. De normale gezonde man is prima in staat om werkelijkheid van fantasie te scheiden.
Waar ik me boos over maak het oproepen van dat beeld. En die slachtoffer rol waar vrouwen zichzelf in (laten) duwen. Zielig, zwak, reddeloos verloren zonder ridder op het witte paard, en bibberend, blozend, braaf en netjes wachtend op die ene ware prins. Ik zag zoveel van dat type reacties langskomen dat ik besloot een topic te starten.
Waarom blij zijn als dochter 'netjes' getrouwd is?
Wat is dan wel of niet netjes?
Het is in mijn ogen zeer netjes als dochter seksueel actief is. En de lusten van de liefde kan scheiden.
Ze hoeft niet te trouwen, maar het mag wel.
Dat kan met een vrouw zijn, dat kan met een man zijn, ze mag het helemaal zelf weten.
De wereld zit niet vol met gevaarlijke gekken. Je hoeft niet achter iedere hoek gevaar te verwachten.
De meeste mensen zijn hele gewone prachtige wezens, met al die kleine mitsjes en maartjes die erbij horen.
Alleen wat seksuele moraal voor vrouwen betreft zijn we nog een beetje in de oude tijd blijven hangen. Of (gezien jouw woodstock verhaal

) weer terug in de oude tijd gegleden. Het woord 'slet' bestaat nog steeds, en alleen maar bij de gratie van de victoriaanse moraal. Omdat er een andere norm voor vrouwen als voor mannen is. Het moet nodig uit ons woordenboek geschrapt worden.
Ik hoor nu Janus Joplin, uit je link. Fantastisch!
Hoe vond je Katy? Ik vind 'r zo leuk, een speer maken van de hak van je schoen, de jungle en de tijger temmen, maar wel gezellig de nageltjes van de olifant lakken.
Vrouwelijk blijven en krachtig zijn; mooie boodschap.
x Petra
P.S. Mooi, gastgezin.