Beste wensen

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Plaats reactie
Prief
Forum fan

Beste wensen

Bericht door Prief »

Hoi,

De beste wensen voor 2016 en de opvolgende jaren.

Excuses aan diegenen die ik onrecht heb aangedaan in de korte tijd die ik hier actief was.
En excuses aan diegenen die nog een antwoord van mij te goed hebben/hadden.
Ik heb al een tijdje niet gepost om 2 redenen, dit forum bleek niet het forum waar ik op gehoopt had en er zijn de afgelopen tijd persoonlijke zaken geweest die wat meer prio hadden.

Mocht er iemand zijn die nog in contact wil blijven met mij, voor bijvoorbeeld een post/vraag waar je nog graag een antwoord op wil of wat dan ook, stuur me dan een pm. Over een weekje of 2 log ik even in om eventuele pm's te antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Prief
HankS
Diehard

Re: Beste wensen

Bericht door HankS »

Ook jij de beste wensen voor 2016 .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Alle goeds voor 2016.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Beste mensen wensen.. Eh, beste wensen, mensen!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ook de beste wensen Prief. Het ga je goed!
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De beste wensen Prief.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

De beste wensen en vooral een gezond 2016 toegewenst.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Voor jou ook Prief, de beste wensen.

Moet ik dit toch zien als een soort van afscheid?
Als dat zo is dan kan ik dat respecteren en begrijpen.
Of anders; de belangrijkste prioriteiten gaan voor.

Soms doe je lang je best, maar erkennen dat je elkaar niet zo ligt op bepaalde gebieden is soms het beste en kan ook gewoon eerlijk gezegd worden.
Ik hoop voor jou, dat als je daar behoefte voor mocht voelen, je elders een meer overeenkomende thuisbasis zult vinden.
Misschien zijn er zeker wel overeenkomende ideeën en gedachten, ook op dit forum, alleen niet zo erg voor wat betreft de spirituele zijde van ons bestaan.
Kom nog eens langs zou ik zeggen en kijk af en toe een keer om het hoekje en anders, het ga je goed. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Al wat wenselijk is Prief.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Maria schreef:Voor jou ook Prief, de beste wensen.

Moet ik dit toch zien als een soort van afscheid?
Hi Maria,

Yups.
Als dat zo is dan kan ik dat respecteren en begrijpen.
Of anders; de belangrijkste prioriteiten gaan voor.

Soms doe je lang je best, maar erkennen dat je elkaar niet zo ligt op bepaalde gebieden is soms het beste en kan ook gewoon eerlijk gezegd worden.
Ik hoop voor jou, dat als je daar behoefte voor mocht voelen, je elders een meer overeenkomende thuisbasis zult vinden.
Misschien zijn er zeker wel overeenkomende ideeën en gedachten, ook op dit forum, alleen niet zo erg voor wat betreft de spirituele zijde van ons bestaan.
Kom nog eens langs zou ik zeggen en kijk af en toe een keer om het hoekje en anders, het ga je goed. :)
Dank je, en ik wil de rest ook bedanken. En doctorwho voor zijn aanbeveling "De Vis In Ons" waar ik inmiddels aan ben begonnen.

Wat ik jammer vind aan dit forum is dat het staat voor het vrije denken, wat uiteraard heel mooi is, maar helaas betekent het hier ook dat andersdenkenden snel als minderwaardig worden gezien. In mijn ogen wijkt dit forum niet af van religieuze forums. Wij zijn de besten en de rest is minderwaardig en/of achterlijk. Her en der zie ik zelfs vormen van klassieke kruistochten. Maw alle kenmerken van een religieuze sekte.
Dit is in mijn ogen niet de juiste weg.

Ik heb het uiteraard niet over iedereen.

Verder wil ik het volgende kwijt over God. Wat ik hier gemerkt heb is dat velen God personificeren en/of eigenschappen aan Hem toekennen om vervolgens dan aan te tonen dat het belachelijk is om in zo'n soort god te geloven. Het enige wat jullie dan doen is jullie eigen gecreëerde godsbeeld bekritiseren, het zegt niets over De God.

Over de koran wil ik het volgende kwijt. Ik snap niet dat hier hele discussies en weerleggingen de ronde doen terwijl de meesten hier niet eens de tekens van elkaar kunnen onderscheiden. Bovendien heb ik gemerkt dat velen sowieso niet eens geïnteresseerd zijn in wat er werkelijk staat, de meeste lezen liever een kromme vertaling dan een betere vertaling, om bekende redenen. Maar ieder moet uiteraard zelf weten hoe hij het wil lezen.

Hoe dan ook, het gaat jullie goed. Dit was mijn laatste post hier.

Prief
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

prief schreef:Hem
Hem?
Over personificatie gesproken! :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jammer dat Prief mijn reactie niet meer leest. Hij heeft namelijk gelijk. Wij praten altijd over een bedachte god, niet over een werkelijk bestaande god. De reden is dat er geen objectieve waarnemingen van goden bestaan. Alleen maar beweringen over goden door andere mensen.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie