Mijn eerste post op FT!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

AKH

Mijn eerste post op FT!

Bericht door AKH »

Goedemorgen!

Na al een tijdje te hebben meegelezen toch maar het besluit genomen om me aan te melden. Ik zal me even kort* voorstellen, elkaar beter leren kennen komt dan later wel.

Mijn naam is Andre, ben woonachtig in het midden van het land en hou me beroepsmatig bezig met financiele dienstverlening. Hoofdzakelijk houdt dat in het afwikkelen van effectentransacties.
In mijn vrije tijd lees en wandel ik graag. Deze twee combineren is me tot nu toe niet zo goed bevallen. Daarnaast ben ik een fervent cabriorijder.

Hoe ben ik hier op Freethinker terecht gekomen? Het zal voor een flink aantal van jullie bekend voorkomen. Van huis uit gereformeerd (vrijgemaakt) en christelijk gereformeerd opgevoed heb ik eigenlijk altijd al vragen gehad waarop zelden een bevredigend antwoord kwam. Maar om de lieve vrede wille (hele familie en vriendengroep ook christelijk) toch nooit de stap gezet om me nu eens echt te verdiepen in de materie.

Tot de komst van internet.
Zo veel informatie beschikbaar. Opeens waren er wel antwoorden op mijn vragen, het waren alleen antwoorden die niet pasten in mijn toenmalige omgeving. Het was dan ook snel gedaan met mijn "geloof", mede dankzij FT dat ik ook tegenkwam tijdens mijn zoektochten.

Wat er bij mij over bleef was ongeloof, letterlijk en figuurlijk. Letterlijk omdat ik zelf niet meer geloof, figuurlijk omdat ik niet kan geloven - maar het fascineert me wel - dat iemand nog kan geloven gezien alle beschikbare informatie.

Het zal me heel erg benieuwen hoe het me hier op FT gaat bevallen. Discussieren in geschrift is niet mijn sterkste kant, maar ik hoop van jullie te kunnen leren.

* Toch nog iets langer geworden dan ik had verwacht.
PietV.
Erelid

Re: Mijn eerste post op FT!

Bericht door PietV. »

Welkom AKH, we hebben maar weinig veelschrijvers dus op dit punt val je niet op. Ik ben blij dat freethinker iets heeft bijgedragen in de ontmanteling van je geloof. Welkom op deze plek.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Welkom!
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Welkom AKH. Er is volgens mij nog wel een cabrioliefhebber te vinden op het forum:)
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom,

gelukkig kan ik mij tot nu toe een auto met dak permitteren :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
AKH

Bericht door AKH »

Dank!

@PietV: Aardige term, ontmanteling van je geloof.
Eerst verschijnen er een of twee barstjes in de mantel. Eerst negeer je het nog wat, maar het worden er steeds meer. Je begint wat te pulken. De barsten worden scherven. Die beginnen er uit te vallen en tot slot klapt het hele kaartenhuis in elkaar.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Welkom AKH!

Om lezen en wandelen op een prettige manier te kunnen combineren beveel ik het luisterboek aan
.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Welkom.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom AKH.
Ik kijk uit naar je bijdragen hier. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

AKH schreef:. Je begint wat te pulken. De barsten worden scherven. Die beginnen er uit te vallen en tot slot klapt het hele kaartenhuis in elkaar.
Interessant dat ik de laatste tijd steeds vaker afvalligen tegen kom uit de christelijk gereformeerde hoek. Kom je uit de vrijgemaakte richting?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Welkom hier en veel leermomenten gewenst !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Welkom, van ook een gelukkig ex gelovige. :wink:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
AKH

Bericht door AKH »

Nogmaals dank.
PietV. schreef:
AKH schreef:. Je begint wat te pulken. De barsten worden scherven. Die beginnen er uit te vallen en tot slot klapt het hele kaartenhuis in elkaar.
Interessant dat ik de laatste tijd steeds vaker afvalligen tegen kom uit de christelijk gereformeerde hoek. Kom je uit de vrijgemaakte richting?
Geboren en gedoopt ben ik in de CGK. Toen ik een jaar of zes was zijn mijn ouders (en ik dus ook) overgegaan naar de GKV. De verschillen in opvattingen waren toen en in die plaats redelijk klein maar mijn ouders vonden het vooral makkelijker in verband met scholen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MeFlower88
Forum fan

Bericht door MeFlower88 »

Hoi Andre,
Ik ben zelf ook net nieuw op dit forum en herken je verhaal! Ik durf mezelf alleen nog geen ongelovige te noemen ;).
Welkom en groetjes
Plaats reactie