Een verstoorde relatie

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Een verstoorde relatie

Bericht door PietV. »

Ruim onder de Balkenende norm krijgt een predikant uit Winterswijk bij zijn afscheid een jaarlijks bedrag van 80.00 euro bruto mee voor minimaal 1 jaar tot maximaal 5 jaar. Voor een academicus met een dienstverband van enkele tientallen jaren die op straat wordt gezet valt het alleszins mee. Als hij een carrière als bankier had gehad dan was dit bedrag vermenigvuldigd met enkele nullen. Echter het gaat over verstoorde verhoudingen en daarna gaat de deur overal dicht. Op het CIP en elders; mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Het twitter account van deze predikant:

Evert v Gooswilligen @Evertvan · 25 aug. 2013
@GuusKuijer eerst is er de wil tot goed of minder goed gedrag, en pas dan boetseert de mens een bijpassende god

Evert v Gooswilligen @Evertvan · 20 jan. 2013
@GuusKuijer Als god bestaat schiet deze wereld er bar weinig mee op.

Evert v Gooswilligen
‏@Evertvan
@GuusKuijer terwijl god volgens je laatste boek (en ik vind terecht) alleen maar onze eigen gedachte is

Van ruime afstand zie ik dus vrijzinnige standpunten voorbij komen. Tevens is de desbetreffende dominee een epicureër. Als non-conformist ben ik zelf ook gecharmeerd van epicurius. De verstoorde verhoudingen lijken voort te vloeien uit zijn opvattingen die vermoedelijk niet overeenkomen met de gewenste standpunten van de PKN. Misschien zit ik er volledig naast, maar mocht dit scenario op waarheid berusten, dan wens ik hem sterkte en een werkkring waar hij zichzelf kan zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
zalwel
Forum fan

Re: Een verstoorde relatie

Bericht door zalwel »

Mooie onderschriften!
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef:R. Misschien zit ik er volledig naast, maar mocht dit scenario op waarheid berusten, dan wens ik hem sterkte en een werkkring waar hij zichzelf kan zijn.

Ja, zeker met die 80 euro PietV. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

zalwel schreef:Mooie onderschriften!
Ja, het zouden citaten kunnen zijn van beroemde vrijdenkers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef: Ja, zeker met die 80 euro PietV. :wink:
Gelukkig hoeft de belastingbetaler er dit keer niet voor op te draaien :) . Het komt voor rekening van de kerk die hem de laan uit stuurt.
Plaats reactie