Even voorstellen en mijn verhaal (ex-moslim?)

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

freedomxx

Even voorstellen en mijn verhaal (ex-moslim?)

Bericht door freedomxx »

Hallo,

Zoals jullie zien, ben ik nieuw op deze forum.
Ik heb me aangemeld omdat ik mijn ervaringen met anderen wil delen. Ik wil er ook over praten omdat het in mijn omgeving niet makkelijk kan.

Sinds paar jaar twijfel ik aan de islam en dat is doorgegroeid tot soort haat aan mijn levensstijl.

Over mijn weg naar afvalligheid ben ik een blog begonnen. Daar staat alles hoe ik tegenover mijn leven en de islam sta. Het is wel anoniem omdat ik mijn verhaal wil delen maar ik weet wat ik online zet. Later ben ik van plan om mijn verhaal openbaar te vertellen omdat ik taboes wil doorbreken.

Mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jullie kunnen altijd vragen stellen en als er meiden zijn net als mij kunnen jullie mij altijd facebooken. Mijn facebook staat op mijn blog en desnoods kunnen jullie hieronder een reactie zetten.

Groet.
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonjour
Moderator

Re: Even voorstellen en mijn verhaal (ex-moslim?)

Bericht door Bonjour »

Welkom,
Het is altijd verstandig aan alles te twijfelen. Aan de godsdiensten helemaal. Je zult er hier genoeg over kunnen vinden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Bonjour schreef:Welkom,
Het is altijd verstandig aan alles te twijfelen. Aan de godsdiensten helemaal. Je zult er hier genoeg over kunnen vinden.
Dank u wel!
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

freedomxx schreef:Hallo,

Ik heb me aangemeld omdat ik mijn ervaringen met anderen wil delen. Ik wil er ook over praten omdat het in mijn omgeving niet makkelijk kan.
.
Van harte welkom, ik zal je blog eens op mijn gemak doorlezen. Wat was voor jou het moment om te gaan twijfelen aan je geloof?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

freedomxx schreef:Dank u wel!
Doe maar gewoon je en jij. We zijn hier niet zo formeel.

Het is alleen meneer PietV.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

PietV. schreef:
freedomxx schreef:Hallo,

.
Van harte welkom, ik zal je blog eens op mijn gemak doorlezen. Wat was voor jou het moment om te gaan twijfelen aan je geloof?
Het was een lang proces. Toen ik wat jonger was, was ik geen moslim. Ik was heel vrij en opeens moest ik geloven en bidden. Toen na de basisschool zag ik hoe vrij de atheïsme was. De ongelovigen dragen korte boek terwijl wij (moslima's) lange kleren moesten dragen. Ik verlangde naar vrijheid. Opgegeven moment hoorde ik in mijn hoofd "Ik haat Allah". Dat ging langer door tot ik opgegeven moment echt zag van ben ik wel moslim? Het was even een klein gevecht ik dacht dat ik gek was. Opgegeven moment zag ik een aflevering van JZHMZ waar een ex-moslima over haar afvalligheid sprak. Op dat moment wist ik dat ik niet gek was en dat ik het recht heb om te twijfelen.

Na een tijdje dacht ik van weet je, waarom ben ik nog moslim als ik niet eens ben met 1 regel. Je bent moslim als je in alles gelooft van wat je gevraagd wordt. Maar nog steeds twijfel ik over mijn geloof. Ik denk eigenlijk dat ik zeker 1 van de afvalligen word.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Bonjour schreef:
freedomxx schreef:Dank u wel!
Doe maar gewoon je en jij. We zijn hier niet zo formeel.

Het is alleen meneer PietV.
Haha dankjewel
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom! Succes met je zoektocht en voor vragen kun je hier altijd terecht. of je (bruikbaar) antwoord krijgt...
Ik denk dat iedereen genegen is zijn/haar best te doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
freedomxx

Bericht door freedomxx »

dikkemick schreef:Welkom! Succes met je zoektocht en voor vragen kun je hier altijd terecht. of je (bruikbaar) antwoord krijgt...
Ik denk dat iedereen genegen is zijn/haar best te doen.
Dankjewel dikkemick! :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

"Een blog wat niet vaak voorkomt op het internet. Ik praat over de twijfels van de islam wat ik heb."

Dat is heel moedig van je. Succes ermee.
Born OK the first time
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Rereformed schreef:"Een blog wat niet vaak voorkomt op het internet. Ik praat over de twijfels van de islam wat ik heb."

Dat is heel moedig van je. Succes ermee.
Dank je wel!
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

freedomxx schreef: Het was een lang proces. Toen ik wat jonger was, was ik geen moslim. Ik was heel vrij en opeens moest ik geloven en bidden. Toen na de basisschool zag ik hoe vrij de atheïsme was. De ongelovigen dragen korte boek terwijl wij (moslima's) lange kleren moesten dragen. Ik verlangde naar vrijheid. Opgegeven moment hoorde ik in mijn hoofd "Ik haat Allah". Dat ging langer door tot ik opgegeven moment echt zag van ben ik wel moslim? Het was even een klein gevecht ik dacht dat ik gek was. Opgegeven moment zag ik een aflevering van JZHMZ waar een ex-moslima over haar afvalligheid sprak. Op dat moment wist ik dat ik niet gek was en dat ik het recht heb om te twijfelen.
Maar er zijn betere redenen dan haat, om te twijfelen aan iets.
Namelijk de vraag of er bewijs voor is, of het wáár is.

Ik begrijp je beweegredenen, maar als je denkt dat iets niet wáár is, omdat je het háát, is dat geen logische optelsom.
"Ik haat olifanten, dus ze bestaan niet!" :)

Maar veel sterkte en succes, en toch gefeliciteerd dat je zover gekomen bent. :wink:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Jagang schreef:
freedomxx schreef: Het was een lang proces. Toen ik wat jonger was, was ik geen moslim. Ik was heel vrij en opeens moest ik geloven en bidden. Toen na de basisschool zag ik hoe vrij de atheïsme was. De ongelovigen dragen korte boek terwijl wij (moslima's) lange kleren moesten dragen. Ik verlangde naar vrijheid. Opgegeven moment hoorde ik in mijn hoofd "Ik haat Allah". Dat ging langer door tot ik opgegeven moment echt zag van ben ik wel moslim? Het was even een klein gevecht ik dacht dat ik gek was. Opgegeven moment zag ik een aflevering van JZHMZ waar een ex-moslima over haar afvalligheid sprak. Op dat moment wist ik dat ik niet gek was en dat ik het recht heb om te twijfelen.
Maar er zijn betere redenen dan haat, om te twijfelen aan iets.
Namelijk de vraag of er bewijs voor is, of het wáár is.

Ik begrijp je beweegredenen, maar als je denkt dat iets niet wáár is, omdat je het háát, is dat geen logische optelsom.
"Ik haat olifanten, dus ze bestaan niet!" :)

Maar veel sterkte en succes, en toch gefeliciteerd dat je zover gekomen bent. :wink:
Ik heb ook echt islamitische redenen waar ik nu 1 2 3 niet even op neer kan komen. Het staat allemaal op mijn blog. Ik vind het ook belachelijk als mensen zeggen, hey ik geloof niet meer omdat het niet bij mij past. Ik vind dat je echt praktische redenen moet hebben.

Dank je wel alsnog.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

freedomxx schreef:Het is een schande als je als ontmaagde de huwelijk ingaat. Tijdens de huwelijksnacht moet je bewijzen dat je maagd bent en zodra er geen bloed komt, denken ze gauw anders over je. Bij sommigen gaat het niet bloeden, maar ze zijn maagd.

Hoe denk ik hierover? Ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat een vrouw zich moet bewijzen dat ze maagd is. Ik kan hier met zekerheid zeggen dat de mannen voor de huwelijk vaak met anderen naar bed zijn gegaan. De man ziet het als aanzien op hem. De vrouw moet het bewijzen aan de man en aan de rest van de familie. De vrouw heeft geen vrijheid op gemeenschap voor de huwelijk. Als dat wel zo is, dan moet de vrouw meestal een hersteloperatie uitvoeren. Als er geen bloed komt, is het gelijk een oordeel nemen hierover. "Je bent een hoer", wordt er dan gezegd in de islamitische gemeenschap. Wat nou als de vrouw echt maagd is? Ik vind dat zo lullig dat oordeel nemen over iemand.

Mijn mening is dat ik het eigenlijk onzin vind dat iemand maagd moet blijven en het moet bewijzen. Over dat je maagd moet blijven, kan ik wel begrijpen. Het bewijzen en het laten zien van de bloed bij ontmaagding vind ik te ver gaan. Het is iets heel intiems tussen twee personen en daar moet het ook bij blijven. Voor de meeste is het belangrijk dat je het bloed dat op het witte doen moet laten zien aan familieleden. Nou goor vind ik het. Het is net een maandverband aan iemand laten zien. Where is the privacy? Nergens is dat te bekennen.
Ik heb hierboven een citaat uit je blog neergezet. Gaat het ook bij moslims die in Nederland wonen vaak echt zo toe als je hierboven schrijft?

Weet je dat dit barbaarse gebruiken zijn die wel duizenden jaren teruggaan? Je kunt in de joodse bijbel (in het vijfde boek van Mozes) hierover lezen:

"13 Het volgende kan zich voordoen: Een man trouwt een vrouw, slaapt met haar en krijgt dan een afkeer van haar. 14 Hij begint haar vals te beschuldigen en leugens over haar rond te strooien: ‘Ik ben met deze vrouw getrouwd, maar tijdens de huwelijksnacht ontdekte ik dat ze geen maagd meer was.’ 15 Laten haar vader en moeder dan met het bewijs van haar maagdelijkheid naar de oudsten in de stadspoort gaan. 16 De vader van het meisje moet de oudsten vertellen: ‘Ik heb mijn dochter aan deze man ten huwelijk gegeven, maar hij heeft een afkeer van haar gekregen. 17 Nu beschuldigt hij haar er ten onrechte van dat ze geen maagd meer was. Maar hier is het kleed dat bewijst dat mijn dochter nog wel maagd was.’ En vervolgens moeten de ouders het kleed voor de stadsoudsten uitspreiden. 18 De oudsten moeten die man hardhandig bestraffen 19 en hem een boete van honderd sjekel zilver laten betalen aan de vader van het meisje, omdat hij twijfel heeft gezaaid over de maagdelijkheid van een Israëlitisch meisje. Verder zal hij haar als zijn vrouw moeten aanvaarden, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

20 Maar als het wél waar is en de maagdelijkheid van het meisje niet kan worden aangetoond, 21 moet zij naar haar ouderlijk huis worden teruggebracht en daar voor de deur door de andere inwoners van de stad worden gestenigd tot de dood erop volgt. Want zij heeft onder het volk van Israël een schanddaad begaan door met iemand te slapen terwijl ze nog bij haar vader thuis woonde. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren." (Deuteronomium 22)
Born OK the first time
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Rereformed schreef: Ik heb hierboven een citaat uit je blog neergezet. Gaat het ook bij moslims die in Nederland wonen vaak echt zo toe als je hierboven schrijft?

Weet je dat dit barbaarse gebruiken zijn die wel duizenden jaren teruggaan? Je kunt in de joodse bijbel (in het vijfde boek van Mozes) hierover lezen:

"13 Het volgende kan zich voordoen: Een man trouwt een vrouw, slaapt met haar en krijgt dan een afkeer van haar. 14 Hij begint haar vals te beschuldigen en leugens over haar rond te strooien: ‘Ik ben met deze vrouw getrouwd, maar tijdens de huwelijksnacht ontdekte ik dat ze geen maagd meer was.’ 15 Laten haar vader en moeder dan met het bewijs van haar maagdelijkheid naar de oudsten in de stadspoort gaan. 16 De vader van het meisje moet de oudsten vertellen: ‘Ik heb mijn dochter aan deze man ten huwelijk gegeven, maar hij heeft een afkeer van haar gekregen. 17 Nu beschuldigt hij haar er ten onrechte van dat ze geen maagd meer was. Maar hier is het kleed dat bewijst dat mijn dochter nog wel maagd was.’ En vervolgens moeten de ouders het kleed voor de stadsoudsten uitspreiden. 18 De oudsten moeten die man hardhandig bestraffen 19 en hem een boete van honderd sjekel zilver laten betalen aan de vader van het meisje, omdat hij twijfel heeft gezaaid over de maagdelijkheid van een Israëlitisch meisje. Verder zal hij haar als zijn vrouw moeten aanvaarden, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

20 Maar als het wél waar is en de maagdelijkheid van het meisje niet kan worden aangetoond, 21 moet zij naar haar ouderlijk huis worden teruggebracht en daar voor de deur door de andere inwoners van de stad worden gestenigd tot de dood erop volgt. Want zij heeft onder het volk van Israël een schanddaad begaan door met iemand te slapen terwijl ze nog bij haar vader thuis woonde. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren." (Deuteronomium 22)
Vroeger ging het ook zo bij ons, maar nu niet meer. Tegenwoordig gaan vrouwen met een leugen het huwelijk in door te zeggen dat ze maagd zijn. En als ze geen maagd zijn en dat hadden verteld in die tijd dat ze ontmaagd zijn, bestond er een kans dat zij terug worden gestuurd naar land van herkomst van de ouders. Zij worden daar uitgehuwelijkt aan wat oudere man of ze moeten daar bij hun oma of overgrootoma slaven werk doen. Dat doen zij omdat zij hun kind niet willen vermoorden terwijl ze dat eigenlijk wel willen doen.

Ook worden ze vermoord door hun familie als de man/jongen die de vrouw ontmaagd heeft niet wil trouwen met de vrouw. Meestal staat er dan al een eerwraak gepland. En in extreme islamitische landen wordt je gewoon midden in de stad vermoord voor duizend mensen die toejuichen. Ze zijn blij dat hun eer weer verschoond is en verder kunnen leven. Er is nauwelijks verdriet.

Zelf ken ik iemand die vermoord is door haar moeder maar dat was niet gepland. Dat was soort reflex en bleek dat ze later eigenlijk vermoord had uit eerwraak.
Plaats reactie