De 3e wereldoorlog.
Moderator: Moderators
De 3e wereldoorlog.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: De 3e wereldoorlog.
Een alarmerende gedachte, Ik verwacht niet dat de zaken volgens een van de geschetste scenario's zullem verlopen, maar totaal uitsluiten kan ik het ook niet. Ik hoop maar dat iederen zijn verstand gebruikt. Wat dat betreft heb ik nog wel wat vertrouwen in de diverse spelers. Misschien niet in de Syriers, maar wel in veel anderen. Maar ik zou me ook zomaar eens kunnen vergissen.
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
Ik denk wel dat er de komende decennia wereldschokkende verschuivingen zullen gaan plaatsvinden, al was het alleen al maar door de komst van bovenmenselijke kunstmatige intelligentie. Hopelijk blijft ons een derde wereldoorlog bespaard, maar er zijn momenteel veel zorgwekkende signalen : oprukkend islamisme, de ontwikkeling van robotkrijgers, een innerlijk sterk versplinterde en sterk verdeelde en besluiteloze westerse wereld die miljarden pompt in dubieuze projecten binnen en buiten die westerse wereld.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
En niet te vergeten, steeds meer jeugdigen in de wereld. (ik heb van iemand gehoord dat dat een van de ingrediënten is voor een oorlog)
Groet, Sytze
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Zullenwe afspreken dat wij elkaar niet naar het leven zullen staan?
Ik wens u alle goeds
-
Jinny
Leer van de geschiedenis, de 14de eeuw was bij uitstek een eeuw vol oorlog en rampen.sytze schreef:En niet te vergeten, steeds meer jeugdigen in de wereld. (ik heb van iemand gehoord dat dat een van de ingrediënten is voor een oorlog)
Groet, Sytze
De gemiddelde leeftijd lag erg laag, en vanaf 15 jaar werden de kinderen volwassen geacht te zijn....
Samen met een kaalslag in de bevolking dmv de pest hield dat een erg jonge bevolking in, incl de heersers.
Inmiddels weten we dat de prefrontale cortex (het deel van de hersenen dat risico's en dergelijke inschat) pas rond het 25ste levensjaar volgroeid is.
Een erg jonge maatschappij waar een leven niet erg telde in comby met een overvloed aan puberaal testosteron, ook in de machthebbers, heeft een oorlogszuchtige eeuw opgeleverd in Europa.
Dus ja Sytze, je stelling zal zeker een forse kern van waarheid bevatten....
-
appelfflap
- Banned
en honger is ook een bekende trigger voor oorlogen/revolutiessytze schreef:En niet te vergeten, steeds meer jeugdigen in de wereld. (ik heb van iemand gehoord dat dat een van de ingrediënten is voor een oorlog)
Groet, Sytze
waterproblematiek die nu al heerst en alleen maar erger zal worden, resulteert in vluchtelingenstromen die niet stoppen aan onze grenzen
de pest kun je gerust vervangen door een resistent virus/bacterie
het is een per definitie een cocktail van oorzaken en of het zo erg zal worden zoals in dat filmpje?
Dit zou kunnen gebeuren. De ingrediënten zijn er wel voor aanwezig. Het is een doemscenario waarvan ik hoop dat het net gaat gebeuren.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
ik denk dat je "niet" bedoelt toch?? De "i" is in deze vrij belangrijkCas schreef:Dit zou kunnen gebeuren. De ingrediënten zijn er wel voor aanwezig. Het is een doemscenario waarvan ik hoop dat het net gaat gebeuren.
Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Er zijn altijd ingrediënten aanwezig om elkaar de kop in te slaan. Zowel tussen mij en een willekeurige passant, als tussen ons en een willekeurige groep met wie wij gewoonweg te maken hebben. Toch, ookal lijkt alles in de pan te zitten om het hele zaakje over te laten koken, bleef het tijdens de koude oorlog bij bekvechten, en een wedstrijdje wie heeft de grootste (kernkop). Niet dat een koude oorlog een wenselijk scenario is, maar ik hoop en verwacht van de leiders die ik kies dat ze welliswaar goed ruzie kunnen maken indien nodig, maar toch ook net zo goed de vrede kunnen bewaren en gewapende conflicten kunnen voorkomen. En ik probeer dat zelf in mijn leven ook zo te doen. Heel moeilijk lijkt dat overigens niet te zijn.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Klopt. Ik heb iets te snel getypt.sytze schreef:ik denk dat je "niet" bedoelt toch?? De "i" is in deze vrij belangrijkCas schreef:Dit zou kunnen gebeuren. De ingrediënten zijn er wel voor aanwezig. Het is een doemscenario waarvan ik hoop dat het net gaat gebeuren.Een wereld van verschil mag je gerust stellen!
Groet, Sytze
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'
Ik begin toch enige vorm van angst te voelen. Dat mensen van FT dit serieus nemen en een keer er niet volledig tegenin gaan.. 2 jaar geleden zou Jagang dit bericht niet geplaatst hebben denk ik. En nou zie ik zelfs Peter en Blues-bob er niet tegenin gaan met een of ander heel erg logisch klinkend verhaal waar ik anders altijd weer rustig van word. Ik realiseer me iig nu wel de dreiging die er is en die nu steeds meer werkelijkheid word. De wereld die we nu hebben kunnen we wellicht niet lang meer behouden. En het geld-systeem kunnen we eveneens niet behouden. Ik kan geen alternatief bedenken, ik hoop anderen wel.
Oorlog is in ieder geval zeker geen oplossing, maar mensen zijn nou eenmaal niet kritisch en nogal emotioneel impulsief. Dus wat er misschien gaat gebeuren is dat wereldleiders van hun plek worden gestoten omdat het volk altijd sterker blijkt te zijn. Maarja, een volk zonder leider gaat natuurlijk niet. Dan staan er verschillende leiders in verschillende landen op die "het het beste voor hebben met het volk" en die vervolgens op macht uit zijn. islamieten worden de volgende Joden en Tadaa daar is een nieuwe oorlog met een nieuwe zondebok groepering en nieuwe leiders die economische groei beloven door veel geld te steken in de oorlog.
Misschien ben ik nou ook heel erg aan het doemdenken.. ik raak er iig een beetje van in paniek dat er hier niemand volledig tegenin gaat, daar waar het 2 jaar geleden wel het geval zou zijn hier op FT.
Groet, Sytze
Oorlog is in ieder geval zeker geen oplossing, maar mensen zijn nou eenmaal niet kritisch en nogal emotioneel impulsief. Dus wat er misschien gaat gebeuren is dat wereldleiders van hun plek worden gestoten omdat het volk altijd sterker blijkt te zijn. Maarja, een volk zonder leider gaat natuurlijk niet. Dan staan er verschillende leiders in verschillende landen op die "het het beste voor hebben met het volk" en die vervolgens op macht uit zijn. islamieten worden de volgende Joden en Tadaa daar is een nieuwe oorlog met een nieuwe zondebok groepering en nieuwe leiders die economische groei beloven door veel geld te steken in de oorlog.
Misschien ben ik nou ook heel erg aan het doemdenken.. ik raak er iig een beetje van in paniek dat er hier niemand volledig tegenin gaat, daar waar het 2 jaar geleden wel het geval zou zijn hier op FT.
Groet, Sytze
Ok ja het zweeft al wat langer rond over het internet hè?
Ik denk dat meeste mensen niet goed weten wat ze er mee aan moeten.
Maar misschien vallen dingen ook weer positief op te vatten. De koude oorlog is ongeveer onze laatste oorlog geweest. En als de kredietcrisis onze huidige oorlog is dan gaat het wel steeds meer in ernst achteruit. Hier althans.
Maar ik heb even verschillende dingen die ik hier bij wil zeggen. Ten eerste doet mij dit veel denken aan andere youtube filmpjes die ik heb gezien. Vaak ook aangehaald door complottheoristen maar op zich vond ik daar wel iets moois in zitten. Zeitgeist the movie, Zeitgeist addendum en misschien dat ik Zeitgeist Moving Forward nog niet eens heb gezien.
http://www.zeitgeistmovie.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed. Ik weet niet meer in hoeverre dit heel erg complottheorie achtig overkomt, wel voor een deel in ieder geval. Significant deel. Maar er worden dingen in gesuggereerd op een gegeven moment zoals overschakelen naar een "currency" van tijd. Pure tijd. Omdat daar niet echt bepaald gesjoemeld mee kan worden, denken we vooralsnog.
En laat dat nou toevallig ook een situatie dan schetsen van hoe het met de grote macht China gaat. Namelijk heel veel geld, op papier. Maar zeer weinig tijd. En een heel erg oncomfortabele situatie dus in die zin. Met nog een paar andere zeer grote problemen. Te weinig meisjes. Veel te grote bevolking om echt goed grip op te kunnen houden.
Maar dan zou werkloosheid dus weer als een waarde kunnen worden gezien. We hebben misschien dan weer wat minder spullen etc. Maar wel meer "geld". Namelijk "tijd", wat we kunnen investeren om "dingen" daar van te kopen.
Daar bij wil ik even zeggen als reactie op de video dat...
Het gaat vaak over een soort wereldmacht zoals Amerika die allemaal dingen naar zijn/haar hand probeert te zetten. Ik vraag me af of het gaat lukken. Maar naar al die complot-theoristen: ik heb liever iemand die nog wel ergens een overzicht op zaken heeft dan dat we allemaal tegen de overheid in gaan om tegen de overheid in te gaan en dat dadelijk niemand meer het overzicht heeft en dat we in een soort burgeroorlog komen te zitten waarbij mensen elkaars hersens in lopen te slaan zonder echt te weten waarom.
Maar mooie troost: mocht het ooit zover komen, wil ik toch al niet meer op deze wereld zijn. Win, win.
Ben blij dat er nog iemand organisatie lijkt te hebben over dingen. In plaats van dat allemaal tegen te gaan werken. Probeer go with the flow te gaan. Want als 1 ding duidelijk is van het Midden Oosten, is dat het grootste probleem wat er kan gebeuren is als het volk middels oorlog de ene leider wil aanstellen om vervolgens middels een andere oorlog weer een andere leider aan te stellen. Dat is desastreus.
Heel eerlijk? Tenzij ik ineens een kans zie waarop ik ineens zonder al te veel moeite de macht over kan nemen heb ik geen zin om mezelf er in te mengen. Ik ben zelfs blij dat ik die posities niet heb zoals die Hilary Clinton heeft want die loopt op deze manier steeds meer gevaar. Voor haar eigen volk nota bene. Er vallen van allerlei disclaimers op te hangen.
Zo ook evolutie theorie. Binnen totale anarchie kan niemand vals spelen. Omdat vals spelen dan al is toegestaan. En zo wordt het zo eerlijk als het maar zijn kan.
Of zoals ene van der Gijp zou zeggen: La gggaaaaannnnnn.
Komt allemaal toch op hetzelfde neer. En wat met hernieuwbare energie, groene energie etc?
Op een gegeven moment moeten we toch van de olie af. Nu misschien iets eerder als eerst omdat we anders elkaar hersens in gaan slaan om de kleine beetjes resterende olie. Nou mooi, komt de ontwikkeling ook weer ten goede.
Niks is zo goed voor technologische ontwikkeling als oorlog. Dat is al vaker gebleken.
PS.
M.a.w.
Uiteindelijk kun je er toch niets aan doen. En ben blij! Want dat is een hel.
Zo heb ik ook vaker mensen gehoord die vliegtuigrampen hebben overleefd: "op een gegeven moment sloeg de paniek om in een soort hele mooie vorm van rust, bezinning in het lot". En toch heeft hij/zij het na kunnen vertellen. Dus zelfs dan maak je schijnbaar nog kans om hele kansloze situaties te overleven (als je denkt dat er allemaal oorlog komt).
En dan heb je er in de weg naartoe ook nog eens een hele vredige rust mee kunnen ervaren. Het doel bereikt, en ook nog middels een heel erg aangenaam pad. Overgave (ook weer een soort geloof te noemen, zie mijn andere topics). Maar ja ik snap dat mensen er in paniek van kunnen raken.
Ik denk dat meeste mensen niet goed weten wat ze er mee aan moeten.
Maar misschien vallen dingen ook weer positief op te vatten. De koude oorlog is ongeveer onze laatste oorlog geweest. En als de kredietcrisis onze huidige oorlog is dan gaat het wel steeds meer in ernst achteruit. Hier althans.
Maar ik heb even verschillende dingen die ik hier bij wil zeggen. Ten eerste doet mij dit veel denken aan andere youtube filmpjes die ik heb gezien. Vaak ook aangehaald door complottheoristen maar op zich vond ik daar wel iets moois in zitten. Zeitgeist the movie, Zeitgeist addendum en misschien dat ik Zeitgeist Moving Forward nog niet eens heb gezien.
http://www.zeitgeistmovie.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed. Ik weet niet meer in hoeverre dit heel erg complottheorie achtig overkomt, wel voor een deel in ieder geval. Significant deel. Maar er worden dingen in gesuggereerd op een gegeven moment zoals overschakelen naar een "currency" van tijd. Pure tijd. Omdat daar niet echt bepaald gesjoemeld mee kan worden, denken we vooralsnog.
En laat dat nou toevallig ook een situatie dan schetsen van hoe het met de grote macht China gaat. Namelijk heel veel geld, op papier. Maar zeer weinig tijd. En een heel erg oncomfortabele situatie dus in die zin. Met nog een paar andere zeer grote problemen. Te weinig meisjes. Veel te grote bevolking om echt goed grip op te kunnen houden.
Maar dan zou werkloosheid dus weer als een waarde kunnen worden gezien. We hebben misschien dan weer wat minder spullen etc. Maar wel meer "geld". Namelijk "tijd", wat we kunnen investeren om "dingen" daar van te kopen.
Daar bij wil ik even zeggen als reactie op de video dat...
Het gaat vaak over een soort wereldmacht zoals Amerika die allemaal dingen naar zijn/haar hand probeert te zetten. Ik vraag me af of het gaat lukken. Maar naar al die complot-theoristen: ik heb liever iemand die nog wel ergens een overzicht op zaken heeft dan dat we allemaal tegen de overheid in gaan om tegen de overheid in te gaan en dat dadelijk niemand meer het overzicht heeft en dat we in een soort burgeroorlog komen te zitten waarbij mensen elkaars hersens in lopen te slaan zonder echt te weten waarom.
Maar mooie troost: mocht het ooit zover komen, wil ik toch al niet meer op deze wereld zijn. Win, win.
Ben blij dat er nog iemand organisatie lijkt te hebben over dingen. In plaats van dat allemaal tegen te gaan werken. Probeer go with the flow te gaan. Want als 1 ding duidelijk is van het Midden Oosten, is dat het grootste probleem wat er kan gebeuren is als het volk middels oorlog de ene leider wil aanstellen om vervolgens middels een andere oorlog weer een andere leider aan te stellen. Dat is desastreus.
Heel eerlijk? Tenzij ik ineens een kans zie waarop ik ineens zonder al te veel moeite de macht over kan nemen heb ik geen zin om mezelf er in te mengen. Ik ben zelfs blij dat ik die posities niet heb zoals die Hilary Clinton heeft want die loopt op deze manier steeds meer gevaar. Voor haar eigen volk nota bene. Er vallen van allerlei disclaimers op te hangen.
Zo ook evolutie theorie. Binnen totale anarchie kan niemand vals spelen. Omdat vals spelen dan al is toegestaan. En zo wordt het zo eerlijk als het maar zijn kan.
Of zoals ene van der Gijp zou zeggen: La gggaaaaannnnnn.
Komt allemaal toch op hetzelfde neer. En wat met hernieuwbare energie, groene energie etc?
Op een gegeven moment moeten we toch van de olie af. Nu misschien iets eerder als eerst omdat we anders elkaar hersens in gaan slaan om de kleine beetjes resterende olie. Nou mooi, komt de ontwikkeling ook weer ten goede.
Niks is zo goed voor technologische ontwikkeling als oorlog. Dat is al vaker gebleken.
PS.
M.a.w.
Uiteindelijk kun je er toch niets aan doen. En ben blij! Want dat is een hel.
Zo heb ik ook vaker mensen gehoord die vliegtuigrampen hebben overleefd: "op een gegeven moment sloeg de paniek om in een soort hele mooie vorm van rust, bezinning in het lot". En toch heeft hij/zij het na kunnen vertellen. Dus zelfs dan maak je schijnbaar nog kans om hele kansloze situaties te overleven (als je denkt dat er allemaal oorlog komt).
En dan heb je er in de weg naartoe ook nog eens een hele vredige rust mee kunnen ervaren. Het doel bereikt, en ook nog middels een heel erg aangenaam pad. Overgave (ook weer een soort geloof te noemen, zie mijn andere topics). Maar ja ik snap dat mensen er in paniek van kunnen raken.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Voor wie al te bang wordt. Waarschijnlijk zal het niet gebeuren. Zelds de poster van de video meent nog altijd dat het ergste voorkomen kan worden. Als genoeg mensen daar pogingen toe doen, dan zal het ook niet gebeuren. Met name de presidenten van de VS en van Rusland moeten hun kop koel houden, en ik verwacht dat die dat wel kunnnen. Maar een of twee atoombommen die otploffen zijn nooit geheel uit te sluiten. Onderstussen is het al 77 jaar goed gegaan, dus misschien ook blijft dat zo. De wereld verandert snel. De laatste eeuwen is het geweld per hoofd van de bevolking - ondanks onoze zwaardere bewapening afgenomen, gelovigen aller landen zijn steeds minder overtuigt van het leven na de dood. (er wordt gesproken van een meerderheid aan atheisten binnen 40 jaar). Misschien dat men dan het leven voor de dood meer zal leren waarderen.
Ik wens u alle goeds
Syts,sytze schreef:En nou zie ik zelfs Peter en Blues-bob er niet tegenin gaan met een of ander heel erg logisch klinkend verhaal waar ik anders altijd weer rustig van word.
Op dit moment ben ik iets te druk om een heel verhaal op te hangen. Maar ik zie een derde wereldoorlog niet gebeuren. Mijn punt hiervoor was juist dat er altijd wel tegenstrijdige belangen en conflicten zijn, en dat het in de recente geschiedenis er juist opmerkelijk vaak op een beschaafde wijze mee omgegaan wordt. Mijn andere punt is, dat dit gestimuleerd kan worden met ons stemgedrag.
Aan de andere kant is er reden om voorzichtig te zijn met het afbranden van doom scenario's. Ggezien de vele betrokken landen waren de oorlog in Irak en Afghanistan feitelijk al wereldoorlogen. Het was niet de VS versus Irak, of de VS versus Afganistan, maar de internationale gemeenschap versus die landen. Het lijkt erop dat de westerse politici bedreven zijn in het op afstand houden van (wereld)oorlogen. Maar een reeel scenario voor een herhalen van de eerste of tweede WO op westerse bodem is er niet.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House