Water heeft een geheugen

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

sytze
Diehard

Water heeft een geheugen

Bericht door sytze »

Vervolgens ging hij experimenteren met geluid, bijvoorbeeld met klassieke muziek en rockmuziek. Bij klassieke muziek werden prachtige waterkristallen gevormd, bij luide rockmuziek trad vervorming op.

http://suziqi.nl/2013/03/13/masaru-emot ... gen-video/

Water heeft een geheugen, waterkristallen zijn "mooier" met "mooie" muziek en waterkristallen zijn "lelijker" met "lelijke" (kuch kuch) muziek. Lelijke muziek is Rock (vandaar de kuch kuch) en klassieke muziek word gecategoriseerd als mooie muziek.

Daar komt het een beetje op neer, de hypothese. Bij mij gaat een bepaalde detector af. Ik hoor graag jullie mening hierover.

Ik raak een beetje verdwaald in dit soort theorieën. Vandaar dat ik even een aantal topics open.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Jagang
Ontoombaar

Re: Water heeft een geheugen

Bericht door Jagang »

Google eens op "waterkristal", en je krijgt vooral ofwel verwijzingen naar Emoto, danwel verwijzingen naar ijskristallen.

Niet zo vreemd natuurlijk, want water is vloeibaar, en kristallen zijn dat niet.
Ergo: Er is niet zoiets als "waterkristallen", en het gaat dus ook om ijs.

Lees voor de aardigheid dit schandalige artikel.
http://wetenschap.infonu.nl/natuurversc ... water.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Waterkristallen" lijkt te zijn bedacht om meer hits op Google te halen.

Zie ook Skepsis: http://www.skepsis.nl/emoto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel kan je van water, mits je niets om je elektriciteitsrekening geeft, mooie bruggen maken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterbrug" onclick="window.open(this.href);return false;

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Is natuurlijk een pure subjectieve mening vd 'onderzoeker'. (die muziekvoorkeur)
Maar dit soort mededelingen fungeren als Cluny's gidswoordjes, als ze erin staan kun je de rest overslaan, het is dan geen serieus onderzoek.....
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Sytze,
Vette humbug met veel omzet.
Zie mijn, incl doorlinks naar chem1.com/gallery:

http://skepp.be/nl/apparatuur/water-verbeteraars" onclick="window.open(this.href);return false;

en om een verder idee te krijgen hoe er continue schroomloos wordt belazert:
http://skepp.be/nl/apparatuur/aqua-scettro-regolare" onclick="window.open(this.href);return false;

http://skepp.be/nl/apparatuur/tachyonen" onclick="window.open(this.href);return false;

dan hoef je niet bij iedere verlakkerij opnieuw te verhikken & verslikken. :)

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Meer dan 6 jaar geleden.
Jammer dat de linken naar de gnostische malloten al jaren dood lopen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zie acuut de "Venn diagramm of irrational nonsense voor me...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Skuus voor
"wordt belazert" had met een "d" aan het eind gemoeten.
R.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Als je "word belazert" tegen een ijskristal zegt, gaat ie vast barsten.

Mag dit topic aub uit "wetenschap"?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Bonjour schreef:Als je "word belazert" tegen een ijskristal zegt, gaat ie vast barsten.

Mag dit topic aub uit "wetenschap"?
Ja wetenschap is inderdaad niet de goede plek. Hoewel de mensen die met deze ijskristallen bezig zijn uiteraard wel denken aan wetenschap te doen, is dit m.i. niet het geval.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Sytze schreef:Hoewel de mensen die met deze ijskristallen bezig zijn uiteraard wel denken aan wetenschap te doen . .

Sytze,
Kom nou . . .
Alleen de belazerden

R.

Over en uit over Emoto en alle andere waterbedriegers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Verzet uit Wetenschap naar Babbelbox
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Jin schreef:Verzet uit Wetenschap naar Babbelbox
Jin,

Ik weet niet of de babbelbox een juiste plek is, daar er veel aandacht is voor dit "water heeft een geheugen" idee. Het speelt in de maatschappij, en daarom verdient het denk ik ook een plek op het forum. Voorstel: Grenswetenschappelijk en Alternatief behandelen

Jagang,

Dank voor de links!

Groet, Sytze

Done
Jin
heeck
Ontoombaar

Re: Waterbedrog ten voeten uit

Bericht door heeck »

Sytze schreef: . . . . daar er veel aandacht is voor dit "water heeft een geheugen" idee. Het speelt in de maatschappij, en daarom verdient het denk ik ook een plek op het forum.
Als indicatie van de befoefelbaarheid van de goegemeente?
Zodat het hier een plek zou verdienen?

Hoeveel nonsens en bedrog zouden we hier zonder enige kritiek nog meer kunnen binnendragen?

Ik heb ruimschoots aangegeven hoezeer het om bedrog gaat en nu verwacht ik van jou, -omdat je het een eervoller plaatsen dan in de babbelbox waard vindt-, dat je nog veel beter onderbouwt dat water wel degelijk een geheugen zou hebben.

Roeland
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.
Dit staat als beschrijving onder dit lijntje van het forum. Het lijkt me dat het hier past. Ik begrijp heus wel dat water geen geheugen kan bezitten. Maar omdat er mensen zijn die het serieus nemen en het op gaan zoeken, lijkt het me prima dat het hier staat op dit forum zodat mensen er hier vragen naar kunnen stellen. Iets wat zo speelt behoort een fatsoenlijke plek te hebben op het forum.

Ik ben namelijk toen ik 14 was een boek tegen gekomen en heb het helemaal uitgelezen wat dit "water geheugen" betreft. Dat impliceert m.i. dat iemand anders het ook tegen kan komen, ook van die leeftijd, die er vervolgens wat van op wil zoeken.

Groet, Sytze
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik begrijp Sytze wel, Heeck.
Het is al jaren geleden als hoax ontmaskerd en nog steeds wordt het vaak voor waarheid aangenomen merk ik om me heen. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie