Het Genesis Dieet

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Het Genesis Dieet

Bericht door kiks »

Bij mijn dagelijkse rodje op cip werd mijn belangstelling gewekt door een advertentie waarin "Bijbels verantwoorde lekkernijen" worden aangeprezen. Al doorklikkend kom ik uit bij een boekje met de titel: "Het genesis-dieet".
Beschrijving

Bestaat er een perfect dieet? Wat kunt u het beste eten? Wie van de vele voedingsdeskundigen heeft er gelijk?Wie weet beter wat we moeten eten om gezond te blijven dan de Schepper die ons gemaakt heeft? In de Bijbel vinden we vele adviezen, waardoor onze gezondheid en vitaliteit hersteld kan worden. Van Genesis tot Openbaring zijn heilzame voeding en geneeskrachtige kruiden gebruikt om de mens tot zegen te zijn. Het Genesis Dieet is een Bijbels fundament voor optimale voeding en veilig vasten.
http://www.paradisenuts.nl/index.php/nl ... ezond-eten

:mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Re: Het Genesis Dieet

Bericht door Cluny »

Ongeveer 928.000 resultaten (0,16 seconden)
Ik heb de eerste link maar gekozen, je kan het boek kopen bij bol.com.
.
.
Afbeelding
.
.
Een beschrijving.
Bestaat er een perfect dieet?Wat kunt u het beste eten?Wie van de vele voedingsdeskundigen heeft er gelijk?Wie weet beter wat we moeten eten om gezond te blijven dan de Schepper die ons gemaakt heeft? In de Bijbel vinden we vele adviezen, waardoor onze gezondheid en vitaliteit hersteld kan worden.Van Genesis tot Openbaring zijn heilzame voeding en geneeskrachtige kruiden gebruikt om de mens tot zegen te zijn. Het Genesis Dieet is een Bijbels fundament voor optimale voeding en veilig vasten.Dr. Gordon S. Tessler is een in brede kring erkend voedingsdeskundige, schrijver en leraar op het gebied van klinische voeding en Bijbelse gezondheid. Hij heeft de afgelopen dertig jaar vele mensen geholpen om gezonder te gaan leven. Dr. Tessler daagt ons uit, God te beschouwen als autoriteit op het gebied van voeding. Hij helpt ons om verborgen sleutels te ontdekken, waardoor de gezondheid van Gods volk kan herstellen.
.
.
Een recentie van een lezer.
Boek leest lekker. Af en toe heb ik het aan de kant gelegd omdat het erg confronterend was. Veel dingen die ik las waren vaag bekend maar werden met voorbeelden en uitleg neergezet waardoor het erg duidelijk was. bijv. mogelijke ziekten, gevaren e.d die je eet als je varkensvlees eet.

Ik vind het vooral mooi om te lezen dat de bijbel al zo goed weet wat goed is en wat niet en dat nu blijkt dat de woorden uit de Bijbel zo up-to-date toen al waren. Grandioos. Soms heb ik voor mezelf het idee dat de teksten iets uit hun verband gehaald worden. Al met al een boek dat je heerlijk aan het denken zet en waardoor je zeker een aantal producten minder of niet meer gaat eten en waardoor je bewuster met je voeding bezig bent.
.
.
14 Euro is veel te veel geld voor deze bundeling van gedateerde voedingsadviezen.
Mijn advies: Niet kopen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Even meer uitleg Cluny.
Dit accepteer ik niet.
E5 :: Mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk 'knip en plak' werk van andere sites gebruiken, of alleen maar links plaatsen en weinig eigen inbreng kunnen bieden zijn niet gewenst.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De schrijver van het gedateerde bijbelvoedingsboekje heeft tegenwoordig een handel in moderne voedingssupplementen.
Ik vraag me af hoeveel christelijke godsdienst er in die dure plastic potjes zitten.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Je hoort vaker, dat varkensvlees slecht is voor de mens en dat God en Allah het daarom verboden hebben.
Maar waarom hoor je ze dan niet over gekkekoeienziekte en scrapie? Lijkt me veel erger.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

kiks schreef:Bij mijn dagelijkse rodje op cip werd mijn belangstelling gewekt door een advertentie waarin "Bijbels verantwoorde lekkernijen" worden aangeprezen. Al doorklikkend kom ik uit bij een boekje met de titel: "Het genesis-dieet".
Ik kan klikken zoveel ik wil, maar na 5 minuten en veel commercie en blablabladibla.... vind ik het wel best.
Waar kan ik vinden wat er nou eigenlijk geschreven wordt?
Waar gaat het nu eigenlijk om?

En toon eens waar mensen schrijven, waarom het genesis dieet zo goed is.
Laat me eens wat Bijbelkteksten zien en/of waar mensen dat aanhalen.

Met de gegevens tot nu toe gegeven kan ik niets, dan weer de zoveelste artikelen lezen over "gezonde natuurlijke voeding".

Moet ik nou echt zelf dat boek gaan kopen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vilaine schreef:Je hoort vaker, dat varkensvlees slecht is voor de mens en dat God en Allah het daarom verboden hebben.
http://www.faq-online.nl/index.php?file ... 125&page=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn moeder(geb. 1912) wist vroeger al dat je geen rauw varkensgehakt moest eten ook al snoepte ik nog zo graag van de schaal waarin het gekruide gehakt klaar lag.

Varkens hebben weinig tot geen last van Trichinen, waardoor ze een goede broedplaats hiervoor zijn.
Veel andere dieren, zoals runderen en ook de mens worden hier ziek van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trichinella" onclick="window.open(this.href);return false;

Tegenwoordig wordt alle vlees gekeurd in de slachthuizen en anders mag het niet worden verkocht.
Illegaal slachten en eten van (half) rauw varkensvlees lijkt me dan ook niet zo slim.
Maar waarom hoor je ze dan niet over gekkekoeienziekte en scrapie? Lijkt me veel erger.
Alleen wat in de Bijbel staat wordt over gesproken.
Dat is de waarheid.
De rest wordt niet religieus beoordeeld.
Datzelfde geldt voor de gegevens in de Koran.

Dat veel voedingsadviezen al duizenden jaren oud zijn, ontgaat de Bijbel en Koran wetenschaps-fanaten.
Zij vergeten, dat dit alles op een gegeven moment is opgeschreven, nadat het al eeuwen doorgegeven is van moeder op dochter (of van vader op zoon).

Logischer zou zijn, als zij zouden vermelden hoe wonderbaarlijk het is, dat ook veel dieren weten wat wel of niet goed voor hen is.
Die hebben geen Bijbel of Koran om het hen te vertellen.
Dat is mij ook nog altijd een raadsel.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Mariakat schreef:Waar gaat het nu eigenlijk om?
Dat christenen dienen te geloven dat de enige goede voedingsleer uit de bijbel te halen valt. Van zoiets geks kan mijn dag al niet meer stuk. :D
Lijkt me niet.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

kiks schreef:
Mariakat schreef:Waar gaat het nu eigenlijk om?
Dat christenen dienen te geloven dat de enige goede voedingsleer uit de bijbel te halen valt.
Dat was al duidelijk, ja. :)

Waar zijn de teksten en artikelen dan, waaruit blijkt wat er in die Bijbel is geschreven?
Is er een manier, waar kan ik dat vinden, behalve dan in dat boek?
kiks schreef:
Lijkt me niet.
Jouw link wijst nl. alleen naar de bladzijde waar info staat om dat boek te kopen.
Verder op de site is niets te vinden (voor mij in de gauwigheid) over een Bijbelse adviezen voor een dieet.
Hierop valt mi. geen "discussie" te voeren en dit valt mi. onder "boeken" en boekbespreking.

Voor mij verder niet interessant.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Mariakat schreef:Zonder dat is het nl. een loze kreet.
Dat is het dan volgens mij ook. :)
Het aardige evan vind ik dat christenen door het op de markt brengen van dit soort boekjes en uitspraken als "bijbels verantwoorde lekkernijen" zich zelf te kakken zetten. Ik krijg onmiddelijk dit soort reacties :lol: :lol: ....

Groet

kiks
mibi

Bericht door mibi »

Ik heb speciaal een account aangemaakt om op dit topic te reageren. Ik beschouw mezelf als christen en heb dit boekje gelezen. Iets daarvoor heb ik ook een soortgelijk dieetboekje gelezen, alleen ging dat uit van de evolutiegedachte, in de zin van dat het hedendaagse voedsel (nog) niet altijd even geschikt is voor de mens, omdat de mens nog niet voldoende is geevolueerd om bepaalde voedingsstoffen uit "modern" voedsel goed te verwerken. Het beschrijft een zogeheten "oer-dieet".

Het grappige is dat beide boekjes in grote lijnen op ongeveer hetzelfde dieet uitkomen (veel noten en zaden, weinig vlees, veel vruchten en verse groenten, weinig/geen zuivel), de een vanuit de scheppingsgedachte, de ander vanuit de evolutiegedachte.

Ik lees dat er nogal lacherig over dit boekje wordt gedaan, zonder dat iemand van de reageerders ueberhaupt de moeite heeft genomen het te lezen. Punt is: of je nou gelooft in schepping of evolutie, beide mogelijkheden komen tot een vrij eensluidend voedingsadvies.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

mibi schreef:Iets daarvoor heb ik ook een soortgelijk dieetboekje gelezen, alleen ging dat uit van de evolutiegedachte
Herstel: Het is evolutie-theorie. Beste christen. Welkom overigens. :)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

mibi schreef:Ik lees dat er nogal lacherig over dit boekje wordt gedaan, zonder dat iemand van de reageerders ueberhaupt de moeite heeft genomen het te lezen. Punt is: of je nou gelooft in schepping of evolutie, beide mogelijkheden komen tot een vrij eensluidend voedingsadvies.
Staan Tahoe en Tempeh ook op jouw lijstje?
(Wat bedoel je met in evolutie geloven?)
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Cluny schreef:Wat bedoel je met in evolutie geloven?
Ja evolutie is een religie. Wist je dat dan niet? :wink:
Plaats reactie