Watermeter

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Samsa
Bevlogen

Watermeter

Bericht door Samsa »

Een merkwaardige vraag, maar op mijn watermeter, zit (onder de cijfers) een blauw rondje (naast het woord INV). Het ziet eruit als een LEDJE maar het doet niks.. weet iemand wat het is?

Afbeelding
Jinny

Re: Watermeter

Bericht door Jinny »

Vermits dat ik een andere heb kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar kan het niet zijn dat het iets is dat omhoog komt als er waterdruk is?
Hoofdkraan even dicht en kraan open tot de druk weg is en nog even kijken, 5 min werk.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Jim schreef:Vermits dat ik een andere heb kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar kan het niet zijn dat het iets is dat omhoog komt als er waterdruk is?
Hoofdkraan even dicht en kraan open tot de druk weg is en nog even kijken, 5 min werk.
Morgen even proberen (moet nogal graven ernaar namelijk :)). Heb een oude webcam erop gericht en een programma geschreven die die nummertjes afleest.. kan het gebruik nu bijhouden.. (Je moet wat als je geen geld hebt voor een dure digitale meter die je kan aflezen hè). Maar toen zag ik bij de energiemeter dat daar een knipperend ledje op zat en de knipperfrequentie zegt wat over het verbruik.. dus ik hoopte dat dat bij de watermeter ook zo was :lol:
Jinny

Bericht door Jinny »

Jaja, 220 op de watermeter.
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. :D
Martinvdm

Bericht door Martinvdm »

Hoi,

Ik heb ook zo'n watermeter (501 pr) die ik graag zou uitlezen. Ook ik vraag me af waar dit rondje voor is.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Bedankt
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Is dat niet gewoon de ingebouwde waterpas ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Martinvdm

Bericht door Martinvdm »

Dat beloof ik schreef:Is dat niet gewoon de ingebouwde waterpas ?
Ja zou kunnen maar heb het tot nu toe nergens in een boekje terug kunnen vinden.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ook geïnteresseerd in het waterverbruik Martin? (Ik heb het probleem overigens nooit opgelost, maar er omheen gewerkt met een goedkope camera die gewoon het display afleest).
Martinvdm

Bericht door Martinvdm »

Samsa schreef:Ook geïnteresseerd in het waterverbruik Martin? (Ik heb het probleem overigens nooit opgelost, maar er omheen gewerkt met een goedkope camera die gewoon het display afleest).
Zou voor mij geen oplossing zijn. Heb jij wel meer info over deze watermeter? Het heeft een logo met een A en een Q, maar geen idee welk merk en type het nou is.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Martinvdm schreef: Zou voor mij geen oplossing zijn. Heb jij wel meer info over deze watermeter? Het heeft een logo met een A en een Q, maar geen idee welk merk en type het nou is.
Neen, helaas. Misschien even contact opnemen met het waterleidingbedrijf? Mag ik vragen wat je wil doen ermee overigens.. toch wel nieuwsgierig geworden.
Plaats reactie