Excuses, ik vergiste mij met het logos congres, waarover wordt gesproken op Credible in het topic over scheppingscongres. Het gaat in ieder geval om dezelfde denkwijze.Scheppingscongres schreef: ↑17 apr 2018 10:48
Stef Heerema is géén spreker op dit congres.
Hij heeft een link met Logos, waar enkele sprekers op dit congres welliswaar ook een link mee hebben, maar daarmee nog niet gelinkt aan dit congres.
Ja, ik heb de verzameling geschriften die men ooit heeft verzameld onder de titel 'Bijbel' gelezen. Deze geschriften waren, voordat ze op papier werden gezet, mondeling overgeleverd en als zodanig wel degelijk aan veranderingen overgeleverd.
Je beweert het volgende:
Daar kunnen we heel kort over zijn. Dit is niet waar. Er is geen enkele contemporaine bron die Jezus noemt. Ver na zijn dood zijn er vertalingen van een enkele Romeinse geschiedschrijver waarin hij wordt genoemd, maar dat zou ook kunnen gaan om 'aanvullingen' door vertalers of kopiisten. Discussies hierover zijn hier al uitgebreid gevoerd. Ik vind het nogal een verkeerde weergave van zaken om hiervan te maken dat er niet-bijbelse bronnen uit die tijd zijn die over een Jezus schrijven.Niet-Bijbelse bronnen schrijven in die tijd ook over Jezus (ook over de zondvloed veel langer geleden trouwens!); dat hij hier toen liep is geen twijfel.
Ook dit is domweg niet waar. Verwijs aub naar de passage in Genesis waarin wordt gesteld dat Jezus zou komen, vergezeld van het exacte moment waarop dat zou gebeuren. Dus niet dat lijstje namen van Adam tot Noach, dat is wel erg ver gezocht en in elkaar gezet, achteraf.De belangrijkste daarvan is dat er in Genesis al gesproken wordt over de komst van Jezus, die +-2018 jaar geleden pas op aarde kwam.
Zoals: ik kocht vorig jaar een oudjaarslot en daar viel een grote prijs op. Achteraf bezien heb ik profetische gaven met het bepalen van de eindcijfers. Tsja, zo kun je een hoop zaken achteraf als 'profetisch' beschouwen. Ik houd het maar op bewust invullen van oude teksten.Klein voorbeeld: de Bijbel staat vol met zogenaamde 'profetieën' opgeschreven in het ene Bijbelboek en voltooid in een ander (en sommige die over nog komende dingen gaan!),
Tip van Flip: denk goed na over de manier waarop je dingen stelt en wat je nu precies wilt zeggen.