HierEnNu schreef: ↑13 dec 2024 14:05Ik begrijp je vraag niet: ik stelde een vraag!
Werd de vraag niet begrepen door de melder of wat??
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
En ik geef antwoord met een wedervraag. Verder in Feedback graag.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik begrijp jou niet.HierEnNu schreef: ↑13 dec 2024 14:05Ik begrijp je vraag niet: ik stelde een vraag!
Werd de vraag niet begrepen door de melder of wat??
Jij had het toch gemeld of vergis ik me?
Wel vind ik dat de smileys er staan om gebruikt te worden.
Of er voor alles een leuke smiley bestaat betwijfel ik sterk.
Deze vind ik wel leuk maar past eigenlijk nergens bij.

Maar we zijn nu wel Off Topic.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Geen verbod voor staat op export militaire goederen naar Israël
Mooi! Nederland mag haar bondgenoot Israël blijven steunen met militaire goederen zodat Israël zichzelf optimaal kan blijven verdedigen. Helaas mogen er vooralsnog geen F-35-onderdelen worden geleverd aan Israël, maar tot mijn genoegen gaan de leveringen toch door zoals een betrouwbaar bondgenood betaamt: niet rechtstreeks, maar via andere landen.
- De Nederlandse staat krijgt geen verbod opgelegd op het exporteren
van militaire goederen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag geoordeeld
in een kort geding dat was aangespannen door tien organisaties.
De rechter oordeelt dat de overheid voldoet aan de regelgeving rondom
de export van goederen die gebruikt kunnen worden voor militaire doeleinden.
Recht op verdediging
Volgens de rechter is terughoudendheid in een kort geding over de beleidskeuzes van de staat op zijn plaats. Daarnaast voldoet de staat aan de verplichting om te toetsen "of er een duidelijk risico bestaat dat de goederen door Israël kunnen worden gebruikt op een wijze die tot schending van het humanitaire oorlogsrecht zou kunnen leiden".
Bovendien zegt de rechtbank dat die de overheid niet kan verplichten tot een volledige wapenembargo, omdat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen.
Geen verbod voor staat op export militaire goederen naar Israël
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Je vergist je: ik meld om moverende redenenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 dec 2024 14:19Ik begrijp jou niet.
Jij had het toch gemeld of vergis ik me?

behalve als ik zelf 'fouten' maak die ik graag gecorrigeerd wil hebben.
Uiteraard, maar ik vond het op dat moment misplaatst terwijl het misschien een heel andere bedoeling had dan ik er uit begreep, vandaar dat ik die vraag stelde enTIBERIUS CLAUDIUS schreef:Wel vind ik dat de smileys er staan om gebruikt te worden.
Of er voor alles een leuke smiley bestaat betwijfel ik sterk.
dat verdient kennelijk uitleg in Feedback, aangeschreven met rode lettertjes ...

Ik lees tussen de regels dat het beter is als ik niet om uitleg vraag: ook prima!

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
Een mooi initiatief (van extreem linkse rakkers)
https://www.ad.nl/show/bekend-nederland ... archbox%2F
Bekende Nederlanders steunen donderdag massaal de nieuwe campagne van Oxfam Novib, die bedoeld is om het zwijgen rondom het geweld in Gaza en het Midden-Oosten te doorbreken. Onder anderen Roxeanne Hazes, Beau van Erven Dorens, Stien den Hollander en Nasrdin Dchar laten zich horen op sociale media. ‘Nederland, maak mij niet langer medeplichtig.’
https://www.ad.nl/show/bekend-nederland ... archbox%2F
Bekende Nederlanders steunen donderdag massaal de nieuwe campagne van Oxfam Novib, die bedoeld is om het zwijgen rondom het geweld in Gaza en het Midden-Oosten te doorbreken. Onder anderen Roxeanne Hazes, Beau van Erven Dorens, Stien den Hollander en Nasrdin Dchar laten zich horen op sociale media. ‘Nederland, maak mij niet langer medeplichtig.’
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat mij betreft helemaal prima om de menselijkheid te benadrukken, maar termen als genocide en etnische zuivering hebben nu eenmaal maatstaven, die door rationeel denkende rechters kunnen worden getoetst. Humanitair oorlogsrecht bestaat uit regels. Wie dit soort woorden gebruikt zonder aandacht te schenken aan de regels en maatstaven van het oorlogsrecht, is simpelweg aan het schelden.
Hangt wel van het conflict af. Met betrekking tot Oekraïne zien we vooral vanuit links en centrumrechts al lange tijd enthousiasme om de oorlog voort te zetten en escaleren, terwijl radicaalrechts (zowel in Nederland als in het buitenland) juist voor dialoog en vredesonderhandelingen pleit. En wie "from the river to the sea" roept, heeft het natuurlijk over de verovering van het Israëlische grondgebied, dus bepaald pacifistisch is dat ook niet te noemen. "Ceasefire now!" klinkt pacifistisch, maar is gericht aan Israël (die deze oorlog niet begonnen is), niet aan Hamas en de andere Palestijnen wiens strijd men blijft verdedigen en toejuichen ("Intifada!"). Degenen die aandacht willen voor het geweld van Israël zwijgen steevast over het geweld van Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah. Dat is geen pacifisme maar partij kiezen, in dit geval voor de partij die deze geweldsexplosie vorig jaar heel bewust zelf heeft ingeluid. Waar zijn de pacifisten die de Palestijnen en andere Arabieren oproepen om nou eindelijk eens op te houden met deze zinloze pogingen Israël te veroveren? Niet in linkse kringen in ieder geval.En vooral rechtse lieden zijn er voortdurend mee actief. Zó helaas...
Nihil est sine ratio.
Zij zien Israël als de bezetter.Ivar schreef: ↑13 dec 2024 20:46Wat mij betreft helemaal prima om de menselijkheid te benadrukken, maar termen als genocide en etnische zuivering hebben nu eenmaal maatstaven, die door rationeel denkende rechters kunnen worden getoetst. Humanitair oorlogsrecht bestaat uit regels. Wie dit soort woorden gebruikt zonder aandacht te schenken aan de regels en maatstaven van het oorlogsrecht, is simpelweg aan het schelden.
Hangt wel van het conflict af. Met betrekking tot Oekraïne zien we vooral vanuit links en centrumrechts al lange tijd enthousiasme om de oorlog voort te zetten en escaleren, terwijl radicaalrechts (zowel in Nederland als in het buitenland) juist voor dialoog en vredesonderhandelingen pleit. En wie "from the river to the sea" roept, heeft het natuurlijk over de verovering van het Israëlische grondgebied, dus bepaald pacifistisch is dat ook niet te noemen. "Ceasefire now!" klinkt pacifistisch, maar is gericht aan Israël (die deze oorlog niet begonnen is), niet aan Hamas en de andere Palestijnen wiens strijd men blijft verdedigen en toejuichen ("Intifada!"). Degenen die aandacht willen voor het geweld van Israël zwijgen steevast over het geweld van Hamas, Islamic Jihad en Hezbollah. Dat is geen pacifisme maar partij kiezen, in dit geval voor de partij die deze geweldsexplosie vorig jaar heel bewust zelf heeft ingeluid. Waar zijn de pacifisten die de Palestijnen en andere Arabieren oproepen om nou eindelijk eens op te houden met deze zinloze pogingen Israël te veroveren? Niet in linkse kringen in ieder geval.En vooral rechtse lieden zijn er voortdurend mee actief. Zó helaas...
Dát is nl. altijd het probleem, de een ziet dit en de ander ziet weer iets volkomen tegengesteld.
Wie begon er in Ukraine met 'oefenen' (Lavrov) terwijl kolonnes met militair materieel klaarstonden voor Kiev?
Of vraag je: waarom kwam de Navo steeds dichter bij Moskou?
En wat ga je dan doen? Praten, wat niet meevalt of oorlog voeren wat een regelrechte ramp is?
En dan maar zien dat eruit komt....
Oorlog is voor mij vrijwel nooit de oplossing, alleen als er sprake is van existentiëel direkte aanleiding.
En die was er niet met Ukraine. Misschien voelde Israël dat zo, maar dat is dan voor mij nog geen reden om een
goed deel van het Midden Oosten onder militaire plak te schuiven en vervolgens onzinnig veel slachtoffers te maken,
zoals op dit moment bijvoorbeeld elke ochtend of de nacht in Gaza. Hamas is toch gedecimeerd? Dit is dus wat anders.
Klopt! daar is een woord oor bedacht.
Genocide.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De mate waarin deze groepen - of leden binnen deze groepen - Hamas steunen, een terreurorganisatie (zonder enige twijfel vanaf 7 oktober 2023), is de mate waarin ze als extremistisch kunnen worden aangemerkt. Het ANC, dat marxistische wortels heeft, dankt haar huidige succes aan het terrorisme van o.a. Nelson Mandela en is ook vandaag de dag geen boegbeeld van democratie. Zuid-Afrika, onder leiding van het ANC, is bondgenoot van Iran, Rusland en China.
Ik noemde de organisaties "links tot extreemlinks", wat iets anders is dan ze alle drie geheel en uitsluitend als extreemlinks te bestempelen. Wat ik feitelijk zeg is dat ze in ieder geval links zijn (net als de vandaag ter sprake gekomen Oxfam Novib).
Nihil est sine ratio.
Interessante livefeed, althans de eerste minuten die ik zojuist beluisterd heb. (Ah, zo te horen wordt Lavrov geïnterviewd door Tucker Carlson.)
Decimatie (waarmee je doelt op verzwakking) is niet een doelstelling van Operation Swords of Iron. De doelstellingen zijn als volgt: "Israel is seeking to secure the release of the infants, children, women, and men being held as hostages in Gaza, and to deny Hamas and other armed groups in Gaza the capacity to continue attacking its citizens and territory as they have explicitly vowed to do."Hamas is toch gedecimeerd?
Hamas - dat ondanks de decimatie nog grote aantallen strijdkrachten heeft - is dankzij het uitgebreide tunnelnetwerk (en steun van de bevolking) nog steeds in staat de burgers en het grondgebied van Israël aan te vallen. Bovendien hebben ze nog lang niet alle gijzelaars vrijgelaten. Je zou kunnen stellen dat het heel dapper is van die Hamasstrijders, dat ze ondanks alles toch blijven doorvechten, maar ze doen dit dus wel ten koste van de Gazaanse bevolking, gebouwen en infrastructuur. De zogenaamde genocide is een keuze die Hamas elke dag weer maakt, en goedpraat met de ideologie van martelaarschap. Ze zouden elk moment de oorlog kunnen stoppen door zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten, maar het fanatisme en de groepsdruk (!) is blijkbaar zo groot dat niemand het waagt om dat voor te stellen. En dus zit er voor Israël helaas niets anders op dan door te vechten, NIET tegen de Gazaanse bevolking maar tegen de in en rondom de tunnels actieve Hamasstrijders, met waarschuwingen, evacuaties en (beoogde) precisiebombardementen. Iets soortgelijks geldt voor de existentiële dreigingen in Libanon, Syrië, Jemen en Iran.
Tot zover. Ik ga weer naar het interview luisteren.

Nihil est sine ratio.
100 gegijzelden nog ongeveer. En daarvoor vernietig je het leven van ongeveer 2 miljoen Palestijnen.Ivar schreef: ↑13 dec 2024 21:59Gerard R. schreef: ↑13 dec 2024 21:01 (..)
Hamas - dat ondanks de decimatie nog grote aantallen strijdkrachten heeft - is dankzij het uitgebreide tunnelnetwerk (en steun van de bevolking) nog steeds in staat de burgers en het grondgebied van Israël aan te vallen. Bovendien hebben ze nog lang niet alle gijzelaars vrijgelaten. Je zou kunnen stellen dat het heel dapper is van die Hamasstrijders, dat ze ondanks alles toch blijven doorvechten, maar ze doen dit dus wel ten koste van de Gazaanse bevolking, gebouwen en infrastructuur. De zogenaamde genocide is een keuze die Hamas elke dag weer maakt, en goedpraat met de ideologie van martelaarschap. Ze zouden elk moment de oorlog kunnen stoppen door zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten, maar het fanatisme en de groepsdruk (!) is blijkbaar zo groot dat niemand het waagt om dat voor te stellen. En dus zit er voor Israël helaas niets anders op dan door te vechten, NIET tegen de Gazaanse bevolking maar tegen de in en rondom de tunnels actieve Hamasstrijders, met waarschuwingen, evacuaties en (beoogde) precisiebombardementen. Iets soortgelijks geldt voor de existentiële dreigingen in Libanon, Syrië, Jemen en Iran.
Tot zover. Ik ga weer naar het interview luisteren.![]()
Daarvoor verdrijf je Palestijnen geheel uit het Noorden en zet daar volgens contract extreem-rechtse
kolonisten neer, waar de Palestijnen ook al jaaaren mee te maken hebben, ook op de Westbank.
Het Noorden schoongeveegd. De rest kapot en vrijwel onleefbaar.
Daar kan ik mij eigenlijk als ik wat gezond nadenk niets meer bij voorstellen, Ivar.
Ja, ik kan het, maar ik wil dat niet, want dan zou ik mijzelf tot een idioot op z'n minst bombarderen.
En de Hamasstrijders, ja, die zíjn heel dapper, want ze weten wat voor middelen Israël heeft en zij niet.
Want zij zijn per ongeluk de 'niet-hebbers'.
Verder lopen ze al tientallen jaren te hoop tegen de in hun ogen bezetting. En dan niet opgeven...
En ja, hun religie maakt dat ze deze offers brengen. Maar ik verzeker, dat als de rollen omgekeerd
zouden zijn, dat je dan hetzelfde zou zien hoor...! De Joden zouden WO2 niet over doen.
En aangezien volgens veel Arabieren Allah de grootste is, moeten Israël en VS-papa zich in bochten wringen.
Totdat bwvs. het hele Midden Oosten naar hun pijpen danst omdat iedereen dreigt te worden vermorzeld.
Enz. enz. enx.. Voel je de waanzin? Zie je de idiotie? De Britten van toen worden bedankt.
Dit krijg je soms als je volkeren hun hebben en houden ontneemt. Want het gebeurt meer in de wereld.
Mijn onderschrift probeert het in een notendop te vangen. Wat is de Mens toch een eenvoudige
zakkenwasser, wah...? Apenheultje... Ik ook hoor, ik ken mijn emoties. "Maar".. zeg ik dan altijd
"ik ben er eerlijk over". En ik probeer in mijn manier van denken wat anders.

-
- Banned
genocide is geen oorlog
ga eens de afgelopen 25j af en zie eens wat we eensgezind allemaal genocide noemen
poetin, assad, birma, oeigoeren, ... de laatste in de rij was hamas in Israel. overduidelijk en ondubbelzinnig genocide
geen discussie, geen proces, geen jurisdictieproblemen, geen ...
alle zever vd dictators gaat integraal de prullenmand in als compleet vd pot gerukte onzin
maar israel in gaza? alle argumenten die dictators gebruikt hebben om hun genocide geen genocide te noemen passeren de revue en moeten plots serieus genomen worden en zijn plots logische redelijke zakelijke objectieve en staalharde argumenten
leg de feiten naast mekaar. geen enkele dictator in die 25j haalt noch in relatieve als in absolute cijfers de graad van verwoesting en slachtpartijen die we in gaza zien en door Israel aangericht werden.
Poetin bombardeert 1 ziekenhuis en een foto van een zwangere vrouw werd foto vh jaar, Israel verwoest alle ziekenhuizen en dat is zelfverdediging.
Israel bombardeert Gaza, westbank, houthi's, libanon, Iran, de hele vn-infrastructuur en nu Syrie, uiteraard is ook dat zelfverdediging al weet niemand meer tegen wie of wat.
het ICC
de openbaar aanklager is een moslim en dat kan natuurlijk niet.
Wederom verleg je de verantwoordelijkheid van Hamas naar Israël. Het is Hamas die het initiatief heeft genomen en Hamas die elke dag er opnieuw voor kiest om de levens van Gazaanse burgers op het spel te zetten.
100 gegijzelden. Dat zijn er precies 100 te veel. De oorlog gaat door tot ze allemaal bevrijd of geborgen zijn, en Gaza zowel bovengronds als ondergronds volledig uitgekamd kan worden.
Hamas heeft ze uit het noorden verdreven door die regio als primair lanceergebied te gebruiken en in dat noorden kilometers aan tunnels te graven. Hamas heeft hier jaren aan gewerkt, niet Israël. Hamas initieert, Israël reageert. De verantwoordelijkheid ligt bij Hamas. Israël doet haar best om de burgers zoveel mogelijk in veiligheid te brengen, door evacuatie naar het zuiden, maar Hamas maakt het voorkomen van burgerslachtoffers onmogelijk.Daarvoor verdrijf je Palestijnen geheel uit het Noorden
Ik ben niet bekend met zo'n contract. Waarop heeft deze uitspraak betrekking? Zoals ik gisteren of vanochtend al schreef, zou het vestigen van kolonisten neerkomen op etnische zuivering. Het lijkt me sterk dat Israël een dergelijk contract heeft. Het enige wat Israël legitiem kan doen is er een protectoraat van maken: een gebied waar de Gazaanse burgers naar terug kunnen keren, maar voortaan onder streng Israëlisch toezicht.en zet daar volgens contract extreem-rechtse kolonisten neer
Kolonisten en de Israëlische regering (met haar IDF) zijn twee verschillende entiteiten. Kolonisten doen hun eigen ding. De ultra-orthodoxen onder hen weigeren zelfs de dienstplicht.waar de Palestijnen ook al jaaaren mee te maken hebben, ook op de Westbank.
Hamas verslagen in het noorden. Onschadelijk gemaakt. Ervan weerhouden om raketten lukraak op Tel Aviv af te vuren.Het Noorden schoongeveegd.
Niet geheel per ongeluk. Arabieren/moslims hebben keer op keer geprobeerd om Israël te veroveren, en keer op keer hebben ze daardoor land en onafhankelijkheid verloren (de zogenaamde Nakba die ze over zichzelf hebben afgeroepen). Nu wéér door die ontzettend onverstandige keuze om de miljoenen aan ontwikkelingshulp niet te gebruiken voor ontwikkeling van de economie en infrastructuur maar voor de ontwikkeling van tunnels en bommen, en in het zuiden van Israël een slachting uit te voeren.Want zij zijn per ongeluk de 'niet-hebbers'.
Hoeveel van de burgerslachtoffers daadwerkelijk onschuldig waren is overigens onmogelijk met zekerheid te zeggen. Een zeer groot aantal Gazanen steunde Hamas:
Ze hoopten op overwinning. Nu huilen ze en roepen ze genocide.According to AWRAD, 2023,
Three in four Palestinians support Hamas’s massacre.
Ninety-eight percent of respondents said the Oct. 7 slaughter made them feel "prouder of their identity as Palestinians."
The Palestinian poll—the first of its kind since the Oct. 7 attacks—found that 48.2% of respondents characterize Hamas’s role as “very positive,” while 27.8% view Hamas as “somewhat positive.”
Almost 80% regard the role of Hamas’s Al-Qassam Brigades “military” wing as positive.
When asked whether they supported or opposed Hamas’s actions on Oct. 7, 59.3% of the Palestinians surveyed said they “extremely” supported the attacks and 15.7% said they “somewhat” supported the murderous spree.
Only 12.7% expressed disapproval with 10.9% saying they neither supported nor opposed the attack.
Almost all (98%) of the respondents said the slaughter made them feel “prouder of their identity as Palestinians,” with an equal percentage saying they would “never forget and never forgive” the Jewish state for its ongoing military operation against Hamas.
Three-quarters said that they expect the Israel-Hamas war to end in a Palestinian victory.
The Arab World for Research and Development (AWRAD) research firm is a Ramallah-based institute who polled Palestinian adults in the southern Gaza Strip, Judea and Samaria between Oct. 31 and Nov. 7. (The margin of error is plus or minus 4 percentage points, AWRAD said.)
Dat is enorm tragisch. Er is geen sprake van een bezetting. Zouden ze niet al decennia voor terroristische aanvallen hebben gekozen, dan was er ook geen behoefte aan grensmuren en controleposten geweest, of aan de onderschepping van het scheepskonvooi in 2010. De zogenaamde apartheid is een gevolg van hun eigen verheerlijking van terrorisme met messen, voertuigen en bomvesten.Verder lopen ze al tientallen jaren te hoop tegen de in hun ogen bezetting.
Ja, maar hun religie heeft ook gemaakt dat ze zich gewelddadig tegen de aanwezigheid van niet-moslims zijn gaan verzetten, en maar niet kunnen ophouden met dat geweld. Islam verziekt de geest. Het is de meest schadelijke religie die ooit bedacht is.En ja, hun religie maakt dat ze deze offers brengen.
Ja, in het bijzonder de protestantse Britten. Het waren immers de puriteinen die al in de 17e eeuw de basis van het zionisme hebben ontwikkeld (Christian Zionism), een belangrijke reden waarom ook in Amerika zoveel evangelisten fanatiek het zionisme steunen. Het Joodse zionisme is van veel later. Theodor Herzl schreef zijn Judenstaat pas in 1896.De Britten van toen worden bedankt.
Dat is dan weer niet waar. Brits Palestina had genoeg ruimte voor moslims, christenen en joden waaronder vluchtelingen en immigranten uit Europa. Arabieren/moslims voelden zich in hun islamitische eer gekrenkt en verklaarden het kleine Israël daarom de oorlog, een catastrofale vergissing. De islam is een slechte raadgever.Dit krijg je soms als je volkeren hun hebben en houden ontneemt.
Nihil est sine ratio.
O, zeker, maar 10 doden door de terrorist in Amsterdam hoeft niet te betekenen dat Amsterdam uitgemoord en vernield hoeft te worden.Ivar schreef: ↑13 dec 2024 23:34Wederom verleg je de verantwoordelijkheid van Hamas naar Israël. Het is Hamas die het initiatief heeft genomen en Hamas die elke dag er opnieuw voor kiest om de levens van Gazaanse burgers op het spel te zetten.
100 gegijzelden. Dat zijn er precies 100 te veel. De oorlog gaat door tot ze allemaal bevrijd of geborgen zijn, en Gaza zowel bovengronds als ondergronds volledig uitgekamd kan worden.
Voorkomen van burgerslachtoffers kan niet bij zo'n operatie. Maar 45.000 plus 100k min of meer zwaar gewonden...Hamas heeft ze uit het noorden verdreven door die regio als primair lanceergebied te gebruiken en in dat noorden kilometers aan tunnels te graven. Hamas heeft hier jaren aan gewerkt, niet Israël. Hamas initieert, Israël reageert. De verantwoordelijkheid ligt bij Hamas. Israël doet haar best om de burgers zoveel mogelijk in veiligheid te brengen, door evacuatie naar het zuiden, maar Hamas maakt het voorkomen van burgerslachtoffers onmogelijk.Daarvoor verdrijf je Palestijnen geheel uit het Noorden
Verder heeft Israël het er gewoon op laten aankomen, gezien wat de inlichingendiensten deden.
En zo kan je overal oorlog veroorzaken. En als je dan ook nog eens beslissend wilt rondhakken...
Maanden terug uitgelekt.Ik ben niet bekend met zo'n contract. Waarop heeft deze uitspraak betrekking? Zoals ik gisteren of vanochtend al schreef, zou het vestigen van kolonisten neerkomen op etnische zuivering. Het lijkt me sterk dat Israël een dergelijk contract heeft. Het enige wat Israël legitiem kan doen is er een protectoraat van maken: een gebied waar de Gazaanse burgers naar terug kunnen keren, maar voortaan onder streng Israëlisch toezicht.en zet daar volgens contract extreem-rechtse kolonisten neer
Ze hebben de Palestijnen nog weer eens de stuipen op het lijf gejaagd met hun zeer agressieve gedrag.Kolonisten en de Israëlische regering (met haar IDF) zijn twee verschillende entiteiten. Kolonisten doen hun eigen ding. De ultra-orthodoxen onder hen weigeren zelfs de dienstplicht.waar de Palestijnen ook al jaaaren mee te maken hebben, ook op de Westbank.
Jij volgt de media wel niet, maar het is repeterend wereldnieuws.
Ivar, er staat geen huis meer normaal.Hamas verslagen in het noorden. Onschadelijk gemaakt. Ervan weerhouden om raketten lukraak op Tel Aviv af te vuren.Het Noorden schoongeveegd.
Israël hoort daar niet in hun optiek. Klets dat er maar eens uit...Niet geheel per ongeluk. Arabieren/moslims hebben keer op keer geprobeerd om Israël te veroveren, en keer op keer hebben ze daardoor land en onafhankelijkheid verloren (de zogenaamde Nakba die ze over zichzelf hebben afgeroepen). Nu wéér door die ontzettend onverstandige keuze om de miljoenen aan ontwikkelingshulp niet te gebruiken voor ontwikkeling van de economie en infrastructuur maar voor de ontwikkeling van tunnels en bommen, en in het zuiden van Israël een slachting uit te voeren.Want zij zijn per ongeluk de 'niet-hebbers'.
O, je kunt net zo goed zeggen dat 90 procent Hamas steunde. Geen haan die er naar kraait.Hoeveel van de burgerslachtoffers daadwerkelijk onschuldig waren is overigens onmogelijk met zekerheid te zeggen. Een zeer groot aantal Gazanen steunde Hamas:
Dat is juist zo erg met oorlogen. Geen bewijs maar schiet maar af.
Mondiaal ziet men dat, men kijkt en luistert naar kanalen en speelt ook wel de struisvogel.According to AWRAD, 2023,
Ze hoopten op overwinning. Nu huilen ze en roepen ze genocide.Three in four Palestinians support Hamas’s massacre.
Ninety-eight percent of respondents said the Oct. 7 slaughter made them feel "prouder of their identity as Palestinians."
The Palestinian poll—the first of its kind since the Oct. 7 attacks—found that 48.2% of respondents characterize Hamas’s role as “very positive,” while 27.8% view Hamas as “somewhat positive.”
Almost 80% regard the role of Hamas’s Al-Qassam Brigades “military” wing as positive.
When asked whether they supported or opposed Hamas’s actions on Oct. 7, 59.3% of the Palestinians surveyed said they “extremely” supported the attacks and 15.7% said they “somewhat” supported the murderous spree.
Only 12.7% expressed disapproval with 10.9% saying they neither supported nor opposed the attack.
Almost all (98%) of the respondents said the slaughter made them feel “prouder of their identity as Palestinians,” with an equal percentage saying they would “never forget and never forgive” the Jewish state for its ongoing military operation against Hamas.
Three-quarters said that they expect the Israel-Hamas war to end in a Palestinian victory.
The Arab World for Research and Development (AWRAD) research firm is a Ramallah-based institute who polled Palestinian adults in the southern Gaza Strip, Judea and Samaria between Oct. 31 and Nov. 7. (The margin of error is plus or minus 4 percentage points, AWRAD said.)
Belangrijke instellingen zeggen er wat over.
Ik als buitenstaander vond het altijd bezetting, bevoogding, kleinhouden en geknoei. Het spijt me.Dat is enorm tragisch. Er is geen sprake van een bezetting. Zouden ze niet al decennia voor terroristische aanvallen hebben gekozen, dan was er ook geen behoefte aan grensmuren en controleposten geweest, of aan de onderschepping van het scheepskonvooi in 2010. De zogenaamde apartheid is een gevolg van hun eigen verheerlijking van terrorisme met messen, voertuigen en bomvesten.Verder lopen ze al tientallen jaren te hoop tegen de in hun ogen bezetting.
Een groep doet dat. Niet 'de Palestijnen´. Erg, maar wel maatvoering behouden.Ja, maar hun religie heeft ook gemaakt dat ze zich gewelddadig tegen de aanwezigheid van niet-moslims zijn gaan verzetten, en maar niet kunnen ophouden met dat geweld. Islam verziekt de geest. Het is de meest schadelijke religie die ooit bedacht is.En ja, hun religie maakt dat ze deze offers brengen.
Ja, dat geloof....... Zijn wij hier een beetje vanaf, tenminste op de oude manier dan.Ja, in het bijzonder de protestantse Britten. Het waren immers de puriteinen die al in de 17e eeuw de basis van het zionisme hebben ontwikkeld (Christian Zionism), een belangrijke reden waarom ook in Amerika zoveel evangelisten fanatiek het zionisme steunen. Het Joodse zionisme is van veel later. Theodor Herzl schreef zijn Judenstaat pas in 1896.De Britten van toen worden bedankt.
Maar die min of meer orthodoxe Joden niet hoor...
Woestijn zat. En inderdaad, het was hun land en ze geven niet op.Dit krijg je soms als je volkeren hun hebben en houden ontneemt.
Dat is dan weer niet waar. Brits Palestina had genoeg ruimte voor moslims, christenen en joden waaronder vluchtelingen en immigranten uit Europa. Arabieren/moslims voelden zich in hun islamitische eer gekrenkt en verklaarden het kleine Israël daarom de oorlog, een catastrofale vergissing. De islam is een slechte raadgever.
Heel juist hoor naar mijn idee.appelfflap schreef: ↑13 dec 2024 22:28genocide is geen oorlog
ga eens de afgelopen 25j af en zie eens wat we eensgezind allemaal genocide noemen
poetin, assad, birma, oeigoeren, ... de laatste in de rij was hamas in Israel. overduidelijk en ondubbelzinnig genocide
geen discussie, geen proces, geen jurisdictieproblemen, geen ...
alle zever vd dictators gaat integraal de prullenmand in als compleet vd pot gerukte onzin
maar israel in gaza? alle argumenten die dictators gebruikt hebben om hun genocide geen genocide te noemen passeren de revue en moeten plots serieus genomen worden en zijn plots logische redelijke zakelijke objectieve en staalharde argumenten
leg de feiten naast mekaar. geen enkele dictator in die 25j haalt noch in relatieve als in absolute cijfers de graad van verwoesting en slachtpartijen die we in gaza zien en door Israel aangericht werden.
Poetin bombardeert 1 ziekenhuis en een foto van een zwangere vrouw werd foto vh jaar, Israel verwoest alle ziekenhuizen en dat is zelfverdediging.
Israel bombardeert Gaza, westbank, houthi's, libanon, Iran, de hele vn-infrastructuur en nu Syrie, uiteraard is ook dat zelfverdediging al weet niemand meer tegen wie of wat.
het ICC
de openbaar aanklager is een moslim en dat kan natuurlijk niet.
(Maar die quote van mij, die snap ik even niet