Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 12 dec 2024 15:38
Ivar schreef: 12 dec 2024 12:09 ... Die kennen Trump bijvoorbeeld enkel indirect en fragmentarisch, via een paar vertaalde of ondertitelde uitspraken.
Ik ken Trump van ongeveer 2 uur persconferentie (naast natuurlijk de fragmenten uit de MSM) uit zijn vorige ambtstermijn. Die 2 uur is meer dan voldoende om te weten dat de man volstrekt ongeschikt is voor welke functie dan ook. Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.
Dat zijn de mensen die democraten extreem-links vinden.
Die mensen WILLEN dat niet zien, onder geen beding.
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 12 dec 2024 16:33
Mullog schreef: 12 dec 2024 15:38
Ivar schreef: 12 dec 2024 12:09 ... Die kennen Trump bijvoorbeeld enkel indirect en fragmentarisch, via een paar vertaalde of ondertitelde uitspraken.
Ik ken Trump van ongeveer 2 uur persconferentie (naast natuurlijk de fragmenten uit de MSM) uit zijn vorige ambtstermijn. Die 2 uur is meer dan voldoende om te weten dat de man volstrekt ongeschikt is voor welke functie dan ook. Ik vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.
Dat zijn de mensen die democraten extreem-links vinden.
Die mensen WILLEN dat niet zien, onder geen beding.
Klopt, democraten in de VS zitten volgens mij veel verder rechts van wat wij hier rechts noemen dan we ons kunnen voorstellen.

Ik denk ook dat er cultureel een veel grotere kloof tussen Europeanen en Amerikanen is dan wij ons realiseren. Dat wij daarom niet goed begrijpen hoe de Amerikaanse politiek in elkaar steekt en wat daar belangrijk gevonden wordt. Ik denk dat de Amerikanen, republikeinen en democraten, veel meer gericht zijn op eigen verantwoordelijkheid en eigen keuzes daarin en dat men de overheid daar het liefst geen rol in ziet nemen. Dat zit diep zoals hier de verzorgingsstaat diep zit en dat daar zo ongeveer als communisme wordt gezien.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En dan lees ik (in eigen bewoording)

Dat tienduizenden Palestijnse burgers zijn verjaagd uit het uiterste noorden van Gaza sinds Israël daar in oktober heeft huisgehouden. Volgens Israël voor hun eigen veiligheid, critici spreken van etnische zuivering. De krant sprak Gazanen die getuigen van uithongering, oorlogsgeweld en vernedering. '

Die propaganda toch! Foei!! Waarom begint Israël niet gewoon met opbouwen van nieuwe nederzettingen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Van etnische zuivering zal sprake zijn wanneer Israeli's het noorden van Gaza gaan bewonen en de Gazaanse burgers er dus niet meer terug mogen keren, zelfs niet wanneer Gaza eenmaal officieel een Israëlisch protectoraat is.

Dat het uitschakelen van Hamas in het noorden van Gaza prioriteit heeft (en had), ligt natuurlijk volkomen voor de hand, want dat gebied ligt het dichtst bij Tel Aviv, voor Hamas de ideale plek omdat mislukte lanceringen aldaar de minste kans hebben om op mede-Gazanen en Hamasstrijders terecht te komen. It's rocket science. :wink:

JAN 16, 2024 - Palestinian rockets rain down on Israel from north Gaza

Afbeelding

Afbeelding
Nihil est sine ratio.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ivar schreef: 13 dec 2024 11:22 Van etnische zuivering zal sprake zijn wanneer Israeli's het noorden van Gaza gaan bewonen en de Gazaanse burgers er dus niet meer terug mogen keren, zelfs niet wanneer Gaza eenmaal officieel een Israëlisch protectoraat is.

Dat het uitschakelen van Hamas in het noorden van Gaza prioriteit heeft (en had), ligt natuurlijk volkomen voor de hand, want dat gebied ligt het dichtst bij Tel Aviv, voor Hamas de ideale plek omdat mislukte lanceringen aldaar de minste kans hebben om op mede-Gazanen en Hamasstrijders terecht te komen. It's rocket science. :wink:

JAN 16, 2024 - Palestinian rockets rain down on Israel from north Gaza

Afbeelding

Afbeelding
Het lijkt op bureaucratisch praten tot de verdrijving én de dood erop volgen.
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Gerard R. schreef: 12 dec 2024 16:33 Dat zijn de mensen die democraten extreem-links vinden.
Onder extreem-links worden doorgaans groepen verstaan die - net als extreemrechts - geen deel uitmaken van de democratische rechtsstaat maar deze willen omverwerpen, en op straat voor eigen rechter willen spelen in de vorm van knokpartijen, vandalisme en terrorisme. Revolutionairen dus. Het kan zijn dat ze op de een of andere partij stemmen, maar het zijn geen Democrats of Republicans in hart en nieren.

Joe Biden is dus niet extreemlinks. Antifa is dat wel.

Donald Trump is niet extreemrechts. Neonazi's zijn dat wel.

Idem voor alle partijen in Nederland. Die zijn wellicht woke (Bij1 bijvoorbeeld) of populair onder complotdenkers (Forum voor Democratie) maar niet extreemlinks of extreemrechts.

Volkert van der Graaff is een voorbeeld van extreemlinks. Anders Breivik is een voorbeeld van extreemrechts.

Uiteraard is er een hoop grijs gebied (woke is de afgelopen tien jaar onderdeel geworden van de Democrat Party, maar woke is niet per se extreem zoals hierboven omschreven), vooral naarmate de polarisering voortschrijdt en de partijen elkaar als steeds "extremer" zien:

Afbeelding
Nihil est sine ratio.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Gerard R. schreef: 13 dec 2024 11:27 Het lijkt op bureaucratisch praten tot de verdrijving én de dood erop volgen.
Ik vind het wel echt raar dat je niet kunt inzien en erkennen dat ik daar gewoon een heel redelijk punt maakte. En ook raar dat zoveel van jullie - op een discussieforum voor vrijdenkers nog wel - steevast met een enkele zin antwoorden. Zelden inhoudelijk, vaak spottend. Echt teleurstellend. En ja, ik ben weg te treiteren met dit soort lage kwaliteit interactie, dat is bekend.
Nihil est sine ratio.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ivar schreef: 13 dec 2024 11:45
Gerard R. schreef: 13 dec 2024 11:27 Het lijkt op bureaucratisch praten tot de verdrijving én de dood erop volgen.
Ik vind het wel echt raar dat je niet kunt inzien en erkennen dat ik daar gewoon een heel redelijk punt maakte. En ook raar dat zoveel van jullie - op een discussieforum voor vrijdenkers nog wel - steevast met een enkele zin antwoorden. Zelden inhoudelijk, vaak spottend. Echt teleurstellend. En ja, ik ben weg te treiteren met dit soort lage kwaliteit interactie, dat is bekend.
Ik vind het stuitend al zal ik dat niet onmiddellijk schrijven.
En meer dan een zin schrijven? Dat kan.
We hebben het hier over mensen en menselijkheid.
Als je daar met bureaucratie overheen gaat en dat wereldwijd toepast heb je de hel. :)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 13 dec 2024 11:48:scissors:
Als je daar met bureaucratie overheen gaat en dat wereldwijd toepast heb je de hel. :)
Afsluitend met een smiley? Om aan te geven hoe serieus je het meent?
Of om dat te bevestigen waar je eigenlijk niet echt op reageert ...
... kom maar weer met je [serieus gemeende?] antwoordje "Zou het?" ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ivar schreef: 13 dec 2024 11:45
Ben het met je eens, maar dit topic is een uitzondering. Eigenlijk zijn alle Israel-topics uitzonderingen. Even voor de duidelijkheid, ik vind dat je goede punten maakt waar ik het mee eens ben, maar net als enkele anderen hier, doe ik niet echt meer mee met de Israel-topics.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Ivar schreef: 13 dec 2024 11:39 Onder extreem-links worden doorgaans groepen verstaan die - net als extreemrechts - geen deel uitmaken van de democratische rechtsstaat maar deze willen omverwerpen, en op straat voor eigen rechter willen spelen in de vorm van knokpartijen, vandalisme en terrorisme.
Ivar schreef: 11 dec 2024 07:34 Amnesty, de VN en het ANC zijn alle drie linkse tot extreemlinkse organisaties,
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat we het allemaal afschuwelijk vinden wat er in die regio heeft plaatsgevonden en zich nog voortzet, dat er daar dingen gebeuren die je geen mens zou toewensen. Dit staat los van de kwestie of er sprake is van verjaging, genocide en etnische zuivering. Er werd een voorbeeld genoemd van uitgerekend het noorden van Gaza, alsof die regio geen enkele relevantie heeft voor de oorlog waar dit topic over gaat. Daar reageer ik op met een uitermate redelijke en neutrale verklaring, en je doet dit dan af als bureaucratisch.

Ik sta open voor elke beschuldiging van genocide, of het nu in Gaza is of Oekraïne, mits deze goed onderbouwd is. Ik heb geen banden met Israël en geen redenen om het land bureaucratisch te verdedigen. Ik ben niet Joods, ken geen Joden, vind het judaïsme een stomme godsdienst en ik ben nog nooit in Israël geweest. Ik benader deze oorlog zoals ik elke oorlog benader: objectief en analytisch. Ik betreur elk onschuldige slachtoffer maar dat heeft geen invloed op mijn kijk op militaire handelingen.
Nihil est sine ratio.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ivar schreef: 13 dec 2024 13:04 Het lijkt mij vanzelfsprekend dat we het allemaal afschuwelijk vinden wat er in die regio heeft plaatsgevonden en zich nog voortzet, dat er daar dingen gebeuren die je geen mens zou toewensen. Dit staat los van de kwestie of er sprake is van verjaging, genocide en etnische zuivering. Er werd een voorbeeld genoemd van uitgerekend het noorden van Gaza, alsof die regio geen enkele relevantie heeft voor de oorlog waar dit topic over gaat. Daar reageer ik op met een uitermate redelijke en neutrale verklaring, en je doet dit dan af als bureaucratisch.

Ik sta open voor elke beschuldiging van genocide, of het nu in Gaza is of Oekraïne, mits deze goed onderbouwd is. Ik heb geen banden met Israël en geen redenen om het land bureaucratisch te verdedigen. Ik ben niet Joods, ken geen Joden, vind het judaïsme een stomme godsdienst en ik ben nog nooit in Israël geweest. Ik benader deze oorlog zoals ik elke oorlog benader: objectief en analytisch. Ik betreur elk onschuldige slachtoffer maar dat heeft geen invloed op mijn kijk op militaire handelingen.
Dat is nou juist het probleem in onze wereld.
Als je dingen bureaucratisch (in regeltjes, in maatstaven, in een web van rationeel denken etc.) giet, dan is bij dit soort
spanningen de menselijkheid zoek. En dát is waar het om gaat, niet om het militaire dodelijke, want zo kan ik er nog wel
een paar opnoemen en misbruiken. Pak je AK-47 of erger... Dan is het eind zoek, zeg maar.
Oorlog komt voor, maar is altijd fout. In mijn denken in ieder geval. Het is altijd een stompzinnige fout.
En vooral rechtse lieden zijn er voortdurend mee actief. Zó helaas...
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 13 dec 2024 12:20
Melding behandeld.
Smiley's zijn niet door iedereen op dezelfde manier te duiden blijkt wel.
Is dit soort reacties dan zoveel beter?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 13 dec 2024 13:25
HierEnNu schreef: 13 dec 2024 12:20
Melding behandeld.
Smiley's zijn niet door iedereen op dezelfde manier te duiden blijkt wel.
Is dit soort reacties dan zoveel beter?
Ik begrijp je vraag niet: ik stelde een vraag!
Werd de vraag niet begrepen door de melder of wat??
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gesloten