Eurabia

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Eurabia

Bericht door Jagang »

BFA schreef:Het laatste wat kan helpen is dat je de definitie van oorlog statisch maakt.
Nee, je kan 'm beter zo losjes stellen dat er altijd wel een mouw aan valt te passen, als dat zo uitkomt. :roll:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Jagang schreef:Nee, je kan 'm beter zo losjes stellen dat er altijd wel een mouw aan valt te passen, als dat zo uitkomt.
Dat hangt van de gebeurtenissen af, niet van de mouw.
Ik vind het heel immoreel: een geplande aanslag op de psyche van een natie met daarbij de dood van meer dan 3 000 mensen tot gevolg wat een oorlogsdaad is onder de categorie misdaden als een of anders fait-divers it de marge van de misdaad voor te stellen.

Even uit context: lees je eigen zin nog eens goed en dan ben je er in een keer achter waarom een verandering van paradigma zo traag gaat en niet met een vingerknip naar een utopia vol natte dromen voert.
Zankoku na tenshi no youni
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@ BFA: Je formuleert rommelig.
Wat bedoel je, in goedlopend Nederlands?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

Je vraagt het onmogelijke voor een Waal.
Je weet wat ik bedoel. Waarom dan anders formuleren.
siger

Bericht door siger »

BFA schreef:
siger schreef: Terwijl je mijn psyche verder analyseert vind je misschien toch even de tijd om enkele voorbeeldjes van geslaagde "natieopbouw" te geven? Moeilijk kan het niet zijn, aangezien natievernietiging alleen maar in mijn hoofd zit.
Eerste noot is dat ik enkel over 'experimenten' van natieopbouw spreek. 'geslaagde' is weer een voorbeeld van de techniek van omkeringen die jij steeds opnieuw gebruikt. Doen alsof er iets staat wat niet gezegd wordt.
Je zegt dus dat geslaagde natieopbouw niet in de realiteit voorkomt, en dat het een smerige streek van mij was om je daarnaar te vragen. Sjonge, jij bent echt een interessante casus.

Je verdere uitwijdingen over Afghanistan en Irak zijn warrig, maar overbodig want als ik je goed begrijp geen voorbeelden van "geslaagde natieopbouw" (want dat was een omkering door mij.)
BFA schreef:http://www.michaelyon-online.com/
Zelfs als je voor de teksten geen interesse hebt. Altijd de moeite van het klikken voor de massa hele mooie foto's.
Geen mooie foto's of interessante teksten gevonden. Wel veel verheerlijking. Maar goed, ieder zijn meug.
BFA
Forum fan

Bericht door BFA »

siger schreef: Je zegt dus dat geslaagde natieopbouw niet in de realiteit voorkomt, en dat het een smerige streek van mij was om je daarnaar te vragen.
Ik vind dat jij hier nogal veel insinueert dat er dingen gezegd worden die er niet zijn. Je blokkeert steeds hele topics op deze manier..
Net zoals je mij nu in de mond probeert te leggen dat geslaagde opbouw in de realiteit niet voorkomt. Er zijn genoeg naties in de wereld die geslaagd zijn. Meestal nog in evolutie of in regressie, zoals de meeste landen waar te veel Mohammedanen wonen zijn.
siger schreef:Sjonge, jij bent echt een interessante casus.

Ik weet niet waar je op aanstuurt, het lijkt me of je me wil laten denken: gefrustreerde haathufter, gecamoufleerde Nazi? (geen gecamoufleerde Christen, dat is zoals je me hebt laten merken, verboden hier)
Bedankt voor de mededeling dat interessante casus ook bij het toegelaten lijstje hoort.
siger schreef: Je verdere uitwijding over Afghanistan en Irak
Naties in opbouw. Duidelijk genoeg zo, in 3 woorden. Een kind uit de kleuterschool had dit in mijn eerste post al door en zou niet over iets anders beginnen zeuren zijn.
Beauty is in the eye of the beholder.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

BFA schreef:Je weet wat ik bedoel. Waarom dan anders formuleren.
Nee, ik vermoed een strekking, maar ik ga niet reageren op mijn eigen vermoedens.
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

BFA schreef:Ik vind dat jij [Siger] hier nogal veel insinueert dat er dingen gezegd worden die er niet zijn. Je blokkeert steeds hele topics op deze manier..
Ha (feest der herkenning)! Scherp geobserveerd BFA. Kom voor de gein eens aan met analogiëen en metaforen bij Siger; dan kun je pas echt lachen/huilen met de pet op.
Maar dit terzijde, want een metadiscussie.

p.s. Grote kans trouwens dat mijn bericht door Siger wordt uitgelegd als zijnde een ad hominem i.p.v. de constatering van een regelmatig terugkerende 'debattechniek' van Siger die het is.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
siger

Bericht door siger »

Fjedka schreef:Grote kans trouwens dat mijn bericht door Siger wordt uitgelegd als zijnde een ad hominem
Fjedka,

Ik kan me geen enkel standpunt van je herinneren.
Dat is weer een verschil met BFA.
Maar het is nooit te laat om uit te leggen over welke kwestie je van mening verschilt.
In welk topic weet jij klaarblijkelijk beter dan ik.

Voor de volledigheid: jouw stille lijden werpt natuurlijk geen licht op Eurabia.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Dan is mijn geheugen stukken beter dan het jouwe, maar wat heeft dat te maken met hetgeen je van me aanhaalt? Niets. Nietszeggend dus. Ik constateer dat je ingaat op dingen die niet gezegd zijn en jij reageert door te zeggen dat je je geen enkel standpunt van me kunt herinneren. Het grappige is dat je hiermee de juistheid bewijst van mijn (en BFA's) constatering. Neem mijn bericht maar gewoon voor kennisgeving aan en concentreer je verder maar weer op de topic-discussie. Een discussie waarin ik me (voor nu althans) niet in wens te mengen.
Laatst gewijzigd door Fjedka op 11 jul 2011 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
a.r.

Bericht door a.r. »

Tip: Ga samen eens een biertje drinken bij BB of voer jullie "onderonsjes" per pb :wink:
siger

Bericht door siger »

Fjedka schreef:
Dus neem mijn bericht maar gewoon voor kennisgeving aan en concentreer je verder maar weer op de topic-discussie. Een discussie waarin ik me (voor nu althans) niet in wens te mengen.
Helemaal Fjedka. Is er een rel dan komt hij afgepeddeld om met de menigte te huilen. Was het een sisser, dan is hij weer weg.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Helemaal Siger om de draad in een topic geheel uit het oog te verliezen.
Ik heb mijn punt gemaakt, Siger. Lees anders eventjes terug.
Geen sisser, maar één van je typerende missers kun je daar teruglezen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Dames.... Moet ik twee koppen virtueel tegen elkaar slaan?
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Jagang schreef:Dames.... Moet ik twee koppen virtueel tegen elkaar slaan?
Eventjes teruglezen wat Fjedka in dit topic kwam doen.
Plaats reactie