Goudsbloemolie.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Raven schreef:Ik denk dat calendula in de concentratie die ik je gestuurd heb vrijwel alle bacterien om zeep helpt. zeker als je de pot in het zonlicht plaatst
maar hoe is het bereid? :roll:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

cluny schreef:
Mariakat schreef:Nogmaals dank je, Raven en Collega.
Mijn calendula olie zal steeds beter worden.

Nu wil nog even antwoord van Cluny over zijn opmerkingen.
Maar dat ik dan met de wateroverlast blijf zitten, die volgens Cluny dan voor een vieze smeerboel zorgt.
Maar tegelijkertijd, volgens hem, toch onderin blijft zitten, omdat water zwaarder is en zich niet met de olie vermengt.
Hij zal toch vast wel een antwoord kunnen geven op mijn vraag hoe ik deze (schijnbare) tegenstellingen moet inpassen.
Alle opmerkingen neem ik graag mee in mijn wetenschap over iets, maar dan eerst wel juist geargumenteerd.
Ooit heb ik in Italië pasta met alleen maar olijfolie gegeten.
Dat was dan wel speciale olijfolie, gepeperde olijfolie met knoflooksmaak.
Thuis heb ik deze olijfolie na willen maken met verse spaanse peper en verse knoflook.
Deze olie werd wel redelijk van smaak maar erg lang houdbaar was deze niet.
De knoflook-peper olijfolie die het beste smaakte en het langste houdbaar is, heb ik gemaakt met gedroogde knoflooktenen en gedroogde spaanse peper.
Overigens liet ik gedroogde smaakmakers gewoon in de olie en goot regelmatig olijfolie bij.
Cluny
Ik zal ook het hele bericht quote, zoals jij altijd doet.

Maar met de beste wereld kan ik geen antwoord vinden op mijn vraag.

Interessant, dat je me vertelt dat jij pasta met olijfolie lekker vindt.
Om een recept voor een pizza dressing heb ik niet gevraagd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mariakat schreef:
cluny schreef:Het grappige van deze lang houdbare olie is ook dat Jojobaolie puur op zichzelf al zo goed voor de huid is dat het helemaal niet nodig is om daar Goudsbloemplantendelen doorheen te mengen.
Vaag
Nu gaat het er om:
Wat is goed voor welke huid en waarom?
Jij gaf dit antwoord op een bericht waarover het gaat over een produkt met een medicinale werking en met een medicinaal doel.

Graag nogmaals ook hierop je antwoord.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

- Wie in de regen op de bus staat te wachten hoeft geen wetenschappelijk bewijs dat water nat is.
Goeie.

:idea:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Cluny
Ik zal ook het hele bericht quote, zoals jij altijd doet.

Maar met de beste wereld kan ik geen antwoord vinden op mijn vraag.

Interessant, dat je me vertelt dat jij pasta met olijfolie lekker vindt.
Om een recept voor een pizza dressing heb ik niet gevraagd.
De olie gemaakt van droge ingrediënten was van betere kwaliteit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Even tussendoor:
Food-Info.net schreef:Kan ik knoflook bewaren in olie?

Knoflook kan bewaard worden in olie, MAAR probeer dit niet zelf te doen!

Ongeacht de potentiële smaak, is knoflook een licht zure groente. De pH van knoflook varieert tussen de 5.3 en de 6.3. Zoals bij alle licht zure groenten, kan in knoflook groei plaatsvinden van Clostridium botulinum, onder gunstige omstandigheden. Deze omstandigheden doen zich voor tijdens het thuis inmaken en onjuiste bereiding van verse kruiden en knoflook in olie mengsels.

Vocht, kamertemperatuur, afwezigheid van zuurstof en een licht zure omgeving bevorderen de groei van Clostridium botulinum. Wanneer dit organisme groeit, produceert het een potentieel toxine dat zuigelingen botulisme veroorzaakt. Wanneer de ziekte niet behandeld wordt, kan dit resulteren in de dood binnen een paar dagen na consumptie van het besmette voedsel.

Knoflook in olie dat bewaard wordt bij kamertemperatuur vormt de ideale omstandigheden voor de productie van het botulisme toxine (licht zuur, geen zuurstof en hoge temperatuur). Hetzelfde gevaar geldt voor geroosterde knoflook in olie. Sinds 1980 zijn er tenminste drie uitbraken van botulisme gerapporteerd die in verband gebracht werden met zelf ingemaakte knoflook.

Recentelijk, in het voorjaar van 2003, was er een geval van botulisme in Denemarken na de consumptie van ingeblikt knoflook in olie. Een 30 jaar oude man at 4 stukken van de knoflook en werd vervolgens ernstig ziek. Gelukkig overleefde hij het na 14 dagen in een kritieke toestand. Dit blikje was afkomstig uit een grote partij blikken die in Duitsland geproduceerd was. Het blikje was slechts tot 85 °C verhit, wat niet voldoende is om C. botulinum sporen te doden.
Wist dit vroeger niet maar heb blijkbaar altijd geluk gehad.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:Even tussendoor:
Food-Info.net schreef:Kan ik knoflook bewaren in olie?

Knoflook kan bewaard worden in olie, MAAR probeer dit niet zelf te doen!
Wist dit vroeger niet maar heb blijkbaar altijd geluk gehad.
Ik blijkbaar ook.
Maar is hetzelfde ook met gedroogde knoflook in olie het geval?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

cluny schreef: Maar is hetzelfde ook met gedroogde knoflook in olie het geval?
Ik vermoed van wel, of die spore drogen overleeft is de vraag.
"undergo a "botulinum cook" at 121 °C for 3 minutes" zegt Wiki over conservenblikken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:
cluny schreef: Maar is hetzelfde ook met gedroogde knoflook in olie het geval?
Ik vermoed van wel, of die spore drogen overleeft is de vraag.
"undergo a "botulinum cook" at 121 °C for 3 minutes" zegt Wiki over conservenblikken.
Dus helaas zal ik vandaag afscheid nemen van het laatstje restje en voortaan mijn olijfolie met alleen gedroogde spaanse pepers maken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Zucht, zover was ik ook al, dat je dat vond,
Overigens wordt dit niet verder uitgelegd,
Waarom de kwaliteit beter is.
Smaakte hij beter?
Bleef hij langer goed?
Zaten er nog medicinale kwaliteiten aan?
Was de prijs-kwaliteit verhouding goed?
Was hij ook nog enigszins goed voor de gezondheid, of alleen maar vet,vet,vet?
In jouw geval zal ik genoegen nemen met het noemen van nuttige voedingselementen.

Maar nog steeds is geen antwoord op mijn vraag, wat je bedoelde met jouw aangehaalde stellingen.
De olie gemaakt van droge ingrediënten was van betere kwaliteit.[/quote]

Je krijgt het niet uit je strot, hè :shock:
Gewoon mijn vraag beantwoorden lukt je maar niet.
Ik zal het hierbij laten, Cluny.
Voor dit onderwerp.

Nu nog een antwoord op de andere vraag.
Graag.
Please.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 424#174424

Oeps, ik heb hier ook alweer nieuwe vragen gesteld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Van de calendula is dus bekend, welke stoffen verantwoordelijk zijn voor de specifieke werking.
Waar heb je het over?
Toch niet over de kleurstoffen E161b(i) en E161h.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mariakat schreef:
Zucht, zover was ik ook al, dat je dat vond,
Overigens wordt dit niet verder uitgelegd,
Waarom de kwaliteit beter is.
Smaakte hij beter?
Bleef hij langer goed?
Zaten er nog medicinale kwaliteiten aan?
Was de prijs-kwaliteit verhouding goed?
Was hij ook nog enigszins goed voor de gezondheid, of alleen maar vet,vet,vet?
In jouw geval zal ik genoegen nemen met het noemen van nuttige voedingselementen.

Maar nog steeds is geen antwoord op mijn vraag, wat je bedoelde met jouw aangehaalde stellingen.
Mariakat schreef:Je krijgt het niet uit je strot, hè :shock:
Ben jij werkelijk op zoek naar een eerlijk antwoord op een door jou serieus bedoelde vraag? Of ben je nu gewoon aan het zieken. Ik krijg de indruk van het laatste.
Het is toch overduidelijk dat Cluny met zijn antwoord bedoelt dat droge kruiden een beter houdbaar resultaat geven dan niet gedroogde kruiden? Je lijkt me te intelligent om dit niet te snappen.
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven met gespeeld onbegrip echter niet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Food-info.net schreef:Deze omstandigheden doen zich voor tijdens het thuis inmaken en onjuiste bereiding van verse kruiden en knoflook in olie mengsels.

Verse kruiden en knoflook. Licht zuur - botulisme. Geldt het dus niet alleen voor knoflook maar voor elk licht zuur kruid? En welke zijn dat dan?
Dus eigenlijk komt het er op neer dat je beter helemaal geen zelfgemaakte oliën met kruiden kan maken voor consumptie? Zijn pepers bijvoorbeeld niet lichtzuur?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Kitty schreef:Ben jij werkelijk op zoek naar een eerlijk antwoord op een door jou serieus bedoelde vraag? Of ben je nu gewoon aan het zieken. Ik krijg de indruk van het laatste.
Het is toch overduidelijk dat Cluny met zijn antwoord bedoelt dat droge kruiden een beter houdbaar resultaat geven dan niet gedroogde kruiden? Je lijkt me te intelligent om dit niet te snappen.
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven met gespeeld onbegrip echter niet.[/color]
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven.....................
Heb je het nu door?
Goed zo.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Kitty schreef:Ben jij werkelijk op zoek naar een eerlijk antwoord op een door jou serieus bedoelde vraag? Of ben je nu gewoon aan het zieken. Ik krijg de indruk van het laatste.
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven met gespeeld onbegrip echter niet.[/color]
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven.....................
Heb je het nu door?
Goed zo.
Nu graag zonder omwegen schrijven wat je bedoelt.

Dan zal ik daarna even een tussenstopje schrijven wat mijn bedoelingen zijn voor het openen van dit topic.
De eerste weet je al, dat was de zogenaamde deskundigheid van Raven betreffende kruidenwijsheden.
De aanleiding daarvan was het volkomen ontbreken van basiskennis bij hem over Bach Bloesem Therapie en hetzelfde verhaal betreffende homeopathie.
Plaats reactie