Ja, dat weet Atli niet, maar Atli vraagt naar het NUT EN EFFECT van het verbieden van de burka, VEBERTERD DIT DE SITUATIE EN VOOR WIE?els schreef:Beste Atli, de boerka is een uiting van het vernietigen van het beeld van vrouwen en daarmee van hun identeit. Dat een groep druk uitoefent op vrouwen om zichzelf helemaal weg te cijferen komt door de ideologie waarin ze worden grootgebracht. Die ideologie is in dit geval de islam.Atli schreef:Dat komt door die burka of door het gedragspatroon van die groep?Els schreef:en er moet worden opgetreden tegen het indoctrinerende systeem dat van vrouwen gehoorzame slaven maakt die zich niet durven te verzetten tegen hun familie
Leuk, en is dat dan een van de premissen waardoor wij moeten overgaan tot het verbieden van de burka? Ik ken iemand die heeft een fobie voor vlinders, onderbroek maar verbieden? Wat is is nu het relationele verband tussen, "angst voor de hel" , "het verbieden van de burka", "NUTTIG EN EFFECTIEVE VOORUITGANG VAN DIE VROUWEN IN KWESTIE?"Nou, ik hoor van vele gelovigen dat die angst voor de hel een van de grootste drempels was om hun geloof definitief te verlaten.Uit angst voor de hel zal wel meevallen, maar repressailes van ( of beter samen met) familie komt dus gewoon ook veel vaker in andere culturen en dus ook die van ons. Dit is een gedeelte waar wij zorgvuldig zwijgzaam over zijn. Het Nederlandse "wegdenk" systeem.![]()
En dan is hiermee een relationeel verband bewezen tussen het verbieden van de burka en HET NUT EN POSITIEF EFFECT VOOR DE VROUWEN IN KWESTIE?Bepaalde andere culturen zijn ook heel strikt in het bij de kudde houden van de schaapjes, maar dat wil niet zeggen dat je de islamitische druk moet verzwijgen. Dit zwijgen is juist een van de grootste problemen in de islam, omdat daardoor onbekend is wat voor problemen er zijn en hoe grootschalig het is.
Je kan een probleem juist oplossen door het in de openbaarheid te gooien en het bespreekbaar te maken.
En dan helpt het verbieden van de burka, volgens mij lijken de nu voorgestelde maatregelen iets gecompliceerder en in een veel groter verband te plaatsen? Dus wat zou hier dan het NUT EN EFFECT van het verbieden van de burka zijjn?Dus niet alleen door het verbieden van de boerka, maar ook door het opheffen van de druk- en dwangmiddelen vanuit de omgeving en de familie. De wens om in onze maatschappij te integreren is er wel degelijk bij heel veel moslims of ex-moslims, maar doordat de omgeving intimideert en zelfs vaak gewelddadig is, lukt het deze mensen niet zich aan te sluiten.Zoals je hebt gezien heb ik een kanttekening geplaatst bij dat "verwesteren" omdat wij "verwesterde mensen" zeker geen schoon schip hebben, al denken wij dat in dit soort discussies natuurlijk van wel. To the point, door het verbieden van de burka gaan die vrouwen en families ineens verwesteren, nut, effect?
Voorlopig ben je gefaald om een heldere relatie te leggen die het NUT EN EFFECT VOOR DE VERBETERING VAN DE VROUWEN IN KWESTIE en het verbieden van de burka. Nee, je roept alleen maar meer vragen op en maakt het een stuk gecompliceerder. Wil je nu nog een het NUT EN EFFECT van het verbieden van de burka aantonen dan zal je dit in relatie moeten leggen met andere mogelijke oplossingen voor de problemen die jezelf aanhaalde.......En dat is meteen ook het antwoord op je vraag naar het nut.
Moslims kunnen vaak helemaal geen aansluiting vinden bij onze cultuur, ze staan aan de zijlijn, kunnen op school niet meekomen, hebben de slechtste beroepen en de laagste inkomens, en zijn niet voldoende mondig om iets aan hun positie te veranderen.
Een gedeelte van de moslims misschien, cijfers?
Deze integratieproblemen worden door een heel groot deel veroorzaakt door de druk vanuit de omgeving om als moslim te blijven leven, ook al willen veel mensen deel worden van onze cultuur. Dat werkt segregatie in de hand. En omdat moslims toch al een scholingsachterstand hebben op de autochtone bevolking, is er weinig kans dat die achterstand wordt weggewerkt.
Harde feiten, cijfers, geen anecdotisch bewijsmateriaal s.v.p.!
Nee, aan je eigen vooroordelen.Solidair met de onderdrukten.Aan wie zijn we dan solidair? Nut, effect?![]()
Wederom, harde cijfers over de Nederlandse situatie en s.v.p. geen anecdotisch materiaal in vergelijk tot de rest van de maatschappij en minderheidsgroepen.Het nut: onderdrukking leidt tot frustratie, mensen die worden onderdrukt kunnen zich niet voldoende ontplooien en ze kunnen dus ook niet veel kennis doorgeven aan hun kinderen. De vrouwenonderdrukking is waarschijnlijk een van de grootste oorzaken van de problemen in de islamitische wereld. Het analfabetisme onder moslimvrouwen is enorm, ontelbare moslimvrouwen mogen niet eens hun huizen verlaten, maar wel moeten ze kinderen grootbrengen die moeten deelnemen aan de openbare wereld. Dat lukt gewoon niet.
Oh je weet waar je het ovrer heb vanwege jouw ervaringen in het verleden. Inmiddels is het 2007 en niets van wat jij beweert wordt ondersteunt door harde cijfers, slechts anecdotische conclusies. Maar nog steeds vind ik het stuitend, en daar gaat de discussie om, dat ondanks alles jij geen enkele relatie kan aanduiden tot het verbieden van kledingstukken en het FEITELIJK VERBETEREN VAN DE POSITIE VAN DE DESBETREFFENDE VROUWEN!Het gaat hier wel over míjn cultuur. Wij hebben hier eeuwenlang een ideologische strijd geleverd voor gelijke rechten voor iedereen, voor mensenrechten, het recht naar school te gaan etc. Nog in mijn jeugd mochten vrouwen niet eens werken zonder dat ze hiervoor schriftelijke toestemming meebrachten van hun echtgenoot. Ik weet dus wel waar ik het over heb, en om welke reden.ik vind dat je het één en ander niet meer in de context plaatst, wat ik stuitend vind aan deze redernatie is dat jij nergens wezenlijk aangeeft wat het verbieden van een burka toedraagt aan een achetergestelde positie van de vrouw bij andere culturen.
Ondrstaande geknipt omdat het dezelfde manko heeft.....