Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De niqaab en burka (niet de normale hoofddoek dus) moeten verboden worden. De openbare veiligheid komt in het geding. Als hele groepen mensen met bivakmutsen en integraalhelmen over straat gaan lopen, dan wordt dit óók niet geapprecieerd. Deze mensen moeten zich gewoon aanpassen aan de geldende normen hier. Zo niet, dan moeten ze maar in Iran of Saoedi Arabië gaan wonen.
We moeten in Europa duidelijk zijn. Geen Eurabië!

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

zonder moeilijk te willen doen
volgens mijn bescheiden mening mogen burgers ve land nu al nooit systematisch volledig bedekt rondlopen en/of weigeren hun identiteit kenbaar te maken aan bvb politie.

ik zie dus geen reden om extra verbodsregels op te leggen aan boerka's. hooguit bestaane wetgeving gewoon (beter?) toepassen
stropke
Geregelde verschijning

Bericht door stropke »

marc aka controle schreef:Detail: het gaat om een niqaab (spleetje voor de ogen) en niet om een boerka (gaas voor het gezicht).
Die met een boerka kan nog een baan vinden als Imker. :lol:
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

weet je wat ik goed zat ben?
dat eromheen gepraat van de problemen en de oorzaken zoeken daar waar ze niet zijn
simplisme, want wij rijke westerlingen willen met rust gelaten worden en onze ogen sluiten voor de ellende in de derde wereld, zoadat we verder kunnen blijven zwelgen in onze decadente welvaart
en daasorm moet en die moslims het land uit en eigen volk eerst, enz.
ik doe daar niet aan mee
Rot op man, het ligt gewoon aan die achterlijke godsdienst in z'n geheel. Ja ik als rijke westerling wil alleen maar een blinddoek op, de rest van de wereld kan mij geen moer schelen, rot toch op man.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

MOODY BLUE schreef:
dat eromheen gepraat van de problemen en de oorzaken zoeken daar waar ze niet zijn
simplisme, want wij rijke westerlingen willen met rust gelaten worden en onze ogen sluiten voor de ellende in de derde wereld, zoadat we verder kunnen blijven zwelgen in onze decadente welvaart
en daarom moet en die moslims het land uit en eigen volk eerst, enz.
ik doe daar niet aan mee
Rot op man, het ligt gewoon aan die achterlijke godsdienst in z'n geheel. Ja ik als rijke westerling wil alleen maar een blinddoek op, de rest van de wereld kan mij geen moer schelen, rot toch op man.
zo, dus ik moet oprotten
is dit jouw manier van duscussijeren?
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

appelfflap schreef:zonder moeilijk te willen doen
volgens mijn bescheiden mening mogen burgers ve land nu al nooit systematisch volledig bedekt rondlopen en/of weigeren hun identiteit kenbaar te maken aan bvb politie.

ik zie dus geen reden om extra verbodsregels op te leggen aan boerka's. hooguit bestaane wetgeving gewoon (beter?) toepassen
inderdaad, dezelfde soort argumentatie als in geval van antdiscriminatiewet vs wet tegen godslastering
die laatste wet is dus inderdaad ook niet nodig en kan dus worden afgeschaft
en zo komen we dus uit bij loesewies van der laan, die en tegen rita verdonk is met haar burqaa-obsessie en voor afschaffing wet tegen godslastering en aan wie we de komende verkiezingen op 22 november a.s. te danken hebben
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

mustafa schreef:
MOODY BLUE schreef:
en daarom moet en die moslims het land uit en eigen volk eerst, enz.
ik doe daar niet aan mee
zo, dus ik moet oprotten
is dit jouw manier van duscussijeren?
Tsja, je helpt er zelf aan mee dat mensen zo op je gaan reageren, met je nogal dommige en tegenstrijdige ikke-niet-weten kop-in-het-zand reacties, zoals:
"Meisjes die een boerka dragen zijn slechts pubermeisjes op zoek naar hun identiteit."
via
"Er zijn geen burka's in Nederland."
tot
"Het is (uiteraard) allemaal weer de schuld van die decadente, verwende Nederlanders."

En dan heb ik het nog niet eens over dat continue gescherm met stigmatiserende woorden als "islamofobie", waarmee je, zoals Devious al terecht aangaf, eigenlijk laat weten dat je elke islamcriticus maar een psychisch gestoorde idioot vindt. Nee, met een Boeing 767 een wolkenkrabber invliegen, om uit naam van je 'vredelievende' religie en met hulp van Allah de Almachtige himself zoveel mogelijk materiële schade aan te richten en slachtoffers te maken, is natuurlijk helemaal niet psychisch gestoord!

Zolang jij niet wilt onderkennen dat er weldegelijk grote probleem zijn met jouw religie en dat moslims er zèlf verantwoordelijk voor zijn dat deze problemen worden opgelost (en dus niet die "decadente" buitenstaanders), denk ik niet dat een discussie met jou enige vruchten af zal werpen is. Overigens, of het hier nu om louter imagoproblemen of ook om problemen van meer fundamentele aard gaat laat ik nog in het midden, zoveel gun ik je dan ook nog wel.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

er zijn ook inderdaad geen burka's in nederland
laat maar foto's zien dan!
en vrouwen met , hoofddoekjes, niqaab's , of voor mijn part burqaa's, beschermen zich juist tegen het soort mannen die met vliegtuigen wolkenkrabbers binnenvliegen
dus door hoofddoekjes te verbieden beschermen we ons tegen terrristen die zich in een vliegtuig willen laten neerstorten op flats in de bijlmer of zo ???
praten met de moslims zelf, dat is de oplossing
dat doe ik dus ook
doe jij dat dan ook!
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

mustafa schreef:...en vrouwen met , hoofddoekjes, niqaab's , of voor mijn part burqaa's, beschermen zich juist tegen het soort mannen die met vliegtuigen wolkenkrabbers binnenvliegen...
Nooit geweten dat die dingen een ingebouwde helm hadden of zo. Leg uit Mustafa, hoe kan de burqaa een bescherming zijn tegen aanslagen?
Ni dieu, ni maître.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

mustafa schreef: er zijn ook inderdaad geen burka's in nederland
In bruusel iig wel. brussel heeft zelfs al boetes uitgeschreven
mustafa schreef: en vrouwen met , hoofddoekjes, niqaab's , of voor mijn part burqaa's, beschermen zich juist tegen het soort mannen die met vliegtuigen wolkenkrabbers binnenvliegen
dus een vrouw met boerka die in zo'n wolkenkrabber zit geniet goddelijke bescherming en kan niet sterven als 5 verdie^pingen onder haar een boeing op beozek komt?
mustafa schreef: praten met de moslims zelf, dat is de oplossing
dat doe ik dus ook
doe jij dat dan ook!
jij bewijst iig hoe verdomd moeilijk tot onmogelijk en frusterend een dialoog met moslims is. Ofwel verzand je in filosifisch gewauwel, ofwel schuif je de schuld door naar de anderen en je hebt geen greintje zelfkritiek wat islam betreft en tracht continu te vluchten in semantiek.
het woord dialoog zegt het zelf. je moet met 2 zijn en zolang 1 van beide kanten z'n hoofd systematisch in het zand steekt met semantiek zoals jij continu doet is dialoog onmogelijk. ok, je bedreigt nog niemand en dat maakt dat je inderdaad bij het gematigde kamp hoort
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

mustafa schreef:er zijn ook inderdaad geen burka's in nederland
Heb je nu nog niet door dat het 'de ongelovige buitenstaander' geen zak interesseert of we het hier over een burka, niqaab of wat voor islamitische koepeltent dan ook hebben? De ongelovige buitenstaander noemt deze zaken voor het gemak allemaal even 'burka', want het verschil is voor deze buitenstaander totaal niet relevant. Het ziet er namelijk allemaal ongeveer even naar en afstotelijk uit. Je zit hier dus gewoon op details door te drammen die alleen voor jou, als gelovige, enige relevantie hebben, maar voor een ander totaal niet.
Zie hierboven. Dat zijn wellicht geen burka's maar niqaabs, maar zoals gezegd interesseert dat onderscheid de gemiddelde Nederlander geen zier: een tent is een tent.
en vrouwen met , hoofddoekjes, niqaab's , of voor mijn part burqaa's, beschermen zich juist tegen het soort mannen die met vliegtuigen wolkenkrabbers binnenvliegen
Grappenmaker. :lol: Dit soort methoden van 'beschermen' zijn helemaal niet nodig in Nederland. Als een niet-islamitische vrouw zonder tent in dit land kan overleven, dan moet dat voor een islamitische vrouw ook gelden. Als een man een vrouw ècht wil verkrachten, dan doet hij dat toch wel. Met of zonder burqa.

Uiteindelijk weet je net zo goed als wij dat die hoofddoekjes, niqaabs en burka's er alleen maar zijn om de vrouwtjes als makke slaafjes te kunnen onderdrukken en weg te stoppen. Als je dat durft te ontkennen, dan ben je gewoon een leugenaar :^o, en niets meer of minder dan de zoveelste moslim die de vele nare luchtjes aan z'n religie met aperte leugens probeert te verdrijven.

Magoed uiteindelijk wil je dus gewoon zeggen dat onevenredig veel islamitische mannen hun handjes niet thuis kunnen houden (vandaar dat die burka überhaupt nodig is), oftewel dat veel islamitische mannen gewoon achterlijke barbaren zijn. Waarom hoor ik je dan niet zeggen dat we die islamitische mannen voortaan preventief moeten castreren, of (beter nog!) het land uit moeten trappen?
dus door hoofddoekjes te verbieden beschermen we ons tegen terrristen die zich in een vliegtuig willen laten neerstorten op flats in de bijlmer of zo ???
Wie zegt dat? :?
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

mustafa schreef:er zijn ook inderdaad geen burka's in nederland
Afbeelding

:lol: :wink:

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
Juan
Forum fan

Bericht door Juan »

Nederland verbiedt boerka

DEN HAAG - Er komt in Nederland toch een algemeen verbod op gezichtsbedekkende kleding in de semi-openbare ruimte, zoals op straat en in de bus. Dit heeft minister Rita Verdonk van Vreemdelingenbeleid en Integratie vrijdag na afloop van de ministerraad gezegd.
Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen. Zij zal binnenkort een wetsvoorstel presenteren.

Voorlopig blijven de nu al geldende regels en beperkingen van kracht, die soms ook gelden voor integraalhelmen of gezichtsmaskers. Zo kan het dragen van een boerka bijvoorbeeld op grond van veiligheidsredenen verboden worden in het openbaar vervoer, of op basis van communicatieproblemen in het onderwijs.

(bron: www.standaard.be , vandaag 16u45)
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De Standaard schreef: Volgens de minister zijn er toch geen juridische belemmeringen om een dergelijk verbod in te stellen. Zij zal binnenkort een wetsvoorstel presenteren.
Ik ben benieuwd waar ze dat wetvoorstel dan op gaat baseren.
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Nogmaals: ik ben en blijf principeel TEGEN een verbod.

Maar dan moet het wel de normaalste zaak van de wereld worden om vrouwen vanwege het dragen van een burqa af te wijzen bij een sollicitatie, zoals het ook de normaalste zaak van de wereld is dat je iemand die de hele dag een bivakmuts wil dragen op de werkvloer afwijst. Want linkse politici en moslims willen ons misschien anders laten geloven, die twee zaken zijn vanuit het perspectief van de (ongelovige) werkgever toch echt één op één vergelijkbaar.
Plaats reactie