Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Sararje schreef:
zoalsa ik al eerder schreef: er zijn geen burka's in nederland
Oh ja, dit is absoluut niet minder denigrerend dan een burqa. En ja hoor, deze foto´s zij niet in Amsterdam gemaakt. Die zijn zeker gephotoshopped he mustafa?
ik verwerp jouw insinuatie
ik neem namelijk best wel aan dat deze foto's in amsterdam zijn gemaakt
en vanaf nu a.u.b. geen ad hominemreacties meer!
de ogen zijn de spiegel der ziel en derhalve voldoende om wezenlijk contact te hebben met je medemens zonder last te hebben van sexuele intimidatie
Laatst gewijzigd door mustafa op 16 nov 2006 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

de ogen zijn de spiegel der ziel en derhalve voldoende om wezenlijk contact te hebben met je medemens zonder last te hebben van sexuele intimidatie
Dus jij vindt het logisch dat bepaalde moslimmannen zich niet kunnen beheersen als ze iets meer zien van een vrouw dan de ogen? Ik vind het ongelooflijke flauwekul. En hier denken we gewoon anders over mensen die totaal bedekt over straat gaan. Het past gewoon niet in ons straatbeeld. Wat doen ze hier eigenlijk als ze zo verknocht zijn aan hun eigen cultuur. Er zijn plaatsen genoeg op de wereld waar ze vrijuit hun cultuur kunnen beleven. Of is het een vorm van wel de lusten maar niet de lasten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Dus de ogen zijn de spiegel van de ziel.

Wat doen akteurs als ze tranen laten biggelen over hun wangen? Wat doen zij als ze een depressief iemand uitbeelden?

Nee mustafa, jij als zogenaamd therapeut moet toch weten dat de mens één geheel is dat alle spiertjes in het lichaam meewerken aan de fysieke houding van de mens, de fysieke houding van de mens, ook de stand van de mond, HET HELE lichaam communiceert.

Jouw mening en gedachtengoed is de pest voor de menselijke geest.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

MOODY BLUE schreef:Dus de ogen zijn de spiegel van de ziel.

Wat doen akteurs als ze tranen laten biggelen over hun wangen? Wat doen zij als ze een depressief iemand uitbeelden?

Nee mustafa, jij als zogenaamd therapeut moet toch weten dat de mens één geheel is dat alle spiertjes in het lichaam meewerken aan de fysieke houding van de mens, de fysieke houding van de mens, ook de stand van de mond, HET HELE lichaam communiceert.

Jouw mening en gedachtengoed is de pest voor de menselijke geest.
al eerder heb ik verzocht om het achterwege blijven van adhominemreacties
er zijn geen burqaa's in nederland, daar hebben we het over
het opdringen van assimilatie aan diegenen die er vanuit zichzelf nog niet helemaal aan toe zij is de pest voor de geest, om jouw terminologie maar over te nemen
ieder mens heeft het recht om datgene van zichzelf te laten zien wat hij of zij zelf wil
Laatst gewijzigd door mustafa op 16 nov 2006 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

mustafa schreef:
MOODY BLUE schreef:
mustafa schreef:er zijn geen burka's
Je liegt.

Ze zijn er wel, maar ze zijn er niet veel, des te meer die verdomde niqaabs, bijna net zo erg.
ik had het niet over nikabs
maar nu we het er toch over hebben: in engeland zie je ze overal op straat in london, birmingham, everywhere
men blijft er laconiek onder
we kunnen iets leren van die britten
zouden we hier ook moeten dien

:lol:
Jeetje, jij volgt het nieuws, en achtergrondnieuws in engelse kranten en internetsites zekr niet.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je zou je eens moeten verdiepen Mustafa in waarom die vrouwen zo geheel bedekt 'moeten' zijn. Of heb je nog steeds het kinderlijke idee dat het allemaal vrijwillig is. Dan zou ik zeggen, haal je hoofd maar eens uit het zand, en wees ook eens eerlijk en oprecht over de misstanden, die veel verder gaan dan de terroristische aanslagen waarvan jij de indruk geeft dat dat de enige misstanden zijn. Of praat je niet met de juiste moslims.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:Je zou je eens moeten verdiepen Mustafa in waarom die vrouwen zo geheel bedekt 'moeten' zijn. Of heb je nog steeds het kinderlijke idee dat het allemaal vrijwillig is. Dan zou ik zeggen, haal je hoofd maar eens uit het zand, en wees ook eens eerlijk en oprecht over de misstanden, die veel verder gaan dan de terroristische aanslagen waarvan jij de indruk geeft dat dat de enige misstanden zijn. Of praat je niet met de juiste moslims.
ga het ze zelf vragen en val mij niet lastig
ieder mens komt diegenen tegen die je op dat moment nodig hebt
en wat betreft de opvanghuizen voor vrouwen, daar heb je helemaal gelijk in
maar dan moeten we ophouden over het al of niet verbieden van bedekkende kleding alsof je daarmee het huiselijk geweld kunt bestrijden
we moeten die mannen aanpakken
waarom heeft niemand het daarover???
Laatst gewijzigd door mustafa op 16 nov 2006 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Oh je wilt hier mee discussieren en vooral niet lastig gevallen worden met de waarheid. Dat wordt toch wel erg lastig. Het stroopsmeren en goedpraten ben ik wat jou betreft onderhand goed zat. Ook je verhaal over Engeland wijst op zo'n onkunde en zomaar gewauwel, dat je bijdragen gewoon onderhand hilarisch worden. Als je niet je bronnen eens goed onderzoekt en zo maar wat roept kom je geen steek verder.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:Oh je wilt hier mee discussieren en vooral niet lastig gevallen worden met de waarheid. Dat wordt toch wel erg lastig. Het stroopsmeren en goedpraten ben ik wat jou betreft onderhand goed zat. Ook je verhaal over Engeland wijst op zo'n onkunde en zomaar gewauwel, dat je bijdragen gewoon onderhand hilarisch worden. Als je niet je bronnen eens goed onderzoekt en zo maar wat roept kom je geen steek verder.
beste kitty,

nog één keer: wat betreft de opvanghuizen voor vrouwen, daar heb je helemaal gelijk in
maar dan moeten we ophouden over het al of niet verbieden van bedekkende kleding alsof je daarmee het huiselijk geweld kunt bestrijden
we moeten die mannen aanpakken
waarom heeft niemand het daarover???
weet je wat ik goed zat ben?
dat eromheen gepraat van de problemen en de oorzaken zoeken daar waar ze niet zijn
simplisme, want wij rijke westerlingen willen met rust gelaten worden en onze ogen sluiten voor de ellende in de derde wereld, zoadat we verder kunnen blijven zwelgen in onze decadente welvaart
en daasorm moet en die moslims het land uit en eigen volk eerst, enz.
ik doe daar niet aan mee

groet,

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:
Dus jij vindt het logisch dat bepaalde moslimmannen zich niet kunnen beheersen als ze iets meer zien van een vrouw dan de ogen? Ik vind het ongelooflijke flauwekul. En hier denken we gewoon anders over mensen die totaal bedekt over straat gaan. Het past gewoon niet in ons straatbeeld. Wat doen ze hier eigenlijk als ze zo verknocht zijn aan hun eigen cultuur. Er zijn plaatsen genoeg op de wereld waar ze vrijuit hun cultuur kunnen beleven. Of is het een vorm van wel de lusten maar niet de lasten?
die moslimmannen moet zich aanpassen
zolang dat nog niet is gelukt moet je de moslima's niet lastig vallen
dat is echt helemaal verkeerd, wanrt het komt dan niet voort uit compassie, maar enkel en alleen vanuit islamofobie!
ayaan hirsi ali heeft wat mij betreft volkomen gelijk, niet de opvanghuizen moeten gevuld zijn met mishandelde vrouwen, maar met die mannen om ze op te voeden!
nu ze bij de VVD weg is kan ze weer meer zichzelf zijn
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Natuurlijk gaat het ook over de mannen. Het is de totale cultuur en religieuze uiting daarvan dat betreft dus zeker niet alleen de vrouwen.
Vreemd dat je denkt na lezing van zoveel postings hier over de Islam dat alleen de vrouwen aangevallen worden. Dat men fel tegen burka's en ook nikaabs is, betekent niet dat we anti moslimvrouwen zijn maar anti fundamentalisme in het totaal. Wel is zeer duidelijk dat vooral de vrouwen hier doorgaans het slachtoffer van zijn, maar daar zijn niet de mannen schuld aan, maar de Islam en de cultuur die daarachter zit.

Jij komt steeds maar met het verhaal dat er ook goede moslims zijn, dat wordt ook niet bestreden, die zijn ook niet bepaald hetgeen waar het hier om gaat. Het gaat nu juist over het totaalbeeld dat door de funda's wordt uitgedragen. En verder zie je bij veel zogenaamde goede moslims ook ideeen die niet kloppen met wat wij onder vrijheden verstaan. Ook weer niet bij allen. Maar de grote meerderheid bestaat helaas niet uit vrijzinnigdenkende of seculiere moslims.
Tussen extremisten en zeer vrijzinnige moslims zit namelijk nog een hele groep die heel vrijzinnig lijkt, maar dat na enig doorvragen zeker niet zijn. En ook daar zit een gevaar net onder de oppervlakte, niet direct zichtbaar, maar zeker wel aanwezig.

En dat steeds geopperde idee van de dialoog is ook niet werkzaam. Want de dialoog kun je zeker aangaan met vrijzinnig denkende moslims. Alleen schiet je daar totaal niets mee op, aangezien die het probleem niet zijn. En diegene die wel het probleem zijn, staan niet open voor dialoog.

balou
Forum fan

Bericht door balou »

Kitty schreef;
Wel is zeer duidelijk dat vooral de vrouwen hier doorgaans het slachtoffer van zijn, maar daar zijn niet de mannen schuld aan, maar de Islam en de cultuur die daarachter zit.
Natuurlijk zij de mannen daar wel schuldig aan. Koran en bijbel zijn niet geschreven door vrouwen. En in die geschriften wordt de nadruk gelegd op de volgzaamheid van vrouwen.
Lees de z.g. Lofzang op de vrouw maar eens in het boek der spreuken.
"een goede vrouw, wie zal haar vinden"?
Daar wordt zeer uitvoerig ingegaan op al haar deugden, en wat blijkt?? Dat deze beklagenswaardige stakker zich van de vroege morgen tot de late avond moet afsloven om haar man tot eer te strekken. Zij moet zorgen voor dit en voor dat, en mag vooral niet vergeten dat zij zus en ook zo...
Het hele verhaal zit zo geraffineerd in elkaar dat het ook nog lijkt alsof de vrouw geprezen wordt.
Een schandelijk stuk, dat nergens gewag maakt van enige tegenprestatie aan de mannenkant.

In het westen hebben vrouwen meer dan 100 jaar slag moeten leveren, om althans de ergste ongelijkheid weg te nemen, en nog is het einde niet in zicht.
De vrouwenemancipatie bij moslims, zal heus niet korter duren, maar beslist wel op gang komen. Vrouwen mogen dan volgzaam zijn
Zij zijn niet achterlijk.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ok balou, uiteindelijk en ook in het begin is het natuurlijk de schuld van de mannen. Zoals alles 8) Het is te hopen dat vrouwenemancipatie onder moslims echt ooit breedschalig mogelijk is. Misschien ooit, maar dat zal zeker nog heel erg lang duren, indien moslimmannen die niets te maken willen hebben met geemancipeerde moslimvrouwen en aldus hun niet geemancipeerde vrouw uit het land van herkomst halen.

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Emancipatie is vandaag de dag een typisch westers en zeer recent verschijnsel. Dit zou toch te denken moeten zetten.

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef: die moslimmannen moet zich aanpassen
zolang dat nog niet is gelukt moet je de moslima's niet lastig vallen
dat is echt helemaal verkeerd, wanrt het komt dan niet voort uit compassie, maar enkel en alleen vanuit islamofobie!
Het degraderen van islamcritici tot personen met een psychische ziekte, is een ad-hominem. Het woord 'islamofobie' zou men in bijna alle gevallen het beste achterwege kunnen laten.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie