SGP jongeren: Madonna concert kuisen of verbieden
Moderator: Moderators
Aha!....Ik vrees dat jij niet begrijpt wat ik hier verdedig!mustafa schreef:hoi wahlers,
dat liedje en de betekenis ervan is nou juist de clou
mustafa
Iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt of wil zeggen...met natuurlijk de uitzondering van het uiten van fysiek geweld!
Dus Maddonna's liedje, Jehovah getuigen, de SGP, Donner, jij, ik enz...enz...mogen zeggen wat ze willen zonder aantasting van elkaars vrijheden...inclusief de vrijheid om je in het diepst van je ziel beledigd te voelen. Dit mag natuurlijk altijd gecountered worden met tegenargumenten.
Maar men moet niet denken dat als de SGP jongeren hun arrogante dogmatische houding en mening ten toon spreiden dat ik dan 'politiek correct' blijf! Nee! In tegendeel! Ik gebruik dan evenredig harde bewoordingen om deze supeririteits absurditeit aan het daglicht te brengen!...zeker als mijn fundamentele vrijheden bedreigd worden!...en vrijheid is één van de weinige zaken die fundamenteel mogen, en zelfs moeten, zijn!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Het gebruikte woord "klootzak" is bewust beledigd bedoeld!Carla schreef:oh, ik had het eerdere berichtje over het hoofd gezienIk zou eerder die hele zin schrappen maar bij meer en meer nadenken erover denk ik toch dat het erin moet. Laat alleen het woord Klootzak weg in het tweede keer noemen. Voor de rest zit je dan goed.
Ik ga tot het uiterste juist omdat onze vrijheid in het geding is!
Maar ook anderen kunnen commentaar geven! Ik wacht dus nog even af alvorens ik actie onderneem aangaande het wijzigen van de tekst.
MvG, Wim.
Beste Wim,
De uitroep "J'accuse! " kan je eigenlijk niet gebruiken.
Juist omdat het extra krachtig klinkt door de herinnering aan het beroemde artikel van Emile Zola ten tijde van het Dryfus proces.
Het klinkt ongeveer hetzelfde als je een toespraak zou openen met de zin "I have a dream"
Hou het gewoon op "Ik beschuldig", dan speel je geen leentjebuur.
De uitroep "J'accuse! " kan je eigenlijk niet gebruiken.
Juist omdat het extra krachtig klinkt door de herinnering aan het beroemde artikel van Emile Zola ten tijde van het Dryfus proces.
Het klinkt ongeveer hetzelfde als je een toespraak zou openen met de zin "I have a dream"
Hou het gewoon op "Ik beschuldig", dan speel je geen leentjebuur.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
hoi wahlers,
ik snap je wél
de inhoud van het liedje zou niet uit mogen maken
maar is dat zo?
ik bedoel, stel dat de tekst op zou roepen tot haat en alles wat daaruit voort kan komen???
groet,
mustafa
ik snap je wél
maar is dat zo?
ik bedoel, stel dat de tekst op zou roepen tot haat en alles wat daaruit voort kan komen???
groet,
mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Hallo Wim,
In eerste instantie dacht ik, hou het iets zakelijker en ga niet schelden, maar ik begrijp dat je zo ver wilt gaan dat ze je op grond van dat bewuste wetsartikel tegen de "smadelijke godslastering" gaan arresteren. Doe wat je denkt te moeten doen, want ik ben het eens met je dat onze vrijheid gevaar loopt. Deze wet moet afgeschaft worden en dat zou eigenlijk het begin moeten zijn van nog veel verder gaande wijzigingen in ons politieke systeem.
Veel succes met je actie.
vriendelijke groeten,
skeptic.
In eerste instantie dacht ik, hou het iets zakelijker en ga niet schelden, maar ik begrijp dat je zo ver wilt gaan dat ze je op grond van dat bewuste wetsartikel tegen de "smadelijke godslastering" gaan arresteren. Doe wat je denkt te moeten doen, want ik ben het eens met je dat onze vrijheid gevaar loopt. Deze wet moet afgeschaft worden en dat zou eigenlijk het begin moeten zijn van nog veel verder gaande wijzigingen in ons politieke systeem.
Veel succes met je actie.
vriendelijke groeten,
skeptic.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Kan ik hier een lans breken TEGEN de uitdrukking "oproepen tot haat"en "haat zaaien". Ik had gehoopt op dit forum toch daarvan verschoond te brengen.mustafa schreef:hoi wahlers,
ik snap je wél
maar is dat zo?
groet,
mustafa
Als ik beweer dat alle joden vergast moeten worden, roep ik dan op tot haat? Waarschijnlijk zullen er vele 'ja' roepen En ik zeg volmondig Nee. Degene die haat is daar voor verantwoordelijk niet degene die oproept tot verwerpelijke daden. enz, enz misschien moet ik er maar eens een topic over starten?
Wahlers schreef;
In geen enkele toespraak komen scheldwoorden voor!
Scheldwoorden verzwakken je betoog, en ik wil je in overweging geven
bovenstaande citaat te vervangen.
Het staat bovenal vreemd omdat jij van mening bent dat er geen god bestaat. Je scheldwoorden zijn dus gericht aan iets dat niet bestaat.
Dat geeft critici die een beetje opletten een wapen om juist deze zwakheden te citeren, en daarmee voorbij te gaan aan de kern van het betoog. Iedere afleidingsmanouvre is welkom hoor.
Ik kan het verder eens zijn met je betoog, Maar ik blijf het oneens met het verbranden van boeken. Het "waarom" daarvan heb ik al eens uiteengezet.
Zie dat dus maar als een etische gevoelskwestie, waarbij we het met elkaar oneens blijven.
Succes.
Beste wim, ik heb een boek met grote vlammende toespraken van bekende mensen.Daarom ook noem ik de God van de SGP, en de bevestiging van deze God door Donner, hier dan ook welbewust bij naam:
De God van de SGP en van Donner is een kleinzerige, impotente, zielige, infantiele en bekrompen klootzak! En als dit de religieuze gevoelens van sommige religieuzen raakt dan: “So be it!”.
In geen enkele toespraak komen scheldwoorden voor!
Scheldwoorden verzwakken je betoog, en ik wil je in overweging geven
bovenstaande citaat te vervangen.
Het staat bovenal vreemd omdat jij van mening bent dat er geen god bestaat. Je scheldwoorden zijn dus gericht aan iets dat niet bestaat.
Dat geeft critici die een beetje opletten een wapen om juist deze zwakheden te citeren, en daarmee voorbij te gaan aan de kern van het betoog. Iedere afleidingsmanouvre is welkom hoor.
Ik kan het verder eens zijn met je betoog, Maar ik blijf het oneens met het verbranden van boeken. Het "waarom" daarvan heb ik al eens uiteengezet.
Zie dat dus maar als een etische gevoelskwestie, waarbij we het met elkaar oneens blijven.
Succes.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Wahlers,
ik vind het eeen goede tekst. Ik sta er achter. Toch wil ik nog een opmerking erover maken, ik zou er voor de duidelijkheid van het doel van de tekst misschien iets in de volgende trant aan toevoegen (maar een idee, hoeft van mij niet hoor):
Iets wat ik in een ander topic heb geschreven met het betrekking tot het onderwerp of het respect opbrengen voor god(en)/godheden wel juist is. Misschien dat je er wat aan hebt, het is trouwens wel aan te raden om als je het gebruikt het in iets betere bewoordingen te brengen (ik heb daar niet zo opgelet bij het opschrijven van het bovenstaande in dat topic).
Daarnaast heb ik nog een idee voor je boekverbranding, maar waarschijnlijk is dat niet/moeilijk uit te voeren (omdat dat boek niet verkocht mag worden in Nederland): wat dacht je van Mein Kampf van Hitler ook te verbranden. Ik vind de vergelijking van Hitler's superioriteitsleer (van rassen) met die van de superioriteitsleer van de gelovigen (die geloven dat gelovigen meer waar zijn dan ongelovigen en in sommige gevallen zelfs vinden dat gelovigen onwaardig zijn, net als Hitler dacht over rassen) helemaal niet zo'n verkeerde. Het komt erg overeen. Misschien dat er een ander boek van Hitler is die wel verkocht mag worden, dan kan je die verbranden. In ieder geval met als doel te tonen dat de theorie van Hitler ook erg kwetsend was voor velen. Bovendien verschilt het niet zoveel qua insteek (superioriteit van de ene bevolkingsgroep over de andere).
Ik zit verder nog te denken over enkele andere werken die wellicht wel in aanmerking komen voor verbranding. Misschien Nietzsche's The Gay Science waarin hij stelt: "Gott ist tot" of "The Antichrist" waarin hij het christendom aanvalt. Maar enkel ideëen hoor, ik weet niet of het in je verhaal past of dat je er de tijd voor hebt dat te bespreken.
In ieder geval vind ik het sowieso een goed verhaal en bovendien het is jouw verhaal en je moet brengen hoe je dat wil,
Ik wens je heel veel succes,
Groet,
Deadline
ik vind het eeen goede tekst. Ik sta er achter. Toch wil ik nog een opmerking erover maken, ik zou er voor de duidelijkheid van het doel van de tekst misschien iets in de volgende trant aan toevoegen (maar een idee, hoeft van mij niet hoor):
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2155Ten tweede kent het respect hebben voor andermans geloof ook grenzen. Immers je kan het respect opbrengen door hun de ruimte te geven hun geloof te beleiden. Er kan echter niet verwacht worden dat er daarnaast ook nog apart respect opgebracht wordt voor de godheid die zij aanbidden. Het feit dat gelovigen hun god mogen aanbidden is een gevolg van het respect dat er voor die mening is. Het gaat hier echter om een mening, iedereen heeft de vrijheid om een mening te hebben (dit is het respect), echter voor de inhoud van een mening van iemand hoef je geen respect te hebben (want ook dat is vrijheid, de mening kan ontzettend conflicteren met je eigen mening en dan is respect onmogelijk). Het is namelijk ook een vrijheid om het niet met de inhoud van de mening van anderen eens te zijn en dit mag je, gezien de vrijheid die de ander heeft zijn mening uit te dragen, ook uitdragen.
Iets wat ik in een ander topic heb geschreven met het betrekking tot het onderwerp of het respect opbrengen voor god(en)/godheden wel juist is. Misschien dat je er wat aan hebt, het is trouwens wel aan te raden om als je het gebruikt het in iets betere bewoordingen te brengen (ik heb daar niet zo opgelet bij het opschrijven van het bovenstaande in dat topic).
Daarnaast heb ik nog een idee voor je boekverbranding, maar waarschijnlijk is dat niet/moeilijk uit te voeren (omdat dat boek niet verkocht mag worden in Nederland): wat dacht je van Mein Kampf van Hitler ook te verbranden. Ik vind de vergelijking van Hitler's superioriteitsleer (van rassen) met die van de superioriteitsleer van de gelovigen (die geloven dat gelovigen meer waar zijn dan ongelovigen en in sommige gevallen zelfs vinden dat gelovigen onwaardig zijn, net als Hitler dacht over rassen) helemaal niet zo'n verkeerde. Het komt erg overeen. Misschien dat er een ander boek van Hitler is die wel verkocht mag worden, dan kan je die verbranden. In ieder geval met als doel te tonen dat de theorie van Hitler ook erg kwetsend was voor velen. Bovendien verschilt het niet zoveel qua insteek (superioriteit van de ene bevolkingsgroep over de andere).
Ik zit verder nog te denken over enkele andere werken die wellicht wel in aanmerking komen voor verbranding. Misschien Nietzsche's The Gay Science waarin hij stelt: "Gott ist tot" of "The Antichrist" waarin hij het christendom aanvalt. Maar enkel ideëen hoor, ik weet niet of het in je verhaal past of dat je er de tijd voor hebt dat te bespreken.
In ieder geval vind ik het sowieso een goed verhaal en bovendien het is jouw verhaal en je moet brengen hoe je dat wil,
Ik wens je heel veel succes,
Groet,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Het gebruik van schuttingtaal is oerend stom, want je geeft mensen een excuus om je meteen te kunnen negeren, ook al heb je hét medicijn tegen kanker uitgevonden. Geagiteerd en pijnlijk-kritisch mag. Grove vloeken niet. Life sucks. Live with it.wahlers schreef:Het gebruikte woord "klootzak" is bewust beledigd bedoeld! Ik ga tot het uiterste juist omdat onze vrijheid in het geding is! Maar ook anderen kunnen commentaar geven! Ik wacht dus nog even af alvorens ik actie onderneem aangaande het wijzigen van de tekst.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Wim, een geweldig betoog, gedragen door een geweldige drang voor onze vrijheid. Ik baal dat ik moet werken, anders had ik je graag ter plekke gesteund. Wees ervan overtuigd dat in elk geval ik je actie onderschrijf en je op afstand geestelijk bij je zal zijn.
Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Veel sterkte komende dinsdag.
Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Veel sterkte komende dinsdag.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Mustafa,
Aanzetten tot geweld is strafbaar! Dit had ik al eens gezegd!
Fysiek iemand of een bevolkingsgroep bedreigen is en blijft strafbaar.
Als Madonna dit doet dan is ze dus ook strafbaar.
Als een dominee dit doet is hij ook strafbaar.
Als een Imam dit doet is hij ook strafbaar.
Skeptic,
Ja, schelden wil ik niet. En ik denk dat ik over het algemeen nog vrij neutraal ben geweest.
Maar inderdaad, om artikel 147 'uit te dagen' moet ik iets meer doen dan Madonna.
Daarnaast is het zo dat ik eveneens over wil brengen hoe beledigend dit soort gasten op mij over komen. Ik betaal dus met gelijke munt!
Zie ook de door deadline aangehaalde link waar ik in mee kan meegaan:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2155
Carla,
Als jij zegt dat "alle Joden vergast moeten worden" (natuurlijk als voorbeeld!) dan grenst zo'n uitspraak zeker aan een uitspraak van fysieke bedreiging naar een persoon, of in dit geval, een bevolkingsgroep. Joden zijn immers tastbare 'wezens' (c.q. mensen!). Ik zou niet weten wat de rechter beslist, maar ik ben het met je oneens! Ik zou dit zelf wel strafbaar vinden, net als een uitspraak zoals bijvoorbeeld: "We moeten al die Marrokanen in zee verdrinken". Tegen dit soort uitspraken zou ik wel degelijk bezwaar aan tekenen.
Maar je mag me natuurlijk wel een arrogante, afgestompte, domme klootzak noemen - Antoon, onze JEhovah getuige, heeft al eens woorden van soortgelijke strekking gebruikt.
Mijn antwoord was redelijk consequent in deze, ik stelde dan meestal de vraag:
"Waar bazeer jij deze mening op?"
Balou,
Ik zal je opmerking in overweging nemen, maar ik moet er wel aan denken dat ik de uitspraak niet dermate afzwak tot een punt waarop artikel 147 niet meer ter discussie staat!
Overigens, wie beledig ik eigenlijk? Ik beledig een visie!
Strikt genomen zijn het de SGP jongeren die zelf dit beledigende beeld van hun eigen God definiëren!
Immers zij laten zien dat God kleinzerig is (valt over van alles en nog wat), infantiel (begrijpt de boodschap van Madonna niet), impotent (kan er niets zelf aan doen, en stuurt dus zijn SGP soldaten), bekrompen (kijkt niet verder dan zijn neus lang is, en vindt dit ogenschijnlijk belangrijker dan het bevrijden van een angstig 10-jarig meisje die voortdurend verkracht werd en uiteindelijk zelf dan maar en 8 jaar later - zonder Gods hulp - besloot te ontsnappen).
Inderdaad! Nogal een beledigd Godsbeeld dat deze SGP jongeren van hun eigen God gecreëerd hebben!
Balou, ook ik ben het met je eens dat het verbranden van boeken of cartoons of vlaggen of...God mag weten wat ze op dit moment op deze aardbol allemaal nog meer ter meerdere eer en glorie van Allah of God aan het verbranden zijn verderfelijk is!
Ik walg daar van! En daarom moet ik het juist tonen!
Deadline,
Jou gesuggereerde tekst is genoteerd...maar onbruikbaar voor mijn 'shock' rede met als doel de hypocrisie, ongelijkheid en de rechteloosheid van artikel 147 aan te klagen.
Maar lees even het einde van mijn brief!
Hier staat: Als het niet begrepen wordt volgen er nog meer acties!
Daarbij zal ik zeker ook jouw argument(en) gebruiken.
MvG, Wim.
Aanzetten tot geweld is strafbaar! Dit had ik al eens gezegd!
Fysiek iemand of een bevolkingsgroep bedreigen is en blijft strafbaar.
Als Madonna dit doet dan is ze dus ook strafbaar.
Als een dominee dit doet is hij ook strafbaar.
Als een Imam dit doet is hij ook strafbaar.
Skeptic,
Ja, schelden wil ik niet. En ik denk dat ik over het algemeen nog vrij neutraal ben geweest.
Maar inderdaad, om artikel 147 'uit te dagen' moet ik iets meer doen dan Madonna.
Daarnaast is het zo dat ik eveneens over wil brengen hoe beledigend dit soort gasten op mij over komen. Ik betaal dus met gelijke munt!
Zie ook de door deadline aangehaalde link waar ik in mee kan meegaan:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2155
Carla,
Als jij zegt dat "alle Joden vergast moeten worden" (natuurlijk als voorbeeld!) dan grenst zo'n uitspraak zeker aan een uitspraak van fysieke bedreiging naar een persoon, of in dit geval, een bevolkingsgroep. Joden zijn immers tastbare 'wezens' (c.q. mensen!). Ik zou niet weten wat de rechter beslist, maar ik ben het met je oneens! Ik zou dit zelf wel strafbaar vinden, net als een uitspraak zoals bijvoorbeeld: "We moeten al die Marrokanen in zee verdrinken". Tegen dit soort uitspraken zou ik wel degelijk bezwaar aan tekenen.
Maar je mag me natuurlijk wel een arrogante, afgestompte, domme klootzak noemen - Antoon, onze JEhovah getuige, heeft al eens woorden van soortgelijke strekking gebruikt.
Mijn antwoord was redelijk consequent in deze, ik stelde dan meestal de vraag:
"Waar bazeer jij deze mening op?"
Balou,
Ik zal je opmerking in overweging nemen, maar ik moet er wel aan denken dat ik de uitspraak niet dermate afzwak tot een punt waarop artikel 147 niet meer ter discussie staat!
Overigens, wie beledig ik eigenlijk? Ik beledig een visie!
Strikt genomen zijn het de SGP jongeren die zelf dit beledigende beeld van hun eigen God definiëren!
Immers zij laten zien dat God kleinzerig is (valt over van alles en nog wat), infantiel (begrijpt de boodschap van Madonna niet), impotent (kan er niets zelf aan doen, en stuurt dus zijn SGP soldaten), bekrompen (kijkt niet verder dan zijn neus lang is, en vindt dit ogenschijnlijk belangrijker dan het bevrijden van een angstig 10-jarig meisje die voortdurend verkracht werd en uiteindelijk zelf dan maar en 8 jaar later - zonder Gods hulp - besloot te ontsnappen).
Inderdaad! Nogal een beledigd Godsbeeld dat deze SGP jongeren van hun eigen God gecreëerd hebben!
Balou, ook ik ben het met je eens dat het verbranden van boeken of cartoons of vlaggen of...God mag weten wat ze op dit moment op deze aardbol allemaal nog meer ter meerdere eer en glorie van Allah of God aan het verbranden zijn verderfelijk is!
Ik walg daar van! En daarom moet ik het juist tonen!
Deadline,
Jou gesuggereerde tekst is genoteerd...maar onbruikbaar voor mijn 'shock' rede met als doel de hypocrisie, ongelijkheid en de rechteloosheid van artikel 147 aan te klagen.
Maar lees even het einde van mijn brief!
Hier staat: Als het niet begrepen wordt volgen er nog meer acties!
Daarbij zal ik zeker ook jouw argument(en) gebruiken.
MvG, Wim.