Feedback aangaande m'n posting

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Feedback aangaande m'n posting

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 12 mar 2025 15:13
1) Maria meent dat ik een forum met minder meningsvrijheid moet zoeken. Ik zal op mensonterende posts blijven reageren, beschouwt men dit als kritiek op de moderatie dan kan ik daar weinig aan doen.

2) ik zie Peter opnieuw schrijven dat hij een discriminerende post heeft gezien en dat dit verboden is, that's it.
Je mening uiten over een post van een deelnemer is iets anders dan kritiek op de moderatie. Maar dat weet je zelf vast ook wel.

Wat betreft kritiek op de moderatie:
Je doet het hier voor de zoveelste keer, letterlijk in de zin die volgt op het ontkennen ervan.

Ik ga er niet over natuurlijk..... maar voortdurend mede-forummers aan geven en vervolgens de moderatoren bekritiseren dat ze niet hard genoeg tegen mede - forummers hebben opgetreden: denk je dat het bijdraagt aan de kwaliteit van dit forum?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 12 mar 2025 15:13
[Tegengas geven] is volgens rereformed ontmenselijken en haatzaaien of als een aasgier om slachtoffers cirkelen. simpelweg verbaal geweld en intimidatie. een mens aasgier noemen is overigens effectief iemand ontmenselijken
dit soort reactie is een moderator onwaardig en roept vragen op over diens neutraliteit.
Verbaal geweld is waar jij je voortdurend aan schuldig maakt, zo ook nu weer.
Zoals gezegd heb ik er nu schoon genoeg van dat jij mij anderhalf jaar achtervolgt voor een uitspraak die jij interpreteert als zou ik een voorstander zijn van genocide, en mij voortdurend aanklaagt voor het doen van "moderator onwaardige uitspraken". Indien je niet in staat bent te luisteren naar wat een ander zegt, maar een passende metafoor om je gedrag te omschrijven ook al weet op te blazen tot effectief iemand onmenselijken dan zou ik zeggen dat een ander forum opzoeken wellicht de goede oplossing is voor je. Want blijkbaar komt het niet bij je aan dat ook deze bijdrage van je weer het optreden van de aasgier op zoek naar zijn prooi was, en de voortzetting van jouw obsessie om mij aan te vallen.
appelfflap schreef:Ik zal op mensonterende posts blijven reageren.
Dat zegt de persoon die nooit de moeite heeft genomen om wat 7 oktober 2023 gebeurde mensonterend te noemen. Integendeel, hij becommentarieerde het een dag later met dat het buurland er eenvoudig aanleiding toe had gegeven.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 13 mar 2025 15:16
Dat zegt de persoon die nooit de moeite heeft genomen om wat 7 oktober 2023 gebeurde mensonterend te noemen. Integendeel, hij becommentarieerde het een dag later met dat het buurland er eenvoudig aanleiding toe had gegeven.
Ik heb nog geen bericht van Appelfflap gevonden waarin hij "mensonterend" gebruikt in verband met operatie al-Aqsa storm, maar wel een aantal waarin hij direct of indirect de handelswijze van Hamas afkeurt.
de eerste
de tweede
de derde
de vierde
de vijfde
de zesde
de zevende
de achtste
de negende
de tiende

Ik ben gekomen tot 16 januari vorig jaar en pagina 242 in het topic dat inmiddels 656 pagina's telt. Ik weet niet of er sindsdien nog een bericht is geweest waarin het woord mensonterend jegens daden van Hamas is gebruikt, maar dat lijkt me minder zinvol dan wat ik uit de reacties op deze tien berichten meen te kunnen opmaken.

Wat mij opvalt is dat er geen enkele aandacht is, voor het feit dat hij Hamas veroordeeld. Maar dat lijkt andersom ook zo te zijn. Zo ben ik een bericht van ChaimNimsky tegengekomen waarin hij toegeeft dat ook Israël (soms) oorlogsmisdaden pleegt. Het zal de meesten echter ontgaan zijn, en ik heb niemand gevonden (ook mijzelf niet) die er op heeft gereageerd. We concentreren onze aandacht op zaken waar wij het niet mee eens zijn, en beseffen zelden dat de andere ondertussen ook van alles zegt, waar we het mee eens zijn.
Wordt het niet eens tijd dat men over het topic discussiëert in plaats van over degene met wie men het oneens is en wiens bijdragen men niet goed leest? Dat het 6e bericht vanwege de woorden "idem hier" in houdt dat de schrijver Hamas haat, is overigens iets wat gemakkkelijk over het hoofd kan worden gezien. Je moet een bericht altijd in haar context lezen.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 04:41
Rereformed schreef: 13 mar 2025 15:16
Ik heb nog geen bericht van Appelfflap gevonden waarin hij "mensonterend" gebruikt in verband met operatie al-Aqsa storm, maar wel een aantal waarin hij direct of indirect de handelswijze van Hamas afkeurt.
..............
Wat mij opvalt is dat er geen enkele aandacht is, voor het feit dat hij Hamas veroordeeld. Maar dat lijkt andersom ook zo te zijn. Zo ben ik een bericht van ChaimNimsky tegengekomen waarin hij toegeeft dat ook Israël (soms) oorlogsmisdaden pleegt. Het zal de meesten echter ontgaan zijn, en ik heb niemand gevonden (ook mijzelf niet) die er op heeft gereageerd. We concentreren onze aandacht op zaken waar wij het niet mee eens zijn, en beseffen zelden dat de andere ondertussen ook van alles zegt, waar we het mee eens zijn.
Wordt het niet eens tijd dat men over het topic discussiëert in plaats van over degene met wie men het oneens is en wiens bijdragen men niet goed leest? Dat het 6e bericht vanwege de woorden "idem hier" in houdt dat de schrijver Hamas haat, is overigens iets wat gemakkkelijk over het hoofd kan worden gezien. Je moet een bericht altijd in haar context lezen.
Je hebt er flink werk van gemaakt.
Chapeau. :thumbright:
Dat valt wel op ja.
Evenals het eeuwige gehak op dikkemick met als uiterste dat hij voor antisemiet werd uitgemaakt vanwege zijn kritiek op het Israelische beleid.
En legio keren van antisemitische uitspraken werd beschuldigd.
Terwijl hij niet meer te tellen malen schreef, dat het om het israelische handelen ging.
Met verschillende bewoordingen, ook hier context gevoelig.
Dat lijkt voor de snelle lezer en reageerder soms een moeilijk begrip.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Iemand letterlijk voor Fascist uitmaken lijkt me evenmin koosjer: viewtopic.php?p=654633#p654633
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

ChaimNimsky schreef: 11 mar 2025 21:56
Maria schreef: 11 mar 2025 00:24 In het Gaza onder Hamas is een sterke beperking van meningsuiting.
Je mag er niet vanuitgaan, dat deze enquete gevoerd is onder een doorsnee bevolking.
Protesten tegen Hamas worden zwaar bestraft.
Hoeveel vrouwen en hoeveel mannen er mee deden en hoe de verdeling in de uitkomsten is, is niet bekend.
Dat roept meteen vragen op over de waarde van deze uitkomsten.

Daarbij is het bericht bijna een jaar oud.
In die omstandigheden lijkt dat ontiegelijk veel langer
Allereerst negeer je het gegeven dat de links vaak helemaal geen Hamas-propaganda betreffen, maar ook andere TV zenders, zoals de Palestinian Broadcasting Corporation en Palestine TV, de officiële staatsomroep van de Palestijnse Autoriteit, verantwoordelijk voor zowel radio- als televisie-uitzendingen. Palestine TV is een onderdeel van de PBC, deze zender biedt een verscheidenheid aan programma's, waaronder nieuws. Fatah en de Palestijnse Autoriteit zijn evenmin Hamas. Hier zeggen ze het ook -- het betreft een Libische zender en helemaal geen Hamas-zender, en er staat in de linker bovenhoek expliciet ليبيا المستقبل, wat "Libië Toekomst" betekent in het Arabisch.

Ten tweede veeg je hetgeen de moeders en andere vrouwen, mannen en kinderen in Gaza ZELF LETTERLIJK zeggen wel heel erg eenvoudig onder simpele "Hamas-porpaganda", terwijl er op andere zenders hetzelfde wordt beweerd, wat weerlegt dat het simpel Hamas-propaganda betreft.

Ten derde zijn The Palestinian Center for Policy Survey and Research (PCPSR) en Reuters helemaal geen propaganda (Bron: Reuters). En zij komen met vergelijkbare resultaten: "Seventy-two percent of respondents said they believed the Hamas decision to launch the cross-border rampage in southern Israel was "correct" given its outcome so far, while 22% said it was "incorrect". The remainder were undecided or gave no answer".

De metafoor bezigde ik niet, noch stel ik dat alle moeders hun kinderen als martelaars zien -- sterker, het werd impliciet en expliciet ontkend dat het alle moeders zou betreffen. Hetgeen ik stelde was, dat zolang er in Gaza vrouwen zijn met het gedachtengoed dat uitgebreid door henzelf is verwoord en er zoveel support is voor Hamas, een tweestaten-oplossing vrijwel onmogelijk zal zijn. Ik vermoed dat Lanfy hetzelfde bedoelt.
Zou hier op kunnen worden gereageerd door de moderatie, want de claims die voor de waarschuwing in stelling werden gebracht, lijken me vooralsnog niet te kloppen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Daar heb ik op gereageerd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 14 mar 2025 19:28 Daar heb ik op gereageerd.
Je claim was argumentatief reeds eenvoudig uit het water geschoten:
ChaimNimsky schreef: 10 mar 2025 07:19
Bonjour schreef: 09 mar 2025 21:17 Geen moeder wil haar kinderen zien sterven. Jullie laten zien dat je totaal geen inlevingsvermogen hebben.
Dat is niet wat de moeders ZELF zeggen. Het zijn juist jij en sommige anderen die met een westerse blik kijken naar het Midden Oosten.

In veel Arabische en islamitische gemeenschappen, waaronder bepaalde delen van de Palestijnse samenleving, wordt martelaarschap vaak gezien als een daad van hoogste eer. In dit geval wordt de dood van een kind in de strijd voor hun gemeenschap of geloof als een heilige opoffering beschouwd. Moeders kunnen heel trots zijn op deze opoffering, omdat ze geloven dat hun kinderen iets nobels doen, iets wat boven persoonlijke rouw staat. Ook andere extremistische groepen zoals ISIS, voedden hun kinderen op met het idee dat martelaarschap voor hun geloof en de groep een heilige taak was. Het idee dat moeders trots kunnen zijn op het martelaarschap van hun kinderen is in die zin niet incompatibel met moederliefde, maar eerder een hervorming van de betekenis van de dood in hun cultuur.

De Jonestown tragedie is het zoveelste voorbeeld van ouders die via indoctrinatie hun kinderen offerden door zelfmoord. De leider van de People's Temple, Jim Jones, overtuigde meer dan 900 mensen om gezamenlijk zelfmoord te plegen onder het mom van een "revolutionaire daad", waar iedereen zich zou opofferen voor het collectieve doel van de gemeenschap. In veel gevallen werden ook kinderen aangemoedigd om deze zelfmoord te plegen. Veel ouders geloofden oprecht dat ze hun kinderen de juiste dingen leerden, namelijk de zelfopoffering voor het grotere goed. Het laat zien dat indoctrinatie en sociale dwang werken.

Human Rights Watch heeft regelmatig rapporten uitgebracht over kindermisbruik in verband met rituele moorden in Nigeria, waarbij sommige religieuze of charismatische leiders betrokken zijn bij het gebruik van kinderen in rituelen voor magische of spirituele doeleinden. "In some parts of southeastern Nigeria, children branded as witches by their parents have been known to be either tortured or killed" (Bron: Council on Foreign Relations). Een van de bekendere gevallen was in 2013, toen een Nigeriaanse vrouw werd gearresteerd voor het verkopen van kinderen voor rituele moorden.

En historische voorbeelden - zoals in Romeinse tijden het martelaarschap van christenen of Japanse kamikazepiloten tijdens de Tweede Wereldoorlog - tonen hetzelfde: de dood kan worden gezien als nobel en verheven. Promootte Paulus niet hetzelfde toen hij in Filippenzen 1:21 schreef: "Want voor mij is het leven Christus, en het sterven winst"?

Ba'al was een belangrijke god in de Kana'anitische religie en er werd gedacht dat de god Ba'al tevreden kon worden door het offeren van kinderen of jonge mensen. Ook in de T'NaCH zijn er verschillende referenties aan kinderoffers aan Ba'al, waar specifiek wordt gesproken over het feit dat sommige Israelieten zich hadden laten beïnvloeden door de Kana'anitische religie en hun kinderen offerden aan Ba'al, bijvoorbeeld in 2 Koningen 17:17 ("Ze offerden hun zonen en dochters in het vuur").
Als ze zoiets uitspreekt zegt dat iets over de hopeloze situatie waar zie in zitten.
Er zijn heel veel andere groepen in moeilijke omstandigheden die niet tot de extremen overgaan waar de Palestijnen mee aankomen, zoals de Indianen tijdens de kolonisatie, de Aboriginals in Australië, de Joden tijdens de diaspora en Holocaust, de Tibetanen onder Chinees gezag, de Oeigoeren in China, de Hongaren tijdens de Sovjetbezetting, de Zuid-Afrikanen onder apartheid, de Roemenen tijdens Ceausescu’s regime, etc., etc., etc.,...
.... beïnvloed door Hamas retoriek, sociale dwang wellicht, geen idee, maar normaal is het niet.
Klopt helemaal. Indoctrinatie en sociale dwang werken. Als gezegd, in de Gazastrook is Al-Aqsa TV de officiële televisiezender van Hamas. Deze zender zendt nieuws, religieuze programma's en entertainment uit die de standpunten van Hamas ondersteunen. Daarnaast is er Al-Aqsa Voice Radio, een radiozender die eveneens door Hamas wordt beheerd en vergelijkbare inhoud biedt. Heb nogal wat ervaring met de Palestijnse TV en radio, en iedereen die een beetje Arabisch kent, weet dat dit soort gedachtengoed meer regel is dan uitzondering.
Het enige wat Chaim dus beter heeft gedaan dan Lanfy is meer linken gegeven, maar voor de rest is het een waardeloos stuk.
Kom dan eens met steekhoudende argumenten in plaats van het bezien van het Midden Oosten vanuit je westerse perspectief.
Ook de claim dat et slechts Hamas-retoriek zou betreffen is reeds simpel weerlegd:
ChaimNimsky schreef: 11 mar 2025 21:56 Allereerst negeer je het gegeven dat de links vaak helemaal geen Hamas-propaganda betreffen, maar ook andere TV zenders, zoals de Palestinian Broadcasting Corporation en Palestine TV, de officiële staatsomroep van de Palestijnse Autoriteit, verantwoordelijk voor zowel radio- als televisie-uitzendingen. Palestine TV is een onderdeel van de PBC, deze zender biedt een verscheidenheid aan programma's, waaronder nieuws. Fatah en de Palestijnse Autoriteit zijn evenmin Hamas. Hier zeggen ze het ook -- het betreft een Libische zender en helemaal geen Hamas-zender, en er staat in de linker bovenhoek expliciet ليبيا المستقبل, wat "Libië Toekomst" betekent in het Arabisch.

Ten tweede veeg je hetgeen de moeders en andere vrouwen, mannen en kinderen in Gaza ZELF LETTERLIJK zeggen wel heel erg eenvoudig onder simpele "Hamas-porpaganda", terwijl er op andere zenders hetzelfde wordt beweerd, wat weerlegt dat het simpel Hamas-propaganda betreft.

Ten derde zijn The Palestinian Center for Policy Survey and Research (PCPSR) en Reuters helemaal geen propaganda (Bron: Reuters). En zij komen met vergelijkbare resultaten: "Seventy-two percent of respondents said they believed the Hamas decision to launch the cross-border rampage in southern Israel was "correct" given its outcome so far, while 22% said it was "incorrect". The remainder were undecided or gave no answer".

De metafoor bezigde ik niet, noch stel ik dat alle moeders hun kinderen als martelaars zien -- sterker, het werd impliciet en expliciet ontkend dat het alle moeders zou betreffen. Hetgeen ik stelde was, dat zolang er in Gaza vrouwen zijn met het gedachtengoed dat uitgebreid door henzelf is verwoord en er zoveel support is voor Hamas, een tweestaten-oplossing vrijwel onmogelijk zal zijn. Ik vermoed dat Lanfy hetzelfde bedoelt.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 14 mar 2025 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb wel meer gezegd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 14 mar 2025 15:43:scissors:
Evenals het eeuwige gehak op dikkemick met als uiterste
dat hij voor antisemiet werd uitgemaakt vanwege zijn kritiek op het Israelische beleid.
En legio keren van antisemitische uitspraken werd beschuldigd.
Terwijl hij niet meer te tellen malen schreef, dat het om het israelische handelen ging.
Met verschillende bewoordingen, ook hier context gevoelig.
Dat lijkt voor de snelle lezer en reageerder soms een moeilijk begrip.
Als een duveltje uit een doosje kwam dikkemick te voorschijn, in het feedbacktopic
aangaande een posting die niets van doen heeft met de mijns inziens
niet van antisemitische uitingen te onderscheiden uitspraken van dikkemick.

Ik heb jou vaker gevraagd waar jouw behoefte om dikkemick de hand
boven het hoofd te houden vandaan komt, dus die vraag stel ik niet meer,
want de ontkenning jouwerzijds was klip en klaar.

Wat jij schrijft impliceert in zijn algemeenheid, mits dat voorrecht wat voor
dikkemick geldt ook voor iedere andere forummer geldt, dat zolang een forummer
expliciet schrijt, liefst met HOOFDLETTERS om zijn emoties te benadrukken:
  • "IK BEN GEEN ANTISEMIET!"
dat die betreffende forummer door medeforummers dan niet meer aangesproken
zou mogen worden op diens niet van antisemitische uitingen te onsderscheiden
uitspraken? Voor alle duidelijkheid:
  • ik heb het hier en nu niet specifiek over dikkemick, want die doet zulks
    nooit volgens jou, maar gewoon in zijn algemeenheid, 'in het geval dat'.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 14 mar 2025 19:39 Ik heb wel meer gezegd.
Verder niets dat inhoudelijk duidelijkt.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 19:46 Verder niets dat inhoudelijk duidelijkt.
Bonjour schreef: 11 mar 2025 06:37 Ga nu eens een stapje dieper. We zijn het op dit forum erover eens dat er geen vrije wil is. Dus hoe ontstaan meningen? Waarom is er de haat over en weer?
Dan ontwikkel je een essentiële persoonlijke eigenschap: Inlevingsvermogen.
Zonder inlevingsvermogen zijn de waarschuwingen zeker terecht.
Vanaf hier nog maar eens lezen dan.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 14 mar 2025 20:09
ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 19:46 Verder niets dat inhoudelijk duidelijkt.
Bonjour schreef: 11 mar 2025 06:37 Ga nu eens een stapje dieper. We zijn het op dit forum erover eens dat er geen vrije wil is. Dus hoe ontstaan meningen? Waarom is er de haat over en weer?
Dan ontwikkel je een essentiële persoonlijke eigenschap: Inlevingsvermogen.
Zonder inlevingsvermogen zijn de waarschuwingen zeker terecht.
Vanaf hier nog maar eens lezen dan.
Heb alles nagelezen Bonjour. Je hebt recht op jouw mening en ik heb een andere mening die ik met mijn postings correct heb onderbouwd. Ten eerste, dat jij met je westerse perspectief denkt dat inlevingsvermogen in de ander een oplossing zijn tegen Jihadistische indoctrinatie op grote schaal in het Midden Oosten, dan heb je het m.i. volledig mis. Daarvoor is in de postings uitgebreid objectieve data geleverd die vooralsnog nergens onderuit is gehaald -- integendeel. Tevens spreek ik uit eigen ervaring, aangezien ik veel ervaring heb met Palestijnse media - en lang niet alleen die van Hamas, al is die wijdverbreid -, en eveneens de resultaten van deze indoctrinatie. Hierbij wordt de data gevolgd en niet m'n haat. Jouw mening kent daarentegen weinig objectieve onderbouwende data behalve een beroep op het Westerse perspectief aangaande het Midden Oosten.

Zelfs indien je zou staan op je mening, dan is het op z'n minst m'n recht het er niet mee eens te zijn -- nog los van de aangeleverde data. En anderzijds, heb ik evenmin geclaimd dat dit alle Palestijnen zou betreffen -- integendeel: ik spreek het direct tegen.
lost and not found yet! schreef: 11 mar 2025 22:38 Chaimnimsky schreef:
Ik vermoed dat Lanfy hetzelfde bedoelt.
Dat klopt inderdaad maar ik heb dan de verkeerde intentie gebezigd.
Je hebt slechts een multi-interpretabele metafoor gebruikt. Mijns inziens is het absurd een waarschuwing te geven op basis van een interpretatie die jij simpel had kunnen weerleggen indien je naar de intentie werd gevraagd. Dat een pro-Palestijn die een medeforummer "Fascist" noemt, daar daarentegen gewoon mee wegkomt, riekt niet erg koosjer.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 14 mar 2025 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 20:39 Zelfs indien je zou staan op je mening, dan is het op z'n minst m'n recht het er niet mee eens te zijn
Natuurlijk mag je het oneens zijn. En natuurlijk mogen we een waarschuwing geven voor die houding.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 14 mar 2025 20:41
ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 20:39 Zelfs indien je zou staan op je mening, dan is het op z'n minst m'n recht het er niet mee eens te zijn
Natuurlijk mag je het oneens zijn. En natuurlijk mogen we een waarschuwing geven voor die houding.
Je kunt onmogelijk claimen dat deze waarschuwing dan nog rechtvaardig is, aangezien objectieve data, kennis van het Arabisch en uitgebreide ervaring met Palestijnse media, kinderlijk eenvoudig je Westerse perspectief op het Jihadisme in het Midden Oosten onderuit schoffelen. Sterker, indien objectieve inhoudelijke argumenten met een waarschuwing worden beantwoord, kun je moeilijk de suggestie hooghouden dat het nog vrijdenken betreft.
Zionist
Gesloten