Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 nov 2023 17:40
Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:38 Zo kan je ook kletsen, leve de rhetoriek:
https://www.maartenonline.nl/christ-kle ... -dan-ooit/
Generaal, u gaat het bevel voeren over een fantastisch leger. Er is maar één probleem: we hebben geen echte vijanden meer.’ In 2015 nam luitenant-generaal Gadi Eizenkot het roer over van de Israëlische strijdkrachten. Een hoge ambtenaar ontving hem met deze woorden. Grootspraak verpakt als ironie? Misschien. Maar in de kern had de ambtenaar gelijk: nooit eerder was Israël zo veilig. Nooit eerder schilderde Israël op zo’n kleurrijk diplomatiek canvas. Een stabiele regionale grootmacht, gedreven door innovatie en profijtelijke wapenexport. Op missie in de Afghaanse provincie Uruzgan hadden Nederlandse troepen in 2009 dringend personeel nodig om de drones te besturen. Een Israëlisch particulier bedrijf kon stante pede leveren. [..]
Vandaag de dag zien we, dat we niet te hard moeten roepen.
En ik moet nog zien of Netanyahu dit politiek overleeft. :?
Hij krijgt steeds mer mensen achter zich.

Dat wij hier onze vraagtekens zetten zal hem aan zijn r**t roesten.
Ik denk dat hem dat zeer interesseert.
Dit was de grootste misser die je je maar kan voorstellen, militair, qua inlichtingen en politiek. De economie laat ik maar even. Dodental aan Israëlis ook. 1400 ongeveer.
En volgens mij heeft justitie nog een appeltje met hem te schillen.. Nu kan dat niet omdat hij politiek onschendbaar is.
Of mis ik wat? :)
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 05 nov 2023 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
appelfflap
Banned

Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 05 nov 2023 17:15 Je zou in plaats van te zeuren ook zelf wat moeite kunnen doen:
levensbelang?
ik vind het gewoon bijzonder pijnlijk dat je nu over hamsjugend praat en opnieuw naar de nazi's verwijst
bijzonder ontmenselijkend, er zijn 3 à 4000 kinderen overleden in 3 weken en daar kom je nu mee?
ALs je zo Israel verdedigt dan denk ik ook aan Mick's onderschrift

https://www.youtube.com/watch?v=8JNzI80sPgw
de hele docu, ik neem aan dat je zelf wel weet hoe je de engelse ondertiteling opzet

je meot mekaar als mensen bezien en dat lukt jou op dit forum zelfs niet
https://youtu.be/F-Xa4tot3vc?t=355
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:16
ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 17:09
Gerard R. schreef: 05 nov 2023 16:53
Israël kreeg toen harde klappen.
De bijbel (dat mag wel even hier) zegt dat je niet arrogant moet worden, want.....
Het onderschatten van een vijand moet te allen tijde voorkomen worden, maar Israel won de oorlog relatief eenvoudig en verloor slechts zo'n 400 manschappen, wat een succes kan worden genoemd, terwijl de PLO er rond de 10.000 verloor, de stad moest verlaten, een vernietigde infrastructuur, een politiek instabiel en verdeeld land achterliet met gewapende milities die elkaar intern bestreden.
Nou het vervolg dan: https://www.groene.nl/artikel/de-verlor ... in-libanon
Israël heeft ook de Tweede Libanese oorlog verloren. Zoals zo vaak blijkt technologische overmacht in een gruerrillaoorlog alleen maar ellende te brengen, zeker in handen van militairen die kennelijk hun eigen agenda volgen.
Het valt niet mee daar.
De eerste Libanese oorlog werd relatief eenvoudig gewonnen en Israel had alle doelstellingen behaald en meer: het veroverde aanzienlijke delen van Libanees grondgebied, met name in Zuid-Libanon. De Israëlische strijdkrachten rukten op tot ver in Zuid-Libanon, waar ze een veiligheidszone vestigden langs de grens tussen Israël en Libanon.

Bij de tweede Libanon oorlog verloor Israel slechts 150 manschappen en de Hezbollah vele malen meer, maar hoewel Israël enkele militaire doelen in Libanon reeds had behaald en Hezbollah aanzienlijke schade had toebracht - ondanks een zodanig verlies van Libanese mensenlevens en zoveel schade aan de infrastructuur in Libanon plus de altijd aanwezige internationale druk op Israël om een einde te maken aan de vijandelijkheden - werden er 43 Israëlische burgers gedood als gevolg van raketaanvallen van Hezbollah op Israëlische steden en dorpen, waardoor de regering van Mosjeh Katsav het intern zwaar te verduren kreeg van andere partijen, zodat er uiteindelijk een staakt-het-vuren overeen werd gekomen en de VN de UNIFIL stuurde en Israel er geen troepen hoefde te stationeren. Nu heeft Netanjahoe de burgers uit de nabijgelegen dorpjes geëvacueerd, zodat er niet weer een onacceptabel aantal van 43 Israelische burgerslachtoffers valt. Indien de Hezbollah in plaats van wat schermutselingen, serieus aanvalt en het overeengekomen staakt het vuren schendt, heeft het simpelweg geen kans als Israel de oorlog afmaakt.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 05 nov 2023 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Om kort te gaan, volgens mij zijn die 'overwinningen' knap bitter.
En niet zo gemakkelijk als ChaimNimsky het voorstelt.
En nu staan ze allemaal klaar. En dat is best eng hoor ChaimNimsky.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:58 Om kort te gaan, volgens mij zijn die overwinningen knap bitter.
Oorlog is altijd bitter -- ook deze oorlog weer. Er zullen naar mijn schatting meer dan 1000 IDF militairen om gaan komen, maar het is de moeite altijd waard gebleken. Zoals gezegd: we kiezen voor het leven, gaan de terrosisten uitmoorden die de regering vormen in Gaza, en indien die zich tussen de burgers verschuilen, jammer dan. Hier vieren en beschemen we ons leven en ons tegenhouden is simpelweg erg dom.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 05 nov 2023 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 18:00
Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:58 Om kort te gaan, volgens mij zijn die overwinningen knap bitter.
Oorlog is altijd bitter -- ook deze oorlog weer. Er zullen naar mijn schatting meer dan 1000 IDF militairen om gaan komen, maar het is de moeite altijd waard gebleken. Zoals gezegd: we kiezen voor het leven, gaan de terrosisten uitmoorden die de regering vormen in Gaza, en indien die zich tussen de burgers verschuilen, jammer dan. Hier vieren en beschemen we ons leven en ons tegenhouden is simpelweg erg dom.
Maar als het een beetje tegen zit verlies je de wereld, geloof het of niet.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

1000 Israëlische "defence" soldaten.
Tegenover hoeveel onschuldige Palestijnse burgers?

En defence betekent verdediging/verdedigen. Dat is het al langer niet meer. Zijn dit dezelfde soldaten die een "oogje in het zeil" houden op de westelijke Jordaan oever? Dat het annexeren vlekkeloos kan verlopen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:43 Ik denk dat hem dat zeer interesseert.
Dit was de grootste misser die je je maar kan voorstellen, militair, qua inlichtingen en politiek. De economie laat ik maar even. Dodental aan Israëlis ook. 1400 ongeveer.
En volgens mij heeft justitie nog een appeltje met hem te schillen.. Nu kan dat niet omdat hij politiek onschendbaar is.
Het is nog maar de vraag of hij ooit opstapt, of zich via de een of andere noodmaatregel voor het leven benoemd.
Justitie zal hij zeker buiten gevecht stellen.

Vergeet voor al één ding niet:
Hij heeft niets met democratie.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 05 nov 2023 18:04
ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 18:00
Maar als het een beetje tegen zit verlies je de wereld, geloof het of niet.
We zijn gewend dat de wereld tegen ons is, het interesseert de meesten niets en de VS zal ons uiteindelijk wel moeten steunen. Ook deze oorlog zal gewonnen worden, daarna is er alle tijd om met plaatjes, video's en Palestijnse getuigenverklaringen aan de wereld te laten zien hoe kwaadaardig de Hamas was en hoe goed het is dat het IDF ze in Gaza heeft gedecimeerd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 05 nov 2023 18:05 1000 Israëlische "defence" soldaten. Tegenover hoeveel onschuldige Palestijnse burgers?
Irrelevant. Zolang het maar in proportie staat met het beoogde militaire doel. Het feit dat de Hamas zich tussen de burgers verschuilt, betekent dat er naar mijn inschatting zo'n 100.000 burgerslachtoffers zullen vallen.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 05 nov 2023 18:05
Gerard R. schreef: 05 nov 2023 17:43 Ik denk dat hem dat zeer interesseert.
Het is nog maar de vraag of hij ooit opstapt, of zich via de een of andere noodmaatregel voor het leven benoemd.
Justitie zal hij zeker buiten gevecht stellen.

Vergeet voor al één ding niet:
Hij heeft niets met democratie.
Wees eerlijk: democratie is ook een moeizaam (langzaam) politiek vehikel in een flitsende, misdadige wereld.
Vervelend is dat dictaturen zich na enige tijd altijd zelf gaan bedruipen ten koste van het leven van velen...
Ik weet niet of ik dat zie bij Netanyahu. Maar hij heeft zich tot nu 'goed' geweerd. ´Tot nu' dus eigenlijk.
HierEnNu
Superposter

Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction

Bericht door HierEnNu »

Er zijn tijdens WOII veel HitlerJugend overleden, allemaal kinderen.
Tijdens oorlog vindt veel noodzakelijk kwaad plaats!

Het doel van de Hamasjugend is de totale omvorming, indoctrinatie en gelijkschakeling van de jeugd om hen geschikt te maken voor de vernietiging van Israël, één van de doeleinden die Hamas nastreeft: onverschrokken, gewetenloos en willoos 'kanonnenvlees', overal inzetbaar. Doordrongen van de Hamas-ideologie en blindelings gehoorzaam aan Hamas.

Ik moet ook aan Mick's onderschrift denken, maar dan ietsje anders:

People who call themselves supporters of Gaza
are actually supporters of its moral degeneration and ultimate destruction.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 05 nov 2023 17:46 je meot mekaar als mensen bezien en dat lukt jou op dit forum zelfs niet
Dat lukt prima. Echter, jij vat het noodzakelijke kwaad niet. Hamas heeft zeer recentelijk nog verklaard dat het 7 Oktober net zolang zal blijven herhalen totdat Israel is vernietigd. Daarom moet deze terroristische organisatie worden gedecimeerd en dat zal lukken.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 05 nov 2023 18:05 1000 Israëlische "defence" soldaten.
Tegenover hoeveel onschuldige Palestijnse burgers?
Ligt eraan of je de Hamasjugend
ook tot de zogenaamd 'onschuldige' Palestijnse burgers telt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 18:29 Daarom moet deze terroristische organisatie worden gedecimeerd en dat zal lukken.
het gedachtegoed van hamas kun je enkel uitschakelen door de Palestijnen ergens een licht aan het einde vd tunnel te bieden
wat Israel nu doet is de best denkbare aanwervingsprocedure voor Hamas (of de organisatie die hen zal opvolgen), I

Israel's rechtse regering doet wat Hamas verwacht en is in de val gelopen.
Hamas uitschakelen lukt simpelweg niet, vredesproces is verder weg dan ooit
Hamas wint meer leden bij
de hele regio destabiliseert
de toenadering tussen Israel en de buurlanden ligt op het stort
DE EU toont haar hypocrisie en totale irrelevantie
de VS weet het ook niet meer. Blinken houdt een speech rond burgerrechten en wat gebeurt er op dezelfde moment in gaza?

Hamas heeft niet liever, die geven evenveel om de Palestijnen als het Israelische leger, misschien zelfs nog minder.
Gesloten