Bush babbelde ook zo en ik ben nooit voor hem geweest, toch was ik nooit in oorlog met Bush.Erik schreef:Ik meen een ieder die geen islamiet is, of je nu wilt of niet.DiMensie schreef:maar wie bedoel je met 'wij'?
Vanuit islamitisch perspectief is er uiteindelijk maar 1 zienswijze mogelijk:
Als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons,
en wie tegen ons is in oorlog met ons en moet volgens de heilige koran gedood worden.
Datzelfde geldt voor wie of wat dan ook, ik laat me niet opjutten door war-talk met angst:
tegen mij heeft nog geen enkele Moslim gezegd wat jij hierboven zoal uitkraamd alsof dat een feit is!
Jammer dat Moslim en Islamiet meer en meer synoniem zijn geworden. In mijn ogen is een Islamiet een volgeling van 'De Islam' [de ideologie als geheel] en een Moslim is iemand die de geloofsbelijdenis (sjahada) heeft uitgesproken want meer is er niet voor nodig om jezelf Moslim te mogen noemen. Er zijn veel Moslims die zichzelf niet zien als volgeling van 'De Islam', maar als volgeling van een bepaalde stroming binnen de Islam
of zelfs als Moslim met een geheel eigen interpretatie van die Islam.
Ik ben sowieso niet in oorlog met de Islam, zelfs niet als de Islam mij de oorlog heeft verklaard, ik ben pas in oorlog met wie of wat dan ook als ik zelf besluit mee te gaan in die oorlogsverklaring van die ander.
Ik hoor niet bij jouw 'wij' en distantieer mij daar nadrukkelijk van als niet-Islamiet
.
Je redenatie klopt niet, want volgens bovenstaande redenatie zouden ook de ongelovigen uiteindelijk niet anders kunnen dan de teksten uit de Koran blindelings volgen want ook zij staan kennelijk aan precies dat zelfde gevaar bloot: "hetzelfde risico als ongelovigen die het met de dood moeten bekopen"!Erik schreef:De gematigde moslim kan uiteindelijk niet anders dan de teksten uit zijn heilige boek blindelings volgen.
Doet hij dat niet dan loopt hij het hetzelfde risico als ongelovigen
die het met de dood moeten bekopen volgens de heilige koran.
.
Ho, ho, ho: het zijn geen 'A.T. Jist'en
.