De Islam is in oorlog met een ieder die anders denkt.Gerard R. schreef:Cluny schreef:We zijn in oorlog met de uitwas, met het extremisme.Wij zijn in oorlog met de islam.
Aanslag tegen Charlie Hebdo
Moderator: Moderators
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Och friesland kunnen we wel missen toch?Peter van Velzen schreef:Ik mag hopen dat het er te weinig zijn om ze een hele provincie te gunnen.A. T. Jist schreef:Het wordt eigenlijk eens tijd dat ieder begrip voor religie maar eens in de ijskast moet. Het uitgangspunt moet gelijkheid zijn. Eigenlijk zouden we 1 provincie moeten ruimen voor mensen die niet de grondvesten van vrije meningsuiting, sexuele geaardheid e.d. een grote muur er omheen.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
Voor wat de extremist betreft: jazeker.A. T. Jist schreef:De Islam is in oorlog met een ieder die anders denkt.Gerard R. schreef:Cluny schreef:We zijn in oorlog met de uitwas, met het extremisme.Wij zijn in oorlog met de islam.
Bij gematigden merk ik niets van oorlog. Integendeel, die maken zich ernstig zorgen vanwege die oorlog van de kant van extremisten. (Wat uitzonderingen daargelaten natuurlijk.)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Als een moslim gekwetst wil zijn dan is dat zijn haar keuze. Er is geen aanleiding je gekwetst te voelen als er niet bij voorbaat word aangenomen dat Mohammed meer was dan gewoon een rover met zieke ideeen.Cluny schreef: Moslims tot het diepst in hun ziel beledigen en kwetsen moet kunnen maar
.
De keuze voor gekwetst zijn komt omdat men zelf mohammed op een goddelijk voetstuk plaatst, een ieder die kanttekeningen plaatst bij de authenticiteit van die goddelijk claim WIL men zien als belediger van een ongefundeerde goddelijkheid.
-
A. T. Jist
- Ervaren pen
Wat religie doet(in dit geval islam) Is meedoen aan een spel, ondertussen de spelregels veranderen zodat enkel zij mogen winnen en iedere speler die daar niet in meegaat bij voorbaat al diskwalificeren.
Quoten is een kunst.A. T. Jist schreef:Als een moslim gekwetst wil zijn dan is dat zijn haar keuze. Er is geen aanleiding je gekwetst te voelen als er niet bij voorbaat word aangenomen dat Mohammed meer was dan gewoon een rover met zieke ideeen.DiMensie schreef:Cluny schreef:
Moslims tot het diepst in hun ziel beledigen en kwetsen moet kunnen maar
.
De keuze voor gekwetst zijn komt omdat men zelf mohammed op een goddelijk voetstuk plaatst, een ieder die kanttekeningen plaatst bij de authenticiteit van die goddelijk claim WIL men zien als belediger van een ongefundeerde goddelijkheid.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
DiMensie
Kennelijk wel, maar ik heb dat zo niet geschreven zoals ik gequoot wordt door A.T. Jist,Cluny schreef:Quoten is een kunst.
ik zal de Mods vragen om die foute quoot te verwijderen.
Mijn vraag aan jou was:
Jij zegt het al jaren en ik geloof je op je woord dat jij al jaren [verbaal](?) oorlog voert tegen de Islam,
maar wie bedoel je met 'wij'?
.
Ik meen een ieder die geen islamiet is, of je nu wilt of niet.DiMensie schreef:maar wie bedoel je met 'wij'?
Vanuit islamitisch perspectief is er uiteindelijk maar 1 zienswijze mogelijk:
Als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons, en wie tegen ons is in oorlog met ons en moet volgens de heilige koran gedood worden.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
De uitspraak was: in oorlog met de islam.Gerard R. schreef: Bij gematigden merk ik niets van oorlog. Integendeel, die maken zich ernstig zorgen vanwege die oorlog van de kant van extremisten. (Wat uitzonderingen daargelaten natuurlijk.)
Niet: in oorlog met de moslims.
De islamitische bronnen geven voldoende aanleiding tot oorlog, zowel de koran als de hadith (de overleveringen van Mohammed). Mohammed is deze oorlog begonnen met het veroveren van grote gebieden in zijn heilige oorlog.
Helaas geeft een deel van de moslims gehoor aan de bevelen vanuit de "heilige" boeken, maar een groot deel doet dat niet. We zijn dus niet in oorlog met DE moslims. Maar de ideologie islam is wel een bron van oorlog vanaf de oprichting ervan tot vandaag aan toe.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maar zo denken WIJ toch niet? Of wel?Erik schreef:Ik meen een ieder die geen islamiet is, of je nu wilt of niet.DiMensie schreef:maar wie bedoel je met 'wij'?
Als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons, en wie tegen ons is in oorlog met ons en moet volgens de heilige koran gedood worden.
Ach, die heilige boeken... Ze staan alle vol met oorlog, ook de bijbel. Toegegeven, de geschriften uit de Islam spannen de kroon en hun extremisten doen de rest.gerard_m schreef:De uitspraak was: in oorlog met de islam.Gerard R. schreef: Bij gematigden merk ik niets van oorlog. Integendeel, die maken zich ernstig zorgen vanwege die oorlog van de kant van extremisten. (Wat uitzonderingen daargelaten natuurlijk.)
Niet: in oorlog met de moslims.
De islamitische bronnen geven voldoende aanleiding tot oorlog, zowel de koran als de hadith (de overleveringen van Mohammed). Mohammed is deze oorlog begonnen met het veroveren van grote gebieden in zijn heilige oorlog.
Helaas geeft een deel van de moslims gehoor aan de bevelen vanuit de "heilige" boeken, maar een groot deel doet dat niet. We zijn dus niet in oorlog met DE moslims. Maar de ideologie islam is wel een bron van oorlog vanaf de oprichting ervan tot vandaag aan toe.
Ik ben niet in oorlog met een of meer godsdiensten. Wel met mensen, die andere mensen willen vernielen. En daar zijn er zat van.
Zo denken wij wel want we kunnen niet anders, het staat immers zwart op wit.Gerard R. schreef:Maar zo denken WIJ toch niet? Of wel?Erik schreef:Ik meen een ieder die geen islamiet is, of je nu wilt of niet.DiMensie schreef:maar wie bedoel je met 'wij'?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Als het zwart op wit staat ga jij het blindelings volgen? 
Ik denk dat je niet helemaal de strekking bevat van mijn uitleg.Gerard R. schreef:Als het zwart op wit staat ga jij het blindelings volgen?
De gematigde moslim kan uiteindelijk niet anders dan de teksten uit zijn heilige boek blindelings volgen.
Doet hij dat niet dan loopt hij het hetzelfde risico als ongelovigen die het met de dood moeten bekopen volgens de heilige koran.
Wat begrijp je daaraan niet?
Erik
Hoe dát zo? Is hij/zij fundi geworden? Ik denk van niet.De gematigde moslim kan uiteindelijk niet anders dan de teksten uit zijn heilige boek blindelings volgen.
Nou, ik verzeker je, dat er dan niet veel meer zouden zijn.Doet hij dat niet dan loopt hij het hetzelfde risico als ongelovigen die het met de dood moeten bekopen volgens de heilige koran.