Islamitisch plak- en knipwerk

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Fouten in de Koran

Bericht door Marinus »

Ik kan een diepe bewondering hebben voor die griek die met behulp van 2 stokken niet alleen wist uit te vogelen dat de aarde een bol was, maar ook nog eens de omtrek van de aarde tot op een paar procent wist te benaderen.

Ik heb geen diepe bewondering voor het goochelen met woorden. Als de koran werkelijk wetenschappelijke info bevatte en het de bedoeling was dat we dat nu zouden weten, dan had allah het in zijn almacht heel duidelijk kunnen vertellen. Een E = mc2 was beter geweest dan alle rammelende koranwonderen bij elkaar. Wetenschap kenmerkt zich meestal door harde feiten en niet door multi-interpretabel gelul wat van alles kan betekenen. Dus geen "7 hemelen" maar "5 lagen in de atmosfeer" en geen "leugenachtig voorhoofd" maar "frontale hersenkwab".

We hebben dus vage teksten die iets zouden moeten bewijzen in een boek wat ook duidelijke wetenschappelijke fouten bevat. Er waren bijvoorbeeld nooit mensen van 30 meter, de maan is nooit gespleten, de zondvloed heeft nooit plaatsgevonden etc. etc. Een en ander maakt niet bijzonder veel indruk.

Verder kun je je woordgegoochel op allerhande teksten loslaten. Zo "wisten" de Germanen hoe bliksem werkte (de schicht gaat eerst naar beneden en dan naar boven als geïllustreerd met de hamer van Donar) "wisten" de Grieken dat de lever regenereert (Prometheus) wisten de Maya's dat de zon bloed nodig had (het woord "Quetiznal" wordt vertaald als bloed, maar betekent ook waterstof) en wisten de bouwers van Stonehenge alles over het zonnestelsel (stonehenge is een model van zonnestelsel.)

Oftewel, ik kan een hele hoop antiek wetenschappelijke wonderen uit mijn reet trekken als ik dat wil. Het zegt -net als jouw wonderen- helemaal niets verder.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik merk telkens dat weerlegging van "wonderen" niet meer tot een reactie leiden. Meestal volgt op de weerlegging een volgend plaksel van een site, waardoor discussie wordt vermeden. Dat is dan natuurlijk niet meer relevant, de koran hoeft namelijk maar één fout te hebben om niet perfect te zijn, en dus niet van Allah te komen.

Dus de vraag aan Spatie is: léés je de reacties wel? En waarom ga je er niet op in?
Je overtuigt mij als de de reacties kunt weerleggen. Alles moet kloppen in een boek van Allah.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

gerard_m schreef:Meestal volgt op de weerlegging een volgend plaksel van een site, waardoor discussie wordt vermeden.
Gish Gallop?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

DE BEWEGINGEN VAN BERGEN

In een vers wordt ons verteld dat de bergen niet zo bewegingsloos zijn als het lijkt, maar dat zij voortdurend in beweging zijn:

En je zal de bergen zien en denken dat zij solide zijn, maar zij zullen voorbij gaan zoals wolken voorbij gaan. (Qoer'aan 27:88)
Die Yahya kent zijn eigen Koran nog niet eens. Dit vers gaat namelijk over de Dag des Oordeels en niet over nu. En jij copy paste het uiteraard allemaal gewoon hier. Ken jij je eigen Koran eigenlijk wel?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

gerard_m schreef:Meestal volgt op de weerlegging een volgend plaksel van een site, waardoor discussie wordt vermeden.
zeg dat wel, ik hou me aan twee vragen

1 bewijslast dat er wolven bestonden 120 miljoen jaar geleden

2 wat zegt de koran over de peper en zout vlinder

een beetje uitleg
De peper-en-zoutvlinder in de evolutietheorie

Oorspronkelijk was alleen de lichte variant van de peper-en-zoutvlinder bekend, tot in het Engeland van de negentiende eeuw plotseling een zwarte variant opdook. Deze zwarte variant kwam normaal gesproken slechts bij 1 % van de peper-en-zoutvlinders voor, terwijl zwarte exemplaren ook nog eens een zeer lage overlevingskans hebben. Ze vallen namelijk op voor vijanden wanneer ze op een witte berkenstam zitten. Later bleek, dat met het opkomen van de industrie tijdens de Industriële revolutie, deze zwarte variant betere overlevingskansen bood dan de lichtere. Door het vele roet in de lucht waren bomen en gebouwen namelijk zwart verkleurd, met als gevolg dat de lichte variant eerder gezien werd door vijanden. In deze steden keerde de verhouding zwart-wit zich om: 99 % van de peper-en-zoutvlinders was zwart en slechts 1 % wit. Later, met het terugdringen van de roetuitstoot, nam de beroeting van bomen en gebouwen af, en nam het aandeel witte peper-en-zoutvlinders weer toe.

Dit verschijnsel werd later gebruikt als voorbeeld van natuurlijke selectie.
bron ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Peper-en-zoutvlinder

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Wat er ook komt, ik verwacht geen antwoorden.

Intelligente vragen over de koran, kunnen tot meerdere reacties leiden:

1) je bevindt je op een islamitisch forum :
--> plaatser van de artikelen wordt boos
--> je wordt beschuldigd van anti-islam agenda, pact met [vul iets kwaadaardigs in], verdraaiing
--> reactie over fouten in de evolutietheorie of in de bijbel
--> een ban krijgen

2) je bevindt je op een niet-islamitisch forum :
--> stortvloed aan nieuwe copy-paste artikelen van meneer Yahya
--> plaatser van artikelen laat voorlopig niets meer van zich horen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Daniel
Geregelde verschijning

Bericht door Daniel »

LordDragon schreef:
zeg dat wel, ik hou me aan twee vragen

1 bewijslast dat er wolven bestonden 120 miljoen jaar geleden

2 wat zegt de koran over de peper en zout vlinder

een beetje uitleg
De peper-en-zoutvlinder in de evolutietheorie

Oorspronkelijk was alleen de lichte variant van de peper-en-zoutvlinder bekend, tot in het Engeland van de negentiende eeuw plotseling een zwarte variant opdook. Deze zwarte variant kwam normaal gesproken slechts bij 1 % van de peper-en-zoutvlinders voor, terwijl zwarte exemplaren ook nog eens een zeer lage overlevingskans hebben. Ze vallen namelijk op voor vijanden wanneer ze op een witte berkenstam zitten. Later bleek, dat met het opkomen van de industrie tijdens de Industriële revolutie, deze zwarte variant betere overlevingskansen bood dan de lichtere. Door het vele roet in de lucht waren bomen en gebouwen namelijk zwart verkleurd, met als gevolg dat de lichte variant eerder gezien werd door vijanden. In deze steden keerde de verhouding zwart-wit zich om: 99 % van de peper-en-zoutvlinders was zwart en slechts 1 % wit. Later, met het terugdringen van de roetuitstoot, nam de beroeting van bomen en gebouwen af, en nam het aandeel witte peper-en-zoutvlinders weer toe.

Dit verschijnsel werd later gebruikt als voorbeeld van natuurlijke selectie.
bron ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Peper-en-zoutvlinder

MVG, LD.
ad 1. Er heeft geen evolutie plaats gevonden dus houdt het argument dat er in het krijt nauwelijks zoogdieren waren geen stand. Dat er nog geen fossielen van zijn gevonden bewijst niks, voorwaar, als het in de qur'an staat is het gewoon zo!

ad 2. Heeft Allah (vzmh) dat allemaal niet mooi geregeld? Dat deze vlinder zich zo goed kan aanpassen. Het is waarlijk een wonder.

Zien jullie dan niet dat de duivel jullie een rad voor ogen draait?!

Of enige BS van deze strekking. Ik leer het nog wel eens...
Als het leven geen zin heeft, dan máákt het maar zin!
Gertjan van Leeuwen
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

en zal ik je nog wat anders vertellen??

De creationisten hebben inmiddels door dat zij niet het beoogde effect van hun ``kritische`` kijk op de wetenschap hebben behaald gezien zij elk debat met een moslim of een atheist verloren.
Inmiddels zijn zij ook net als de islam bezig zogenaamde ``wetenschappelijke`` feiten uit de bijbel te destilleren en een nieuw offensief te beginnen met sjeuige verhermanipuleerde bijbeltexten waaruit moet blijken dat zij (omdat de bijbel ouder is dan de koran) de wijsheid in pacht hebben.
Ik vraag mij af wanneer onze yamulka dragende vrienden met zo iets komen...hun boek is nog ouder dus zij hebben echt alle wijsheid in pacht...
Ben benieuwd wanneer ie komt, kunnen we natuurlijk smakelijk om lachen en leer ik eindelijk ook de tora een beetje.
Spatie
Banned

Bericht door Spatie »

Elberfeld schreef:
Het zijn helemaal geen zeven lagen in de atmosfeer, maar vijf:

Afbeelding

De magnetosfeer is geen luchtlaag: zie http://www.aeronomie.be/nl/thema/interp ... osfeer.htm

En de ionosfeer is een onderdeel van de thermosfeer: zie http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl.htm

Liegen is niet fraai, Spatie! [-X
Zeven hemelen kunnen ook zeven heelals betekenen.

@doctorwho
Wil je nou zeggen dat ik de tekenen van de Dag des Oordeels die al vast staan anders moet plaatsen??? Mag ik ook niet meer teksten uit de Koran en de woorden Profeet Mohammed plaatsen ofzo?!?
lanier schreef:
Hoe belachelijk is dit wel niet...
Je kunt je beter eerst verdiepen in wat Luxenberg allemaal heeft gezegd.
Feit is dat de oudste koran die gevonden is geen diakritische punten heeft, maar is geschreven in een soort van blokletters. Dit betekent dat er vele interpretaties mogelijk zijn wat de tekst betreft. Jij gaat uit van de huidige geschreven koran, alleen die geschreven tekst is bij lange na niet zo oud als deze koran.
Het Arabisch-Syrisch werd gesproken en geschreven in Mekka, waar Mohammed vandaan kwam. Dus hoezo de koran werd onthuld in het arabisch?
Pas een eeuw na de codificatie van de koran werden de diakritische punten toegevoegd en pas drie eeuwen later werden klinkertekens toegevoegd.
Luxenberg haalt de arabische diakritische punten en klinkertekens weg en plaatst de arabisch-syrische tekens waardoor de tekst uiteraard een andere betekenis krijgt.
[/quote]

Dit klinkt echt heel erg onlogisch. Voor de komst van de Profeet Mohammed, hadden nogal wat Arabieren de neiging neer te kijken op anderen. De Arabieren waren erg trots op hun afkomst en ook op hun taal. Veel polytheïstische Arabieren vonden zichzelf beter dan de niet-Arabieren.

In de Islam is racisme verboden.

De Profeet zei: "O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. "
[Koran 49:13]

____________________________________________________________________________________________
Waarom negeren jullie dit??????????????????????????????????????

Enkele kleine tekenen van de Dag des Oordeels volgens de Islam.- Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen.
- Kennis neemt af door de dood van geleerden en mensen zullen onwetende als hun leiders nemen.
- Hoge posities zullen worden gegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor die positie (bijv. door vriendjespolitiek of onderdrukking of erving etc).
- Het wedijveren in het bouwen van prachtige moskeeën.
- Er zullen zware regenvallen komen die alles wegvagen (we zien dit in Amerika en in Azië, waar we volledige dorpen zien weg drijven door de zware regenval die stromingen en overstromingen veroorzaken).
- Aardverschuivingen nemen toe.
- Valse getuigenis zal normaal zijn.
- Homofilie zal toenemen.
- Roddelen neemt toe.
- De Eufraat zal een schat aan goud blootstellen en velen zullen erover vechten en er zullen vele doden vallen.
- Familiebanden worden verbroken en het slecht behandelen van de buren.
- Graven worden veranderd tot moskeeën (dus plaatsen van aanbidding, wat we dus ook veel om ons heen zien. Moslims onder anderen gaan op bedevaart naar graven van zogenaamde heiligen. Ze denken dat hun gebeden dan worden aanvaardt en zegeningen zullen krijgen terwijl de Profeet ons heeft gewaarschuwd de graven niet als gebedsplaatsen te nemen. Het is verboden in die plaatsen aanbidding te verrichten).
- Plotselinge dood die toeneemt.
- Haat in de harten van de mens.
- Toenemende regen maar afname in productie.
- De opkomst van Shirk (ongeloof) in deze Ummah (Islamische gemeenschap).
- Toename van de Handel.
- Toename van grondverzakkingen.
- Vrouwen zullen in de meerderheid zijn, zodat de verhouding 1 man op 50 vrouwen zal zijn.
- Rampen zullen toenemen.
- Moorden zal toenemen, waarbij degene die gedood wordt niet weet waarom hij gedood is (zinloos geweld en onschuldige mensen die niet eens weten waarom hun land wordt gebombardeerd ect).
- Gierigheid zal toenemen in de harten van de mensen.
- Alcoholgebruik zal toenemen.
- Het gebruiken van Riba ( interest en rente) zal normaal worden.
- Zangeressen en muziekinstrumenten zullen populair zijn.
- Zina (overspel) zal gangbaar zijn.
- De gelukkigste mensen zullen diegenen zijn die zich slecht gedragen.
- De man zal gehoorzaam zijn aan zijn vrouw en ongehoorzaam aan zijn moeder.
- De man zal zijn vrienden vriendelijk behandelen en zijn vader verafschuwen.
- Het betalen van de armenbelasting wordt een last.
- De Profeet heeft gezegd: Er zal gangbaarheid zijn voor open onwettige seksuele betrekkingen.
- De Profeet heeft gezegd: Alfabetisme zal toenemen.
- De Profeet heeft gezegd: Dat iemand via een stok of een dergelijke vorm zijn familie op de hoogte brengt dat hij thuis komt. (Telefoons)
- De Profeet heeft gezegd: Bloedvergieten zal toenemen.
- De Profeet heeft gezegd: Paarden zullen niet meer nodig zijn bij oorlogen.
De Profeet heeft gezegd: Kamelen zullen niet meer als transportmiddelen gebruikt worden.
De Profeet heeft gezegd: Mensen zullen rijden op zadels die geen zadels zijn. (Auto's)
Zeg: "Ik zeg niet tot u, dat ik de schatten van Allah bezit, noch dat ik het onzienlijke ken, noch zeg ik tot u: 'Ik ben een engel'; ik volg slechts hetgeen mij wordt geopenbaard." Zeg: "Kunnen de blinde en de ziende gelijk zijn? Wilt gij dan niet nadenken?" [Koran 6:50]
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

ga toch lekker weg...
post je boodschappen maar op de sgp site , of zo !!!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

" O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. "
[Koran 49:13]
____________________________________________________________________________________________
Waarom negeren jullie dit??????????????????????????????????????
Wat moet ik ermee?
De Egyptenaren, Grieken en VIkingen zeiden ook van alles over hun Goden. Een nieuw tijdperk, nieuwe religies, nieuwe Goden. Ook de islam, christendom en jodendom zullen uiteindelijk weer verdwijnen, zo gaat dat nu eenmaal binnen de mensheid. Kijk, volgens atheïsten waren er eerst mensen en toen goden, terwijl jij andersom redeneert. Ik geloof niet in goden, engelen, duivels, etc. dus deze tekst heeft geen enkele waarde voor mij.
een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
En Allah vergat vervolgens te melden wie vromer is en wie meer goede daden verricht? Dit is pure racisme!
Allah heeft blijkbaar een mening over een compleet ras en niet over het individu; ik kan je tal van voorbeelden geven van blanken of zwarten die een hoop meer goede daden hebben verricht dan een chinees, jood of arabier...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Spatie schreef:
Moeders schreef:
Moeders schreef:Beste apatie..... ik zou het pas een wonder vinden wanneer jij even kunt aantonen waar in de koran melding gemaakt wordt van de juiste wijze waarop babies gevormd worden?

m.a.w. kun jij even aantonen waar de vrouwelijke eicel een rolletje toebedeeld krijgt in het productieproces?
Beste spatie........ de eicel??
Het punt blijft dat de Koran geen wetenschapsboek is, maar dat er wel wat wetenschappelijke feitjes instaan.
Spatie, waarom wordt er in de Koran niet over de Noord en de Zuidpool gepraat?

Mischien omdat AllaH/Mohammed daar nog nooit van gehoord had, niemand trouwens in het Midden-Oosten?
Anders had er wel teminste een vers over geweest.
Dat zou nog eens hard bewijs van voorkennis zijn. :wink:

Al die troep die je hier dumpt wordt niet gelezen hoor spaar je de moeite.
Dat is allemaal al vele malen voor bijgekomen.
Hier een draadje van 6 jaar geleden over je vriend Harun.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... arun#p1803
Laatst gewijzigd door Fish op 15 okt 2010 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Spatie schreef:
Elberfeld schreef:
Het zijn helemaal geen zeven lagen in de atmosfeer, maar vijf:

Afbeelding

De magnetosfeer is geen luchtlaag: zie http://www.aeronomie.be/nl/thema/interp ... osfeer.htm

En de ionosfeer is een onderdeel van de thermosfeer: zie http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll125/nl/atmos_nl.htm

Liegen is niet fraai, Spatie! [-X
Zeven hemelen kunnen ook zeven heelals betekenen.

Nu ga je draaien en terugkrabbelen? Eerst schreef je nog:
Spatie schreef: Precies zoals het in de Qoer'aan beschreven is, bestaat de atmosfeer uit zeven lagen. Dit is beslist één van de wonderen van de Qoer'aan.
Wat zwak zeg. :?

EN daarbij: in de ruimte is er geen boven of onder. Dus als de "zeven hemelen" over heelals gaat, waarom spreekt de Koran dan over Die zeven hemelen geschapen heeft, de één boven de anderen (Qoer'aan 67:3)?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Moslim zijn op de noordpool lijkt me nog niet zo makkelijk; hoe kun je als Eskimo vasten? Erg lastig als de zon niet onder gaat 's zomers...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
ASP
Forum fan
Contacteer:

Bericht door ASP »

7 lagen???

praten we over toiletpapier??
Plaats reactie