Goed verwoord! Het grote Kladblok van de leerzame momenten.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Goed verwoord! Het grote Kladblok van de leerzame momenten.

Bericht door vegan-revolution »

En deze vind ik ook om in te lijsten:
Uncle Rat schreef:Een democratie die zich niet actief verdedigt tegen een ideologie die de rede ontbeert, zal ten onder gaan.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jasper schreef:
Ik vind het zelf wel interessant om verschillende drogredenen te leren herkennen, niet alleen in andermans argumenten, maar ook vooral in mijn eigen argumenten.
Hierbij draag ik je plechtig bij Jasp.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Tsjok is even als een grommende hond zijn hok uitgekomen en heeft ons getrakteerd op een kostelijke analyse van het christelijke geloof.
Tsjok45 schreef:"Het christendom als zo'n primitieve godsdienst." ....

Nou dan , het moet niet te gek worden , hoor :
; Godsdienstige absolute dogmata waarbij haar volgelingen geloven dat de Zoon, die eigenlijk de al- Vader is, zichzelf laat kruisigen als bloed-zoenoffer voor de fouten die Zijn vooraf geplande uitvindsel hebben gedaan ... die daarna uit de dood is verrezen en nu zit aan Zijn eigen Heilige rechterhand ?
Dat is niet eens primitief ... dat is alleen maar komplete Waanzin ... ook met hoofdletter
en kan je dagelijks in allerlei variaties op dezelfde themata en verpersoonlijkingen , beluisteren in gesloten ern verzorgende instellingen voor arme sukkelaars

Maar het "christendom "is dus iets anders dan deze " stroman " die de atheisten ervan maken ?
Of misschien moeten we dat moeilijk te verteren verhaaltje , geloven ( geloven is trouwens een gave van de heilige geest die ook aan zijn rechterhand zit ) omdat het uiterst dwaas , of entertainend en/of "prettig" gestoord is , maar niettemin traditioneel aanvaard als verslavend middel , met psychedelische en surrealististische ontsnappingsclausules aan de "droeve" werkelijkheid ?

Leg me eens uit hoe je christen kan zijn en blijven zonder dat bovenstaand warhoofdenverhaal als absolute waarheid aan te nemen .... Of kun je als intellektuele intelligente Christen zomaar de godsdienst van het christelijke plebs naar believen aanpassen aan jouw eigen begrip ? Indien ja, dan kun je het ook even gemakkelijk helemaal dumpen ....

Tenzij het natuurlijk " enig nut" heeft ___ buiten het afromen _____, in dit huidige leven , dat allemaal te blijven geloven en dat er geen alternatief voor bestaat die hetzelfde nut kan bewerkstelligen

Het is aan jou om zowel
1.- Al de relevante wetenschappelijke onderzoeken van de creationisten ten berde te brengen ( die niet konden worden ontdekt zonder de creationistische insteek )
2.- en dit aangehaalde geloofs " nut " aan te tonen , dat bovendien het exclusieve en best denkbare middel is dat een daadwerkelijke verbetering betekent voor de menselijke conditie in dit huidige ondermaanse ....

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p264530
Born OK the first time
Destinesia

Bericht door Destinesia »

lanier schreef:Wat de grootste grap is, is dat er helemaal geen Creationistische theorie is. Men beperkt zich tot het afzeiken van de Evolutietheorie en denkt daarbij waarschijnlijk dat wanneer mensen gaan twijfelen over de Evolutietheorie, dat automatisch de eigen theorie geldig is. Vraag een Creationist maar om de eigen visie in een theorie om te zetten en waarschijnlijk wordt het dan erg stil...
Nuchter, helder, altijd goed onthouden terwijl je met creationisten in gesprek bent.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Van PietV:
We wachten op de eerste gewetensbezwaarde ambtenaar die geen mensen wil trouwen die anderen discrimineren.
Die kunnen heel wat religieuzen in hun zak steken. =D>
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
MNb
Diehard

Bericht door MNb »

kiks schreef:Ik heb het idee dat hoe minder je er van begrijpt des te beter je het snapt. :?

Groet

kiks
Een betere samenvatting van occultisme ben ik nog niet tegengekomen. Dankjewel, Kiks, je hebt me geholpen de verleiding te weerstaan om te proberen uit de betreffende post nog iets zinnigs te halen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Destinesia

PietV over christelijke forums.
PietV. schreef:Nadat ik een tijdje heb meegelezen en de rij met topic titels voorbij zag schuiven kreeg ik de kriebels, het verbaast mij dat mensen nietszeggendheid zo eindeloos kunnen uitmelken. Is dit een gave. Jezus doet dit en Jezus doet dat, God werkt bij mij en bij hem en haar. Hem dienen op donderdag, vrijdag, zaterdag. Nu zijn dit door mij verzonnen topictitels. Maar zo komt het over. Het is een bijzonder slaapverwekkende optocht van vaagheden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Atheisten geloven niet in God; voor sommigen is dit het bewijs dat atheisten geloven. Samsa geeft even een verhelderende uitleg over deze "conclusie".
Op de vraag aan een vegetarier: eet je vlees?, is het antwoord: nee, ik eet geen vlees. Die woorden onderstrepen dat een vegetarier dus wel degelijk carnivoor is, hij neemt immers 'vlees' in de mond. Al is het dan slechts een woord. Het woord vegetariër geeft het ook aan. Vee - dat zijn dieren en eetariër betekent iemand die eet. Vegetariërs en gelovigen: het vlees is dit keer gewillig maar de geest is zwak, ook daar zit een overeenkomst.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Glasheldere opmerking in een Filosofische discussie, voor iedereen die daar soms te diep over nadenkt (zoals ikzelf)
Jagang schreef:Het leven heeft geen doel, maar is een wandeling.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Destinesia

Christenen en twijfel. En hoe men daarmee omgaat op christelijke forums

Een veelzeggende en vooral erg komische constatering van Samante naar aanleiding van deze discussie.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... rum#p16243
Samante schreef:Het is verstikkend zo'n christelijk forum. Op credible is het al niet anders. Daar hadden ze eens een subforum Twijfel dat gesloten werd omdat mensen ook daadwerkelijk gingen twijfelen.
:lol:
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Onbekende auteur:
Een mens verrijkt zichzelf het meest door te proberen wat hij niet denkt te kunnen (en misschien ook niet kàn).
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Destinesia

christen: Huib op CIP schreef:Nora er is een probleem waardoor een echt goed gesprek altijd belemmerd zal worden. Christenen gaan uit van de bijbel en hoe zeer je ook met allerlei andere bronnen aankomt die hebben voor een christen niet dezelfde waarde.Voor ons/mij is de bijbel nl. het woord van God zelf. Al het andere zijn dingen van mensen. Dus al zijn er duizend sites, boeken, of wat dan ook die zeggen: de bijbel is niet waar, dat maakt mij verder totaal niets uit.Ik geloof, en zal dat altijd blijven doen, dat de bijbel de waarheid is. Ik faal wel op het punt van het begrijpen soms, maar het uitgangspunt is altijd praten op grond van de bijbel.
Ook een leerzaam moment.
Destinesia

vuurdoorn schreef:Je zou toch depressief worden van God? Hij vraagt altijd van je om te kijken naar alles wat je niet goed doet. Je moet je zonden belijden e.d. Geen psychiater zal zo te werk gaan. Je moet juist kijken naar alle positieve dingen die je in je hebt! Een positieve gedachte geeft een positief gevoel, een negatieve gedachte een negatief gevoel. En God zorgt er altijd voor dat je een negatief gevoel hebt! De mens is zo slecht! alleen door genade kun je tot God komen! Ik kan er echt geen liefhebbende vader in ontdekken!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Een mooi citaat =D>
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Van Rereformed. Zijn uitleg over de dakgoot vond ik ook subliem. Maar dit is of je roodkapje leest, maar dan een bijbelse versie.
Hier heb je een nieuwe versie van Psalm 115, speciaal voor jou geschreven om er eens lang over na te denken:

Je god is gemaakt van papyrusvellen,
gevouwen door bijgelovige mensenhanden.
Je god praat, maar met de mond van de primitieve mens,
hij heeft ogen,
om dingen af te keuren,
hij heeft oren,
om vlijerij mee aan te horen.
Hij heeft zelfs een neus
waarmee hij de lieflijke geur van bloedoffers opsnuift!

Zijn handen kunnen flink slaan,
zijn voeten kunnen meedogenloos vertreden,
dreigpreken komen onophoudelijk uit zijn keel.
Zoals hij is, zo zijn dan ook zijn makers,
en ieder die op die armoedige boekgodsdiensten vertrouwt.
Plaats reactie