Formele debatten zijn superieur aan forumdiscussies

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Formele debatten zijn superieur aan forumdiscussies

Eens
7
23%
Oneens
23
77%

Totaal aantal stemmen: 30

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@trialk: Mensen worden op dit forum om onderbouwing gevraagd als hun overtuiging/mening afwijkt. Als men dus een bepaalde stelling verkondigt, willen we daar de bewijzen van zien, anders heeft het weinig zin die stelling te verkondigen en kan je net zo goed wegblijven.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Dat weet k ik heb de porumregels gelezen,neemt niet weg dat ik gewoon voor een rechtvaardige wereld strijdt zie maar eens waarom ik dat niet zou mogen,ik heb me gewoon als zwakke gelovige opgesteld, is daar nu wel plaats voor gewoon ja of neen.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 2 Geregisteerd, 0 Verborgen en 5 Gasten [ Beheerder ] [ Moderator ]
Grootst aantal gebruikers online was 210 op Di Apr 01, 2008 8:53 am
Geregistreerde gebruikers: a.r., trialk
a.r.

Bericht door a.r. »

@Trialk,

Ik heb me lang buiten de diverse discussies getracht te houden. Gelovigen die op dit forum komen, kiezen er echter zelf voor zich in deze leeuwenkooi te werpen. Sommigen komen hier terecht door hun twijfels, sommigen menen dat ze die "domme"of "arrogante"atheisten wel een lesje zullen kunnen leren, sommigen raken gewoon heel erg in de war door de in hun ogen "aanvallen" van "van hun geloof gevallenen". Ik denk dat het niemands intentie is, om mensen te kwetsen, wel is het zo dat op dit forum intellectuele eerlijkheid gevraagd/verwacht wordt. Het zelfstandig denken, jezelf onder handen durven nemen vraagt veel moed en daar ontbreekt het veel gelovigen aan. Ze starten een discussie en vervolgens vluchten ze weer in irrationele gedachtenpatronen, uit angst, uit cognitieve dissonantie. De werkelijke moed de feiten onder ogen te zien, ontbreekt hen en dus vluchten ze en dat stoort degenen die wel die moed hebben gehad. Op een vrijwel atheistisch forum is het m.i. niet verwonderlijk dat er velen zijn, die na lang zoeken, tot de conclusie zijn gekomen, dat het sprookje niet klopt, die wel intellectueel eerlijk hebben durven worden en die juist daarom anderen willen doen laten zien, hun overtuiging niet kan kloppen. Dat dat zeer doet bij gelovigen is volkomen logisch, dat een gelovige tijd nodig heeft om feiten te te aanvaarden en dat het hem of haar moeite kost die feiten te aanvaarden, is m.i. volkomen logisch en m.i. moet gelovigen ook een zekere rust gegund worden t.a.v. alle informatie die door velen hier verstrekt wordt, dat neemt echter niet weg dat mensen die op dit forum komen snuffelen ook "de plicht" hebben e.e.a. te onderzoeken en met eventueel steekhoudende argumenten te komen om het ongelijk van die atheisten aan te tonen..........en daar zit hem nou juist de kneep.......een gelovige luistert niet naar argumenten, maar probeert een argument/feit juist op alle moelijke manieren te ontkrachten, hij of zij voelt zich in een hoek gedreven en vlucht!!! Naar een ander forum of een iig een topic, want het is heel erg eng om intellectueel eerlijk te worden en met je neus op de feiten te worden gedrukt! Misschien moeten minder mensen zich ermee bemoeien, daar heb je wel een punt, omdat sommige discussies waar veel atheisten zich op storten, mensen/twijfelelaars/gelovigen doet vluchten!
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

L.s. a .r.
Nooit is het mijn bedoeling geweest ' arrogante ' atheisten [waaronder ik veel vrienden heb aan te vallen]waaroom nu wel die indrruk hier wordt gewekt is me dan ook niet geheel duidelijk,als mens hoor ikm er gewoon bij,ik zou het zeer laf vinden niet uit te komen voor mijn geloof en mijn twijfels ,maar dan is het imho beter even op mijn summiere aantal postings via profiel te klikken en die nauuwkeurig eens door te lezen

vrede en alle goeds :angel12:
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

trialk schreef:het rustig nadenken over de stortvloeden van info wordt wel aan mij verstrekt,dat ik een z.g achterstand lees digi handicap heb doet daar niets aan toe evenmin af,waaroom worden die enkele gelovigen zo in een hoek gedreven,m a w a la minute gepressst tot antwoorden, hier zijn veel -zelfs zeer veel 'intelectuele 'spijtoptanten,dat is absoluut geen bezwaar voor me,wat mij echter zeer stoort is dat iedereen.excuus niet iederen,maar het komt zo over , maar denkt dat de geschiedenis zich dient te herhalen,dommer kan ik me nu net niet weer voorstellen,of ik ben volslagen gek en volledig negeerbaar,alwwer deel ik u mede dat dit typen me ong 18 minuten heeft gekost,zonder geest vandaar zonder onderschrift

voor uwe beginnelingen,die horen er ook bij een reprise,et sans rancune
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

trialk schreef:L.s. a .r.
Nooit is het mijn bedoeling geweest ' arrogante ' atheisten [waaronder ik veel vrienden heb aan te vallen]waaroom nu wel die indrruk hier wordt gewekt is me dan ook niet geheel duidelijk,als mens hoor ikm er gewoon bij,ik zou het zeer laf vinden niet uit te komen voor mijn geloof en mijn twijfels ,maar dan is het imho beter even op mijn summiere aantal postings via profiel te klikken en die nauuwkeurig eens door te lezen

vrede en alle goeds :angel12:

terzijde momenteel slapen er 2 atheiststen in mijn huis,daar heb ik normale gesprekken mee maar ze wensen niet op het freethinker forum te reageren trialk break 1h22.
appelfflap
Banned

Re: Verduidelijking over de stelling

Bericht door appelfflap »

Ruben schreef: Waarom zou ik de vragen over RATE moeten beantwoorden? Omdat ik de enige creationist ben die een (terechte) opmerking heeft geplaatst in die topic?
aangezien onduidelijk is of jouw opmerking terecht is worden er een paar pertinente vragen gesteld.
waarom die weigering, dmv allerlei drogredenen, vluchttaktieken en flauwe excuses om hier antwoord op te geven?
vind je nu echt dat je een formeel debat verdient?
Ruben schreef:
appelfflap schreef:en eerst willen we wat betreft deze uitdaging zowieso een uitgebreid essay zien. Je krijgt het niet zomaar, want dan zouden we dat bij iedere willekeurige poster moeten doen.
Zo'n essay heb ik al anderhalf jaar staan.
in toekomst correct quoten aub.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 20 sep 2008 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Ik ben nog maar kort lid appelflap,voor mij is t onmogelijk e e a te lezen, hoewel ik met meer plezier hier de nachten doorbreng als daarvoor domweg lezend in bed,maar zeg er maar Gotterdammerung op dat ik er straks weer in ben ,wellicht met Hector Malot 8) :wink:
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

,als mens hoor ikm er gewoon bij,ik zou het zeer laf vinden niet uit te komen voor mijn geloof en mijn twijfels ,maar dan is het imho beter even op mijn summiere aantal postings via profiel te klikken en die nauuwkeurig eens door te lezen

vrede en alle goeds
Ik denk dat de meeste hier niet zo zeer problemen hebben met de gelovige mens maar wel met evangelisten. En het ergste wat je hier kan doen is proberen het “goede woord” te brengen.
Fuck met alles.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Accoord plons welk woord breng jezelf ,kutn t u troost brengen ,of is t hier not done en bekijk eens de film glory glory waarin zeker de zelfspot der evangelischen niet wordt geschuwd.

link volgt
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

trialk schreef:Accoord plons welk woord breng jezelf ,kutn t u troost brengen ,of is t hier not done en bekijk eens de film glory glory waarin zeker de zelfspot der evangelischen niet wordt geschuwd.

link volgt
http://www.amazon.com/Glory-Ellen-Greene/dp/6301702123

een betere link zal ik nog zoeken het is niet het niet commerciele gedoe wat ik zoek maar de film Richard Thomas klop wel ... ik ga slapen moe . great greet
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Accoord plons welk woord breng jezelf ,kutn t u troost brengen ,of is t hier not done
Met het “goede woord” bedoel ik niet een bepaald woord . Met evangelisten bedoel ik diegene mee die op andere forums komen om mensen proberen te ronselen
wiki schreef:Verspreider van een virtuele gemeenschap (online community)
Zeer actieve leden op een virtuele gemeenschap, ook 'online community' genoemd, die er alles aan doen om nieuwe leden naar de gemeenschap te trekken worden ook evangelisten genoemd. Succesvolle virtuele gemeenschappen hebben hun populariteit vaak te danken aan deze evangelisten.[1]
En volgens mij ben je geen evangelist trailk. :wink:
Fuck met alles.
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Plons schreef:
Accoord plons welk woord breng jezelf ,kutn t u troost brengen ,of is t hier not done
Met het “goede woord” bedoel ik niet een bepaald woord . Met evangelisten bedoel ik diegene mee die op andere forums komen om mensen proberen te ronselen
wiki schreef:Verspreider van een virtuele gemeenschap (online community)
Zeer actieve leden op een virtuele gemeenschap, ook 'online community' genoemd, die er alles aan doen om nieuwe leden naar de gemeenschap te trekken worden ook evangelisten genoemd. Succesvolle virtuele gemeenschappen hebben hun populariteit vaak te danken aan deze evangelisten.[1]
En volgens mij ben je geen evangelist trailk. :wink:
die evenzeer naar de letter wijzen

idd. wat niet wegneemt dat ik geloof :angel12: en een evt verlies ben voor de freethinkers , :evil3: die evenzeer naar hun favoriete l;etters , darwin , zie de bekende film ver wijzen excusez mes 3 triples,die e eigenliik 2 zijn daarom lees ik zo fanatiek in het eerlijkheids topic liegen >>>>>
http://forum.breeze.be/viewtopic.php?t=6346
en t is duidelijk genoeg waardit vandaan komt ,dat zal niet misbruikt worden,ook niet door reformed noch als trojan horse maar is een neerslag en bla bal bel beer ba ofwel waarvan ligt uwen zekerheden om uit te gaan van af spraken over de taal die hier op zijn zachts ts gesproken is zonder tonn qiu fait la musique, mijn gelaat en de de mimiek,hoe verarmd is dit toch allemaal
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

http://www.biosagenda.nl/film_inherit-t ... 16658.html

maar waarom vind ik de glory glory met richarr dthomas niet
Laatst gewijzigd door trialk op 20 sep 2008 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten