Nee zij werd ontslagen omdat zij mannen geen hand meer wil geven.garris schreef:Ehm dat is een totaal andere situatie. Zij werd ontslagen omdat ze geen handen wil schudden, niet omdat ze discrimineert. Juridisch gezien heeft de werkgever geen poot om op te staan.collegavanerik schreef: snap je het nu? Mevrouw moet niemand een hand geven, maar mevrouw mag niet discrimineren. Dus als ze geen handen wil schudden mag ze geen onderscheid maken. Mevrouw werd terecht ontslagen omdat ze discrimineert.
Wat ik snap is dat het belachelijk is dat die vrouw geen hand wil schudden, maar er is in dit land geen enkele wet die zegt dat een hand schudden verplicht is. Wat ik dan ook niet snap is dat een aantal mensen hier van mening zijn dat de uitspraak belachelijk is. Volgens mij worden hier een aantal zaken door elkaar gehaald.
Voor de zomervakantie was er niets aan de hand
De man is directeur van een zwarte VMBO school waar 95% van de leerlingen allochtoon is en 25% van de staf allochtoon is. De handdruk geldt op de school ook als een teken van respect naar anderen en ruzie worden met een handdruk goedgemaakt. Als de directeur bij moslims thuis komt respecteert hij de mores van het huis.
(zei de directeur net in standpunt.nl.)
Het is een goede zaak om deze fundamentalistische dame de les te lezen hoe de nederlandse maatschappij werkt: Niemand mag (in het openbaar
Hebr 6: