Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 08 jan 2024 20:52 De Palestijnse inwoners van Israel kiezen er dan ook voor
suggereer je nu dat de arabische wereld eigenlijk een soort van EU is met vrij verkeer van goederen, diensten en personen?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 08 jan 2024 20:22 Gevaarlijk plaatje. Een Joods jongetje met een terroristisch meisje....
Jij zoekt verschil, verdeelt, ziet gevaar en bouwt muren.
Ik vind overeenkomsten, verbind, zie Liefde en bouw bruggen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 09 jan 2024 11:15
dikkemick schreef: 08 jan 2024 20:22 Gevaarlijk plaatje. Een Joods jongetje met een terroristisch meisje....
Jij zoekt verschil, verdeelt, ziet gevaar en bouwt muren.
Ik vind overeenkomsten, verbind, zie Liefde en bouw bruggen.
Israël verdeelt, ziet over gevaar en criminele Palestijnen en bouwt letterlijk muren. Bruggen worden dan weer vernietigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 09 jan 2024 10:03
suggereer je nu dat de arabische wereld eigenlijk een soort van EU is met vrij verkeer van goederen, diensten en personen?
Nee.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 07 jan 2024 16:08.
Wanneer ga je inzien dat de Palestijnen Calimero zijn?
Ze beginnen inderdaad wel als Calimero te piepen:
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 20 jan 2024 12:35
dikkemick schreef: 07 jan 2024 16:08.
Wanneer ga je inzien dat de Palestijnen Calimero zijn?
Ze beginnen inderdaad wel als Calimero te piepen:
Joden staan niet echt goed bekend om hun humor.. Enkel humor om mensen te kwetsen lijken ze te kennen. Zoals blijkt uit de bijbel. O nee, thora heet dat.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 20 jan 2024 17:46Joden staan niet echt goed bekend om hun humor.. Enkel humor om mensen te kwetsen lijken ze te kennen. Zoals blijkt uit de bijbel. O nee, thora heet dat.
Heet dat zo? En wat jij doet, hoe heet dat?
CIDI schreef:
Wat is antisemitisme?

Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkvloer en in de religieuze sfeer kunnen, de context in overweging genomen, het volgende omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
  • het uiten van ... , ... , ... , of
    stereotyperende beweringen over Joden in het algemeen
.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 20 jan 2024 18:06
Berjan schreef: 20 jan 2024 17:46Joden staan niet echt goed bekend om hun humor.. Enkel humor om mensen te kwetsen lijken ze te kennen. Zoals blijkt uit de bijbel. O nee, thora heet dat.
CIDI schreef:
Wat is antisemitisme?

Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkvloer en in de religieuze sfeer kunnen, de context in overweging genomen, het volgende omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
En wat doen die mensen die zogenaamde satire gebruiken dan? Zij doen alsof ALLE Palestijnen stonden te juichen en dat ze nu allemaal huilen..
Dus je mag blijkbaar wel alle Palestijnen over 1 kam scheren, maar dat mag je niet doen bij Joden?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 20 jan 2024 18:25
HierEnNu schreef: 20 jan 2024 18:06
CIDI schreef:
Wat is antisemitisme?

En wat doen die mensen die zogenaamde satire gebruiken dan? Zij doen alsof ALLE Palestijnen stonden te juichen en dat ze nu allemaal huilen..
Dus je mag blijkbaar wel alle Palestijnen over 1 kam scheren, maar dat mag je niet doen bij Joden?
Ga je nou net doen of jij hier een satire opvoert? [-X
Gewoon verantwoordelijkheid nemen voor wat jijzelf schrijft, is dat al teveel gevraagd:
  • ik geef enkel de definitie en
    vraag vervolgens "Wat jij doet, hoe heet dat?"
Ik beschuldig je nergens van, sterker nog, ik vind jou nog mild vergeleken met wat ik momenteel zie en hoor in Nederlandse stations, universiteiten en pleinen en ik houd mijn hart vast met betrekking tot wat er in Nederland aan het gebeuren is momenteel,
  • hoe Nederlanders[!] die in Nederland zijn geboren en getogen
    benoemd en bejegend worden als
    • Zionistische Joden en/of Terroristische Hamassers
    omdat hun voorouders uit Israël en/of Palestina afkomstig zijn.
Wat een walgelijk gedoe, het lijkt wel of iedereen gek aan het worden is!

Is één van de kernoorzaken daar in de Levant dan niet juist dat?
  • Jij deed 1 dus ik doe 2!
    Jij deed 2 dus ik doe 3!
    Jij deed 3 dus ik doe 4!
Gaan we dat hier in Nederland ff dunnetjes over doen met alle escalerende gevolgen hier?
.
.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 20 jan 2024 17:46 Joden staan niet echt goed bekend om hun humor.
Joodse humor en Britse humor zijn juist de beroemdste soorten humor.
Enkel humor om mensen te kwetsen lijken ze te kennen.
Nee, jij bent het die bekend staat om z'n ad-hominems om te kwetsen; Joodse humor staat daarentegen vooral bekend om z'n zelfspot, woordspelingen en observaties over het dagelijks leven. Joodse komieken zoals onder anderen Woody Allen, Larry David, Jerry Seinfeld, Mel Brooks, Jerry Lewis, Adam Sandler, Jon Stewart, Jack Benny, Rodney Dangerfield, Sarah Silverman, Adam Goldberg, etc., etc., etc,... hebben hieraan bijgedragen. Niet verkeerd indien je bedenkt dat er ongeveer evenveel Joden zijn als Nederlanders. Ter vergelijking: onder de nobelprijswinaars zijn eveneens honderden Joden (zo'n 22% van alle nobelprijswinnaars, terwijl nog geen 0,5% van de wereldbevolking Joods is) en nog geen 25 Nederlanders en geen 15 Belgen.
Zoals blijkt uit de bijbel. O nee, thora heet dat.
Mocht ik tijd hebben dan zal ik daar morgen even om lachen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 jan 2024 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 20 jan 2024 19:34 Joodse humor en Britse humor zijn juist de beroemdste soorten humor.
Dat klopt ja. Omdat mensen te netjes en beleefd zijn...
Tegen Nederlandse humor dat niet leuk is word gewoon gezegd "dat is niet leuk"..
Sinds WOII durft men dit niet tegen joodse humoristen te zeggen.
Nee, jij bent het die bekend staat om z'n ad-hominems om te kwetsen; Joodse humor staat daarentegen vooral bekend om z'n zelfspot, woordspelingen en observaties over het dagelijks leven. Joodse komieken zoals onder anderen Woody Allen, Larry David, Jerry Seinfeld, Mel Brooks, Jerry Lewis, Adam Sandler, Jon Stewart, Jack Benny, Rodney Dangerfield, Sarah Silverman, Adam Goldberg, etc., etc., etc,... hebben hieraan bijgedragen.
Dat zijn mensen die vooral in Amerika groot zijn geworden. Dat ze joods zijn is leuk maar het is niet daarom dat ze zo leuk zijn..
Tevens nemen ze helemaal niet zichzelf op de hak.

Voor de rest heb ik het vooral over de bijbelse/thora humor. Die humor staat erom bekend andersdenkenden te kwetsen. We weten allemaal de humor van Elia tegen de Baalpriesters..
Toch "vreemd" dat je juist dat stukje citaat niet hebt meegenomen. Waardoor je de hele context in jouw voordeel kon omdraaien.
Niet verkeerd indien je bedenkt dat er ongeveer evenveel Joden zijn als Nederlanders. Ter vergelijking: onder de nobelprijswinaars zijn eveneens honderden Joden en nog geen 25 Nederlanders en geen 15 Belgen.
Allemaal subjectief, dat weet je zelf toch ook? Obama kreeg de nobelprijs voor de vrede, terwijl hij veel oorlogen heeft gestart in zijn periode als president.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 20 jan 2024 19:49Tegen Nederlandse humor dat niet leuk is word gewoon gezegd "dat is niet leuk"..
Men? WIE zijn dat allemaal?
Tegen welke Joodse humoristen durft men[?] niet te zeggen "dat is niet leuk"?
Kan je die uitspraak WEL staven?
.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 20 jan 2024 20:29
Berjan schreef: 20 jan 2024 19:49Tegen Nederlandse humor dat niet leuk is word gewoon gezegd "dat is niet leuk"..
Zak toch ergens in....

Stel je die vragen ook aan ChaimNisky als die weer eens praat over 40 onthoofde baby's? Of verbrande baby's. Moet ChaimNisky ook met bewijzen komen?
Ik denk het niet..
En dat noemen ze in onvervalst Nederlands "met twee maten meten"...

Nu weet ik ook weer waarom ik jou als foe had ingesteld.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 20 jan 2024 19:49
ChaimNimsky schreef: 20 jan 2024 19:34 Joodse humor en Britse humor zijn juist de beroemdste soorten humor.
Dat klopt ja. Omdat mensen te netjes en beleefd zijn...
Tegen Nederlandse humor dat niet leuk is word gewoon gezegd "dat is niet leuk".
Nee joh, Joodse humor is een begrip op zich. Maar jij zegt dat dit niet zo is, maar dat de mensen beleefd willen zijn en netjes lachen. Helemaal in lijn met je bewering dat de Joodse baby niet door Hamas maar door de Joodse ouders van het kindje in de oven was gestopt.
Dat zijn mensen die vooral in Amerika groot zijn geworden. Dat ze joods zijn is leuk maar het is niet daarom dat ze zo leuk zijn.
Nee joh, heb slechts een klei aantal wereldberoemde Joodse komieken uit de VS genoemd, maar ik had ook Joey Bishop, David Baddiel, David Steinberg, Shappi Khorsandi, Nina Conti, David Baddiel, etc., kunnen noemen. Maar goed, het gaat er slechts om dat jij stelde dat jij stelde dat Joden niet echt goed bekend staat om hun humor, terwijl Joodse humor juist een begrip op zich is.
Voor de rest heb ik het vooral over de bijbelse/thora humor. Die humor staat erom bekend andersdenkenden te kwetsen. We weten allemaal de humor van Elia tegen de Baalpriesters..
Toch "vreemd" dat je juist dat stukje citaat niet hebt meegenomen. Waardoor je de hele context in jouw voordeel kon omdraaien.
In de Torah staat bij mijn weten geen humor. De Torah was ook niet bedoeld als humor. Maar blijkbaar beoordeel je de humor van Joden aan de hand van een citaat uit de NaCH dat volgens sommige theologen weleens een humoristische ondertoon zou kunnen hebben. Leuker vind ik het verhaal uit de Midrasj dat op een humoristische wijze uitlegt waarom het Judaisme zowel een Schriftelijke Torah als een Mondelinge Torah heeft:
Midrasj schreef:Toen de schepper de mens de Torah wilde schenken, ging hij naar Edom & gaf de Torah. De Edomieten vroegen: ''Heer, wat staat er in?'' God antwoordde ''Je zult niet doodslaan,...'' De Edomieten antwoordden afwijzend: ''Onze aartsvader Esau overleefde door moord, zoals geschreven staat 'En door uw zwaard zult gij leven' (Genesis 27:40). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?''
Daarop ging hij naar het volk van Jisjma'el & gaf de Torah. De Ismaelieten vroegen: ''Heer, wat staat er in?'' God antwoordde ''Je zult niet stelen,...'' De Jisma'elieten antwoordden afwijzend: ''Onze aartsvader Jisjma'el leefde door middel van diefstal, zoals geschreven staat 'zijn hand zal tegen allen zijn' (Genesis 16:12). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?''
Hij ging naar Moab & gaf de Torah. De Moabieten vroegen: ''Heer, wat staat er in?'' God antwoordde: ''Geen incest plegen,...'' Maar de Moabieten antwoordden: ''Onze natie kwam tot stand door middel van incest, zoals geschreven staat 'En de twee dochters van Lot werden bevrucht door hun vader' (Genesis 19:36). Hoe kunnen wij onze traditie verloochenen?''
Pas toen ieder volk de Torah had geweigerd, ging hij naar Israel & gaf de Torah. Israel vroeg: ''Hoeveel kost het?'' God antwoordde: ''Het is gratis''. ''Geweldig'', zei het volk Israel, ''doe ons er maar twee'' ;)
Of citaten uit de Talmoed vanwege hun woordspeling, zoals bijvoorbeeld de Misjnah in Bava Batra 23b, waar gebruik wordt gemaakt van גרירא (= duiveltil) en ישיבה (= leerhuis) die rijmen en hetzelfde ritme hebben:
Bava Batra 23b schreef:De Misjnah zegt: "Indien een jonge vogel wordt gevonden binnen een duiventil (גרירא), behoort het toe aan de eigenaar van de duiventil. Als het buiten de duiventil (גרירא) wordt gevonden, behoort het toe aan degene die het vindt".
Rabbi Jeremiah vroeg: "Maar als de vogel één poot buiten de duiventil (גרירא) heeft gezet, wat is dan de wet?" Om deze vraag werd Rabbi Jeremiah buiten het leerhuis (ישיבה) gezet.
Helaas zijn citaten met woordspelingen als het bovenstaande slechts volledig te vatten als je de brontekst leest.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 jan 2024 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 20 jan 2024 20:40
HierEnNu schreef: 20 jan 2024 20:29
Zak toch ergens in....

Stel je die vragen ook aan ChaimNisky als die weer eens praat over 40 onthoofde baby's? Of verbrande baby's. Moet ChaimNisky ook met bewijzen komen?
Ik denk het niet..
En dat noemen ze in onvervalst Nederlands "met twee maten meten"...

Nu weet ik ook weer waarom ik jou als foe had ingesteld.
Dank je wel dat je niet gaat schelden, zulks waardeer ik oprecht!

Jammer dat je vrijwel iedere vraag onbeantwoord laat, maar goed,
als jij mij dan toch weer als foe instelt, doe ik dat ook bij jou, OK?
Goh, zijn we het toch nog ergens over eens!
Hebben we geen last meer van elkaar en alle anderen niet van ons,
want zonder deugdelijke antwoorden is het toch slechts
  • volproppen van het forum!
Veel plezier met discuzeuren met de anderen!
.
.
Gesloten