Allemaal onzin!appelfflap schreef:wat ik geloof doet er niet toe, het gaat om wat ik weetPeter van Velzen schreef: Of geloof je
als ik een inkomen van 4000 heb kan ik niet gaan leven alsof ik een inkomen van 4500 heb. dan kom je in de problemen, elke huisvader zal dit bevestigen
als je, op staatsniveau, je belastingen met 25% opdrijft (of meer) verwoest je je eigen economie.
je haalt nooit je doelstellingen om je basisloon te kunnnen uitkeren.
Als je mensen die het niet nodig hebben er een basis-inkomen bij geeft en je haalt hetzelfde bedrag bij diezelfde mensen weer weg middels belastingen, verandert er finiancieel niets, dus hoe dacht jij dat dat de economie verwoest?
De truc zit hem in de mensen die nu een uitkering krijgen en niet werken. Als die nu zouden gaan werken raken ze hun uitkering kwijt, dus dat doen ze niet. Als ze in plaats daarvan een basisinkomen ontvangen en gaan werken, dan moeten ze slechts dezelfde belasting betalen als de anderen, dus heeft het zin om te gaan werken, dus doen ze dat waar mogelijk wel. Geen gedoe meer met mensen die geen baan gaan zoeken omdat dat ze hun uitkering kost.
Tenzij ze met het schijntje (want dat moet het wel zijn) van het basisinkomen tevreden zijn. . . .
Er ontstaat alléén een financiëel gat als je een basisinkomen invoert dat duidelijk hoger is dan de uitkeringen nu. Maar als je het beperkt tot een bijstanduitkering en/of AOW-tje dan is het zonder problemen te regelen. wie al een uitkering ontving, kost niets, wie het basisinkomen niet nodig heeft, betaalt het zelf via belastingen. saldo: nul Euro.
Wel jammer voor al die controleurs en fraude-opspoorders die hun baan kwijt raken. Maar die betaalden we toch al, dus hún basisinkomen is ook bij voorbaat al gefinancieerd.