Omdat er in de koran ook maar niet de minste aanwijzing te vinden is voor serieuze wetenschap.Surrendered schreef:En waarom doet het laatste niet?Jim schreef:En ook dat laatste doet het niet Sur.
Inlegkunde, dat gaat wel samen met de koran.
En er zijn voldoende moslims die de koran (bewust of niet) weldegelijk een wetenschappelijk boek noemen.
Groeten, Surrendered
Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
-
Jinny
Re: Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen
Sur,Surrendered schreef:Ik heb nooit gezegd dat de koran een wetenschappelijk boek is, noch zeggen andere moslims dit. Ik zeg dat de koran en wetenschap met elkaar samen gaan.
Groeten, Surrendered
Volgens mij ben je vergeten wat je hebt geschreven.
Lees jezelf maar eens terug en beantwoord dan mijn bericht
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 72#p265672
per alinea.
Roeland
Laatst gewijzigd door heeck op 13 mar 2011 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
De Qur'an is een boek die 1400 eeuwen geleden is geopenbaard.Jim schreef:Omdat er in de koran ook maar niet de minste aanwijzing te vinden is voor serieuze wetenschap.Surrendered schreef:En waarom doet het laatste niet?Jim schreef:En ook dat laatste doet het niet Sur.
En er zijn voldoende moslims die de koran (bewust of niet) weldegelijk een wetenschappelijk boek noemen.
Groeten, Surrendered
Een thema die in de Qur'an veel voor komt zijn verschijnselen in de natuur die de Qur'an
als tekenen van God beschrijft, voor Zijn bestaan.
De wetenschap is de afgelopen 14 eeuwen sterk veranderd, ons begrip van de realiteit.
De Qur'an niet, vandaar dat de Qur'an voorzichtig is met het aansnijden van bepaalde thema's.
Omdat iedere generatie de wereld op een andere manier ziet.
Dus de Qur'an reflecteert als een spiegel onze werkelijkheid. In onze tijd is de volgende vers
een voorbeeld.
Qur'an [56:61] - "Had We so wished, nothing could have hindered Us from replacing you by others like yourselves, or transforming you into beings you know nothing about."
Qur'an [70:40-41] - "I swear by the Lord of the easts and the wests that We have the power, to replace them by others who would be better than they; and We shall certainly not be overpowered."
Waarom noemt God zichzelf 'Lord of the east and the west'?
De Qur'an is niet een boek van wetenschap, maar van tekenen. 'Ayah' betekent in het arabisch dan ook 'teken'.
In de jaren 50 werd er een onderzoek gehouden onder prominente physici met als vraag:
Heeft het universum altijd bestaan?
2/3 van de deelnemers antwoordde met: Ja.
Tegenwoordig is zo'n antwoord absurd.
(Religie schreeuwde de afgelopen 3 millennia dat het universum een punt van ontstaan heeft, atheisten voor de 19e eeuw vonden dat een reden om God te ontkennen)
- Surrendered
- Ervaren pen
Roeland, een vraagje. Lijkt het jou volkomen logisch dat een leerling tijdens zijn/haar toets zegt, dat de toets te moeilijk is? Of dat hij/zij vraagt waarom het voor de ene makkelijker en voor de andere moeilijker is? Is dit volgens jou een logisch vraag?heeck schreef: Sur,
Volgens mij ben je vergeten wat je hebt geschreven.
Lees jezelf maar eens terug en beantwoord dan mijn bericht
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 72#p265672
per alinea.
Roeland
Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Sur,
Als je zegt waar je vraag over gaat, dan is er een antwoord mogelijk.
Omdat ik in mijn bericht een aantal duidelijker overwegingen heb gegeven ligt het meer voor de hand als je eerst daarop reageert.
Roeland
Omdat ik in mijn bericht een aantal duidelijker overwegingen heb gegeven ligt het meer voor de hand als je eerst daarop reageert.
Roeland
- Surrendered
- Ervaren pen
Zoals je weet, is volgens de Islam dit/deze wereld een test. Dus een soort toets. Je kan tijdens een toets niet aan de directeur vragen waarom het zo moeilijk is toch? Of waarom de toets voor de ene moeilijker is en voor de andere makkelijker. Dit toets die wij nu maken is een open boek toets. Kijken of je wel de juiste theorie leest is van groot belang. Anders haal je een onvoldoende.heeck schreef:Sur,
Roeland
Groeten, Surrendered
De eindexamen normen zijn natuurlijk van te voren vastgesteld. Eigenlijk hoef je de toets niet te maken, want deze school bestaat helemaal niet. Wat vindt jij trouwens van de mormonen.Surrendered schreef: Zoals je weet, is volgens de Islam dit/deze wereld een test. Dus een soort toets. Je kan tijdens een toets niet aan de directeur vragen waarom het zo moeilijk is toch? Of waarom de toets voor de ene moeilijker is en voor de andere makkelijker. Dit toets die wij nu maken is een open boek toets. Kijken of je wel de juiste theorie leest is van groot belang. Anders haal je een onvoldoende.
Groeten, Surrendered
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Surrendered
- Ervaren pen
In de school zijn en zeggen dat je niet in de school bent klinkt wel raar, maar ja. Dit is dus wel een verplichte toets. En over de mormonen, ik leerde nog net pas wie ze zijn.PietV. schreef: De eindexamen normen zijn natuurlijk van te voren vastgesteld. Eigenlijk hoef je de toets niet te maken, want deze school bestaat helemaal niet. Wat vindt jij trouwens van de mormonen.
Groeten, Surrendered
Ze hebben veel overeenkomsten met de Islam. Joseph Smit had visioenen en schreef een boek wat dus een verbeterde versie is van de Bijbel (zegt Smith). Het geopenbare boek van Mormon. De aanhangers zien Joseph Smit als hun profeet. Ze drinken ook geen alcohol. Ze geloven dat de Christus zich aan de immigranten in Amerika heeft laten zien en hier zijn duizendjarig rijk zal stichten. Enige miljoenen leden wereldwijd. Ze denken dat ze gelijk hebben met hun beweringen; wat denk jij?Surrendered schreef: En over de mormonen, ik leerde nog net pas wie ze zijn.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Surrendered
- Ervaren pen
Dat het niet klopt. De koran zegt dat Allah(swt) dit boek(de Qur'an) als het heilig boek heeft gekozen en dit tot de eind der tijden zal blijven. Dus, klopt niet. Iedereen kan beweren dat hij/zij in zijn droom Jezus en Allah(swt) zag. Maar of dat klopt...PietV. schreef: Ze hebben veel overeenkomsten met de Islam. Joseph Smit had visioenen en schreef een boek wat dus een verbeterde versie is van de Bijbel (zegt Smith). Het geopenbare boek van Mormon. De aanhangers zien Joseph Smit als hun profeet. Ze drinken ook geen alcohol. Ze geloven dat de Christus zich aan de immigranten in Amerika heeft laten zien en hier zijn duizendjarig rijk zal stichten. Enige miljoenen leden wereldwijd. Ze denken dat ze gelijk hebben met hun beweringen; wat denk jij?
Groeten, Surrendered
Ik denk dat Jim bedoeld dat er na algebra en arabische cijfers niet veel meer uit de hoek van de islam gekomen is, medische wetenschap, astronomie, kosmologie, biologie, computerwetenschappen, waterbouwkunde, wegenbouw, bruggenbouw, ruimtevaart, literatuur, geologie, paleontologie, archeologie, evolutie biologie, antropologie, scheepsbouw en fotografie, om er een paar te noemen zijn niet overbevolkt door moslims, integendeel zou ik zeggen.Surrendered schreef:En waarom doet het laatste niet?Jim schreef:En ook dat laatste doet het niet Sur.
Groeten, Surrendered
Sinds eind veertiende eeuw is de islam terug gekeerd naar de basis, het bestuderen van de Koran.
De rest werd niet belangrijk geacht blijkbaar.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Samante
Waarom bestaan er andere heilige boeken als de Qur'an door Allah is verkozen als hét heilige boek?Surrendered schreef:Dat het niet klopt. De koran zegt dat Allah(swt) dit boek(de Qur'an) als het heilig boek heeft gekozen en dit tot de eind der tijden zal blijven. Dus, klopt niet. Iedereen kan beweren dat hij/zij in zijn droom Jezus en Allah(swt) zag. Maar of dat klopt...PietV. schreef: Ze hebben veel overeenkomsten met de Islam. Joseph Smit had visioenen en schreef een boek wat dus een verbeterde versie is van de Bijbel (zegt Smith). Het geopenbare boek van Mormon. De aanhangers zien Joseph Smit als hun profeet. Ze drinken ook geen alcohol. Ze geloven dat de Christus zich aan de immigranten in Amerika heeft laten zien en hier zijn duizendjarig rijk zal stichten. Enige miljoenen leden wereldwijd. Ze denken dat ze gelijk hebben met hun beweringen; wat denk jij?
Wat in de Koran staat is waar omdat de Koran waar is.Surrendered schreef:Dat het niet klopt. De koran zegt dat Allah(swt) dit boek(de Qur'an) als het heilig boek heeft gekozen en dit tot de eind der tijden zal blijven. Dus, klopt niet. Iedereen kan beweren dat hij/zij in zijn droom Jezus en Allah(swt) zag. Maar of dat klopt...PietV. schreef: Ze hebben veel overeenkomsten met de Islam. Joseph Smit had visioenen en schreef een boek wat dus een verbeterde versie is van de Bijbel (zegt Smith). Het geopenbare boek van Mormon. De aanhangers zien Joseph Smit als hun profeet. Ze drinken ook geen alcohol. Ze geloven dat de Christus zich aan de immigranten in Amerika heeft laten zien en hier zijn duizendjarig rijk zal stichten. Enige miljoenen leden wereldwijd. Ze denken dat ze gelijk hebben met hun beweringen; wat denk jij?
Groeten, Surrendered
Dat heet een cirkelredenering Sur.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Sur,Surrendered schreef:Zoals je weet, is volgens de Islam dit/deze wereld een test. Dus een soort toets. Je kan tijdens een toets niet aan de directeur vragen waarom het zo moeilijk is toch? Of waarom de toets voor de ene moeilijker is en voor de andere makkelijker. Dit toets die wij nu maken is een open boek toets. Kijken of je wel de juiste theorie leest is van groot belang. Anders haal je een onvoldoende.heeck schreef:Sur,
Roeland
Groeten, Surrendered
Dan vind jij dat jij een Islamtest moet afleggen; alleen hoef ik jouw test niet af te leggen want ik heb voor mijn leven mijn eigen maatstaven.
Keer dus terug naar mijn opmerkingen en reageer daar op.
R.
- BadAssChick
- Ervaren pen
op logica natuurlijk<sorry Siger dat ik voor je antwoordiSoK schreef:Is je overtuiging gebaseerd op emotie of logica?siger schreef:Dus, het absolute kennen we niet. Weg Allah en consoorten...toch?iSoK schreef:Als wij de interpretatie van het absolute mogelijk maken door onze 5 zintuigen gecombineerd met intellectuele eigenschappen. Dan ziet het er toch naar uit dat wij in zeker zin niet het absolute zien maar alleen een interpretatie van het absolute.
Allah en Consoorten zijn bedacht om mensen in de macht te houden door de al zovele profeten dat we door de bomen het bos niet meer zien
zodat ze allerlei regeltjes kunnen maken en zodoende andere straffen als die regeltjes overtreden worden
denk dat hele Allah/mohammed gedoe is weg en je zal zien dat er dan weinig anders overblijft als jij zelf en de rest van de bevolking en zet danook meteen weer je voeten op de grond ,je zal zien dan is het leven zo slecht nog niet
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;