Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Bericht door PietV. »

surrendered schreef:de koran is geen wetenschappelijk boek
Vilaine schreef:Valt het kwartje eindelijk? Aan jou de schone taak je geloofsgenoten daar ook van te overtuigen zodat ze zich niet meer onsterfelijk belachelijk maken. (Behalve dan t.o. hun geloofsgenoten die dit alles voor zoete koek slikken).
Gelukkig we hebben een bepaalde fase bereikt. Laten we dit even vastleggen voor het nageslacht. Surrendered is tot de conclusie gekomen dat de Koran geen wetenschappelijk boek is. Dat wisten wij al van alle boekgodsdiensten. Ik kom het hierboven ook tegen; ver voordat de Koran werd geschreven. Was er al veel kennis over het heelal, gezondheidszorg, techniek etc. De Grieken, Egyptenaren en Chinezen liepen voor op.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Surrendered schreef:
Jim schreef:Maar waar staat de eicel beschreven?
Ik zelf ben hem niet tegengekomen namelijk.

Ik vermoed dat je nu aan wensdenken doet.
eicel zelf, of eicel als woord staat er niet nee. Plus, de koran is geen wetenschappelijk boek. Het is een leidraad. Er wordt alleen verteld hoe de mens is ontstaan en hoe de universum is ontstaan. Er zijn geen details. De koran kijkt niet naar de slurf, oor of naar de staart van een olifant. De koran kijkt naar de olifant zelf die in het kamer is.

Groeten, Surrendered
Dit is natuurlijk onzin.
Je bent constant bezig aan te tonen dat de koran = wetenschap en dat alles heel gedetailleerd uitgelegd wordt en nu is de koran ineens gaan wetenschap meer???????
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Moeders schreef: Dit is natuurlijk onzin.
Je bent constant bezig aan te tonen dat de koran = wetenschap en dat alles heel gedetailleerd uitgelegd wordt en nu is de koran ineens gaan wetenschap meer???????
Geef hem ook eens een complimentje. Voortschrijdend inzicht heet dit. Dat is toch het leukste van een forum dat er ook af en toe wat beweging komt. Ik leer ongemerkt veel over de Islam. En daar ben ik Surrendered ook wel erkentelijk voor. Nee, een gelovige ben ik niet :wink: Maar wel iemand met een brede interesse.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Sur, ik wil je nog even een advies meegeven.Probeer nooit anderen te overtuigen van de wetenschappelijke correctheid van de koran, want zoals met dit item het geval is, staat het hele geschrift bol van de fouten, tegenstrijdigheden en allang achterhaalde misvattingen. Maar wat kan je anders verwachten van menselijk gepruts van 1400 jaar geleden?
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

PietV. schreef:
Moeders schreef: Dit is natuurlijk onzin.
Geef hem ook eens een complimentje. Voortschrijdend inzicht heet dit.
Of het voortschrijdend inzicht is moet nog blijken.
Wanneer hij van zijn andere "koran =wetenschap" postst afstand neemt en toegeeft dat de koran ernaast zit zal ik hem zoveel veren in zijn kont steken dat ie 10 jaar niet kan zitten.... =D> :wink:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Surrendered schreef:Heeck, hier een link(het is misschien irritant dat ik de hele tijd links typ maar ja). http://maseeh1.tripod.com/advices7/id89.htm

Groeten, Surrendered
Surrendered, uit jouw link: We create man from a drop of thickened fluid to test him” (Al-Insaan:2)

Waaruit maar weer eens blijkt dat ze geen idee hadden wat er werkelijk speelde.
Die 'drop of thickened fluid' bevat duizenden zaadcellen, maar dat wisten ze toen nog niet. Eerst moest Antoni van Leeuwenhoek nog geboren worden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Fishhook schreef: Waaruit maar weer eens blijkt dat ze geen idee hadden wat er werkelijk speelde.
Die 'drop of thickened fluid' bevat duizenden zaadcellen, maar dat wisten ze toen nog niet. Eerst moest Antoni van Leeuwenhoek nog geboren worden.

En zefs hij dacht de zaadcellen conplete mini mannetjes en vrouwtjes waren.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Surrendered schreef:Heeck, hier een link(het is misschien irritant dat ik de hele tijd links typ maar ja). http://maseeh1.tripod.com/advices7/id89.htm
Dat bevestigt wat ik ook al had aangehaald, waarmee je antwoord deels mijn inbreng bevestigt.

Alleen is het zo dat al deze ziektes vanuit evolutionair oogpunt volkomen te vewachten zijn omdat al wat leeft uiteraard de leefomgeving kan zijn voor ander leven.
Daar komt nog bij dat de imperfecties van de minder dan volmaakt geborenen beter verklaarbaar zijn vanuit het imperfecte evolutionaire proces dan vanuit de idee dat een perfect opperwezen deze imperfecties en parasieten wat uitstrooit om de mens een lesje te leren.
Graag dus jouw eigen commentaar omdat jouw link geen antwoord verschaft en bovendien nog veel debiteert waarvan ik niet weet of je het daar ook mee eens bent.

Verder nog graag jouw persoonlijk commentaar op mijn verbazing dat het ene opperwezen de mensen zo te zien een ander lesje wil leren dan het andere opperwezen.

En vanzelf uiteraard of er luie gelovigen zijn die helemaal niet geloven, maar slechts naar boekjes verwijzen om niet zelf na te hoeven denken.

Blijft mijn oorspronkelijke vraag nog volkomen onbeantwoord:
Hoe komt het dat deze ziektes en hun bestrijding niet in de Koran staan, terwijl er volgens jou zoveel andere wetenschappelijke zaken wel vermeld lijken te staan.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
iSoK

Bericht door iSoK »

Als wij de interpretatie van het absolute mogelijk maken door onze 5 zintuigen gecombineerd met intellectuele eigenschappen. Dan ziet het er toch naar uit dat wij in zeker zin niet het absolute zien maar alleen een interpretatie van het absolute.

Kan een blinde het bestaan van licht ontkennen?
siger

Bericht door siger »

iSoK schreef:Als wij de interpretatie van het absolute mogelijk maken door onze 5 zintuigen gecombineerd met intellectuele eigenschappen. Dan ziet het er toch naar uit dat wij in zeker zin niet het absolute zien maar alleen een interpretatie van het absolute.
Dus, het absolute kennen we niet. Weg Allah en consoorten...toch?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

iSoK schreef:Als wij de interpretatie van het absolute mogelijk maken door onze 5 zintuigen gecombineerd met intellectuele eigenschappen. Dan ziet het er toch naar uit dat wij in zeker zin niet het absolute zien maar alleen een interpretatie van het absolute.
Kan een blinde het bestaan van licht ontkennen?
ISOK,
Welkom in het evangelisatiehoekje van FT.
Je hebt een mooie ALS. . . DAN formule ingetikt.
Je vindt het niet erg dat ik je DAN-gevolg niet beaam, want er is helemaal niet aan je ALS-voorwaarde voldaan.

ALS ik door snel wapperen met mijn handen kon vliegen, DAN ziet het er toch naar uit dat ik zonder trein naar Parijs zou kunnen.
Kan een rups dan mijn vliegen ontkennen?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Ik heb nooit gezegd dat de koran een wetenschappelijk boek is, noch zeggen andere moslims dit. Ik zeg dat de koran en wetenschap met elkaar samen gaan.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jinny

Bericht door Jinny »

En ook dat laatste doet het niet Sur.
Inlegkunde, dat gaat wel samen met de koran.

En er zijn voldoende moslims die de koran (bewust of niet) weldegelijk een wetenschappelijk boek noemen.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Jim schreef:En ook dat laatste doet het niet Sur.
Inlegkunde, dat gaat wel samen met de koran.

En er zijn voldoende moslims die de koran (bewust of niet) weldegelijk een wetenschappelijk boek noemen.
En waarom doet het laatste niet?

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
iSoK

Bericht door iSoK »

siger schreef:
Dus, het absolute kennen we niet. Weg Allah en consoorten...toch?
Is je overtuiging gebaseerd op emotie of logica?
Plaats reactie