De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

cymric schreef:Hallo Otter,

En sinds wanneer ben jij een wetenschapper...? Heb je eindelijk al een beginnetje gemaakt met Carl Hempels Philosophy of Natural Science? Sinds wanneer kun jij met een goede wetenschappelijke intuïtie feit en fictie scheiden? De laatste keer dat wij discussiëerden had jij het nogal halsstarrig over 'geloof' in de wetenschap---even voor alle zekerheid, we gaan toch geen oude koeien uit de sloot halen, wel?
Ik heb nergens en nooit beweerd dat ik een wetenschapper zou zijn. Ik heb alleen mijn mening even gegeven: IK VIND (etc etc)
Schijnbaar zat er niet naast :wink: Goeie intuitie van mij he!

Het bericht waar je het over hebt kan ik mij nog herinneren inderdaad. Ik ben slechts gesterkt in mijn mening van toendertijd. In een volgend berichtje een andere keer als reactie op de links van wahler, zal ik dat proberen te verduidelijken.

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Otter schreef:Ik heb nergens en nooit beweerd dat ik een wetenschapper zou zijn. Ik heb alleen mijn mening even gegeven: IK VIND (etc etc) Schijnbaar zat er niet naast :wink: Goeie intuitie van mij he!
Je kan een hoop vinden, maar het blijft arrogantie van de bovenste plank dat jij als niet-wetenschapper iemand anders verwijt geen wetenschappelijke discussie te voeren, als bovendien één van de deelnemers (lees: Antoon) niet eens op een normale manier kan discussiëren (lees: ingaan op argumenten en toegeven dat op veel punten het hem ontbreekt aan kennis en kunde).
Het bericht waar je het over hebt kan ik mij nog herinneren inderdaad. Ik ben slechts gesterkt in mijn mening van toendertijd. In een volgend berichtje een andere keer als reactie op de links van wahler, zal ik dat proberen te verduidelijken.
*Licht honend*: zó gesterkt, dat je er toenertijd totaal niet meer op inging. Maar wacht, als ik mij goed herinner begreep je de reden waarom wetenschappers zich in voorzichtige termen uitdrukten donders goed, zij het intuïtief, alleen verbond je er totaal verkeerde conclusies (namelijk 'geloof' in de zin van 'christelijk geloof') aan. Als je daar verder over wilt discussiëren, staat je dat vrij. Maar ik houd mijn hart niet vast voor wereldschokkende inzichten: niet als wetenschapper en ook niet als persoon---alhoewel er niet al teveel verschil is tussen die twee.

En je hebt nog steeds niet dat boekje gelezen, zo te zien. En dan toch fors hoog van de toren blazen over wetenschappelijk gedrag... Wil je mijn exemplaar soms lenen (scheelt toch weer $35)? Je hebt het in een paar avonden uit en het kost je slechts een paar postzegels om het terug te sturen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Otter verkeerd in een diepe dogmatische roes!

Na vele pagina's vol met bewijzen voor evolutie en GEEN bewijzen voor design of schepper of wat Otter dan ook uit zijn gehersenspoelde brein laat vloeien, moge het duidelijk zijn dat een serieuze poging van Otter tot leren uitgesloten is.

Voor meelezend publiek is dit topic uitermate informatief geweest en velen zullen hun voordeel ermee kunnen doen.
Voor hen in dit topic die de hoop hadden/hebben dat Otter ook maar iets aan zal nemen wat niet in zijn dogma past, ben ik zeer bang dat dat ijdele hoop is!
Otter is te ver heen!!
De cognitieve dissonantie in zijn reacties is enorm!
Zijn angst van zijn geloof te vallen is zo groot dat hij in zijn huidige 'state of mind' NOOIT een duimbreed zal toegeven hoe onzinnig zijn uitspraken en gedachtekronkels ook zijn.

Otter is slechts een dankbare wetsteen waaraan men zijn of haar discussietalent kan slijpen.
Zo heeft ieder zijn talenten! 8)

Ik krijg een dejá vu!
Het lijkt wel of ik dit al eerder ergens schreef maar dan over een ander persoon.
Nu ja het maakt niet uit binnen het collectief van het geloof is deze reactie op alle onderdanen van toepassing!
Zet 'm op jongens en meisjes, vingers in je oren, ogen dicht en schreeuwen maar!!

"Resistance is futile, you will be assimilated!!"
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Otter,

Ik raad je dringend aan om al mijn berichten van bladzijde 7 t/m 32 nog eens grondig door te lezen!
Inclusief alle links (referenties).
En inclusief alle links (referenties) die deze links weer bevatten.

Ik vrees namelijk dat je zonder kennis van zaken het geijkte riedeltje nonsense weer op ratelt.
Waarschijnlijk heb je deze methode aangeleerd van andere en ben je nu dus overtuigd dat er wel 'iets' mis moet zijn met de evolutie.

Laat ik klip en klaar stellen dat er niets, maar dan ook niets, mis is met de evolutie leer!
Laat ik klip en klaar stellen dat er veel meer anomaliëen zijn met de quantum mechanica dan met de evolutie leer!
Laat ik er klip en klaar en ten overvloede ook nog eens op wijzen dat evolutie een wetenschappelijk feit is! En een wetenschappelijk feit is binnen de wetenschappelijke gemeenschap de sterkste en krachtigste uitspraak betreffende zekerheid en betrouwbaarheid als feit die men maar kan doen.
Laat ik klip en klaar stellen dat geen enkele wetenschapper die zich professioneel bezig houdt met de wetenschappelijke disciplines die evolutionaire aspecten omvatten twijfelt aan het feit van evolutie!
En zeker jij kan niet één wetenschapper opnoemen die voldoet aan de bovenstaande criteria en twijfelt aan evolutie!

Personen die het feit van evolutie erkennen zijn o.a.:
Dembski, Behe en onze Nederlandse Cees Dekker!

Er zijn wel een tiental personen die en een wetenschappelijke discipline beoefenen die ook nog eens raakvlakken hebben met [aspecten van] de evolutie en het niet eens zijn met de huidige theorie.

Personen die het niet eens zijn met de moderne synthese (=evolutie leer) zijn o.a.:

Al deze personen hebben [in ieder geval] vier duidelijk identificeerbare kenmerken:
  1. Ze zijn allen religieus, en laten de religie de boventoon voeren waarmee ze alle wetenschappelijke objectiviteit uit het oog verliezen.
  2. Ze leggen alles uit en vinden 'bewijzen' die passen in het beeld van hun religie.
    • Behe met zijn irreducible complexity die precies past binnen zijn Godsbeeld!
      Volgens Behe verbeterd de mens continu!
    • Peter Scheele die meent dat er in de Bijbel sprake is van 'degeneratie' na de zondeval.
      Behe is het fundamenteel oneens met Scheele, en Scheele is het fundamenteel oneens met Behe.
      Volgens Scheele degenereert de mens continu.
      Zijn uitleg past wel precies binnen zijn 'Godsbeeld'!
    • Adnan Oktar die schepping afstemt naar de Koran, dit letterlijk terug vindt in de koran, en meent dat Darwin de oorzaak is voor alle ellende en sociale onrust.
      Oktar is het fundamenteel oneens met Scheele en Behe, en Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Oktar.
      Volgens Oktar degenereert noch verbeterd de mens, maar is deze korte tijd op aarde uitsluitend een test om te bepalen of we een plaatsje in het eeuwige paradijs verdienen.
    • Kent Hovind die 'bewijst' dat de aarde ongeveer 6000 jaar geleden in 6 dagen geschapen is en dat dinosauriërs naast de mensen hebben geleefd voor de zondvloed.
      Hovind is het fundamenteel oneens met Oktar, Behe en Scheele, en Oktar, Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Hovind.
      Voor Hovind speelt de vraag degeneratie of verbetering niet eens!
      De tijd van 6000 jaar is te kort! Zeker als je in aanmerking neemt dat de eerste mensen honderden jaren oud werden (was het 900 jaar!). Hovind bedoelt met degeneratie dan ook niet een lichamelijke degeneratie, maar uitsluitend en alleen het 'feit' dat we de respectabele leeftijd van 900 jaar (Abraham?) niet meer bereiken.
      Maar zijn uitleg past wel precies binnen zijn 'Godsbeeld'!
    • Cromo die meent dan de mens, aarde en alle nu nog levende dieren en planten meer dan 5 mijard jaar oud zijn (om precies te zijn: 8,4 miljard jaar naar ik meen!). Dit geheel in overeenstemming met het reincartnatie geloof van het hindoeisme.
      Cromo is het fundamenteel oneens met Hovind, Oktar, Behe en Scheele, en Hovind, Oktar, Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Cromo.
      Volgens Cromo's leer kan de mens zowel 'degeneren' als wel 'verbeteren'.
      Dit hangt van zijn levensstijl af! Hoe hij/zij leeft bepaalt immers hij/zij reincarneert.
  3. Geen van deze wetenschappers zijn ook maar bereid om hun 'ideëen' te laten toetsen middels de wetenschappelijke methode en voor geen van hun 'ideëen' is ook maar enig feitelijk bewijsmateriaal die mogelijk hun idee kan ondersteunen.
  4. Als de wetenschap desondanks toch reageert via de wetenschappelijke methode en met gedegen, goed onderbouwde, en feitelijk aantoonbare kritiek komt ,dan wordt deze wetenschappelijke kritiek terzijde geschoven met altijd hetzelfde en eeuwige excuus dat de wetenschap 'dogmatisch' is en niet open staat voor vernieuwingen.
    Daarbij alle vernieuwingen die wel degelijk binnen de evolutie theorie hebben plaatsgevonden volkomen negerend!
    Alle vernieuwingen in de moleculaire genetica (neutral drift, pseudogenes), de classificatie (cladistics), herindeling van stamlijnen (mens, paard, walvis-achtigen), tijdslijnen in de evolutie (o.a. het tijdstip waar veren ontstonden), kruis uitwisselingen van genen (Lateral Gene Transfer), en vele, vele andere aanpassingen en verdere detaileringen van de evolutie theorie (moderne synthese).
    Bedenk dat de oorspronkelijke theorie van Darwin bij lange na niet meer hetzelfde is als de moderne versie!
    Het is inmiddels veel gedetailleerder!
    En sommige uitleggen van Darwin zijn, zoals gebruikelijk bij iedere wetenschappelijke theorie, gefalsificeerd.
    Maar als concept is de evolutie theorie overeind gebleven, en tot nu toe altijd bevestigd en zelf uitgebreid tot en met het moleculaire niveau!
    Reflecterend een onbetwiste overwinning van Darwin die veel respect afdwingt in aanmerking genomen dat Darwin in zijn tijd niet beschikte over het uitgebreide arsenaal van de moderne technologie!
In mijn antwoorden volgend kom ik nog terug op de bovengenoemde kenmerken.
Kenmerken die kenmerkend zijn voor misbruik of op z'n minst onwetenschappelijk en onprofessioneel gedrag!

Volgend zal ik één voor één jou verwarring en misconcepties langs lopen.
Ik heb alleen jou blauwe reactie gekopieerd.
Mijn reactie is, zoals gebruikelijk, in het ROOD.
Voor de juiste interpretatie is het waarschijnlijk raadzaam om je orgineele bericht die aanleiding gaf tot jou [blauwe] reactie nog eens door te lezen.
In groter verband raad ik je dringend aan om, zoals eerder opgemerkt, al mijn antwoorden van bladzijde 7 t/m bladzijde 32 van dit forum onderwerp nog eens nauwkeurig te lezen!
Het is nagenoeg onvermijdelijk dat ik ook nu weer op sommige punten in herhaling val.
Dit komt natuurlijk omdat de allang gefalsificeerde bezwaren op zich weer kritiekloos herhaald worden.
Otter schreef:Een paar opmerkingen van mij in het blauw....
wahlers schreef:Antoon,

Ten eerste komt bij mij de vraag op: Zijn ze wel zo onnodig? Kan het zijn dat ze een functie vervullen? Voeten hebben sterk ontwikkeld gevoel. Heeft dat nut? Tegenwoordig dragen we schoenen, maar dat is natuurlijk niet altijd zo geweest! En waarom heeft de evolutie niet zo iets simpels ontwikkeld als een vanaf de geboorte bestaande eeltlaag op de voeten?

Ik heb al uitgelegd dat voetlijnen niet onnodig zijn!
De voetlijnen zijn, zoals voorheen uitgelegd, is een evolutionair overblijfsel van een eigenschap die we al zo'n 6 a 7 miljoen jaar niet meer nodig hebben!

Voorheen waren onze voeten namelijk ook handen toen we nog voornamelijk in de bomen leefden!
Tegenwoordig heeft het 'teen' gevoel geen functie!
Mede ook omdat onze voeten niet meer als grijpledematen gebruikt worden!

Net zomin, en vergelijkbaar met!, als de vinnen van een walvis als grijpledematen worden gebruikt die nog een evolutionair overblijfsel heeft van botten en spiergroepen die onmiskenbaar identificeerbaar zijn als 'handen'.

Het komt regelmatig zelfs voor dat door een genetische afwijking het recessief gen verantwoordelijk voor de volledige vorming van handen weer domineert.
In zo'n geval ontwikkelt de walvis inderdaad duidelijk zichtbare handen gelijk de [atavistische] staartontwikkeling bij mensen.

Dat God dezelfd bouwstenen gebruikt wil niet zeggen dat ze het gebouwde hetzelfde is. van steen worden beeldhouwerken gemaakt, maar ook huizen. Wat bewijst dit?

Deze idiote God heeft deze bouwstenen niet voor de overige apen gebruikt!
Waarom niet?
En deze idiote God heeft dezelfde 'truuk' weer wel toegepast voor de Prezwalski paard!
Waarom wel?
En de Prezwalski paard kan wel normaal paren met de gedomisticeerde paardenrassen. Zie o.a.:

A detailed investigation of testicular meiosis in a mule, a hinny and a Przewalski horse/domestic horse hybrid were made. Abnormalities of pairing were observed in the mule and hinny in most germ cells at the pachytene stage of meiotic prophase, and spermatogenesis was almost totally arrested. A few mature spermatozoa were recovered from the ejaculate and epididymal flushings of the hinny. The Przewalski horse/domestic horse hybrid was fertile and showed normal spermatogenesis. Chromosome banding studies showed a close homology between the karyotypes of the Prezwalski horse (Equus przewalskii, 2n = 66) and the domestic horse (E. caballus, 2n = 64), and it is evident that a single Robertsonian translocation has occurred transforming four acrocentric chromosomes of E. przewalskii into two metacentric chromosomes in E. caballus. The investigations showed that a trivalent is formed at meiosis in the hybrid (2n = 65), segregation from which gives two classes of genetically balanced spermatozoa. Both of these are capable of producing normal offspring if they fertilize the eggs of a domestic mare.
Bron: http://www.gate.net/~rwms/hum_ape_chrom.html

N.b. Overigens was ik al op de hoogte van het afwijkend aantal chromosomen van het Prezwalski paard los van de mens-primaat relatie (en los van het feit dat de mens zelf ook tot de primaten gerekend wordt!).

Testen voor paringen tussen mens en primaat zijn bij mijn weten niet uitgevoerd!
Dus ik weet niet of het mogelijk is om een levensvatbaar embryo te maken.
De enige reden die ik kan bedenken dat er op dit moment geen kruisbevruchting tussen mensen en apen wordt gedaan is omdat dit als onethisch beschouwd wordt!

Hoe dan ook die gekke God gaat nogal raar om met zijn 'bouwstenen'!

Aan de andere kant...als je gewoon de feiten van de evolutie en de implicatie van de evolutie theorie herkent en erkent dan hoeft God niet meer gek te zijn!

Maar als je krampachtig de evolutie en de evolutietheorie blijft ontkennen op basis van gebrek aan wetenschappelijke kennis of door de wetenschappelijke kennis te ontkennen dan is God één van de grootste incompetente idioten in de geschiedenis van de gehele geschiedenis!

Geen idee waar je het over hebt, maar waarom zou het anders moeten? Wat heeft de almacht van God hier mee te maken? Nog tips voor hem?

Zo! Dus jij weet niet waarover het gaat!
Maar het gaat nu juist over de evolutie theorie die jij ontkent!
Hoe kun je nou iets ontkennen als je niet eens de basiskennis beheerst?
Jij oordeelt, erger nog veroordeelt wetenschappelijke feiten en wetenschappelijke kennis waar je geen verstand van hebt!

Begrijp jij de quantummechanica?
Ik niet!
Vind jij het terecht dat ik dan dus op basis van mijn onkunde concludeer:
  • "Ik ken de bewijzen niet!
    Dus bestaan er geen bewijzen!
    Dus is de quantummechanica niet waar!
    Dus beweegt God ieder quantumfysisch deeltje in het hele universum afzonderlijk en gericht volgens een vooropgesteld plan en dit al ongeveer 15 miljard jaar lang!"

Dus ieder atoom, en ieder sub-atomair deeltje binnen elk atoom, in, bijvoorbeeld, onze zon wordt specifiek aangestuurd door deze nimmer waarneembare God!

Zo werkt de wetenschap niet!

De wetenschap poogt alleen maar een verklarende beschrijving te geven voor
waarneembare fenomenen en entiteiten.
En we kunnen wel degelijk verklaren en voorspellen hoe onze zon functioneert!
Ondanks het feit dat we alle details van onze zon niet kennen!

Ik raad je dringend aan om geen zekerheden te ontlenen uit je eigen onkunde!

Wat maakt dat uit? En kunnen wij dan bloed 'gebruiken' van de primaten?

De kans is groot, ondanks het feit dat jij ook een mens bent, dat ik jou bloed niet kan gebruiken omdat onze bloedgroepen [waarschijnlijk] niet overeen komen.
N.b. Ik weet mijn bloedgroep niet!

Dus ik kan jou bloed ook niet 'gebruiken'!

Waar het omgaat is de overeenkomst in samenstelling en de gezamelijke immunologische reacties!
En deze samenstelling en reacties vertonen buitengewoon grote overeenkomsten!

Bedenk dat dit niet het enige kenmerk maar een aanvullende kenmerk is die duid op een gezamelijke afstamming!

Wat maken die verschillen (of gelijkheden) nu uit? Je ziet de verschillen toch zeker ook wel? Het grote verschil is: even hypothetisch gesproken dat God de mens geschapen heeft, dat hij de mens boven de dieren heeft geplaatst. Hij heeft ze een geweten gegeven. Hoewel wij in veel dingen op dieren lijken, moet je toch toegeven dat er aan de mens een extra dimensie zit. Hoe je die ook noemen wil, bewustzijn, ziel of iets anders.

Evolutie draait nu juist om verschillen en overeenkomsten!
Mutaties [verschillen] vinden nu eenmaal plaats onder selectie druk!
En mutaties zijn ook voor jou zichtbaar omdat jij niet lijkt op je broer of zus [mocht je deze hebben]!
Evenmin lijk je op je moeder of vader!
Waarschijnlijk zal iedereen wel een familieovereenkomst zien tussen jou en je familieleden maar je bent geen kloon!
Zelfs mijn ééneiige nichtjes verschillen in uiterlijk [en gedrag] van elkaar!

Er is geen enkel feitelijk bewijs dat de mens boven de dieren staat!
Dit beweer jij uitsluitend en alleen op basis van één van jou voorkeurs boeken...waarschijnlijk de Bijbel!
Als je consequent bent in die redenatie dat staat de 'Ariër' boven de jood!
Want dit staat ook in één van de vele geschreven boeken!
Als je consequent bent in die redenatie dan staat de Moslim boven de niet-Moslim!
Volgens het door God persoonlijk gedicteerde Koran!

Conclusie: De supermens (übermensch) [is een arische Moslim!

Wat ik wil toegeven is dat de mens maar een krakkemikkig dier is!
En nog dom ook!

Een chimpanzee die half zo groot is als de mens is vier keer zo sterk en zo 'slim' dat hij in de wildernis overleeft waar de meeste mensen binnen enkele weken het loodje leggen door ontberingen!

Kijk, jou wens om de mens op een voetstuk te plaatsen is misplaatst!
Het enige wat een beetje redelijk ontwikkeld is bij de mens is zijn commutatieve vaardigheden en de eigenschappen van zijn duim die hem in staat stelt ingewikkelde hulpmiddelen te maken waar we nu totaal afhankelijk van zijn geworden.

Op ons zelf komen we eerder om van dorst, honger, kou, warmte, ziekte of vallen we eerder ten prooi aan jagers wegens onze slecht ontwikkelde zintuigen, gebrek aan kracht en gebrek aan snelle reflexen en snelheid.

En dit zwakke lichaam is het 'perfecte' en 'ultieme' ontwerp van het superras dat over alle andere rassen moet regeren!

Waar was die idiote 'designer' mee bezig!

Mijn wens lijstje voor het 'perfecte' individu:
  • Een extra bult, gelijk de dromedaris/kameel om een extra vet reserve op te slaan.
  • En nu we het er toch over hebben...de capaciteit om in één keer zo'n 60 a 70 liter water te drinken zo dat ik niet zo snel uitdroog...gelijk de dromedaris/kameel.
  • De kracht van een beer/chimpanzee/tijger.
  • Het uithoudingsvermogen van de wolf.
  • Snelheid van een paard/hert/leeuw
  • De bepantsering van een schildpad.
  • Het gezichtvermogen van de Arend.
  • Het reukvermogen van een wolf.
  • De reflexen en infra rode detectie mogelijkheden van een cobra.
  • Het vermogen om 25 minuten [of langer] mijn adem in te houden gelijk de walvisachtigen.
  • Het gezichtvermogen van een arend.
  • Het ultrasone vermogen van een vleermuis of dolfijn.
  • Een gebit dat iets langer meegaat.

Ik vind dat die idiote 'designer' er ons maar bekaard vanaf heeft laten komen!

"Thanks for nothing!"...zoals de Engelsen dat zo mooi weten te zeggen!

Even een vraag of je die kunt beantwoorden vanuit de evolutietheorie: Eskimo's wonen in koude gebieden. Waarom hebben die wel hun vacht verloren? Je zou denken dat ze daar dan juist hun vacht zouden behouden. Als ze die namelijk door een mutatie verliezen gaan ze gelijk dood van de kou. De sterken, met vacht, overleven. De ontwikkeling naar de homosapien hoeft daar nu niet te stoppen.

Je let niet goed op!
Het is inderdaad zo dat de inuit (n.b. Eskimo is een scheldwoord!) meer haar hebben!
Hun hoofdhaar is dikker en donkerder!
Daarnaast hebben de Inuits een compacter fysieke bouw en zijn ze in staat, in tegenstelling tot de caucasiër, om zonder gezichtsmasker in de poolkou adem te halen wegens een aangepaste neus (vergrote capaciteit).
De huidskleur en de kleur van de ogen zijn eveneens aangepast op het poolklimaat!

Dus...de Inuits zijn wel degelijk fysiek geevolueerd!

Het feit dat de Inuit geen lichaamshaar heeft komt natuurlijk van het feit dat de Inuit ook een mens is en dat de mens pas evolutionair laat naar de poolgebieden is getrokken.

Overigens! Haar is niet strict noodzakelijk!
Weliswaar hebben ijsberen haar, maar daarentegen zeehonden en penguins weer niet!
De Inuit heeft geen haar van zichzelf maar hult zich wel in haar van andere dieren...o.a. ijsberen!

Grappig zijn die foto's inderdaad. Apart. een foutje van de natuur.

Foutje!?!
Waar baseer je dit op!
Deze ontwikkeling is genetisch te koppelen aan de genen die zorg dragen voor de staarten bij de apen!
En daar, dus op dit meetbare feit, baseert de evolutie theorie zich op!

Los van dit feit!

Stel nu dat één zo'n foutje van de natuur paart met een ander die dezelfde fout heeft!
Stel nu dat zij kinderen krijgen die dezelfde fout hebben!
Stel nu dat alle mensen die dit foutje hebben zich afzonderen op een eiland en vervolgens alleen nog maar met elkaar paren!
En stel nu dat je 1000 generaties wacht en dan dit eiland bezoekt!
Dan is het zeer waarschijnlijk dat alle 'mensachtige' inwoners van dit eiland een staart hebben!
Is dit dan nog steeds een foutje van de natuur!

Of bij honden:
Welke van de twee is het 'foutje'? De terrier of de mastiff?
Afbeelding versus Afbeelding

de vraag is dus, anders als dat jij het stelt, of dat mogelijk is. Weer vanuit de evolutietheorie gerekend: Hoe kan het toch dat de verschillende mensen die op verschillende continenten zijn geevolueerd dat ze allen zonder een greintje twijfel tot het menselijke ras behoren. Zelfs de verschillen met de primaten zijn zo groot dat je je niet snel zult vergissen! Klopt mijn conclusie dat ze dan allemaal hetzelfde geevolueerd zijn op de verschillende continenten? Dit lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.

De fout die jij maakt is dat de exodus pas vrij recent en in fases heeft plaats gevonden!
De schattingen lopen uiteen maar zijn zelfs met de meest ruime schatting niet langer dan 2 miljoen jaar geleden!
En dit is evolutionair niet eens zo lang!

Eén van de fases was de Neanderthaler!
En de Neaderthaler was geen mens!
De Neaderthaler s is pas heel recent uitgestorven (+/- 10.000 jaar geleden).
Waarna de mens als enige hominid overbleef!

Jij hebt gewoonweg geen besef van tijd en plaats!
Jij denkt dat 1000 jaar al eerrrggg lang is om te evolueren!
Maar in 1000 jaar, en zelfs 10.000 jaar, kun je nauwelijks evolutionaire verandering waarnemen bij zoogdieren, of specifieker: de mens!

degeneratie?

En jou bewijzen voor 'degeneratie' zijn?
Hoe definieer je eigenlijk 'degeneratie'?
Was er een absoluut 'start' punt? en zo ja, bewijs graag?

En als we degenereren hoe komt het dan dat we nu gezonder zijn dan ooit, langer leven, en als soort talrijker zijn dan ooit tevoren?

Dit is het tegengestelde van degeneratie?

En als we dit buiten beschouwing laten, dan wat is de snelheid van degeneratie?
Waar leidt deze degeneratie uiteindelijk toe?

Jou één-woord antwoord is een uitermate zwak excuus waarbij je voorbij gaat aan alle bekende evolutionaire, observeerbare en meetbare feiten, daarbij duidelijk je gebrek aan kennis en kunde tonend aangaande zelfs de basisprincipes en feiten van de evolutie en de evolutie theorie!

Noem eens één wetenschappelijk boek van de evolutie theorie die je gelezen hebt?

Laat ik een simpel voorstel doen, lees eens het simpele boek 'The origin of species' van Charles Darwin (1859) en probeer zijn argumenten nu eens punt voor punt te ontkrachten met verifieerbare tegenargumenten!

Uit alles kan ik opmaken dat je nooit of te nimmer enig wetenschappelijk boek hebt gelezen, laat staan dat je kennis hebt van ook maar één van de wetenschappelijke principes en dat je uitsluitend literatuur van 'predikanten' heb gelezen, a la Peter Scheele of Cees Dekker, die totaal voorbij gaan aan enig wetenschappelijk principe!

Volgens mij is die lijn met skeletten die het verloop van aapachtige naar mens laten zien nogal suggestief.

Welk van de wetenschappelijke argumenten vindt jij suggestief?
Geef eens een argument zo dat we deze argument voor argument kunnen bespreken!

De skeletten zijn gevonden zijn zeer schaars, bijna altijd (zeer) omstreden en voor velerlei uitlegbaar.

Schaars is geen excuus! Het aantal gevonden planeten buiten ons zonnestelsel is nog veel schaarser!
Desalniettemin kunnen wel al vergaande en correcte conclusies trekken uit het vinden van slechts één planeet buiten ons zonnestelsel.

Jij staart je blind op het vinden van de door jou bekende fossielen!
Maar er zijn inmiddels honderdenduizenden fossielen gevonden!
En dit is slechts een voorzichtige schatting!
Er zijn er wereldwijd eerder miljoenen!
Daarvan zijjn enige duizenden mensachtige fossielen!
Deze mensachtige fossielen moet je, net als die ene gevonden buitenzonnestelselse planeet, zien binnen het grotere fossiele verband!

En welke fossielen zijn volgens jou 'omstreden'?
En waar gaan deze meningsverschillen dan over?

Laat ik er één noemen!
Door alle wetenschappers wordt Australopithecus aferensis als één van de mensachtige voorvaders erkent!
Het twistpunt bestaat enkel en alleen hieruit of Australopithecus aferensis al dan niet een direkte afstamming is of 'slechts' een zijtak van onze stamboom!

Beschouw het zo:

Een grootvader en zijn broer (inmiddels beide overleden, gecremeerd en de as uitgestrooid in zee) hebben beide een verhouding gehad met dezelfde vrouw waaruit een kind (jou vader) uit voortgekomen is.
Dit staat niet ter discussie!
Wat wel ter discussie staat is wie nu jou feitelijke grootvader is!
Zeker is dat één van de twee voorouders een direkte voorouder is terwijl het ook zeker is dat beide voorouders familie zijn!

Een goed voorbeeld is Lucy. Hiervan is zeer weinig gevonden en vanaf het begin is er controverse geweest hoe de gevonden items te intepreteren.
Nee, nee en nee!
Van Lucy is heel veel terug gevonden! Dit was juist uniek van Lucy!
(zo'n 75% terug gevonden naar ik meen!)

Er is nooit, maar dan ook nooit een controverse geweest dat dit een bipedale wezen was (dus een wezen dat recht op loopt! Het enige andere wezen dat nu nog leeft dat rechtop loopt is de mens!)

De controverse bestond en bestaat alleen hieruit hoe dit 'wezen' te plaatsen binnen alle overige gevonden fossielen!
En deze controverse is nu juist gebaseerd op het feit dat de overgang tussen bepaalde fossielen zo geleidelijk is!

Simpel gesteld:
De 'ruzie/controverse' gaat erover of fossiel X nu een laat model A is of een vroeg model B!

Ook de tekeningen en/of reconstructies zijn zeer suggestief. Aan een bot kan men niet zien of de huid behaard was.

Natuurlijk is dat suggestief!
Daarom heet het ook 'artists impression'!
Oftewel, de vrijheid van de kunstenaar om een impressie te geven hoe mogelijk dit wezen eruit gezien kan hebben!

De artiest heeft slechts één beperking!
Het 'wezen' moet anatomisch correct zijn!

Bedenk dat 'het kind van nulde' op deze manier geidentificeerd is!
En dit was 'slechts' een klei impressie zonder de juiste kleur van de ogen, zonder haar, enz...

Nu weer terug naar de 'Lucy'.
Op basis van de genetica en aantoonbaar verwantschap van de huidige rassen is het aannemelijk dat deze wezens in die tijd (zo''n 3,5 miljoen jaar geleden) behaard waren en een donkere huidskleur hadden.
En nee! Zekerheid hebben we hier niet over!

Toch wordt dat in tekeningen graag voorgeschoteld. En hoe jonger de gevonden skeletten hoe minder haar erop getekend. Dan vind ik het niet gek dat alles precies aan de verwachtingen voldoet.

...zo worden er ook tekeningen gemaakt van dinosauriërs!
So what!?!
Deze artistieke impressies van een voorstelling hoe allang uitgestorven wezens er uiterlijk uitgezien zouden kunnen hebben doet niets af aan de gevonden fossiele feiten!

Wat veel belangrijker is, en waar serieus studie naar gedaan wordt, is wanneer leerde de mensachtigen spreken? Wanneer leerde ze omgaan met vuur? En wat voor impact had dit op onze evolutie?
(n.b. Over sommige van deze punten hebben we een redelijk [waarschijnlijk] beeld)

Ook deze vondst lijdt nu al tot controverse. Vraagje:( van deze site)
Ondanks de kleine hersenen beschikte Homo floresiensis over een behoorlijke intelligentie. In dezelfde laag als de fossielen zijn namelijk verschillende typen werktuigen gevonden. Ook zijn er resten van dieren gevonden die hij bejaagd en gegeten moet hebben. Sommige daarvan, zoals de botten van een Komodovaraan, vertonen brandsporen. Wellicht beheerste Homo floresiensis de kunst om vuur te maken. En dan is er nog de kwestie hoe Homo erectus op Flores terecht kwam. Dat kan eigenlijk alleen maar per vlot zijn gegaan, aangezien tussen Flores en het dichtstbijzijnde eiland 25 kilometer zee zit. Een onoverbrugbare afstand voor een zwemmende mens.
Waarom zijn die resten van dieren door deze 'mens' gegeten? Kan het niet zijn dat die daar gestorven zijn en toevallig liggen? Ook de bandresten op een varaan. Kan dat niet met een bosbrand gebeurt zijn? Zouden die resten uberhaupt nog te vinden zijn na 12.000 jaar?

Lees nu eens alles over de vindplaats!
Er zijn botresten, vuurplaatsen en stenen speerpunten aangetroffen!
En jou conclusie is?
Deze speerplaatsen waren voor de sier en deze dwerg olifanten hebben zichzelf in een collectieve zelfmoord bui vrijwillig op deze vuurplaatsen geworpen?
Bovendien hebben we grottekeningen gevonden [nee! Niet op Flores...maar andere plaatsen!] die ouder zijn dan 12.000 jaar! Geologisch gezien is 12.000 jaar in menselijke termen minder dan 1 minuut geleden!

Verder...

En kun je nou eens precies vertellen waar de 'controverse' in zit?
Dit geef je namelijk niet aan!

Ik vermoed dat je praat over de binnen de wetenschap algemeen aanvaarde stelregel dat 'intelligentie' afhankelijk is van relatieve grootte van de herseninhoud t.o.v. lichaamslengte bij de gevonden fossielen.

En ik vermoed dat jij de kleinere herseninhoud van Floresiensis beschouwd als een contradictie, dus falsificatie, van deze regel!

En mogelijk is dit zelfs zo!
Maar, ten eerste, falsificeert dit niet de evolutie!
En, ten tweede, bevond dit mensachtige ras zich gedurende een evolutionaire lange tijd geisoleerd op een eiland!

En er waren allang afwijkende regels gevonden voor soorten op een eiland die gedurende lange tijd geisoleerd zijn!
Deze was al voor Darwin geobserveerd!

Dus, helaas, voorlopig zoek je nog naar de denkbeeldige strohalm van onoplosbare 'controveres'.

Dan Brown heeft 40.000.000 exemplaren verkocht van zijn boek. Dit zijn niet allen verschillende boeken. Zo zijn veel wetenschappelijke stukken eigenlijk hetzelfde. Daarnaast is het getal van honderden duizende ietwat overdreven.... maar goed ik mag ook een mening hebben.

Jou mening is fout!
Van het verhaal van Dan Brown (de Da Vinci Code) zijn 40 miljoen, en misschien meer, exemplaren verkocht!
Maar het verhaal is niet waar!
Dus een oplage zegt niets over de waarheid!

Maar er zijn wel degelijk honderduizenden wetenschappelijke verhandelingen varieerend van geologie tot biologie, genetica, chemie en natuurkunde aangaande de evolutie die allen, zonder uitzondering, de evolutie theorie bevestigen!

Denk bijvoorbeeld aan gas chromotografie, radioactieve dateringsmethodes, geologische aardlagen (bijvoorbeeld - dichtbij - de krijtrotsen van dover), maar ook aard(gas/olie) boringen...en dan heb ik het nog niet eens gehad of de fysiologische biologie en de moleculaire genetica!

Dus er zijn inderdaad honderduizenden verschillende wetenschapsbronnen die allen de evolutie en evolutie theorie onderschrijven en waarvan, tot nu toe, niet één verifieerbare wetenswaardigheid evolutie of de evolutie theorie falsificeert!

Noem maar eens één wetenschappelijke wetenswaardigheid die volgens jou de theorie falsificeert?

Dit kun jij niet!
Dit kun je zelfs niet als je beschikt of de wetenschappelijke kennis die je tot nu toe aantoonbaar ontbeert!

Bewijzen tegen de evolutie heb ik ook niet. Alleen al niet omdat ik ook geen wetenschapper ben en dus eigenlijk al niet in de positie ben om bewijzen te leveren of niet. Ik moet het met mn gezonde verstand doen, zoals zovelen hier...(Ik spreek nu trouwens voor mijzelf, hoewel ik misschien antwoord lijk te geven op een vraag aan een ander. Maar er zijn genoeg twijfels aan te dragen waar nog hevig over gedebatteerd wordt. Er is al eens over gebabbeld dus ik zal het bij een link houdenhier dus
Veel van die 'vragen' zijn nog steeds vragen.

Bij deze geef je dus inderdaad toe dat de benodigde kennis bij jou ontbreekt!
En mijn gezond verstand zegt me dat de aarde plat is!
Vraag ieder menselijk individu van elke junglestam in de binnenlanden van Brazilië en je zult merken dat zij allen, met hun gezonde verstand, inderdaad bevestigen dat de aarde inderdaad plat is!

Hun gezond verstand is fout in deze! Hun valse voorstelling is gebasseerd op onkunde!
En jou gezond verstand is ook fout in deze! Jou valse voorstelling is gebasseerd op onkunde!

En jou referentie (link) naar jou eigen bericht is ook gebaseerd op onkunde!
En ik kan zondermeer en met 100% zekerheid vaststellen dat je de verkeerde bronnen leest!
Dit kan ik met 100% zekerheid zeggen vanwege jou uitspraak in deze referentie aangaande Dawkins en Crick!

Je hebt je namelijk schuldig gemaakt aan 'quote mining'!
En ik weet zeker dat jij niet eens weet in welke context de door jou uitgelichte quotes van Dawkins en Crick vandaan komen!

Als ik aan jou vraag waar deze uitspraken van Dawkins en Crick vandaan komen en in welke context dan weet ik zeker dat je mij het antwoord schuldig zal blijven omdat ik zeker weet dat jij niet de boeken gelezen hebt waar deze uitspraken in staan!

Overigens, heb ik zelf ook niet de boeken gelezen van Crick en Dawkins waar deze uitgelichte teksten in staan!
Maar, in tegenstelling tot jou, heb ik wel artikelen, boeken en secundaire literatuur gelezen, direkt of indirekt, van Dawkins en Crick!
En ik weet daarom dus met 100% zekerheid dat zij nooit de boodschap wilde overbrengen die jij graag wenst te zien in de uit zijn verband gerukte teksten!

Geloof je me niet!?!
Dan daag ik je uit om het hele hoofdstuk te publiceren waar deze enkele zinnen in voorkomen!

Als ik gelijk heb hoef ik van jou niets te hebben!
Als jij gelijk hebt dan krijg je 100 euro per correcte uitspraak van mij!

Dat is toch eenvoudig verdienen, zou ik zo zeggen!
En zonder risico bovendien...tenminste...als hetgeen je suggereerde aangaande de uitgelichte teksten van Dawkins en Crick kloppen!

Dan zou ik toch eens willen horen hoe je over de informatieinhoud van DNA denkt. Informatie 'is' niets. Hoe komt het er dan toch in? Moet dat er niet in gelegd zijn?

Wat bedoel je met informatie inhoud?
Hoe meet je dit? Hoe definieer je dit?

Neemt de 'informatieinhoud' van een ijskristal dat in de winter op je autoruit groeit nu toe of af?
En als deze 'informatie' groeit zit hier dan de magische hand van een 'creator' achter?

Ik ben wel benieuwd of je zwakke punten van de evolutietheorie kent. Zijn er opwelk vlak dan nog 'gaten' die nog voor vraagtekens zorgen? Of is alles bewezen in jou ogen?

Dit klinkt nogal redelijk arrogant!
Eerst toon ik aan dat je de evolutie theorie niet begrijpt omdat ik kan aantonen dat je de wetenschappelijke achtergrond niet begrijpt.
Vervolgens geef je zelf toe dat je de evolutie theorie niet bestudeerd hebt!
En nu beweer je dat de evolutie theorie zwakke punten heeft!
Welke punten zijn dan zwak volgens jou?
Noem er eens een aantal op!
Kom maar!!!!

De wachtoren is denk ik niet het blad waar je je wetenschappelijke kennis moet op doen. Maar zijn er dan geen wetenschappers die vragen stellen bij de evolutietheorie? Hebben die het per definite bij het verkeerde einde?

Nee! Inderdaad de wachttoren is nu niet de aangewezen informatiebron voor wetenschap!
Ongeacht of dit nu de evolutietheorie of enige andere wetenschap is!
Maar dit is wel het niveau lektuur waarop Antoon zijn kritiek op baseert!

En blijkbaar baseer jij je kritiek op soortgelijke lektuur!
Je beweert immers:
  • Maar zijn er dan geen wetenschappers die vragen stellen bij de evolutietheorie? Hebben die het per definite bij het verkeerde einde?

Noem is één van de 'wetenschappers' op die volgens jou een gefundeerde wetenschappelijke uitspraak doen?
Noem eens één van hun argumenten?

Ik ben wel benieuwd hoe je 'weerlegd' definieerd. Want ik en nog steeds redelijk overtuigd van het idee van irreduceerbaar complex. En bewijzen zijn er sowieso niet geleverd. Natuurlijk is ineens eentraject verzonnen waarlangs het zweepstaaartje is geevolueerd, maar bewezen? Nee vast niet!. Men hoort wat men wil horen. Dat is voor mij zo, maar voor een ander net zo goed. Er zijn zeer weinigen die buiten hun eigen straatje kunnen denken. Hier is dat precies hetzelfde

Je snapt het nog steeds niet!
Iets is ondeelbaar of het is niet ondeelbaar!
Als je beweert dat X ondeelbaar is, en een ander toont aan dat X deelbaar is in X1 en X2,
dan is X dus deelbaar!
En dan is dus de stelling van de 'ondeelbaarheid' van X gefalsificeerd!

En als je het moleculair wetenschappelijk werk van o.a. Kenneth Miller bestudeerd hebt dan weet je dat het zweepstaartje een modificatie is van injectie mechanisme die door dezelfde familie eencelligen gebruikt wordt om andere cellen aan te vallen en te verteren!
Een soorgelijk verhaal bestaat ook voor ontbrekende schakels in het bloedstollingsmechanisme!
Bedenk dat dit geen 'uitgestorven' ideëen zijn! In tegendeel! Bloed met ontbrekende stollingsschakels bestaan in huidige organismes (de dolfijnen!) net als er organismes bestaan die 'onderdelen' van de zweepstaart hebben!

M.a.w. Behe is gefalsificeerd!
En het is nog veel erger!
Behe is op alle punten gefalsificeerd!
Mijn pleidooi: Studeer en Leer, asjeblieft!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

waarom heeft de evolutie niet zo iets simpels ontwikkeld als een vanaf de geboorte bestaande eeltlaag op de voeten?

Wat is eelt?

Eelt is een verdikking van de bovenlaag van de huid.
Het ontstaat op plaatsen waar druk of wrijving op wordt uitgeoefend.
( dus niet alleen op de voeten ,
Maar bijvoorbeeld ook op de ellebogen van mensen die zo nodig altijd hun kop moeten ondersteunen en daarbij hun ellebogen op tafel plaatsen of op de knieen van mensen die veel in de kerk zitten te knielen :lol: of op het voorhoofd van moslims die 5x maal daags bidden :lol: of op de handen van ambachtlui zoals schoenmakers , of op
de binnenkant van de duimen van saxofonisten , of op de handen van sportlui zoals roeiers .... etc )

Eelt is in feite een beschermlaag die verwondingen van de huid tegengaat.
Eelt heeft een witte tot geelachtige kleur.
Een hele dikke laag eelt ziet er vaak een beetje glimmend uit.

De meeste mensen vinden eelt lelijk en halen het weg.
Dit kan geen kwaad, zolang u maar niet te veel weghaalt op plaatsen die de eeltlaag als bescherming nodig hebben, bijvoorbeeld aan de onderkant van de voeten.

Het eelt zit er immers niet voor niets.
Het is bijvoorbeeld bekend dat vroeger kongolese kinderen blootsvoets konden voetballen ( nadat ze dus voordien altijd al blootsvoets hadden rondgelopen en voldoende eelt gekweekt om dat te kunnen doen ) Een ‘arme Afrikaan’ die geen schoenen draagt maar de hele dag op blote voeten buiten loopt bezit voeten met veel meer eelt dan die van iemand in de westerse wereld die ook nog eens schoenen (“hoefijzers”) draagt.

( Hele dikke lagen eelt zijn echter ook niet wenselijk omdat er eeltkloven kunnen ontstaan.
Het eelt barst dan als het ware open omdat het zo droog is
Eeltkloven gaan soms bloeden of raken zelfs ontstoken.
Daarom is het zeker voor diabetespatiënten belangrijk om dikke eeltplekken tegen te gaan.)

Veel eeltvorming op bepaalde plaatsen (bijvoorbeeld aan de bovenkant van de tenen of de zijkant van de voet) kan een teken zijn dat u te nauwe schoenen draagt.
Er ontstaan dan sneller likdoorns (eksterogen).

Eelt onstaat door een aanpassing aan de irririterende maar voortdurende wrijving ..
Dat reactief aanpassings-vermogen is dus wél door de evolutie ontwikkeld .... het komt echter niet vanaf de geboorte tot expressie .... er bestaat zoiets als levensfasen en aanpassingsvermogen aan verschillende omgevingen en omstandigheden gedurende het leven van een individu met uiteraard verschillende
resultaten .... Moesten deze vermogens om "flexibel" of " plastisch te reageren " , niet bestaan ;dan zouden erg veel gewervelden niet lang genoeg leven om zich voort te planten .... ( kijk ook eens naar "eelt "-kussens bij neushoorns, kamelen , paarden en olifanten ( en op verschillende plaatsen )bijvoorbeeld )

Eeltvorming op de ogenblikken dat het nodig is , is een zogenaamde
fenotypische eigenschap die onstaat onder bijzondere omstandigheden en door bepâald gebruik van de mogelijkheden van de lichamelijke uitrusting en erfelijke aanleg ...

Net zoiets als het "bruin" worden onder "invloed "van de zonnestraling
of het kweken van" spieren " door oefening ....

Er is beslist een genetische component ( aanleg) voor , maar het komt slechts tot
ontwikkeling in bepaalde levensfasen van het individu en bij aanwezigheid van bepaalde "triggers " vanuit het millieu (interieur en/of exterieur ) ...

Ook bij planten is dat zo
;het edelweisje gekweekt op zeeniveau is een slap veldsla-achtig slonzig dingetje , in de alpen is het een prachtplantje

asperges en witloof zijn als wilde planten niets waard ... maar het worden onder speciale omstandigheden en zorgen prachtig voedsel

zie ook hierover ;
( vooral het 2de en 4de bericht )
http://groups.msn.com/evodisku/glosf.ms ... 1929456561

http://groups.msn.com/evodisku/glosd.ms ... ssage=2416

Natuurlijk hebben babys geen eelt op hun voeten ... ze lopen immers niet : Sommigen krijgen wél eelt op hun achterhoofd , op plaatsen waar ook weinig haargroei is ( die liggen namelijk nogal veel met hun hoofd te wriemelen ) dat gaat weg wanneer ze beginnen recht zitten en rondkruipen :lol:

P.S.
en
Creationisten kweken vooral eelt op hun denkvermogen ....er onstaan daar ook
brede droge en soms bloederige kloven die hun capacitieten drastisch verminderen
en volgens mij zijn ze daar ook niet mee geboren .... :D

Ze zijn ook niet als dusdanig zo " ontworpen" maar slechts "uitverkoren " en misschien wel "verminkt " door de uitoefening van hun" vrije wil" :P :P :P
Maar verstands-eelt is ( onder andere ook )bij creationisten ___naar mijn mening ___
ook een beroepsziekte
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Creationisten kweken vooral eelt op hun denkvermogen ....er onstaan daar ook
brede droge en soms bloederige kloven die hun capacitieten drastisch verminderen
en volgens mij zijn ze daar ook niet mee geboren ....
Schreef Tsjok

Na deze beschouwing over eelt,die ik overigens met interesse gevolgd heb,kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Je kan ook eelt op je ziel hebben<ziel =mens=ook denkvermogen>
De schrift spreekt van zulke mensen die volharden in het ontkennen van de designer.

Antoon
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

De mens is = ziel ?
Neen ,
De mens is een primaat genoemd homo sapiens sapiens dat weten we al sinds Carl Linneaus
....Je kan ook eelt op je ziel....
De ziel ( anima of "geest/spirit " ) bestaat niet ...
Althans er zijn geen voldoende en of degelijke "bewijzen " voor .....

(7 brichten )
http://groups.msn.com/evodisku/breinevo ... 8952116526

Derhalve kan een ( waarschijnlijk ) niet bestaande ziel nooit gelijk gesteld worden aan een bestaand iets zoals het [denkvermogen en kan er om dezelfde reden ook geen " eelt " op groeien ....
Ook god heeft geen " eelt " , noch een ziel ...waar iets kan op groeien

"God" is alleen maar wat "eelt" in de menselijke hersenen (en diens produkten waaronder de menselijke communicatie en sociale structuren en interacties en die god onstaat door de existentieele angst .... angst die nog wordt versterkt door die nog wat aan te wakkeren of daadwerkelijk te maken , onder meer bij kinderen of tijdens de "gevoelige en receptieve " periodes in een mensen leven .....

"God" is het gevolg van zeer slechte en gevaarlijke leefomstandigheden, veroorzaakt door povere en bedreigende natuurlijke omgevingen en kansarmoede kindermishandeling , afpersingspogingen , blackmail , vage beloftes die nooit kunnen worden gekontroleerd en terreur .... en uiteindelijk
zelfverminking ( wat een symptoom is van mishandelingen en shock in het persoonlijke verleden ...)

ik groet u , maar laat je opgelopen trauma's professioneel verzorgen ....
amen
Ni dieu , Ni maitre
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Mijn bijdrage in het groen deze keer. Bij voorbaat mijn welgemeende excuses richting de beheerders van de site vanwege de lappen tekst. Ik vond dit makkelijker dan alles steeds kopieren....
wahlers schreef:Otter,

Ik raad je dringend aan om al mijn berichten van bladzijde 7 t/m 32 nog eens grondig door te lezen!
Grondig weet ik niet, maar ik zal het zeker nog en keer lezen
Inclusief alle links (referenties).Een aantal
En inclusief alle links (referenties) die deze links weer bevatten.Mocht het artikel interessant zijn klik ik wel door

Ik vrees namelijk dat je zonder kennis van zaken het geijkte riedeltje nonsense weer op ratelt. Mij mag dan verweten worden dat ik 'ver heen ben' door individuen die zelf uitermate hoogstaand bijdragen, maar ik ben niet gek ofzo. Ik riedel niet zomaar vanalles op waar ik geen verstand van zou hebben. Dan hou ik mn mond wel. Ik ben gewoon (niet meer en niet minder) overtuigd van evolutie VOLGENS DE EVOLUTIETHEORIE!
Waarschijnlijk heb je deze methode aangeleerd van andere en ben je nu dus overtuigd dat er wel 'iets' mis moet zijn met de evolutie. Het hoort te zijn: anderenMaar naast een hele flauwe opmerking als de vorige (van mij) gaat het mij om die zaken die, om het maar zo te zeggen, de gaten vormen van de ET. Ik heb je eerder gevraagd of je aan kon geven of er nog zwakheden in de ET zitten. Hier ben ik erg benieuwd naar omdat ik me niet voor kan stellen (met al mijn onkunde en 'lack of knowledge') dat je vind dat het allemaal volledig klopt en sluitend is.

Laat ik klip en klaar stellen dat er niets, maar dan ook niets, mis is met de evolutie leer!
Laat ik klip en klaar stellen dat er veel meer anomaliëen zijn met de quantum mechanica dan met de evolutie leer!
Laat ik er klip en klaar en ten overvloede ook nog eens op wijzen dat evolutie een wetenschappelijk feit is! En een wetenschappelijk feit is binnen de wetenschappelijke gemeenschap de sterkste en krachtigste uitspraak betreffende zekerheid en betrouwbaarheid als feit die men maar kan doen.Kun je me daar bevestigingen van geven? Uitspraken van (bekende) wetenschappers, behalve Dawkins?
Laat ik klip en klaar stellen dat geen enkele wetenschapper die zich professioneel bezig houdt met de wetenschappelijke disciplines die evolutionaire aspecten omvatten twijfelt aan het feit van evolutie!Dat geloof ik gelijk, maar , zoals Dawkins bevroedt: Is het allemaal tot stand gekomen middels random mutations and natural selection?
En zeker jij kan niet één wetenschapper opnoemen die voldoet aan de bovenstaande criteria en twijfelt aan evolutie!Er is een hele lijst wetenschappers te nomen (Niet zo groot als de lijst met voorstanders) die vinden dat het element toeval niet plausibel en/of houdbaar is

Personen die het feit van evolutie erkennen zijn o.a.:
Dembski, Behe en onze Nederlandse Cees Dekker!Klopt als een bus

Er zijn wel een tiental personen die en een wetenschappelijke discipline beoefenen die ook nog eens raakvlakken hebben met [aspecten van] de evolutie en het niet eens zijn met de huidige theorie.Dus je moet er midden in zitten om te kunnen beoordelen of de evolutietheorie correct is? Hoe kom jij dan tot de conclusie dat het waar moet zijn? En vooral: Waarom ben je er zo fel in om het te verdedigen als je zelf al aangeeft dat je geen wetenschapper bent en dus niet KAN beoordelen of het waar is of niet?

Personen die het niet eens zijn met de moderne synthese (=evolutie leer) zijn o.a.:

Al deze personen hebben [in ieder geval] vier duidelijk identificeerbare kenmerken:
  1. Ze zijn allen religieus, en laten de religie de boventoon voeren waarmee ze alle wetenschappelijke objectiviteit uit het oog verliezen.Hier ga je volledig de mist in. Je kan schreeuwen wat je wilt, maar Cees Dekker, de anderen kan ik niet beoordelen, want die ken ik niet, laat religie NIET de boventoon voeren in zijn wetenschappelijke activiteiten. Klaarblijkelijk heb je je mening al klaar en heb je nooit eens de man gesproken of aangeschreven om naar zijn motieven en achtergronden te vragen. het zij je vergeven, maar dit zijn van die kleine puntjes waarmee je bewijst veel te schreeuwen terwijl je (en dat weet ik in dit geval heeeel zeker) niets weet. Hoe moet iknu beoordelen wanneer je echt iets weet of wanneer je geruchten doorschreeuwt op een manier die velen misschien onder de indruk achterlaten, maar anderen de wenkbrauwen doen fronsen?
  2. Ze leggen alles uit en vinden 'bewijzen' die passen in het beeld van hun religie.
    • Wat is daar anders aan mbt de evolutietheorie? Ik hoef onze eigen Nederlandse Hugo de vries niet aan te halen?
    • Behe met zijn irreducible complexity die precies past binnen zijn Godsbeeld!
      Volgens Behe verbeterd de mens continu!Ach dat doen ze bij de evolutietheorie ook. Alles wordt steeds geavanceerder. Anders hadden we nu toch niet op deze manier de aarde kunnen kennen? Hiermee wordt trouwens niet aangegeven dat de mens steeds verbeterd, maar dat iets zo ingewikkeld is dat het niet heeft kunnen evolueren. het heeft er in 1 keer moeten zijn. Of tewel een ontwerper (of ineens een explosie waarin alles zo gerangschikt werd dat er ineens leven was)
    • Peter Scheele die meent dat er in de Bijbel sprake is van 'degeneratie' na de zondeval.
      Behe is het fundamenteel oneens met Scheele, en Scheele is het fundamenteel oneens met Behe.
      Volgens Scheele degenereert de mens continu.
      Zijn uitleg past wel precies binnen zijn 'Godsbeeld'!Dit komt heel simpel voort uit de waarnemingen die een ieder zelf kunt doen. ALLES takelt af. Zelfs datgene dat klaarblijkelijk ineens zeer complex eruit ziet, zoals sneeuwvlokken en zandlijnen in de woestijn en aan het strand. Uiteraard wil dit niet zeggen dat het daarom niet zou kunnen, maar het is geen gekke of onlogische gedachte. Uiteraard hadden we 150 jaar geleden niet kunnen bedenken waar we nu zouden zijn. Vliegtuigen die in de lucht blijven hangen terwijl ze zwaarder dan lucht zijn is ongelooflijk. Maar het is goed uit te leggen. Het is zelfs zeer simpel. Waarom is het zo moeilijk om de ET uit te leggen?
    • Adnan Oktar die schepping afstemt naar de Koran, dit letterlijk terug vindt in de koran, en meent dat Darwin de oorzaak is voor alle ellende en sociale onrust.
      Oktar is het fundamenteel oneens met Scheele en Behe, en Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Oktar.
      Volgens Oktar degenereert noch verbeterd de mens, maar is deze korte tijd op aarde uitsluitend een test om te bepalen of we een plaatsje in het eeuwige paradijs verdienen.
    • Kent Hovind die 'bewijst' dat de aarde ongeveer 6000 jaar geleden in 6 dagen geschapen is en dat dinosauriërs naast de mensen hebben geleefd voor de zondvloed.
      Hovind is het fundamenteel oneens met Oktar, Behe en Scheele, en Oktar, Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Hovind.
      Voor Hovind speelt de vraag degeneratie of verbetering niet eens!
      De tijd van 6000 jaar is te kort! Zeker als je in aanmerking neemt dat de eerste mensen honderden jaren oud werden (was het 900 jaar!). Hovind bedoelt met degeneratie dan ook niet een lichamelijke degeneratie, maar uitsluitend en alleen het 'feit' dat we de respectabele leeftijd van 900 jaar (Abraham?) niet meer bereiken.
      Maar zijn uitleg past wel precies binnen zijn 'Godsbeeld'!
    • Cromo die meent dan de mens, aarde en alle nu nog levende dieren en planten meer dan 5 mijard jaar oud zijn (om precies te zijn: 8,4 miljard jaar naar ik meen!). Dit geheel in overeenstemming met het reincartnatie geloof van het hindoeisme.
      Cromo is het fundamenteel oneens met Hovind, Oktar, Behe en Scheele, en Hovind, Oktar, Behe en Scheele zijn het fundamenteel oneens met Cromo.
      Volgens Cromo's leer kan de mens zowel 'degeneren' als wel 'verbeteren'.
      Dit hangt van zijn levensstijl af! Hoe hij/zij leeft bepaalt immers hij/zij reincarneert.
  3. Geen van deze wetenschappers zijn ook maar bereid om hun 'ideëen' te laten toetsen middels de wetenschappelijke methode en voor geen van hun 'ideëen' is ook maar enig feitelijk bewijsmateriaal die mogelijk hun idee kan ondersteunen.Ook hier zie je het weer verkeerd. Laten we wat anders nemen: Een voetbal wedstrijd Nederland tegen Duitsland. Het zal dit jaar er wel niet meer van komen, maar even voor het voorbeeld. Een Duitser en een Nederlander kijken naar PRECIES dezelfde wedstrijd. Toch juicht de Nederlander bij een Nederlandse overwinning en de Duitser juicht bij de Duitse overwinning. Moraal van het verhaal: Het gaat niet om ander bewijsmateriaal, maar om de interpretatie ervan. Ik kijk naar de wereld en verwonder mij om de schoonheid. Een ander kijt er naar en ziet de enorme ellende en wreedheden (van de natuur bijv.) en wordt er depressief van. Intepretatie!
  4. Als de wetenschap desondanks toch reageert via de wetenschappelijke methode en met gedegen, goed onderbouwde, en feitelijk aantoonbare kritiek komt ,dan wordt deze wetenschappelijke kritiek terzijde geschoven Klopt helemaal met altijd hetzelfde en eeuwige excuus dat de wetenschap 'dogmatisch' is en niet open staat voor vernieuwingen.Maar niet vanwege deze redenen, maar omdat men de bewijslast andrs intepreteerd. That's all. We zien echt wel hetzelfde hoor. Maar voor mij is de onwaarschijnlijkheid van de ET reden genoeg om me er kritisch over uit te laten. Jij daarentegen zou er voor door het vuur gaan. Ik kan me dat niet voorstellen.
    Daarbij alle vernieuwingen die wel degelijk binnen de evolutie theorie hebben plaatsgevonden volkomen negerend!
    Alle vernieuwingen in de moleculaire genetica (neutral drift, pseudogenes), de classificatie (cladistics), herindeling van stamlijnen (mens, paard, walvis-achtigen), tijdslijnen in de evolutie (o.a. het tijdstip waar veren ontstonden), kruis uitwisselingen van genen (Lateral Gene Transfer), en vele, vele andere aanpassingen en verdere detaileringen van de evolutie theorie (moderne synthese).
    Bedenk dat de oorspronkelijke theorie van Darwin bij lange na niet meer hetzelfde is als de moderne versie!
    Het is inmiddels veel gedetailleerder!
    En sommige uitleggen van Darwin zijn, zoals gebruikelijk bij iedere wetenschappelijke theorie, gefalsificeerd.
    Maar als concept is de evolutie theorie overeind gebleven, en tot nu toe altijd bevestigd en zelf uitgebreid tot en met het moleculaire niveau!Ik vraag me nog steeds af wat je vind van de statement: Hope komt informatie verwikkeld :wink: in DNA?
    Reflecterend een onbetwiste overwinning van Darwin die veel respect afdwingt in aanmerking genomen dat Darwin in zijn tijd niet beschikte over het uitgebreide arsenaal van de moderne technologie!
In mijn antwoorden volgend kom ik nog terug op de bovengenoemde kenmerken.
Kenmerken die kenmerkend zijn voor misbruik of op z'n minst onwetenschappelijk en onprofessioneel gedrag!Voor mij hoef je dat niet te doen.

Volgend zal ik één voor één jou verwarring en misconcepties langs lopen. Daar ben ik wel benieuwd naar
Ik heb alleen jou blauwe reactie gekopieerd.
Mijn reactie is, zoals gebruikelijk, in het ROOD.
Voor de juiste interpretatie is het waarschijnlijk raadzaam om je orgineele bericht die aanleiding gaf tot jou [blauwe] reactie nog eens door te lezen.
In groter verband raad ik je dringend aan om, zoals eerder opgemerkt, al mijn antwoorden van bladzijde 7 t/m bladzijde 32 van dit forum onderwerp nog eens nauwkeurig te lezen!
Het is nagenoeg onvermijdelijk dat ik ook nu weer op sommige punten in herhaling val.
Dit komt natuurlijk omdat de allang gefalsificeerde bezwaren op zich weer kritiekloos herhaald worden. Gefalsificeerd in jou ogen! Jou mening! Ik heb alleens wat links van je doorgekeken en ik was niet erg onder de indruk. Ik zal die links in een ander berichtje eens behandelen met al mijn onkunde
Otter schreef:Een paar opmerkingen van mij in het blauw....
wahlers schreef:Antoon,

Ten eerste komt bij mij de vraag op: Zijn ze wel zo onnodig? Kan het zijn dat ze een functie vervullen? Voeten hebben sterk ontwikkeld gevoel. Heeft dat nut? Tegenwoordig dragen we schoenen, maar dat is natuurlijk niet altijd zo geweest! En waarom heeft de evolutie niet zo iets simpels ontwikkeld als een vanaf de geboorte bestaande eeltlaag op de voeten?

Ik heb al uitgelegd dat voetlijnen niet onnodig zijn!
De voetlijnen zijn, zoals voorheen uitgelegd, is een evolutionair overblijfsel van een eigenschap die we al zo'n 6 a 7 miljoen jaar niet meer nodig hebben!

Voorheen waren onze voeten namelijk ook handen toen we nog voornamelijk in de bomen leefden!
Tegenwoordig heeft het 'teen' gevoel geen functie! Waarom niet? Misschien niet zoals je met je vingertopjes werkt! Maar waaom niet? En zou het misschoien voor iets anders kunnen zijn? Junk DNA is ook later pas bestempeld als nuttig en schijnbaar bruikbaar.
Mede ook omdat onze voeten niet meer als grijpledematen gebruikt worden!

Net zomin, en vergelijkbaar met!, als de vinnen van een walvis als grijpledematen worden gebruikt die nog een evolutionair overblijfsel heeft van botten en spiergroepen die onmiskenbaar identificeerbaar zijn als 'handen'.Kun je hier een bron van geven, het liefst met een foto?

Het komt regelmatig zelfs voor dat door een genetische afwijking het recessief gen verantwoordelijk voor de volledige vorming van handen weer domineert.
In zo'n geval ontwikkelt de walvis inderdaad duidelijk zichtbare handen gelijk de [atavistische] staartontwikkeling bij mensen.

Dat God dezelfd bouwstenen gebruikt wil niet zeggen dat ze het gebouwde hetzelfde is. van steen worden beeldhouwerken gemaakt, maar ook huizen. Wat bewijst dit?

Deze idiote God heeft deze bouwstenen niet voor de overige apen gebruikt!
Waarom niet? Iedereen bestaat toch uit cellen? En uit DNA? Alleen net allemaal wat anders georganiseerd en hopakee, je hebt een ander dier of iets gelijkends met andere eigenschappen?
En deze idiote God heeft dezelfde 'truuk' weer wel toegepast voor de Prezwalski paard!
Waarom wel?
En de Prezwalski paard kan wel normaal paren met de gedomisticeerde paardenrassen. Zie o.a.:

Bron: http://www.gate.net/~rwms/hum_ape_chrom.html

N.b. Overigens was ik al op de hoogte van het afwijkend aantal chromosomen van het Prezwalski paard los van de mens-primaat relatie (en los van het feit dat de mens zelf ook tot de primaten gerekend wordt!).

Testen voor paringen tussen mens en primaat zijn bij mijn weten niet uitgevoerd!
Dus ik weet niet of het mogelijk is om een levensvatbaar embryo te maken.
De enige reden die ik kan bedenken dat er op dit moment geen kruisbevruchting tussen mensen en apen wordt gedaan is omdat dit als onethisch beschouwd wordt! Men kan ook redelijkwijs aannemen dat dit niet tot nakomelingen zou lijden. (En nee, niet omdat ik het niet wil zien omdat het onethisch zou zijn)

Hoe dan ook die gekke God gaat nogal raar om met zijn 'bouwstenen'!Wat ik eerder zei: Ik vind het een fantastische bouwkundige. Niet veel mensen zullen in staat zijn om iets 'simpels' als de cel te febriceren. De complexiteit waar bijvoorbeeld een Bill Gates over spreekt van DNA is bijna niet te bevatten.

Aan de andere kant...als je gewoon de feiten van de evolutie en de implicatie van de evolutie theorie herkent en erkent dan hoeft God niet meer gek te zijn!

Maar als je krampachtig de evolutie en de evolutietheorie blijft ontkennen op basis van gebrek aan wetenschappelijke kennis Dit zou nog kunnen of door de wetenschappelijke kennis te ontkennen Dit zal ik nooit doen, al blijf ik wel kritisch dan is God één van de grootste incompetente idioten in de geschiedenis van de gehele geschiedenis!

Geen idee waar je het over hebt, maar waarom zou het anders moeten? Wat heeft de almacht van God hier mee te maken? Nog tips voor hem?

Zo! Dus jij weet niet waarover het gaat!
Maar het gaat nu juist over de evolutie theorie die jij ontkent!
Hoe kun je nou iets ontkennen als je niet eens de basiskennis beheerst?
Jij oordeelt, erger nog veroordeelt wetenschappelijke feiten en wetenschappelijke kennis waar je geen verstand van hebt!

De volledige tekst:

Hier heb ik dan geen kaas van gegeten. Moet ik daarom gelijk mijn mond houden?

Begrijp jij de quantummechanica?
Ik niet!
Vind jij het terecht dat ik dan dus op basis van mijn onkunde concludeer:
  • "Ik ken de bewijzen niet!
    Dus bestaan er geen bewijzen! Nee
    Dus is de quantummechanica niet waar!Nee
    Dus beweegt God ieder quantumfysisch deeltje in het hele universum afzonderlijk en gericht volgens een vooropgesteld plan en dit al ongeveer 15 miljard jaar lang!"Nee

Dus ieder atoom, en ieder sub-atomair deeltje binnen elk atoom, in, bijvoorbeeld, onze zon wordt specifiek aangestuurd door deze nimmer waarneembare God!Nee

Zo werkt de wetenschap niet! Ik ook niet

De wetenschap poogt alleen maar een verklarende beschrijving te geven voor
waarneembare fenomenen en entiteiten. Doe dat dan en laat eens experimenteel zien hoe de evolutie werkt. Doe maar van een goudvis naar een koalabeertje.
En we kunnen wel degelijk verklaren en voorspellen hoe onze zon functioneert!
Ondanks het feit dat we alle details van onze zon niet kennen!Klopt, maar hoe controleren we dat dan? Volgens experimenten in het klein oid. En.........AANNAMES!

Ik raad je dringend aan om geen zekerheden te ontlenen uit je eigen onkunde!
Zal ik ook niet doen

Wat maakt dat uit? En kunnen wij dan bloed 'gebruiken' van de primaten?

De kans is groot, ondanks het feit dat jij ook een mens bent, dat ik jou bloed niet kan gebruiken omdat onze bloedgroepen [waarschijnlijk] niet overeen komen.
N.b. Ik weet mijn bloedgroep niet! Ik heb O+ en dat kunnen meerdere bloedgroepen gebruiken. Ik heb echter wel o+ nodig. Maar ondanks die verschillen tissen ons zijn de ENORME verschillen tussen andere primaten en de mens zo groot dat een ieder die beweert dat we er wel erg op lijken voor gek wordt verklaard. Het 'fruitflies experiment' toont (vooralsnog) aan dat evolutie tot een andere soort niet mogelijk is. Wel aanpassing en veranderingen binnen de soort (ook gelijk antwoord op de foto;s met de honden)

Dus ik kan jou bloed ook niet 'gebruiken'!

Waar het omgaat is de overeenkomst in samenstelling en de gezamelijke immunologische reacties!
En deze samenstelling en reacties vertonen buitengewoon grote overeenkomsten!

Bedenk dat dit niet het enige kenmerk maar een aanvullende kenmerk is die duid op een gezamelijke afstamming!
God

Wat maken die verschillen (of gelijkheden) nu uit? Je ziet de verschillen toch zeker ook wel? Het grote verschil is: even hypothetisch gesproken dat God de mens geschapen heeft, dat hij de mens boven de dieren heeft geplaatst. Hij heeft ze een geweten gegeven. Hoewel wij in veel dingen op dieren lijken, moet je toch toegeven dat er aan de mens een extra dimensie zit. Hoe je die ook noemen wil, bewustzijn, ziel of iets anders.

Evolutie draait nu juist om verschillen en overeenkomsten!
Mutaties [verschillen] vinden nu eenmaal plaats onder selectie druk!Hierin verschilt mij kennis met die van jou. Mijn idee bij evolutie is de volgende: Selectie druk ontstaat door (toevallige) mutaties! Er vinden (totally random) veranderingen plaats in ons DNA waarna we eigenschappen hebben die wellicht beter zijn voor ons onder die omstandigheden (of in veranderde omstandigheden) waardoor selectie plaats vind (right of the most adopted)
En mutaties zijn ook voor jou zichtbaar omdat jij niet lijkt op je broer of zus [mocht je deze hebben]! Micorevolutie (en 2 zussen)
Evenmin lijk je op je moeder of vader!
Waarschijnlijk zal iedereen wel een familieovereenkomst zien tussen jou en je familieleden maar je bent geen kloon!
Zelfs mijn ééneiige nichtjes verschillen in uiterlijk [en gedrag] van elkaar!

Er is geen enkel feitelijk bewijs dat de mens boven de dieren staat!
Dit beweer jij uitsluitend en alleen op basis van één van jou voorkeurs boeken...waarschijnlijk de Bijbel! Ik ga hier niet teveel op in omdat het waarlijk ongeloofelijk is dat je dit verzint. Ik mag aannemen dat je ook waarneemt dat de mens op het gebeid van intelligentie 'boven' de 'dieren' staat.
Als je consequent bent in die redenatie dat staat de 'Ariër' boven de jood!Bullshit! Neem je dit dan waar? Of het in een boek staat is voor mij niet relevant. Ik wil het kunnen zien en/of begrijpen!
Want dit staat ook in één van de vele geschreven boeken!
Als je consequent bent in die redenatie dan staat de Moslim boven de niet-Moslim!
Volgens het door God persoonlijk gedicteerde Koran!

Conclusie: De supermens (übermensch) [is een arische Moslim!

Wat ik wil toegeven is dat de mens maar een krakkemikkig dier is!
En nog dom ook!

Een chimpanzee die half zo groot is als de mens is vier keer zo sterk en zo 'slim' dat hij in de wildernis overleeft waar de meeste mensen binnen enkele weken het loodje leggen door ontberingen! Wij zijn zo slim om dan maar niet in de wildernis te gaan wonen!Zeer slap argument als je het dat al kan noemen

Kijk, jou wens om de mens op een voetstuk te plaatsen is misplaatst! Dat wil ik helemaal niet, ik constateer alleen dat wij een andere dimensie erbij hebben vergeleken met de 'andere dieren'. Of dat nu evolutionair tot stand is gekomen of door God is dan niet relevant. Als je dat niet ziet dan houdt het wat mij betreft op. hoe we met onze verkregen wijsheid omgaan is een ander verhaal.
Het enige wat een beetje redelijk ontwikkeld is bij de mens is zijn commutatieve vaardigheden en de eigenschappen van zijn duim die hem in staat stelt ingewikkelde hulpmiddelen te maken waar we nu totaal afhankelijk van zijn geworden.HAHAHA Ja, met lullen en duimen zijn de piramides gebouwd! Het zijn zeker elementen geweest die er hebben aan bijgedragen, maar er komt toch net iets meer bij kijken hoor!

Op ons zelf komen we eerder om van dorst, honger, kou, warmte, ziekte of vallen we eerder ten prooi aan jagers wegens onze slecht ontwikkelde zintuigen, gebrek aan kracht en gebrek aan snelle reflexen en snelheid. En daarom hebben we de omstandigheden naar onze handen gezet zodat we kunnen overleveren! Helemaal niet gek van die domme mens!

En dit zwakke lichaam is het 'perfecte' en 'ultieme' ontwerp van het superras dat over alle andere rassen moet regeren!En we doen het aardig! Want in die positie zitten we nu eenmaal. Niet als je met een leeuw gaat vechten, maar als soort zijn wij heersend! Alleen we pakken dat heersen niet altijd even goed aan. Zegt dat iets over God? Zegt dat iets over evolutie?

Waar was die idiote 'designer' mee bezig!Vraag het hem nu of na je dood

Mijn wens lijstje voor het 'perfecte' individu:
  • Een extra bult, gelijk de dromedaris/kameel om een extra vet reserve op te slaan.
    Maar dan hebben we ook sterkere benen nodig. Of we bezwijken onder het gewicht.
  • En nu we het er toch over hebben...de capaciteit om in één keer zo'n 60 a 70 liter water te drinken zo dat ik niet zo snel uitdroog...gelijk de dromedaris/kameel. Weer die been spieren.
  • De kracht van een beer/chimpanzee/tijger. Waar hebben we die voor nodig? Welke verbetering treedt er dan op? Slaan we lkeaar niet helemaal de hersens in dan? En ik moet eerlijk zijn: Een vrouw met de kracht van een beer.....
  • Het uithoudingsvermogen van de wolf. Dat krijg je vanzelf met 80 liter water op je rug!
  • Snelheid van een paard/hert/leeuw Ook handig met die bult erbij!
  • De bepantsering van een schildpad. Over de bult heen? Dan mogen we de nooduitgangen wel wat breder gaan maken
  • Het gezichtvermogen van de Arend. Waarom hebben we dat nodig? Het lijkt me geweldig hoor, maar is het nodig?
  • Het reukvermogen van een wolf. Je zou heel de dag je neus dicht houden!
  • De reflexen en infra rode detectie mogelijkheden van een cobra. Als jij je hoofd stoot met de snelheid van een aanvallende cobra than that will be the moment you will meet your maker!
  • Het vermogen om 25 minuten [of langer] mijn adem in te houden gelijk de walvisachtigen.Lijkt me ook erg interessant, maar hebbenzulke grote longen nut?
  • Het gezichtvermogen van een arend.
  • Het ultrasone vermogen van een vleermuis of dolfijn. Je zou gek worden van alle geluiden!
  • Een gebit dat iets langer meegaat. Goeie tip!

Ik vind dat die idiote 'designer' er ons maar bekaard vanaf heeft laten komen!

Als jou tips doorgevoerd worden dan emigreer ik. Je eigenschappen die je op noemt zijn erg interessant om te hebben, maar dat valt niet mee om te combineren. Ik hou het bij God's ontwerp omdat (ondanks de zondeval met alle ellende vandien) ik denk dat dat de beste combinatie is zoals een mens in elkaar gezet had kunnen worden. Dus als hij al een domme ploert is.....

"Thanks for nothing!"...zoals de Engelsen dat zo mooi weten te zeggen!
Ach je hebt altijd ondankbare types!

Even een vraag of je die kunt beantwoorden vanuit de evolutietheorie: Eskimo's wonen in koude gebieden. Waarom hebben die wel hun vacht verloren? Je zou denken dat ze daar dan juist hun vacht zouden behouden. Als ze die namelijk door een mutatie verliezen gaan ze gelijk dood van de kou. De sterken, met vacht, overleven. De ontwikkeling naar de homosapien hoeft daar nu niet te stoppen.

Je let niet goed op!
Het is inderdaad zo dat de inuit (n.b. Eskimo is een scheldwoord!) meer haar hebben!
Hun hoofdhaar is dikker en donkerder!En van de Afrikanen dan? Die hebben ook lekker dik haar!
Daarnaast hebben de Inuits een compacter fysieke bouw en zijn ze in staat, in tegenstelling tot de caucasiër, om zonder gezichtsmasker in de poolkou adem te halen wegens een aangepaste neus (vergrote capaciteit).
De huidskleur en de kleur van de ogen zijn eveneens aangepast op het poolklimaat!

Dus...de Inuits zijn wel degelijk fysiek geevolueerd! In de zin van microevolutie (=aanpassing) Ik had verwacht/gehoopt dat de omstandigheden zo uit elkaar lagen dat er meer verschillen zouden zijn

Het feit dat de Inuit geen lichaamshaar heeft komt natuurlijk van het feit dat de Inuit ook een mens is en dat de mens pas evolutionair laat naar de poolgebieden is getrokken.

Overigens! Haar is niet strict noodzakelijk!
Weliswaar hebben ijsberen haar, maar daarentegen zeehonden en penguins weer niet!
De Inuit heeft geen haar van zichzelf maar hult zich wel in haar van andere dieren...o.a. ijsberen!

Grappig zijn die foto's inderdaad. Apart. een foutje van de natuur.

Foutje!?!
Waar baseer je dit op! Omdat het afwijkt van het gebruikelijke!
Deze ontwikkeling is genetisch te koppelen aan de genen die zorg dragen voor de staarten bij de apen!
En daar, dus op dit meetbare feit, baseert de evolutie theorie zich op!

Los van dit feit!

Stel nu dat één zo'n foutje van de natuur paart met een ander die dezelfde fout heeft!
Stel nu dat zij kinderen krijgen die dezelfde fout hebben!
Stel nu dat alle mensen die dit foutje hebben zich afzonderen op een eiland en vervolgens alleen nog maar met elkaar paren!
En stel nu dat je 1000 generaties wacht en dan dit eiland bezoekt!
Dan is het zeer waarschijnlijk dat alle 'mensachtige' inwoners van dit eiland een staart hebben!
Is dit dan nog steeds een foutje van de natuur! Daar niet! Maar is dat wetenschappelijk? Is het niet aannemelijk dat de populatie zich hersteld? Zoals nade @e wereldoorlog en er minder mannen waren in Amerika en er na de oorlog meer mannen geboren werden? Of is dat volkspsychologie?

Of bij honden:
Welke van de twee is het 'foutje'? De terrier of de mastiff?Geen van beide
Afbeelding versus Afbeelding

de vraag is dus, anders als dat jij het stelt, of dat mogelijk is. Weer vanuit de evolutietheorie gerekend: Hoe kan het toch dat de verschillende mensen die op verschillende continenten zijn geevolueerd dat ze allen zonder een greintje twijfel tot het menselijke ras behoren. Zelfs de verschillen met de primaten zijn zo groot dat je je niet snel zult vergissen! Klopt mijn conclusie dat ze dan allemaal hetzelfde geevolueerd zijn op de verschillende continenten? Dit lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.

De fout die jij maakt is dat de exodus pas vrij recent en in fases heeft plaats gevonden!
De schattingen lopen uiteen maar zijn zelfs met de meest ruime schatting niet langer dan 2 miljoen jaar geleden!
En dit is evolutionair niet eens zo lang!

Eén van de fases was de Neanderthaler!
En de Neaderthaler was geen mens!
De Neaderthaler s is pas heel recent uitgestorven (+/- 10.000 jaar geleden).
Waarna de mens als enige hominid overbleef!

Jij hebt gewoonweg geen besef van tijd en plaats! (Incorrecte aanname)
Jij denkt dat 1000 jaar al eerrrggg lang is om te evolueren!(zeer Incorrecte aanname)
Maar in 1000 jaar, en zelfs 10.000 jaar, kun je nauwelijks evolutionaire verandering waarnemen bij zoogdieren, of specifieker: de mens!

degeneratie?

En jou bewijzen voor 'degeneratie' zijn?Alles om je heen?
Hoe definieer je eigenlijk 'degeneratie'?Achteruitgang Alles dat gebouwd is of gefabricieerd is degenereert. Ik neem aan dat ik dat niet uit hoef te leggen. Waarom zou dat anders zijn in lange periodes?
Was er een absoluut 'start' punt? en zo ja, bewijs graag?Geen flauw idee, wanneer dat dan geweest moet zijn. Maar ik herinner mijn geboorte ook niet. heb ik daarom geen begin? Omdat ik het niet (zelf) kan bewijzen? Wanneer is het begin dan van de evolutietheorie? Dat is ook leuk... de discussie over abiogenesis

En als we degenereren hoe komt het dan dat we nu gezonder zijn dan ooit, langer leven, en als soort talrijker zijn dan ooit tevoren? Een klein moment in tijd waarin we de natuur kunnen beinvloeden met medicijnen! Het is niet overal westers waardoor het makkelijk waar te nemen is dat dit een flutargument is

Dit is het tegengestelde van degeneratie?

En als we dit buiten beschouwing laten, dan wat is de snelheid van degeneratie?
Waar leidt deze degeneratie uiteindelijk toe? Chaos en uiteindelijk niets levends. Bijvoorbeeld Mars!

Jou één-woord antwoord is een uitermate zwak excuus waarbij je voorbij gaat aan alle bekende evolutionaire, observeerbare en meetbare feiten, daarbij duidelijk je gebrek aan kennis en kunde tonend aangaande zelfs de basisprincipes en feiten van de evolutie en de evolutie theorie! (Incorrecte aanname)

Noem eens één wetenschappelijk boek van de evolutie theorie die je gelezen hebt? Cees Dekker, Sporen van ontwerp.....Daarnaast heb ik ook school genoten. Welke boeken dat waren weet ik niet. Daarnaast heb ik ook eenbovengemiddelde kennis van de wetenschap. Welllicht niet de hoeveelheid die jij hebt, maar dat moet geen eis zijn om te mogen praten!

Laat ik een simpel voorstel doen, lees eens het simpele boek 'The origin of species' van Charles Darwin (1859) en probeer zijn argumenten nu eens punt voor punt te ontkrachten met verifieerbare tegenargumenten!

Uit alles kan ik opmaken dat je nooit of te nimmer enig wetenschappelijk boek hebt gelezen, laat staan dat je kennis hebt van ook maar één van de wetenschappelijke principes en dat je uitsluitend literatuur van 'predikanten' heb gelezen, a la Peter Scheele of Cees Dekker, die totaal voorbij gaan aan enig wetenschappelijk principe!
(Incorrecte aanname)

Volgens mij is die lijn met skeletten die het verloop van aapachtige naar mens laten zien nogal suggestief.

Welk van de wetenschappelijke argumenten vindt jij suggestief?
Geef eens een argument zo dat we deze argument voor argument kunnen bespreken!

De skeletten zijn gevonden zijn zeer schaars, bijna altijd (zeer) omstreden en voor velerlei uitlegbaar.

Schaars is geen excuus! Het aantal gevonden planeten buiten ons zonnestelsel is nog veel schaarser!
Desalniettemin kunnen wel al vergaande en correcte conclusies trekken uit het vinden van slechts één planeet buiten ons zonnestelsel.

Jij staart je blind op het vinden van de door jou bekende fossielen!(Incorrecte aanname)
Maar er zijn inmiddels honderdenduizenden fossielen gevonden!
En dit is slechts een voorzichtige schatting!
Er zijn er wereldwijd eerder miljoenen!
Daarvan zijjn enige duizenden mensachtige fossielen!
Deze mensachtige fossielen moet je, net als die ene gevonden buitenzonnestelselse planeet, zien binnen het grotere fossiele verband!

En welke fossielen zijn volgens jou 'omstreden'?
En waar gaan deze meningsverschillen dan over?

Laat ik er één noemen!
Door alle wetenschappers wordt Australopithecus aferensis als één van de mensachtige voorvaders erkent! (Dit is Lucy) Kijk eens naar instituten die serieus willen laten zien hoe de evolutie heeft gewerkt. Dan zie je een aap lopen die dan 'intelligent' is omdat hij gereedschap maakt (en niet alleen met zn duim!)http://www.lucyonline.nl/
Het twistpunt bestaat enkel en alleen hieruit of Australopithecus aferensis al dan niet een direkte afstamming is of 'slechts' een zijtak van onze stamboom!

Beschouw het zo:

Een grootvader en zijn broer (inmiddels beide overleden, gecremeerd en de as uitgestrooid in zee) hebben beide een verhouding gehad met dezelfde vrouw waaruit een kind (jou vader) uit voortgekomen is.
Dit staat niet ter discussie!
Wat wel ter discussie staat is wie nu jou feitelijke grootvader is!
Zeker is dat één van de twee voorouders een direkte voorouder is terwijl het ook zeker is dat beide voorouders familie zijn!

Een goed voorbeeld is Lucy. Hiervan is zeer weinig gevonden en vanaf het begin is er controverse geweest hoe de gevonden items te intepreteren.
Nee, nee en nee!
Van Lucy is heel veel terug gevonden! Dit was juist uniek van Lucy!
(zo'n 75% terug gevonden naar ik meen!)40% (http://www.lucyonline.nl/)Maar ook : http://www.pbs.org/wgbh/evolution/libra ... 71_01.html

Er is nooit, maar dan ook nooit een controverse geweest dat dit een bipedale wezen was (dus een wezen dat recht op loopt! Het enige andere wezen dat nu nog leeft dat rechtop loopt is de mens!) http://www.rae.org/lucyknee.html

De controverse bestond en bestaat alleen hieruit hoe dit 'wezen' te plaatsen binnen alle overige gevonden fossielen!
En deze controverse is nu juist gebaseerd op het feit dat de overgang tussen bepaalde fossielen zo geleidelijk is!

Simpel gesteld:
De 'ruzie/controverse' gaat erover of fossiel X nu een laat model A is of een vroeg model B!

Ook de tekeningen en/of reconstructies zijn zeer suggestief. Aan een bot kan men niet zien of de huid behaard was.

Natuurlijk is dat suggestief!
Daarom heet het ook 'artists impression'! (maar waarom wordt het dan overal (ook de serieuze instituten) gebruikt om te 'illustreren'? Waarom met haar? Enkel en alleen omdat het in het plaatje past!!
Oftewel, de vrijheid van de kunstenaar om een impressie te geven hoe mogelijk dit wezen eruit gezien kan hebben!

De artiest heeft slechts één beperking!
Het 'wezen' moet anatomisch correct zijn!

Bedenk dat 'het kind van nulde' op deze manier geidentificeerd is!
En dit was 'slechts' een klei impressie zonder de juiste kleur van de ogen, zonder haar, enz...

Nu weer terug naar de 'Lucy'.
Op basis van de genetica en aantoonbaar verwantschap van de huidige rassen is het aannemelijk dat deze wezens in die tijd (zo''n 3,5 miljoen jaar geleden) behaard waren en een donkere huidskleur hadden. Je hebt eerder zelf een betoog gehouden hoe we op de primaten lijken, en die hebben ook een vacht. Waarom was Lucy niet een primaat net als nu primaten door de donkere bossen rennen?
En nee! Zekerheid hebben we hier niet over!
(I rest my case)

Toch wordt dat in tekeningen graag voorgeschoteld. En hoe jonger de gevonden skeletten hoe minder haar erop getekend. Dan vind ik het niet gek dat alles precies aan de verwachtingen voldoet.

...zo worden er ook tekeningen gemaakt van dinosauriërs!
So what!?!Omdat het zeer suggstief is en enkel en alleen het doel dient om het idee van evolutie zoals het bekend is te ondersteunen! Hoe moet een 'artist' nu een anatomisch verantwoorde impressie maken terwijl hij geen wetenschapper is? Hij zal wel geinstrueerd zijn door wetenschappers.....
Deze artistieke impressies van een voorstelling hoe allang uitgestorven wezens er uiterlijk uitgezien zouden kunnen hebben doet niets af aan de gevonden fossiele feiten!

Wat veel belangrijker is, en waar serieus studie naar gedaan wordt, is wanneer leerde de mensachtigen spreken? Wanneer leerde ze omgaan met vuur? En wat voor impact had dit op onze evolutie?
(n.b. Over sommige van deze punten hebben we een redelijk [waarschijnlijk] beeld)
Ik vraag me dan af hoe we dat kunnen onderzoeken. Ik denk namelijk dat dat zeer suggestief is allemaal. En als er heel weinig aanwijzingen zijn kun je al snel 'in je straatje gaan denken'. Hiermee wil ik niet de wetenschappers die zich hiermee bezig houden beschuldigen van fraude oid. Ik zeg alleen dat het heel moeilijk is om reconstructies voor dat soort vragen te maken waarbij de controle nog moeilijker is!

Ook deze vondst lijdt nu al tot controverse. Vraagje:( van deze site) Waarom zijn die resten van dieren door deze 'mens' gegeten? Kan het niet zijn dat die daar gestorven zijn en toevallig liggen? Ook de bandresten op een varaan. Kan dat niet met een bosbrand gebeurt zijn? Zouden die resten uberhaupt nog te vinden zijn na 12.000 jaar?

Lees nu eens alles over de vindplaats!
Er zijn botresten, vuurplaatsen en stenen speerpunten aangetroffen!
En jou conclusie is?Ik vraag me alleen af Is de getrokken conclusie de enige juiste of had het ook anders kunnen gaan!!!!!!
Deze speerplaatsen waren voor de sier en deze dwerg olifanten hebben zichzelf in een collectieve zelfmoord bui vrijwillig op deze vuurplaatsen geworpen?
Bovendien hebben we grottekeningen gevonden [nee! Niet op Flores...maar andere plaatsen!] die ouder zijn dan 12.000 jaar! Geologisch gezien is 12.000 jaar in menselijke termen minder dan 1 minuut geleden!

Verder...

En kun je nou eens precies vertellen waar de 'controverse' in zit?
Dit geef je namelijk niet aan! Zie voorgaande

Ik vermoed dat je praat over de binnen de wetenschap algemeen aanvaarde stelregel dat 'intelligentie' afhankelijk is van relatieve grootte van de herseninhoud t.o.v. lichaamslengte bij de gevonden fossielen.Incorrecte aanname

En ik vermoed dat jij de kleinere herseninhoud van Floresiensis beschouwd als een contradictie, dus falsificatie, van deze regel!Incorrecte aanname

En mogelijk is dit zelfs zo!
Maar, ten eerste, falsificeert dit niet de evolutie!
En, ten tweede, bevond dit mensachtige ras zich gedurende een evolutionaire lange tijd geisoleerd op een eiland!

En er waren allang afwijkende regels gevonden voor soorten op een eiland die gedurende lange tijd geisoleerd zijn!
Deze was al voor Darwin geobserveerd!Je bedoelt (vermoed ik) de vogeltjes bij galapagos

Dus, helaas, voorlopig zoek je nog naar de denkbeeldige strohalm van onoplosbare 'controveres'.
Incorrecte aanname

Dan Brown heeft 40.000.000 exemplaren verkocht van zijn boek. Dit zijn niet allen verschillende boeken. Zo zijn veel wetenschappelijke stukken eigenlijk hetzelfde. Daarnaast is het getal van honderden duizende ietwat overdreven.... maar goed ik mag ook een mening hebben.

Jou mening is fout!Incorrecte aanname
Van het verhaal van Dan Brown (de Da Vinci Code) zijn 40 miljoen, en misschien meer, exemplaren verkocht!
Maar het verhaal is niet waar!Klopt! Al zijn er genoeg vrijdenkers die daar anders over denken....
Dus een oplage zegt niets over de waarheid! Klopt ook al!

Maar er zijn wel degelijk honderduizenden wetenschappelijke verhandelingen varieerend van geologie tot biologie, genetica, chemie en natuurkunde aangaande de evolutie die allen, zonder uitzondering, de evolutie theorie bevestigen!Dat geloof ik dan maar omdat ik geen enkele manier heb om dat te controleren

Denk bijvoorbeeld aan gas chromotografie, radioactieve dateringsmethodes, geologische aardlagen (bijvoorbeeld - dichtbij - de krijtrotsen van dover), maar ook aard(gas/olie) boringen...en dan heb ik het nog niet eens gehad of de fysiologische biologie en de moleculaire genetica!

Dus er zijn inderdaad honderduizenden verschillende wetenschapsbronnen die allen de evolutie en evolutie theorie onderschrijven en waarvan, tot nu toe, niet één verifieerbare wetenswaardigheid evolutie of de evolutie theorie falsificeert! Maar zijn er ook geen wetenschappelijke vragen die gesteld kunnen worden bij de ET? En of het allemaal wel klopt? http://www.sciencemag.org/sciext/125th/

Noem maar eens één wetenschappelijke wetenswaardigheid die volgens jou de theorie falsificeert?

Dit kun jij niet!
Dit kun je zelfs niet als je beschikt of de wetenschappelijke kennis die je tot nu toe aantoonbaar ontbeert!
Ik kan me inderdaad niet meten aan jou kennis. Maar nogmaals. Dat wil niet zeggen dat ik er niets over zou kunnen zeggen. Daarnasat dnek ik best veel te weten over de PRINCIPES van de evolutietheorie en daar zet ik vraagtekens bij!

Bewijzen tegen de evolutie heb ik ook niet. Alleen al niet omdat ik ook geen wetenschapper ben en dus eigenlijk al niet in de positie ben om bewijzen te leveren of niet. Ik moet het met mn gezonde verstand doen, zoals zovelen hier...(Ik spreek nu trouwens voor mijzelf, hoewel ik misschien antwoord lijk te geven op een vraag aan een ander. Maar er zijn genoeg twijfels aan te dragen waar nog hevig over gedebatteerd wordt. Er is al eens over gebabbeld dus ik zal het bij een link houdenhier dus
Veel van die 'vragen' zijn nog steeds vragen.

Bij deze geef je dus inderdaad toe dat de benodigde kennis bij jou ontbreekt!Incorrect geconstateerd
En mijn gezond verstand zegt me dat de aarde plat is!Incorrecte aanname
Vraag ieder menselijk individu van elke junglestam in de binnenlanden van Brazilië en je zult merken dat zij allen, met hun gezonde verstand, inderdaad bevestigen dat de aarde inderdaad plat is!Daarom werd dat ook in de middeleeuwen beweerd. Daar is niets geks aan! Alleen nu weten we beter. En we weten nu ook meer dan Darwin. En ik denk dat we zoveel meer weten dat we kunnen gaan twijfelen aan de ET!

Hun gezond verstand is fout in deze! Hun valse voorstelling is gebasseerd op onkunde!
En jou gezond verstand is ook fout in deze! Jou valse voorstelling is gebasseerd op onkunde!Incorrecte aanname

En jou referentie (link) naar jou eigen bericht is ook gebaseerd op onkunde!
En ik kan zondermeer en met 100% zekerheid vaststellen dat je de verkeerde bronnen leest!Incorrecte aanname
Dit kan ik met 100% zekerheid zeggen vanwege jou uitspraak in deze referentie aangaande Dawkins en Crick!

Je hebt je namelijk schuldig gemaakt aan 'quote mining'!
En ik weet zeker dat jij niet eens weet in welke context de door jou uitgelichte quotes van Dawkins en Crick vandaan komen!Incorrecte aanname. Ik ben mij bewust van het citaat en dat Dawkins dat juist net andersom bedoelde!

Als ik aan jou vraag waar deze uitspraken van Dawkins en Crick vandaan komen en in welke context dan weet ik zeker dat je mij het antwoord schuldig zal blijven omdat ik zeker weet dat jij niet de boeken gelezen hebt waar deze uitspraken in staan! De boeken heb ik niet (allemaal) gelezen dus je aanname is daardoor gedeeltelijk correct!

Overigens, heb ik zelf ook niet de boeken gelezen van Crick en Dawkins waar deze uitgelichte teksten in staan!
Maar, in tegenstelling tot jou, heb ik wel artikelen, boeken en secundaire literatuur gelezen, direkt of indirekt, van Dawkins en Crick! (En ik ook! Wat een toeval.!! Veel ook van deze site gehaald (en het wetenschapsforum) Dus is er geen tegenstelling, anders dan jij beweert, waarmee je hier zelf het bewezen dat je conclusies, bewijzen of hoe je het ook wilt noemen incorrect zijn!
En ik weet daarom dus met 100% zekerheid dat zij nooit de boodschap wilde overbrengen die jij graag wenst te zien in de uit zijn verband gerukte teksten!Incorrecte aanname. Pas die 100% toch eens aan.

Geloof je me niet!?!
Dan daag ik je uit om het hele hoofdstuk te publiceren waar deze enkele zinnen in voorkomen!

Als ik gelijk heb hoef ik van jou niets te hebben!
Als jij gelijk hebt dan krijg je 100 euro per correcte uitspraak van mij!Kleine twijfel van mijn kant omdat ik denk dat dit eenstrikvraag is! Volgens mij staat het in het voorwoord

Dat is toch eenvoudig verdienen, zou ik zo zeggen!
En zonder risico bovendien...tenminste...als hetgeen je suggereerde aangaande de uitgelichte teksten van Dawkins en Crick kloppen!
Oh... nu is het ineens datgene dat ik suggereerde?Tja, dat maakt de zaak weer anders!

Dan zou ik toch eens willen horen hoe je over de informatieinhoud van DNA denkt. Informatie 'is' niets. Hoe komt het er dan toch in? Moet dat er niet in gelegd zijn?

Wat bedoel je met informatie inhoud?
Hoe meet je dit? Hoe definieer je dit?

Neemt de 'informatieinhoud' van een ijskristal dat in de winter op je autoruit groeit nu toe of af?
En als deze 'informatie' groeit zit hier dan de magische hand van een 'creator' achter?

Ik ben wel benieuwd of je zwakke punten van de evolutietheorie kent. Zijn er opwelk vlak dan nog 'gaten' die nog voor vraagtekens zorgen? Of is alles bewezen in jou ogen?

Dit klinkt nogal redelijk arrogant!
Eerst toon ik aan dat je de evolutie theorie niet begrijpt omdat ik kan aantonen dat je de wetenschappelijke achtergrond niet begrijpt.
Vervolgens geef je zelf toe dat je de evolutie theorie niet bestudeerd hebt!
En nu beweer je dat de evolutie theorie zwakke punten heeft! Even een kleine quote:

Welke punten zijn dan zwak volgens jou?
Noem er eens een aantal op!
Kom maar!!!!
Dat vroeg ik dus aan jou! Ken jij er een paar? Is alles duidelijk en geen enkele vraag meer te verzinnen mbt de ET?

De wachtoren is denk ik niet het blad waar je je wetenschappelijke kennis moet op doen. Maar zijn er dan geen wetenschappers die vragen stellen bij de evolutietheorie? Hebben die het per definite bij het verkeerde einde?

Nee! Inderdaad de wachttoren is nu niet de aangewezen informatiebron voor wetenschap!
Ongeacht of dit nu de evolutietheorie of enige andere wetenschap is!
Maar dit is wel het niveau lektuur waarop Antoon zijn kritiek op baseert!

En blijkbaar baseer jij je kritiek op soortgelijke lektuur!Incorrecte aanname
Je beweert immers:
  • Maar zijn er dan geen wetenschappers die vragen stellen bij de evolutietheorie? Hebben die het per definite bij het verkeerde einde?

Noem is één van de 'wetenschappers' op die volgens jou een gefundeerde wetenschappelijke uitspraak doen?
Noem eens één van hun argumenten?
Heb je het boek van Cees Dekker gelezen?

Ik ben wel benieuwd hoe je 'weerlegd' definieerd. Want ik en nog steeds redelijk overtuigd van het idee van irreduceerbaar complex. En bewijzen zijn er sowieso niet geleverd. Natuurlijk is ineens eentraject verzonnen waarlangs het zweepstaaartje is geevolueerd, maar bewezen? Nee vast niet!. Men hoort wat men wil horen. Dat is voor mij zo, maar voor een ander net zo goed. Er zijn zeer weinigen die buiten hun eigen straatje kunnen denken. Hier is dat precies hetzelfde

Je snapt het nog steeds niet!
Iets is ondeelbaar of het is niet ondeelbaar!
Als je beweert dat X ondeelbaar is, en een ander toont aan dat X deelbaar is in X1 en X2,
dan is X dus deelbaar!
En dan is dus de stelling van de 'ondeelbaarheid' van X gefalsificeerd!

Dat voorbeeld is net zoiets als bij de wiskunde les zeggen (Dit moet je wel aanspreken!) voor de brugklassers: Ok mensen je weet hoeveel 1 en 1 is. Leidt nu maar even de vergelijking af waarmee Einstein E=MC^2 achterhaalde! Het is niet te vergelijken. Niet alles is zwart wit. De biologie zit net iets ingewikkelder in elkaar. En als het dan zois: Dan zeg ik de ET is vanwege de vele onduidelijkheden vooralsnog geen wetenschappelijk feit!

En als je het moleculair wetenschappelijk werk van o.a. Kenneth Miller bestudeerd hebt dan weet je dat het zweepstaartje een modificatie is van injectie mechanisme die door dezelfde familie eencelligen gebruikt wordt om andere cellen aan te vallen en te verteren!
Een soorgelijk verhaal bestaat ook voor ontbrekende schakels in het bloedstollingsmechanisme!
Bedenk dat dit geen 'uitgestorven' ideëen zijn! In tegendeel! Bloed met ontbrekende stollingsschakels bestaan in huidige organismes (de dolfijnen!) net als er organismes bestaan die 'onderdelen' van de zweepstaart hebben!

M.a.w. Behe is gefalsificeerd! Was het maar zo simpel
En het is nog veel erger!
Behe is op alle punten gefalsificeerd!
Mijn pleidooi: Studeer en Leer, asjeblieft!
Mijn pleidooi: Probeer wat minder schreeuwerig te doen. Alsjeblieft! En probeer te luisteren (lees: lezen :wink: )

Fijne avond!

Gegroet

MvG, Wim.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Hallo Otter, ik wil toch wel even reageren op de term welke ik je een aantal keer heb zien noemen namelijk degeneratie, het enigste wat ik er over kan vinden
is wat van ene Peter. Wat ik daar slechts kort over wil zeggen is dat strikt genomen niet zoiets bestaat als degeneratie er is alleen verandering in genetische code.
Iedere code wat verschilt van voorgaande code kun je aanduiden als degeneratie als je tenminste AANNEEMT dat de originele code de enigste juiste is.
Er is in de genetica niet zoiets als enigste juiste codes alleen verschillende codes welke functioneren of niet. Genetische codes kunnen alle kanten uit en degeneratie
is derhalve eenzelfde systeem als evolutie. Wat ene Peter aantoont is dat bijvoorbeeld als de "stress" factor ten aanzien van selectie lange tijd verdwijnt dit nadelige
gevolgen kan hebben wanneer deze "stress" factor weer opduikt en eigenschappen voor het weerstaan van "stress" verdwenen zijn, dit noemt hij degeneratie.
Anderzijds kun je het zien zoals je wilt de ene concludeert dat er zoiets is als constante selectiedruk (in zekere zin toont hij dat aan) of je kunt zoiets concluderen
als: er is een plan (alleen is dat hiermee niet aan te tonen).
Strikt genomen genomen is degeneratie een nonsens term tenzij je beter dan de natuur weet hoe de natuur moet zijn.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Otter schreef:Ik kan me inderdaad niet meten aan jou kennis. Maar nogmaals. Dat wil niet zeggen dat ik er niets over zou kunnen zeggen. Daarnasat dnek ik best veel te weten over de PRINCIPES van de evolutietheorie en daar zet ik vraagtekens bij!
Door je gebrek aan kennis kun je er NIETS wetenschappelijk inhoudelijk op zeggen.
Je kunt slechts de standaard anti-evolutie/anti-wetenschap/pro-creato argumentatie napraten!
Daarna kun je zonder ook maar 1 directe vraag van Wim te beantwoorden met veel woordgegoochel de aandacht afleiden van waar het je vooral om te doen is, namelijk een wetenschappelijke theorie op een voortreffelijke manier door een aantal mensen hier beschreven in een omgeving van twijfel te plaatsen.

Een ieder die in staat is tussen de regels te lezen zal zien dat er helemaal geen debat is.
Het is slechts een éénrichtingsverkeer van FEITEN betreffende evolutie beantwoord met onwetendheid, leugens, verdraaiïngen en dogma's!!

Er wordt weer op een handige manier gebruik gemaakt van de welwillendheid van in dit geval Wim en Tsjok om de antwoorden op de pseudo-wetenschappelijke creationistische bagger voor de zoveelste keer te herhalen.
Antwoorden die Otter, Antoon en de meeste creationisten geen zak interesseren.
Zoals al gezegd is het hen namelijk niet te doen om duidelijkheid te krijgen in de bewijzen voor de evolutietheorie, maar slechts om een discussie gaande te houden die een SCHIJNBARE onhoudbaarheid van een wetenschappelijke theorie laat zien die zij onverenigbaar vinden met hun dogma.

Het is een semantisch spelletje wat wordt gespeeld, wat vooral duidelijk wordt door het chronisch in gebreke blijven op het gebied van directe antwoorden te geven op vragen.
Een DWAAS kan meer idiote vragen stellen dan een wijze kan beantwoorden.
De positie van een vragensteller is vele malen luxer als die van de antwoordende partij.
Als vragensteller (zeker op de manier zoals Otter en Antoon) verkeer je in een positie waarbij je lui achterover tonnen flauwekulvragen kunt oplepelen zonder je ook maar 1 keer druk te hoeven maken om referenties, kennis van het onderwerp, onderzoeksgegevens etc. etc.
Verder zorg je er natuurlijk ook voor dat je GEEN ENKEL alternatief antwoord geeft voor de vraag die je stelt, het gaat namelijk alleen maar om het bezighouden van iemand die de wetenschappelijke methode en de conclusies daarvan hoog houd.

Afgezien van het FEIT dat geen van de aangevoerde argumenten stand houdt of heeft gehouden, is het ONTBREKEN van enige alternatieve verklaring voor de waarnemingen en vraagstukken veelzeggend!
Creationisten hebben NIETS!! Geen bewijzen, geen steekhoudende theorieën, geen basiskennis van de disciplines binnen een wetenschappelijke theorie als de evolutietheorie, geen respect voor de waarheid (als in quote minning e.d.) etc., een schier oneindige lijst!

En wat doe je als je zelf NIETS hebt en de "tegenpartij" (let op de quote's) heeft overstelpend veel bewijs wat niet in je dogmatische straatje past?
Je doet alsof je neus bloed en afhankelijk van hoeveel angst je hebt om van je geloof te vallen doe je alles om je dogma hoog te houden! (cognitieve dissonatie)
Dat in dit geval "alles" inhoudt dat je elke regel overtreed die in je zo gekoesterde dogma staat doet niet ter zake, het doel heiligt de middelen!

De overtuiging van de zwakke bewijsvoering op het gebied van de evolutietheorie is groot.
Dan lijkt mij nu de tijd aangebroken dat er ook B gezegd wordt!!

Laten de heren en dames anti wetenschap(pers) dan nu eens hun kaarten op tafel leggen en al het bewijs presenteren dat de ALLE wetenschappelijke waarnemingen binnen de evolutietheorie en de daaraan verbonden conclusies en voorspellingen niet correct zijn!
Dit moet niet al te moeilijk zijn daar men van mening is dat er nogal wat mis is met de wetenschappelijke bewijzen.
Uiteraard is het van belang dat ALLE argumentatie wetenschappelijk wordt onderbouwd dus NIET d.m.v. van mening gebaseerd op een gebrek aan kennis!
Tijd om spijkers met koppen te slaan!!
Ik ben benieuwd naar de weerlegging van de wetenschappelijke conclusies binnen de evolutietheorie en de wetenschappelijk onderbouwde alternatieve verklaringen voor diezelfde waarnemingen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vraag ieder menselijk individu van elke junglestam in de binnenlanden van Brazilië en je zult merken dat zij allen, met hun gezonde verstand, inderdaad bevestigen dat de aarde inderdaad plat is!

Daarom werd dat ook in de middeleeuwen beweerd. Daar is niets geks aan! Alleen nu weten we beter. En we weten nu ook meer dan Darwin. En ik denk dat we zoveel meer weten dat we kunnen gaan twijfelen aan de ET!
Ga je ook twijfelen aan je geloof Otter? De geschiedenis heeft toch ook uitgewezen dat religies komen en gaan? En dat het beeld van jouw God door de eeuwen heen drastisch is veranderd?

Ook ik zie graag van Otter een waterdichte theorie die de ET ondermijnt. Het is nu maar eens afgelopen met het ontwijken van vragen; werk aan de winkel Otter!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lanier schreef:

Daarom werd dat ook in de middeleeuwen beweerd. Daar is niets geks aan! Alleen nu weten we beter. En we weten nu ook meer dan Darwin. En ik denk dat we zoveel meer weten dat we kunnen gaan twijfelen aan de ET!
Ga je ook twijfelen aan je geloof Otter? De geschiedenis heeft toch ook uitgewezen dat religies komen en gaan? En dat het beeld van jouw God door de eeuwen heen drastisch is veranderd?

Ook ik zie graag van Otter een waterdichte theorie die de ET ondermijnt. Het is nu maar eens afgelopen met het ontwijken van vragen; werk aan de winkel Otter!
hier is een foto van ET :!:
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Otter,

Laat ik eerst expliciet stellen, uitspreken en bevestigen, mocht dit nog niet duidelijk zijn:
  • Er zijn GEEN zwakheden in de moderne Synthese!

(moderne synthese = huidige evolutie theorie)

Je spreekt jezelf niet één keer tegen, niet twee keer, maar ontelbare keren!
Teveel om overal op in te gaan!
Dus ik hou het maar bij een aantal zaken!

Tegenspraak 1
  • Je zei:
    Otter schreef:Ik riedel niet zomaar vanalles op waar ik geen verstand van zou hebben. Dan hou ik mn mond wel.
    en je zei:
    Otter schreef:Geen idee waar je het over hebt, maar waarom zou het anders moeten?
    en je zei:
    Otter schreef:Hier heb ik dan geen kaas van gegeten. Moet ik daarom gelijk mijn mond houden?
    Otter schreef:Maar ondanks die verschillen tissen ons zijn de ENORME verschillen tussen andere primaten en de mens zo groot dat een ieder die beweert dat we er wel erg op lijken voor gek wordt verklaard. Het 'fruitflies experiment' toont (vooralsnog) aan dat evolutie tot een andere soort niet mogelijk is. Wel aanpassing en veranderingen binnen de soort..
    (Toelichting: Demonstratieve onkunde)

En je zei:
    Otter schreef:Ik vraag me dan af hoe we dat kunnen onderzoeken. Ik denk namelijk dat dat zeer suggestief is allemaal. En als er heel weinig aanwijzingen zijn kun je al snel 'in je straatje gaan denken'. Hiermee wil ik niet de wetenschappers die zich hiermee bezig houden beschuldigen van fraude oid. Ik zeg alleen dat het heel moeilijk is om reconstructies voor dat soort vragen te maken waarbij de controle nog moeilijker is!
    (Toelichting: Je bent dus niet op de hoogte van het onderzoek en je redeneert jezelf dus op basis van onkunde naar de door jou gewenste conclusie)

Hoe dan ook!
    Met de bovenstaande uitspraken geef je zelf aan je je 'denken' en 'redenatie' baseert op 'gevoel' daarbij alle wetenschappelijke literatuur negerend!

Bewijs:
    Noem eens één wetenschappelijk argument op met de wetenschappelijke bronvermelding waar jij een tegenargument tegen hebt!

En NEE! de door jou gerefereerde website: http://www.rae.org/lucyknee.htm is GEEN wetenschappelijke website!
    Deze door jou gerefereerde website vertelt pertinente LEUGENS!
    En natuurlijk kan ik dit BEWIJZEN!
    Zie o.a.: http://www.talkorigins.org/faqs/knee-joint.html
    The claim is not only false, it is clearly shown to be false in Johanson's published writings about "Lucy" (e.g., Johanson and Edey 1981, ch. 7 - 8 ) and it has been pointed out repeatedly to its proponents that it is false. Despite this, none of the major proponents of the claim has publicly retracted it. One major proponent has privately agreed that it is false, and a few creationists have agreed to stop repeating it. One minor proponent made a public retraction.

Wat is daarop u antwoord?
Tegenspraak 2
  • Je 'gelooft' in ID en je 'gelooft' op hetzelfde moment in 'degeneratie'!

Dit is een overduidelijke en pertinente tegenspraak!
    Je zegt hier eigenlijk het equivalent van:
    "Ik 'geloof' in een platte aarde en ik 'geloof' in een ronde aarde!"

Plat en rond sluiten elkaar uit!
    Degeneratie en ID sluiten elkaar ook uit!

Degeneratie staat immers voor 'aftakeling'.
    ID staat immers voor 'verbetering'.
    En iets kan nu eenmaal niet tegelijkertijd aftakelen en verbeteren!

Dit is een duidelijke tegenspraak waarvan je één van beide 'geloven' op moet geven en als je verstandig bent dan geef je beide op!
    Beide zijn immers aantoonbaar niet waar!

Los daarvan! Jij moet nu maar eens uitleggen hoe je en degeneratie aanhangt en tegelijkertijd ID aanhangt!
    • Wat is daarop u antwoord?
Tegenspraak 3
  • Een inkoppertje...
    wahlers schreef:Noem eens één wetenschappelijk boek van de evolutie theorie die je gelezen hebt?
    Otter schreef:Cees Dekker, Sporen van ontwerp
    wahlers schreef:Uit alles kan ik opmaken dat je nooit of te nimmer enig wetenschappelijk boek hebt gelezen, laat staan dat je kennis hebt van ook maar één van de wetenschappelijke principes en dat je uitsluitend literatuur van 'predikanten' heb gelezen, a la Peter Scheele of Cees Dekker, die totaal voorbij gaan aan enig wetenschappelijk principe!
    Otter schreef:(Incorrecte aanname)
    Ik zeg in alle duidelijkheid dat jij uitsluitend niet-wetenschappelijke literatuur leest zoals dat onwetenschappelijke werk van Cees Dekker!
    Als ik specifiek vraag naar welke wetenschappelijke literatuur je gelezen hebt dan antwoord jij: Cees Dekker!
    En vervolgens ontken je dat je onwetenschappelijke literatuur leest van Cees Dekker!
    Je zegt immers expliciet dat dit een verkeerde aanname van mij is!
    • Hier spreek je jezelf duidelijk tegen!
      Binnen enkele zinnen zelfs!

n.b. Overigens heb ik 'Sporen van ontwerp' inderdaad gelezen!
Dit koste mij zeker wel 20 minuten!
Het enige artikel van enige betekenis was van Bodifée.
maar Bodifée rept dan ook met geen woord over 'ontwerp'.
Ik ken, na 20 minuten, de hele inhoud van het boek!
Je staat vrij om ieder welomschreven argument uit dit boek aan mij voor te leggen!
Ik kan elk argument uit dit boek met wetenschappelijk onderbouwde kritiek beantwoorden!
  • Begrijp je wat ik zojuist gezegd heb!

Begrijp je dat je mij argumenten uit dit boek voor kan leggen!

Besef je dat dit boek buiten de wetenschappelijke verificatie gepubliceerd is!

Besef je dat dit dan dus niet wetenschappelijk is!

Besef je dat elk 'ontwerp' argument uit dit boek al in de wetenschappelijke literatuur weerlegd is!

Besef je dat het niet ter zake doet dat het feit dat jij deze weerleggingen niet kent alleen maar betekent dat je in deze onkundig bent!

Besef je dat het feit van niet weten en dus onkundig zijn deze weerleggingen niet teniet doet!

Besef je dat als je deze wetenschappelijk weerleggingen wederom wil weerleggen je eerst kennis dient te hebben van deze wetenschappelijk weerleggingen en dan pas weer met aanvullende verifieerbare feiten je argumenten kan verdedigen!

Is dit alles DUIDELIJK???
Verzoek: Begin eens met één argument uit dat niet-wetenschappelijke boek van Cees Dekker!
Dat geef ik jou de wetenschappelijke weerlegging!
En vervolgens kan jij dan weer met argumenten komen die deze wetenschappelijke weerlegging teniet doen!

Zo werkt de wetenschap!

En zo heeft het ook bij Einstein gewerkt!
Einstein stelde zijn [algemene relativiteits] theorie voor die vervolgens heftig bekritiseert werd!
Daarop heeft Einstein zijn theorie verduidelijkt en op punten verbeterd!
Daarna werd door de wetenschappelijke gemeenschap erkent en bevestigd dat dit een valide theorie was en heeft de wetenschap actief en indringend gezocht en geexperimenteerd naar bewijzen die deze theorie inderdaad bevestigen.
O.a. door een atoomklok experiment in een toren eind jaren '60 vorige eeuw, dus een dikke 40 jaar na de introductie van de speciale relativiteitstheorie!

Dus:
  • Dus kom maar op met je 'ontwerp' argumenten uit dat boek van Cees Dekker!

Wees wetenschappelijk en wees een wetenschapper!

Stel je argumenten bloot aan de wetenschappelijke kritiek!

Kom maar op met die argumenten!

Ik heb slechts een kleine greep gedaan uit je nogal kwalitatief droevige reactie!
Ik ben best bereid om al jou overig commentaar ook te bekritiseren.
Maar ik concentreer me, en beperk me, eerst even tot het bovenstaande!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

en vet en rood en groot

wim , je moet niet zo schreeuwen....
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

*Jongens toch
de welwillendheid van in dit geval Wim en Tsjok om de antwoorden op de pseudo-wetenschappelijke creationistische bagger voor de zoveelste keer te herhalen.
Geeft niet :Het is ___ voor mij althans ___een goede oefening ---> Het stelt bepaalde vormen van "dementie " wat uit ___ hoop ik :lol: :lol: :lol:
Zolang ik kan doe ik dus verder ....
als " 't god belieft " uiteraard , ahahahahahahaha
_____Alleluja van de koeija
"Ecrasons l'infame " zei Voltaire .... dat geld nog steeds( voor mij ) ....

*Jongens toch
Als ik daar op klik krijg ik
The page you tried to access does not exist on this server. This page may not exist due to the following reasons:

You are the owner of this web site and you have not uploaded (or incorrectly uploaded) your web site. For information on uploading your web site using FTP client software or web design software, click here for FTP Upload Information.

The URL that you have entered in your browser is incorrect. Please re-enter the URL and try again.

The Link that you clicked on incorrectly points to this page. Please contact the owner of this web site to inform them of this situation.
Toch eventjes de link zelf controleren voor je hem plaatst , Ja ?
Het is anders inderdaad meteen eerste klasse idiotica , ook zonder lezen :wink:

* Jongens toch
Hier vind je trouwens supplementair materiaal over de knie

http://groups.msn.com/evodisku/heropsta ... essage=501

http://groups.msn.com/evodisku/heropsta ... ssage=2129

http://groups.msn.com/evodisku/heropsta ... ssage=2166

en verdere bewijsstukken voor de evolutie van de mens uit dierlijke voorouders ....

Want daar gaat het hier uiteindelijk om bij al die "gelovige" tegenstanders van de Evolutie-theorie en de levens- wetenschappen , waarvan de evolutietheorie de belangrijkste theoretische grond-theorie is .....

Want
de mens is geschapen naar gods beeld en gelijkenis allelluja
Hoe kan dat nu een verwant van de mensapen zijn ?
De goddelijke Christus is mens geworden / alleluja
Hoe kan dat nu ;
een glorieuze god die zich manifesteerd in een van van die "vuile" aapachtigen ?
en vervolgens zichzelf aan zichzelf offert
( maar dat laatste is off topic en eigenlijk spek voor de bek van de
irrationalisten en de simpelen van geest die inderdaad " god (zullen) zien :___alleluja ____ Ze zullen het echter nooit bewust kunnen ervaren wegens..... datzelfde te simpel van geest .... of zelfs maar "begrijpen " wat hier staat geschreven :wink: ")

(Het geluid of de afscheidsgroet gepast voor een of andere Otter ken ik niet
ik ken geen Otters ( van ver of van dichtbij ) ___ik dacht zelfs dat ze uitgestorven zijn in de Nederlanden ( msschien nog eentje die in Amersfoort heeft gestudeerd ?
ene door creationisten gequote Prof Dr W den Otter ? )
Daarom :
Allluja of Sieg Heil of S. aleikum , of Shalom of zoiets
of Dosvedania Tovaritch ___rabka watikana
Kies zelf maar een passende groet ...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 30 jun 2006 13:32, 16 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie