Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 28 mar 2024 23:31 Einde met jou ook! Linkse islamitische stropop! Ga lekker asielzoekers knuffelen! En als je geluk hebt verkrachten ze je vrouw of vriendin! Of vriend, kan ook natuurlijk !
Nu begrijp ik het...
Je gebruikt jouw waanzin tegen alles dat islamitisch is om de Palestijnen te oordelen....

Je kamt iedereen over 1 scheer, en alle moslims zijn verkrachtende, homo's van flat gebouwen gooiende, schapen slachtende, ramadan vierde untermenschen..

Mooi dat je na zo'n korte tijd je masker afdoet.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 23:04 Typische Zionistische verdraaiing van de feiten, men heeft ze daar als in een concentratiekamp geconcentreerd om ze gemakkelijker te kunnen elimineren.
Tja, indien je eerst zionisten gelijkstelt aan Nazi's en ons (ik ben ook iemand die het bestaan van Israel als Joodse staat steunt) nu ook de schuld geeft de Palestijnen uit het Noorden te hebben geëvacueerd om ze uit te roeien in een concentratiekamp, dan bewijs je hiermee dat er met jou niet valt te discussiëren.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 23:06Voor de Zionisten is iedere Palestijn en Hamas lid.
Ook dit klopt niet en is simpel een ad-hominem.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 23:30
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 23:27
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 22:03
het behoort tot de Zio-Nazie verhaal dat de Palestijnen niet als entiteit zouden bestaan en dat deze mensen dus verdrevenmoeten worden en als dat niet lukt mogen worden uitgeroeid.
Is het niet zinvoller om respectvol, nauwkeurig en via argumenten te communiceren dan met argumentloze statements, stropoppen, ad-hominems en haatdragende retoriek te smijten? Het is onjuist en ongepast om het zionisme te vergelijken met nazisme of om te suggereren dat Israëlische of zionistische krachten streven naar uitroeiing van de Palestijnse bevolking.
Dat doen jullie dus duidelijk wel.
Ik denk niet dat ik je voor Nazi heb uitgescholden of iets vergelijkbaars (zoals jij mij als zionist wel voor Nazi hebt uitgemaakt), noch je beschuldigd heb van de intentie tot uitroeiing van een volk (waar jij mij als zionist wel van hebt beticht). Ben volgens mij helemaal niet disrespectvol naar je toe geweest in onze discussie.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 28 mar 2024 23:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Berjan schreef: 28 mar 2024 23:38
lost and not found yet! schreef: 28 mar 2024 23:31 Einde met jou ook! Linkse islamitische stropop! Ga lekker asielzoekers knuffelen! En als je geluk hebt verkrachten ze je vrouw of vriendin! Of vriend, kan ook natuurlijk !
Nu begrijp ik het...
Je gebruikt jouw waanzin tegen alles dat islamitisch is om de Palestijnen te oordelen....

Je kamt iedereen over 1 scheer, en alle moslims zijn verkrachtende, homo's van flat gebouwen gooiende, schapen slachtende, ramadan vierde untermenschen..

Klopt.

Hij heeft zich goed in zijn kaart laten kijken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 mar 2024 23:47
Berjan schreef: 28 mar 2024 23:38
Nu begrijp ik het...

Klopt.

Hij heeft zich goed in zijn kaart laten kijken.
Jij was het toch die schreef dat voor zionisten iedere Palestijn een Hamas lid is? Dat is natuurlijk een vreselijk onterechte aantijging. Je noemde ze zelfs Zio-Nazi's.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 mar 2024 21:49
HierEnNu schreef: 28 mar 2024 20:36Mensen die Joden in Europa met [dreigen van] geweld lastig vallen,
omdat naar hun mening [de leiders van] Israël fout bezig zijn,
zulk gedrag kan ik niet anders benoemen dan als AntiSemitische uitingen!
Ik noem het liever kortzichtig en dom. Verder schaar ik me achter deze uitspraak van jou.

.....ook onze verantwoordelijkheid nemend om Gazaanse burgers zo veel mogelijk leed te besparen EN een wederopbouw met kans van slagen te bieden,
zal mijns inziens voor de nodige deëscalatie kunnen zorgen.
Doet me goed dat we het af en toe ergens [gedeeltelijk] over eens zijn,
mij motiveert zulks sowieso om aan de praat te blijven.

Maar heb je de goedvoorbereide actie jegens Lenny Kuhr niet meegekregen dan?
Dat was beslist niet kortzichtig en dom hoor!

===============

Lenny Kuhr

NOS Nieuws maandag, 18:29 schreef:
Lenny Kuhr over verstoord concert:
'Sinds 7 oktober heb ik het gevoel dat de beer los is'

Een concert van Lenny Kuhr in Waalwijk is gisteren door pro-Palestijnse activisten verstoord.

VIDEO duurt 3 minuten
en ook:

NOS Nieuws maandag, 17:30
Lenny Kuhr over anti-Israëlactie:
'Was niet tegen mij persoonlijk gericht'

===============

of zulks, bij een gewone burger[!] in Nederland:

NOS Nieuws woensdag, 21:40
Moeder Israëlische soldate thuis in Amstelveen belaagd
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Onderwerp tijdelijk gesloten totdat de andere moderatoren hun mening hebben gegeven over wat te doen aan de wederzijdse beschuldigingen en de twee meldingen van ChaimNimsky ten dien aanzien.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Wat mij betreft kan deze discussie permanent op slot. Het is niet enkel zinloos en uitzichtloos, maar creëert bovendien intense haat tussen deelnemers.

Berjan merkte ooit op: "Elke haat tegen personen of groepen is een groot gevaar." Dat geldt ook voor haatgevoelens op dit forum.
Melding van ChaimNimsky is mi. terecht. Houding en taal van TiberiusClaudius is niet te onderscheiden van antisemitisme. Neemt niet weg dat ChaimNimsky via diverse uitspraken oververhitte gevoelens ook zelf aangewakkerd heeft.

Het aangedragen opiniestuk dat de zaak van vele kanten bekijkt, is het enige wat in lange tijd de moeite waard was te lezen, maar wordt door alle deelnemers overgeslagen en genegeerd. Dat zegt boekdelen over het gehalte van deze discussie.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 29 mar 2024 05:24
Het is niet enkel zinloos en uitzichtloos, maar creëert bovendien intense haat tussen deelnemers.
Dat is waar ik het meest ongerust over ben.
Een tijdje geen persoonlijke meningen over de oorlog Palestijnen en Israeliers, die niet direct aansluiten bij het dagelijkse nieuws, ben ik helemaal voor.
Daar dit schier onmogelijk lijkt, ben ik het ermee eens niet alleen dit onderwerp (tijdelijk) gesloten te houden, maar het ook binnen andere topics onbespreekbaar te maken.
Misschien kan het later weer open voor alleen nieuwsberichten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dit onderwerp blijft te actueel om het nog langer gesloten te laten.
Ik hoop, dat de afgelopen periode ons voldoende geleerd heeft dat dit niet tot een breuk moet leiden tussen de diverse medeleden.

Herhalingen van wat de eerste 4 weken van de oorlog is gebeurd zijn zinloos en niet gewenst.
Probeer respect op te brengen voor de diverse meningen in deze ontzettend moeilijke materie.

Onderbouw je mening over de actuele zaken of onthou je van commentaar, als dit alleen leidt tot het beledigen van elkaar.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef: 14 apr 2024 18:14
Dit onderwerp blijft te actueel om het nog langer gesloten te laten.
Ik hoop, dat de afgelopen periode ons voldoende geleerd heeft dat dit niet tot een breuk moet leiden tussen de diverse medeleden.

Herhalingen van wat de eerste 4 weken van de oorlog is gebeurd zijn zinloos en niet gewenst.
Probeer respect op te brengen voor de diverse meningen in deze ontzettend moeilijke materie.

Onderbouw je mening over de actuele zaken of onthou je van commentaar, als dit alleen leidt tot het beledigen van elkaar.
Heel goed, Maria. :)
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Hel goed dat dit topic geopend is. Maar je hebt het over "herhalingen van wat er vier weken van de oorlog gebeurd is is niet zinvol en niet gewenst.

Daar moet ik mijn twijfels bij uiten. Want er zijn hier dingen gezegd die gewoon weg niet waar waren wat betreft de gruwelijkheden van de aanval op 7 oktober. Ik heb een yt video gezien (en die elders gepost maar die is terecht daar verwijderd) waarin veel dingen gedebunked werden.
Dat lijkt me wel zinvol om te posten, zodat iedereen kan horen welke zaken niet gebeurd zijn?

En dan de mening bijstellen aan de hand van feiten en niet aan de hand van onderbuikgevoelens. Dus zou ik dit filmpje wel mogen posten?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Berjan schreef: 14 apr 2024 18:29 Hel goed dat dit topic geopend is. Maar je hebt het over "herhalingen van wat er vier weken van de oorlog gebeurd is is niet zinvol en niet gewenst.

Daar moet ik mijn twijfels bij uiten. Want er zijn hier dingen gezegd die gewoon weg niet waar waren wat betreft de gruwelijkheden van de aanval op 7 oktober. Ik heb een yt video gezien (en die elders gepost maar die is terecht daar verwijderd) waarin veel dingen gedebunked werden.
Dat lijkt me wel zinvol om te posten, zodat iedereen kan horen welke zaken niet gebeurd zijn?

En dan de mening bijstellen aan de hand van feiten en niet aan de hand van onderbuikgevoelens. Dus zou ik dit filmpje wel mogen posten?
Oké.
Dat was voor hier mi. ook nieuw materiaal over de andere kant van de medaille.
.
Voor iedereen.
Reactie hierop met oude argumenten die je graag wil laten zien, alleen met een viewtopic en met de oorspronkelijke bronnen.
Uitgebreide beschrijvingen zijn vaak genoeg herhaald.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Dankjewel voor het gestelde vertrouwen!

Ik zelf zal me eerst drie maal bedenken alvorens op 'Verstuur' te drukken en er dan er nog eerst een nachtje over slapen. De persoonlijke aanvallen zijn nog wel te hebben, maar mijn enigszins :angel12: confronterende manier van communiceren triggert andersdenkenden kennelijk tot polariserend reageren indien men niet uitgaat van wat ik daadwerkelijk schrijf, maar mij eerst iets anders toeschrijft en dan van daaruit gaat hakken.

Ik schrijf wel eens korte verhaaltjes en dan is het principe van eerder een genot dan een straf, maar zulks lukt me nog steeds slecht zodra het een geëmotioneerde meningsuiting betreft. Misschien moet ik één en ander eerst ff naar Engels vertalen,
want dan ben ik veel 'liever' en minder scherp ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Topic: Israël overvallen door operatie.....

Klopt natuurlijk niet helemaal (overvallen). Israël wist dat dit vandaag of morgen te gebeuren stond.
Israël wist niet dat het op deze grote schaal zou gebeuren met zoveel (en ik moet voorzichtig zijn) "succes" voor Hamas.
Hamas zelf was hier volgens mij van "geschrokken", dat dit zo gemakkelijk ging met zoveel slachtoffers en gegijzelden.

Hierna volgt terecht vergelding maar de situatie is volkomen ontspoort. Zo ontspoort dat Israël al vele malen verbaal veroordeeld is. Maar Israël gaat door en het ergste zou nog moeten komen.
HOE DAN? Heel Gaza is al plat met als collateral damage bijna 35.000 doden.
En dan gaat Iran nog wat olie op t vuur gooien. Waarschijnlijk om Israël uit te lokken. En jawel....dat lukt! Het zijn een stel heethoofden bij elkaar (ALTIJD MANNEN) die nu zo'n beetje het hele wereldgebeuren overschaduwen. Antwoord (vergelding) op antwoord (vergelding).
Hoe lang nog? Hoe ver? Waarom? Wanneer stopt dit? Wie laat nu eens zien dat de mens ook wijs kan zijn?
Doe je dat door te blijven bombarderen en annexeren? Ja, je bent een militaire overmacht en het westen lijkt je onvoorwaardelijk te steunen, maar in godsnaam: HOU EEN KEER OP MET DAT VER PISSEN!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 14 apr 2024 21:10 Topic: Israël overvallen door operatie.....

Klopt natuurlijk niet helemaal (overvallen). Israël wist dat dit vandaag of morgen te gebeuren stond.
Israël wist niet dat het op deze grote schaal zou gebeuren met zoveel (en ik moet voorzichtig zijn) "succes" voor Hamas.
Hamas zelf was hier volgens mij van "geschrokken", dat dit zo gemakkelijk ging met zoveel slachtoffers en gegijzelden.

Hierna volgt terecht vergelding maar de situatie is volkomen ontspoort. Zo ontspoort dat Israël al vele malen verbaal veroordeeld is. Maar Israël gaat door en het ergste zou nog moeten komen.
HOE DAN? Heel Gaza is al plat met als collateral damage bijna 35.000 doden.
En dan gaat Iran nog wat olie op t vuur gooien. Waarschijnlijk om Israël uit te lokken. En jawel....dat lukt! Het zijn een stel heethoofden bij elkaar (ALTIJD MANNEN) die nu zo'n beetje het hele wereldgebeuren overschaduwen. Antwoord (vergelding) op antwoord (vergelding).
Hoe lang nog? Hoe ver? Waarom? Wanneer stopt dit? Wie laat nu eens zien dat de mens ook wijs kan zijn?
Doe je dat door te blijven bombarderen en annexeren? Ja, je bent een militaire overmacht en het westen lijkt je onvoorwaardelijk te steunen, maar in godsnaam: HOU EEN KEER OP MET DAT VER PISSEN!
Maak je niet zo druk, het is gewoon weer de zoveelste religieuze meeting in het midden-oosten! Dat het een religieuze kwestie is heeft Iran vannacht bewezen. De vernietiging van de staat Israel is hun grootste prioriteit. Wat tevens nog steeds de prioriteit is van zowel Hamas als Hezbollah! Daar komen ze openlijk voor uit. Dus, ik ben benieuwd hoe jij dit wil oplossen! Hoe jij een 13e eeuwse nomadenstam vrede wil laten maken met een modern westers land! En kijk voor referenties even terug naar Afghanistan, met Kabul als vroegere hoofdstad van het verre oosten!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gesloten