Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Iedereen is het er unaniem over eens dat Hamas moet ophouden te bestaan.(Punt).

De vraag is: Wat krijgen we er voor terug als Israël, na het doden van meer dan 30.000 burgers en het bijna volledig verwoesten van Gaza inclusief het annexeren van de westelijke Jordaan oever, uiteindelijk klaar is met de humane flyer-oorlog en bezettings/kolonisatie politiek?

Ik denk nog steeds dat de toekomstige generatie Palestijnen (de kinderen van nu) enorme trauma's hebben opgelopen (en dat nog dagelijks doen) en ik houd m'n hart dus vast hoe deze toekomstige leiders tegen Israël aankijken.
Daar ligt een enorme berg werk. Hoe ga je de vrede in dit gebied handhaven cq maximaliseren? Door nog meer Israëlische soldaten in de Palestijnse gebieden toe te laten (die een oogje toeknijpen als er Palestijnen weggepest worden)?
Palestijnen in de woestijn dumpen?

Hoe?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Peter van Velzen schreef: 23 mar 2024 03:05
Berjan schreef: 23 mar 2024 00:12

Kijk en huiver :roll:

Dit zijn de echte zionisten en kijk hoe ze het innemen van Gaza al plannen.
Dat is een true scotsman fallacy.
Het zijn de meest extremistische zionisten, en zelfs die willen - zover ik weet - net zo min alle Palestijnen uitroeien als dat Hamas alle Joden wil uitroeien. Beiden willen echter geen eigen staat voor die bevolkingsgroep. Omdat Israël bestaat en Palestina niet, wordt het standpunt van Hamas in het Westen gedemoniseerd, en het standpunt van de (vaak ook gematigde) zionisten slechts in niet westerse landen. (possession is 9/10 of the law)
Ze willen de Palestijnen weg hebben en zelf Gaza innemen..

Over dat gematigd zijn ben ik het absoluut niet eens. Zelfs de regering van Israel kent van die hardliners die de Palestijnen willen verwijderen om het stukje grond voor zichzelf te claimen. Want dat is hen door hun Godheid belooft (!)..
Weet je nog, een maand of anderhalf geleden? Toen kolonisten een bijeenkomst hadden en er zelfs elf van de regering bij zaten die opruiende teksten riepen?
Als Wilders dit zou zeggen op een extreem rechtse bijeenkomst (alle buitenlanders raus!) zou het land hier te klein zijn.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef: 23 mar 2024 08:09 Hoe?
Niet op de wijze die Berjan hierboven schetst dus!

Israël heeft opnieuw land op de bezette Westelijke Jordaanoever ingelijfd. Minister van Financiën Bezalel Smotrich heeft 800 hectare in het noorden van de bezette Westoever tot 'land van de staat' verklaard.

Volgens de Israëlische vredesbeweging Vrede Nu is dit de grootste annexatie in één keer sinds dat de Oslo-akkoorden in 1993 tussen de Israëli's en de Palestijnen werden gesloten.

SMEERLAPPEN! Dit voedt extremisme en m.i. terecht!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 23 mar 2024 08:09Hoe?
Door middel van een doorwrocht wederopbouw plan. Zodra Israëls veiligheid gewaarborgd is moet de IDF en Israëlische 'politie' zich terugtrekken uit bezette gebieden OF overgaan tot officiële annexatie van specifieke gebiedsdelen, zodat in ieder geval duidelijk is wat Israël zelf beschouwt als haar grondgebied welk het ook principieel bereid is om desnoods met geweld te verdedigen.

Ik zie één twee drie niet hoe het probleem van reeds gevestigde kolonisten opgelost kan worden, maar zulks zal niet makkelijk worden en een 'bijltjesdag' zoals op jl 7 oktober moet voorkomen worden, anders zijn ze daar sowieso weer terug bij af ... of erger!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 23 mar 2024 13:54
dikkemick schreef: 23 mar 2024 08:09Hoe?
Door middel van een doorwrocht wederopbouw plan. Zodra Israëls veiligheid gewaarborgd is moet de IDF en Israëlische 'politie' zich terugtrekken uit bezette gebieden OF overgaan tot officiële annexatie van specifieke gebiedsdelen, zodat in ieder geval duidelijk is wat Israël zelf beschouwt als haar grondgebied welk het ook principieel bereid is om desnoods met geweld te verdedigen.

Ik zie één twee drie niet hoe het probleem van reeds gevestigde kolonisten opgelost kan worden, maar zulks zal niet makkelijk worden en een 'bijltjesdag' zoals op jl 7 oktober moet voorkomen worden, anders zijn ze daar sowieso weer terug bij af ... of erger!
Zo'n bijltjesdag zal zichzelf herhalen ALS de Palestijnen behandeld worden zoals ze mishandeld worden de afgelopen jaren.
DAN zal er dus nooit vrede zijn!

De bal ligt volledig bij Israël! ALS Hamas weg is (voorwaarde)
DAN moet er een plan worden bedacht en Israël water bij de wijn moeten doen!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Dit is de beste video die ik gehoord en gezien heb over de 7 oktober aanslagen...

En dit weerlegd de meeste dingen die ChaimsNisky en anderen al maanden roepen. Namelijk dat veertig kinderen onthoofd zijn, dat een baby in een oven gedood is etc...

Hoor hoe de mensen hierover praten en verander je mening..

Ook laat dit zien dat Hamas heel erg te keer is gegaan en daarom moet ik mijn mening veranderen over de 7 oktober aanvallen. Ik meende echt dat Hamas een soort militaire operatie had gedaan en dat de meeste Israelische doden door de vuurgevechten tussen Hamas en de IDF kwamen. Dit is dus niet zo. Wel zijn er enkele Israeliers of niet Israelische burgers omgekomen door IDF vuur.. Maar dat is vrij logisch, in de chaos van die dag.

Maar dat er mensen zijn die propaganda gebruiken om Hamas NOG erger voor te stellen dan ze al waren dat deed wel mijn wenkbrauwen fronsen en daarom was ik ook tegen de IDF/Netanyahu.
Nu iets minder, vanwege het feit dat Hamas op 7 oktober wel degelijk voor de "grap" onschuldige burgers heeft gedood.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 23 mar 2024 05:59
Peter van Velzen schreef: 23 mar 2024 02:44
HierEnNu schreef: 22 mar 2024 11:35 Ik zou daar al vóór 10 maart zijn vertrokken met mijn kids,
tenzij ik er voor zou kiezen om als Human Shield te dienen ... :idea:
Waar zou jij heen gaan met je kids?
Waar je ook heen gaat, Hamas zou er ook waarschijnlijk ook heen gaan, en de IDF zou die plek dus ook aanvallen.
Is Hamas volgens jou inmiddels zo bang dat ze met de broek vol
achter hun Human Shield aankruipen?
Als ik jou mag geloven - en waarom zou ik dat niet mogen - zouden ze er gelijk mee oplopen, niet achteraan of voorop lopen, want dat zou opvallen.
Ik zou naar de kust langs de Netzarim Corridor die dwars door Gaza loopt gaan. De Israelische strijdkrachten bouwen daar een groot complex in de Gazastrook om ontheemde Palestijnen te inspecteren die terugkeren naar het noorden van de enclave. Daar komt ook een complex voor het huisvesten van humanitaire hulp die naar Gaza wordt gestuurd.

Als Hamas daar ook heen gaat hoeft de IDF die plek niet aan te vallen want die zijn al daar om iederen te checken en dan kan de IDF die Hamassers meteen neutraliseren.
Denk je dat ze dat zonder veel geweld zouden doen, of dat ze eerst gaan schieten?
En zou je hetzelfde denken als je daadwerkelijk in het vluchtelingenkamp in Rafah zou verkeren?
Ik zou niet weten wat ik dan zou denken, laat staan doen. Ik heb immers nog nooit in zo'n positie verkeerd.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Berjan schreef: 23 mar 2024 10:58
Peter van Velzen schreef: 23 mar 2024 03:05 Dat is een true scotsman fallacy.
Het zijn de meest extremistische zionisten, en zelfs die willen - zover ik weet - net zo min alle Palestijnen uitroeien als dat Hamas alle Joden wil uitroeien. Beiden willen echter geen eigen staat voor die bevolkingsgroep. Omdat Israël bestaat en Palestina niet, wordt het standpunt van Hamas in het Westen gedemoniseerd, en het standpunt van de (vaak ook gematigde) zionisten slechts in niet westerse landen. (possession is 9/10 of the law)
Ze willen de Palestijnen weg hebben en zelf Gaza innemen..

Over dat gematigd zijn ben ik het absoluut niet eens. Zelfs de regering van Israel kent van die hardliners die de Palestijnen willen verwijderen om het stukje grond voor zichzelf te claimen. Want dat is hen door hun Godheid belooft (!)..
Weet je nog, een maand of anderhalf geleden? Toen kolonisten een bijeenkomst hadden en er zelfs elf van de regering bij zaten die opruiende teksten riepen?
Als Wilders dit zou zeggen op een extreem rechtse bijeenkomst (alle buitenlanders raus!) zou het land hier te klein zijn.
Niets van wat je beweert, is in strijd met wat ik meende te zeggen. Ik heb immers niet gezegd wie de meer gematigde zionisten zijn (misschien zou Benny Ganz er toe behoren), noch spreek ik tegen dat er extremisten in de meest rechtse Israëlische regering ooit zitten. (hoe zouden de rechts-extremisten er NIET in kunnen zitten?).
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Berjan schreef: 23 mar 2024 16:01 Ook laat dit zien dat Hamas heel erg te keer is gegaan en daarom moet ik mijn mening veranderen over de 7 oktober aanvallen. Ik meende echt dat Hamas een soort militaire operatie had gedaan en dat de meeste Israelische doden door de vuurgevechten tussen Hamas en de IDF kwamen. Dit is dus niet zo. Wel zijn er enkele Israeliers of niet Israelische burgers omgekomen door IDF vuur.. Maar dat is vrij logisch, in de chaos van die dag.

Maar dat er mensen zijn die propaganda gebruiken om Hamas NOG erger voor te stellen dan ze al waren dat deed wel mijn wenkbrauwen fronsen en daarom was ik ook tegen de IDF/Netanyahu.
Nu iets minder, vanwege het feit dat Hamas op 7 oktober wel degelijk voor de "grap" onschuldige burgers heeft gedood.
Het siert je, dat je je mening bijstelt op grond van betere informatie. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 24 mar 2024 02:10Denk je dat ze dat zonder veel geweld zouden doen, of dat ze eerst gaan schieten?
Er van uitgaande dat Hamas vermomd als onschuldige burger meesluipt, want anders zouden ze al veel eerder zijn geliqudeerd, lijkt het mij dat ook eventuele als burger vermomde Hamasstrijders dat grote complex om ontheemde Palestijnen te inspecteren kunnen bereiken. Israël kiest er tenslotte niet zonder reden voor om een inspectiecentrum te bouwen, ze willen zo veel als mogelijk vermomde Hamasstrijders uit de stroom vluchtelingen vanuit Rafah uitfilteren om het inmiddels van Hamas 'gezuiverde' Noorden zo 'schoon' mogelijk te houden.
Peter van Velzen schreef:En zou je hetzelfde denken als je daadwerkelijk in het vluchtelingenkamp in Rafah zou verkeren?
Ik zou niet weten wat ik dan zou denken, laat staan doen.
Ik heb immers nog nooit in zo'n positie verkeerd.
ALS
  • ik daadwerkelijk in het vluchtelingenkamp in Rafah zou verkeren
DAN
  • zou ik nu niet met jou aan het communiceren zijn ... :wink:
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 23 mar 2024 16:01Ook laat dit zien dat Hamas heel erg te keer is gegaan en daarom moet ik mijn mening veranderen over de 7 oktober aanvallen. Ik meende echt dat Hamas een soort militaire operatie had gedaan en dat de meeste Israelische doden door de vuurgevechten tussen Hamas en de IDF kwamen. Dit is dus niet zo. Wel zijn er enkele Israeliers of niet Israelische burgers omgekomen door IDF vuur.. Maar dat is vrij logisch, in de chaos van die dag. Maar dat er mensen zijn die propaganda gebruiken om Hamas NOG erger voor te stellen dan ze al waren dat deed wel mijn wenkbrauwen fronsen en daarom was ik ook tegen de IDF/Netanyahu.
Komt omdat je duidelijk teveel complotdenkers-sites volgt. Ben blij dat je je mening hebt bijgesteld.
En dit weerlegd de meeste dingen die ChaimsNisky en anderen al maanden roepen. Namelijk dat veertig kinderen onthoofd zijn, dat een baby in een oven gedood is etc...
Ten eerste heb ik het steeds over gemartelde en afgeslachte kinderen in het bijzijn van hun ouders en vice versa, hetgeen je documentaire nergens ontkent; over verkrachte en daarna vermoorde vrouwen, hetgeen is vastgesteld door de VN en alom bekend is ("Women have been raped at the area of the rave next to their friends' dead bodies. Several of these rape victims appear to have been later executed. Others were taken to Gaza...paraded through the city’s streets, blood gushing from between their legs", zoals de journalist van de Wall Street Journal schrijft) en je documentaire eveneens bevestigt (ze stellen slechts dat het niet is vastgesteld dat het als systematisch wapen werd gebruikt) en over het paraderen ervan door de straten van Gaza (waarvan zelfs beelden zijn); over vermoorde baby's, hetgeen je documentaire eveneens bevestigt (al beperken ze zich daaromtrent slechts tot 1 kibboets) -- notabene een zeer pro-Palestijnse Al Jazeera journalist die berucht is geworden door de samenzwerings-gedachte dat de Israel Lobby aan de basis staat van de val van Jeremy Corbyn, de leider van de Labour Partij. Over de baby's die in hun wieg zijn doorzeefd met kogels - hetgeen eveneens is vastgesteld - zwijgen ze en van de afgeslachte vrouw die gevonden is met de baby uit haar buik gesneden die vervolgens met een mes in het hoofd is gestoken, maakt deze man doodleuk een "keizersnede", alsof die op dat moment in haar huis zou hebben plaatsgevonden, en nog wel zonder medisch personeel. Van de baby die verbrand in de oven is gevonden en wiens doodsoorzaak door forensisch pathologen is onderzocht, bestaat gewoon het beeldmateriaal, omdat het niet bij de meest afzichtelijke beelden behoort die slechts aan een select aantal journalisten en anderen, zoals minister Blinken, werden getoond (zoals de doodgemrtelde kinderen, het meisje waarvan levend een been werd afgezaagd en de moeder levend de borsten werden afgesneden, een kind het oog werd uitgehaald, etc). Er zijn tevens mensen onthoofd, maar de Israelische overheid heeft nooit gezegd dat veertig kinderen onthoofd zijn -- dat is een stropop, gebaseerd op journalistieke geruchten uit die tijd.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 24 mar 2024 03:11
ALS
DAN
Dat lijkt me evident.
Daarom heb ik geen enkele reden, om te verwachten dat degenen, die daar wél zijn, net zo zouden denken als jij of als ik.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Berjan schreef:Ook laat dit zien dat Hamas heel erg te keer is gegaan en daarom moet ik mijn mening veranderen over de 7 oktober aanvallen. Ik meende echt dat Hamas een soort militaire operatie had gedaan en dat de meeste Israelische doden door de vuurgevechten tussen Hamas en de IDF kwamen. Dit is dus niet zo. Wel zijn er enkele Israeliers of niet Israelische burgers omgekomen door IDF vuur.. Maar dat is vrij logisch, in de chaos van die dag.
...
Zeker bij een gepolariseerd onderwerp als dit, verdient het waardering wanneer iemand op basis van feiten zijn mening kan bijstellen en dat ook erkent.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 25 mar 2024 02:25
HierEnNu schreef: 24 mar 2024 03:11
ALS
DAN
Dat lijkt me evident.
Daarom heb ik geen enkele reden, om te verwachten dat degenen, die daar wél zijn, net zo zouden denken als jij of als ik.
Ik kan me wel verplaatsen in de onschuldige burgers rondom Rafah die hun eigen leven en dat van hun kids belangrijker achten dan hun 'plicht' om als Human Shield te dienen om Hamas te beschermen. Die zullen mijns inziens namelijk iedere mogelijkheid aangrijpen om gebruik te maken van een corridor naar Noord Hamas als daar kans op veiligheid, voeding en verzorgende opvang bestaat. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat men in dat geval op weg gaat!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Heeft de Israëlische overheid überhaupt het recht?

Mijn persoonlijke mening is dat de overheid de plicht heeft haar burgers te beschermen en dat als een overheid die plicht vanwege persoonlijke belangen naast zich neer legt zichzelf disqualificeert als overheid van die burgers en die burgers het recht hebben om die overheid al dan niet met geweld af te zetten, desnoods door middel van een grondwet schendende coup!

Vandaar mijn vraag:
  • heeft de Israëlische overheid überhaupt het recht om de oorlog te beëindigen
    alvorens ALLe gegijzelden zijn vrijgelaten door Hamas?
Gesloten