Het is een mooie gedachte, maar wensdenken uiteraard. En ondertussen zorgt Israël dat die spruiten van nu en hun familie aan van alles lijden en ook doodgaan. Er zijn ook nog bommen zat. Het is eerder door anderen geschreven en het zou mij niet verbazen, dat Israël alleen maar haat oogst, Wensdenker.HierEnNu schreef: ↑20 nov 2025 00:49Daar is optimisme, moed en wederzijds vertrouwen voor nodig.
En ongetwijfeld de nodige dwangmaatregelen ...
Het zou kunnen veranderen als er uiteindelijk een politieke regeling komt
die een levensvatbare Palestijnse entiteit mogelijk maakt.
Eén denkbaar model, niet meer dan dat, is ruilverkaveling:Dat zou twee voordelen opleveren:
- als onderdeel van de wederopbouw delen van de Westbank uitruilen tegen gebied rond Gaza,
zodat Palestijnen één aaneengesloten gebied krijgen met bestuurlijke continuïteit.Het is geen voorspelling hoor, en ook geen politiek standpunt:
- Duidelijke, stabiele oostgrens voor Israël.
- Een geografisch consistente Palestijnse staat, die economisch en bestuurlijk
beter uitvoerbaar is dan de huidige gefragmenteerde lappendeken..
- slechts een mogelijk scenario wat me meer aanspreekt dan op oude voet door blijven emmeren.
Zodra de oorlog uit de kinderen is en
zij niet meer geïndoctrineerd worden,
kan er iets levensvatbaars opbloeien:
.
Israel Bansky.jpg
.
Bansky?
Dat is nu al zo, wereldwijd, maar we weten het: als de economie en de AI roept dan wordt van alles vergeten. Ik wens de Palestijnen (en Arabieren) DUS in dát opzicht een fantastische toekomst toe, ik denk dat dát de oplossing zou kunnen zijn in ieder gaval voor aanzienlijke tijd. Helaas, ook wensdenken, het zal ze onmogelijk worden gemaakt door 'het Westen', Israël (en weliswaar secundair, maar ook vast door hun eigen haat dus niet in de hand te houden extremisten. )
Zucht..