discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:
Labyrint schreef:Wat betreft kolerezoi, bloed en dood hebben we een rechtssysteem ontwikkeld. En dit kijkt niet naar afkomst.
Labyrint schreef:Ja en? Wat wil je daar dan mee zeggen?
Dat iedereen, ongeacht ras, huidskleur of religie gestraft wordt als hij of zij het (rechts)boekje te buiten gaat. En als je het daar niet mee eens bent, dan heb JIJ (de moslim in dit geval) dus een probleem.
Ja dat is me bekend maar wat moet ik daarmee verder dan? Wat heeft je verhaal in godsnaam te maken met verslagen IS strijders die naar Europa trekken en diegenen die hier al reeds binnen zijn?
dikkemick schreef:Grenzen potdicht. Houdt dat aanslagen tegen?
Overigens reageerde ik wel op je quote. Mijn moslim-collega's hebben niets met Erdogan te maken. En ik hoef me niet aan ze te onderwerpen!
Ja dat houd zeer zeker aanslagen tegen. Erdogan houd OOK aanslagen tegen. Europa buigt als een knipmes en heeft alles met Erdogan te maken. Europa zit in de tang. Woon jij in Europa? Dan ben je in zekere zin 'onderdrukt' en de bewijzen daarvan zijn dat jij vrijheid gaat inleveren. En je kinderen!
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 »

MachineElf schreef:Et alors? :)
Nou en? Nou, laat maar, je hebt me wel begrepen.
Laten we niet langer off topic berichten plaatsen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Labyrint
Zou je mij eens concreet en in het kort jouw plannen uiteen willen zetten, waarmee we van deze ellende (van aanslagen) af zijn? Van alle aanslagen.
Iedereen die in een willekeurig(!) land binnenkomt houdt zich aan de regels van dat land! Zo niet, wordt er gestraft naar de regels en wetgeving van dat land! Dit staat los van welke godsdienstige overtuiging dan ook (tenzij je naar een theocratie verhuist).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

dikkemick schreef: Cynisch maar correct. Alles berust immers op menselijke denkbeelden. Denkbeelden en afspraken. Want welke wet bepaalt dat een democratie beter (?) is dan een theocratie? ................
Erdogan in Turkye is er mee bezig. Democratisch gekozen is hij alle oppositie (behalve "oppositiepartijen" die hem steunen) aan het elimineren. Rechters, politie, leger, leraren, hoogleraren, studenten, journalisten enz. worden vervangen door aanhangers van zijn partij. Er is al roep om sharia en doodstraf.

We moeten maar eens zien of het wat wordt en of we zijn systeem moeten overnemen in de toekomst.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:@Labyrint
Zou je mij eens concreet en in het kort jouw plannen uiteen willen zetten, waarmee we van deze ellende (van aanslagen) af zijn? Van alle aanslagen.
Iedereen die in een willekeurig(!) land binnenkomt houdt zich aan de regels van dat land! Zo niet, wordt er gestraft naar de regels en wetgeving van dat land! Dit staat los van welke godsdienstige overtuiging dan ook (tenzij je naar een theocratie verhuist).
Leg mij nu maar eens JOUW plannen uit! :evil: DE grenzen stáán immers al open he?

Héél erg benieuwd naar
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Zo niet, wordt er gestraft naar de regels en wetgeving van dat land! Dit staat los van welke godsdienstige overtuiging dan ook
Ze kunnen hier nog geen tasjesdief vastzetten zonder aangeklaagd te worden door de tasjesrover
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Labyrint: Beetje flauw (vraag met tegenvraag beantwoorden) maar o.k.
Mag het met een link? Om aan te tonen waarom IS succes heeft?
http://vrij-zinnig.nl/wp/2016/02/02/isl ... oplossing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:@Labyrint: Beetje flauw (vraag met tegenvraag beantwoorden) maar o.k.
Mag het met een link? Om aan te tonen waarom IS succes heeft?
http://vrij-zinnig.nl/wp/2016/02/02/isl ... oplossing/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga het later vanavond lezen
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een tussenvraagje: Wat vindt je van Achmed Aboutaleb als burgervader? Zou hij een rol van betekenis kunnen spelen?

Overigens staat in dit artikel (http://www.atheisme.eu/nl/entry/237/wan ... _aanpakken" onclick="window.open(this.href);return false; )ook een kern van waarheid....ik zal het niet ontkennen. Maar de oplossing MOETEn we in de educatieve sfeer en de jeugd zoeken! Nog meer de nadruk op DE slechte Islam leggen (door de grenzen te sluiten), maakt de zaak alleen maar erger.
Einstein/Mick
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

Hoe maak je dan de zaken erger door de grenzen te sluiten?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Een tussenvraagje: Wat vindt je van Achmed Aboutaleb als burgervader? Zou hij een rol van betekenis kunnen spelen?
Tussen antwoord: Ik ben het steeds vaker met hem eens.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MachineElf schreef:Hoe maak je dan de zaken erger door de grenzen te sluiten?
Door nog meer de nadruk op wij - jullie te leggen, terwijl we in principe allemaal 1 zijn. Wil jij 1 rijk westen versus een arme rest van de wereld? Zodat we later de armen de schuld weer kunnen geven van de sociale onrust?
Hebben we nu nog steeds niets van het verleden geleerd?
Einstein/Mick
Red Star Line

Bericht door Red Star Line »

Zonder namen te noemen, wie het forum leest , die weet wie , maar één of 2 personen achten zich
"ubermensch"
Ik lees hier ook dat er mensen zijn die vragen om cijfers en bronnen te vermelden, dit terwijl ze het vaak zelf
vergeten doen, maar zo volharden in hun enige obsessie, en dat is alles wat een ander zegt te weerleggen, alles wat niet
in hun plaatje past af te kraken, zonder enige realiteitszin.

Ook wil ik nog eens terugkomen over het geboortecijfer , wat maakt het uit , dat men er een tiende percentage naast zit , en dat we migratie nodig hebben om de economie in evenwicht te houden is al zo vaak weerligt.
Wat wel een feit is , zie onderstaande link , de wereldbevolking de explodeert zienderogen, dus moeten we zeker geen autochtonen of allochtonen meer aanmoedigen om nog meer kinderen op de wereld te brengen......
http://www.plaatinfo.nl/begrippen/bevol ... rregio.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de verdedigers van de migratie en de islam geen enkele reactie weten geven op het 40 min durende debat tussen
Jan Roos en Wim van Rooy over islamisering ...
wellicht om volgende redenen :
- mensen geloven liever in hun eigen gelijk, in plaats van open te staan naar argumenten van een erudiet iemand en iemand die reeds jaren lang de islam bestudeert , dus niet praat van een onderbuikgevoel, maar wel degelijk weet waarover hij praat.
- makkelijkheidshalve is het eenvoudiger om rotsvast te blijven vasthouden aan eigen visies en inbreng, en alles wat hier tegenin gaat te negeren, een soort van struisvogelpolitiek, of struisvogelattitude ......
Maar "denial" is helaas geen rivier in Egypte......

iemand spreekt hier om met verschillende religies rond de tafel te zitten :
- neem nog maar kortweg het "onverdoofd slachten" . Dit zou annoo 2016 zelfs geen discussie meer moeten zijn , en als onze wetgeving het onverdoofd slachten verbied , we dierenleed willen vermijden of minimaliseren ...En moslims blijven zich hardleers verzetten , stellen hun geloofsregels boven een wet van 't land, tja, als zo iets eenvoudigs nog niet voor verandering vatbaar is , dan is er nog veel werk aan de winkel.
Waarom mogen extreme moslims aan alle eethuizen hun regels opleggen, verbieden van alcohol te schenken, en hebben eigenaars van horeca vrees voor represailles ?? Waarom moet ik , als ik toenadering wil zoeken, en ik ga eten in een eethuis uitgebaat door moslims, mij aan hun leefwereld schikken een aanpassen, en me wijn of bier ontzeggen , ... , gaan ze er dan niet van uit dat hun geloof superieur is ?? ? ?
De meeste geleerde en hoger opgeleide vrouwen, die doen er alles aan om aan het juk van de hoofddoek etc te ontsnappen, ...een aan te raden boek hieromtrent is " de gesluierde Eva " van Nawal El Saadawi , een hoger opgeleide aan de universiteit van Cairo. Omwille van haar visie diende ze het land te ontvluchten , normaal voor deze religie.
En een fatwa werd over haar uitgesproken, wegens "geloofsafval" , ook normaal voor deze religie.

Er bestaan landen in de wereld, vooral in Europa, die op dit moment een belangrijke culturele transformatie als gevolg van de islamitische immigratie doormaken. Frankrijk, Duitsland, België en Nederland zijn interessante voorbeelden van het feit dat de immigratie uit islamitische landen, samen met het hoge islamitische vruchtbaarheid, effecten op alle terreinen van het leven heeft.

Het is interessant om te weten dat er een land in de wereld bestaat waarvan de officiële en openbare omgang met de islamitische aangelegenheid volledig anders is. Dat land is Japan. Dit land is op alle terreinen m.b.t. de moslims zeer terughoudend: op diplomatiek niveau wordt Japan zo goed als nooit bezocht door hoge politieke persoonlijkheden uit islamitische landen en Japanse leiders bezoeken zelden islamitische landen. De betrekkingen met islamitische landen worden beperkt tot de handel in olie en gas, die vanuit enkele islamitische landen naar Japan worden geïmporteerd. De officiële politiek van Japan is dat moslims geen staatsburgerschap krijgen en er worden ook nauwelijks verblijfsvergunningen van onbepaalde duur afgegeven.

Japan verbiedt het werven voor de islam (“Dawah”), omdat het de actieve bekering tot de islam bevordert en omdat de islam als een vreemde en ongewenste cultuur wordt beschouwd. Weinig academische instellingen doceren de Arabische taal. Het is heel moeilijk om boeken, zoals de koran, naar Japan te importeren, en moslims die naar Japan komen zijn in de regel werknemers van buitenlandse ondernemingen. In Japan staan maar heel weinig moskeeën. Het is de officiële politiek van de Japanse autoriteiten om alles in het werk te stellen om de binnenkomst van moslims te verhinderen, ook als het gaat om artsen, ingenieurs en managers van buitenlandse ondernemingen die werkzaam zijn in de regio. De Japanse samenleving verwacht dat islamitische mannen thuis bidden
Bron : https://ejbron.wordpress.com/2013/05/21 ... r-moslims/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder heb ik ook nog geen zinnige reactie gekregen van mensen die beweren dat we uit angst reageren, ons buikgevoel volgen , enz.. , hoe het komt dat Europa wel af te rekenen heeft met terrorisme, jihadisme, extremisme..
terwijl er dan geheid keer op keer een "imam" op tv komt verkondigen, dit is niet de islam waar wij voor staan, onze islam is vrede, liefde , en blablabla.... Dat een land zonder moslims als Japan dit probleem totaal niet kent ??
Is dit dan de tol die we moeten betalen , en waarmee we moeten leren leven om ons gastvrij op te stellen tegenover andere religies ..... ,??

Wel, dan is het mij toch wel gepermitteerd om er een iets andere visie en mening op na te houden ....
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:
MachineElf schreef:Hoe maak je dan de zaken erger door de grenzen te sluiten?
Door nog meer de nadruk op wij - jullie te leggen, terwijl we in principe allemaal 1 zijn. Wil jij 1 rijk westen versus een arme rest van de wereld? Zodat we later de armen de schuld weer kunnen geven van de sociale onrust?
Hebben we nu nog steeds niets van het verleden geleerd?
Non sequitur. De keiharde feiten tegenover een door empathie en correctheid gedreven utopie van gelijkheid liefde en vrede zijn dat dit soort gepraat als mosterd ná de maaltijd is. De IS is onderweg en heeft geen enkele boodschap aan jouw liefdesverhaaltje van kosmische éénheid en vrede beste man.
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

Misschien moeten mensen die grenzen open pleiten eens voorop in de linie gaan staan?
Evenals de leiders die open grenzen prediken. Dat ze de ordehandhavers maar eens bijstaan.
https://www.youtube.com/watch?v=npTCakhV42k" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ze eens met eigen ogen gaan kijken hoe het er aan toe is.
Onlangs een vrouw doodgestoken. Een psychisch verwarde man.
Laatst gewijzigd door MachineElf op 05 aug 2016 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie