Zonder namen te noemen, wie het forum leest , die weet wie , maar één of 2 personen achten zich
"ubermensch"
Ik lees hier ook dat er mensen zijn die vragen om cijfers en bronnen te vermelden, dit terwijl ze het vaak zelf
vergeten doen, maar zo volharden in hun enige obsessie, en dat is alles wat een ander zegt te weerleggen, alles wat niet
in hun plaatje past af te kraken, zonder enige realiteitszin.
Ook wil ik nog eens terugkomen over het geboortecijfer , wat maakt het uit , dat men er een tiende percentage naast zit , en dat we migratie nodig hebben om de economie in evenwicht te houden is al zo vaak weerligt.
Wat wel een feit is , zie onderstaande link , de wereldbevolking de explodeert zienderogen, dus moeten we zeker geen autochtonen of allochtonen meer aanmoedigen om nog meer kinderen op de wereld te brengen......
http://www.plaatinfo.nl/begrippen/bevol ... rregio.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de verdedigers van de migratie en de islam geen enkele reactie weten geven op het 40 min durende debat tussen
Jan Roos en Wim van Rooy over islamisering ...
wellicht om volgende redenen :
- mensen geloven liever in hun eigen gelijk, in plaats van open te staan naar argumenten van een erudiet iemand en iemand die reeds jaren lang de islam bestudeert , dus niet praat van een onderbuikgevoel, maar wel degelijk weet waarover hij praat.
- makkelijkheidshalve is het eenvoudiger om rotsvast te blijven vasthouden aan eigen visies en inbreng, en alles wat hier tegenin gaat te negeren, een soort van struisvogelpolitiek, of struisvogelattitude ......
Maar "denial" is helaas geen rivier in Egypte......
iemand spreekt hier om met verschillende religies rond de tafel te zitten :
- neem nog maar kortweg het "onverdoofd slachten" . Dit zou annoo 2016 zelfs geen discussie meer moeten zijn , en als onze wetgeving het onverdoofd slachten verbied , we dierenleed willen vermijden of minimaliseren ...En moslims blijven zich hardleers verzetten , stellen hun geloofsregels boven een wet van 't land, tja, als zo iets eenvoudigs nog niet voor verandering vatbaar is , dan is er nog veel werk aan de winkel.
Waarom mogen extreme moslims aan alle eethuizen hun regels opleggen, verbieden van alcohol te schenken, en hebben eigenaars van horeca vrees voor represailles ?? Waarom moet ik , als ik toenadering wil zoeken, en ik ga eten in een eethuis uitgebaat door moslims, mij aan hun leefwereld schikken een aanpassen, en me wijn of bier ontzeggen , ... , gaan ze er dan niet van uit dat hun geloof superieur is ?? ? ?
De meeste geleerde en hoger opgeleide vrouwen, die doen er alles aan om aan het juk van de hoofddoek etc te ontsnappen, ...een aan te raden boek hieromtrent is " de gesluierde Eva " van Nawal El Saadawi , een hoger opgeleide aan de universiteit van Cairo. Omwille van haar visie diende ze het land te ontvluchten , normaal voor deze religie.
En een fatwa werd over haar uitgesproken, wegens "geloofsafval" , ook normaal voor deze religie.
Er bestaan landen in de wereld, vooral in Europa, die op dit moment een belangrijke culturele transformatie als gevolg van de islamitische immigratie doormaken. Frankrijk, Duitsland, België en Nederland zijn interessante voorbeelden van het feit dat de immigratie uit islamitische landen, samen met het hoge islamitische vruchtbaarheid, effecten op alle terreinen van het leven heeft.
Het is interessant om te weten dat er een land in de wereld bestaat waarvan de officiële en openbare omgang met de islamitische aangelegenheid volledig anders is. Dat land is Japan. Dit land is op alle terreinen m.b.t. de moslims zeer terughoudend: op diplomatiek niveau wordt Japan zo goed als nooit bezocht door hoge politieke persoonlijkheden uit islamitische landen en Japanse leiders bezoeken zelden islamitische landen. De betrekkingen met islamitische landen worden beperkt tot de handel in olie en gas, die vanuit enkele islamitische landen naar Japan worden geïmporteerd. De officiële politiek van Japan is dat moslims geen staatsburgerschap krijgen en er worden ook nauwelijks verblijfsvergunningen van onbepaalde duur afgegeven.
Japan verbiedt het werven voor de islam (“Dawah”), omdat het de actieve bekering tot de islam bevordert en omdat de islam als een vreemde en ongewenste cultuur wordt beschouwd. Weinig academische instellingen doceren de Arabische taal. Het is heel moeilijk om boeken, zoals de koran, naar Japan te importeren, en moslims die naar Japan komen zijn in de regel werknemers van buitenlandse ondernemingen. In Japan staan maar heel weinig moskeeën. Het is de officiële politiek van de Japanse autoriteiten om alles in het werk te stellen om de binnenkomst van moslims te verhinderen, ook als het gaat om artsen, ingenieurs en managers van buitenlandse ondernemingen die werkzaam zijn in de regio. De Japanse samenleving verwacht dat islamitische mannen thuis bidden
Bron :
https://ejbron.wordpress.com/2013/05/21 ... r-moslims/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder heb ik ook nog geen zinnige reactie gekregen van mensen die beweren dat we uit angst reageren, ons buikgevoel volgen , enz.. , hoe het komt dat Europa wel af te rekenen heeft met terrorisme, jihadisme, extremisme..
terwijl er dan geheid keer op keer een "imam" op tv komt verkondigen, dit is niet de islam waar wij voor staan, onze islam is vrede, liefde , en blablabla.... Dat een land zonder moslims als Japan dit probleem totaal niet kent ??
Is dit dan de tol die we moeten betalen , en waarmee we moeten leren leven om ons gastvrij op te stellen tegenover andere religies ..... ,??
Wel, dan is het mij toch wel gepermitteerd om er een iets andere visie en mening op na te houden ....