a.r. schreef:
Wel Roald, ik heb je bericht van 7 januari jl in het voorsteltopic even terug gezocht. Daarin lijkt een vriendelijke, zoekende man zich voor te stellen en hij wordt eveneens vriendelijk welkom geheten door iig een deel van "de vaste schrijvers" van dit forum. Niemand valt je aan op het feit dat je christen bent.
En dan begin je in een "oud" topic op pagina 12, tweede post met dit:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p256625
én je krijgt tegengas....en plotseling en steeds sterker lijk je van geen wijken meer te willen weten...sterker nog, plotseling zijn het "die/jullie atheisten", alsof atheisten iets vies en minderwaardigs zijn, moeten zijn, omdat je geen poot bij hen aan de grond krijgt, terwijl je overtuiging op het spel staat en je ten koste van alles die overtuiging veilig moet stellen, jouw huis, hoewel gebouwd op drijfzand, zal/kan/mag niet wegzakken in dat drijfzand en die vervloekte atheisten op dat forum waarvan je in je openingspost nog schreef dat het je zo boeide zijn nu een groot gevaar geworden! En dus moet je steeds harder op de trom slaan en de bazuinen laten schallen, om die atheisten/demonen niet de kans te geven om je huis verder te ondermijnen....maar het zijn niet de atheisten/demonen die je huis ondermijnen Roald, je had je huis slechts op een andere en steviger ondergrond moeten bouwen.
Een religieus overtuigd mens die op dit forum komt, kan dus, ondanks het feit dat hij/zij netjes op de voordeur van dat op stevige kleigrond gebouwde en sterk huis klopt, zijn/haar voet tussen de gastvrij geopende deur zetten en drammen dat drijfzand toch echt veel beter dan kleigrond is!
Come on Roald, je wilt dat de mensen hier naar je luisteren, dat ze op een fatsoenlijke manier met jouw overtuiging en gedachten omgaan, maar je weigert te luisteren naar degenen die vaak zelf ooit hun huis op drijfzand hebben gebouwd en door schade en schande "wijs"( nou ja een beetje wijzer wél) zijn geworden.
Ja niets menselijks is mijn vreemd, net als jullie, kan ik ook fel zijn in een debat. Dat ik het heb over "jullie" atheïsten komt omdat ik met velen van jullie in discussie ben, je kunt niet op alle slakken zout leggen wat dat betreft. Ik luister wel, probeer zoveel mogelijk vragen te beanwoorden van de vele vragen die ik krijg, maar bijna niemand beantwoord mijn vragen, wel komen er voortdurend ongegronde beschuldigingen, en als ik vraag om zo'n beschuldiging hard te maken met feiten, dan komt daar weer geen reactie op. Ook jij A.R. beantwoordt veel van mijn mijn vragen en punten niet. Uiteraard heb ik in mijn positie niet op iedereen en op elke vraag gereageerd, ik discussieer met velen. Ook hierboven doe je weer een ongegronde beschuldiging, ik ben hier niet met hand en tand mijn geloof in het bestaan van God aan het verdedigen. Met name heb ik het gehad over jullie hypocrisie, het oneerlijke vertrekpunt in het debat. Je kletst dus, zoals zo vaak, maar wat in de ruimte. En hoe ik mij hier heb geïntroduceerd dat geldt nog steeds. Ik heb altijd vraagtekens gehad bij mijn eigen christelijke geloof. Echter, bij jullie invalshoek heb ik geen vraagtekens, nee ik vind jullie geloof ronduit waanzin. Absolute waanzin.
Ik vind atheïsten niet vies en minderwaardig. Misschien lijkt dat zo door mijn felle optreden hier, maar dat geldt precies hetzelfde voor hoe jullie hier gelovigen neerzetten: idioot, naief, sukkels, geindoctrineerd, als het ware dus ook vies en minderwaardig.
Julie meten met twee maten. Jullie mogen gelovigen belachelijk maken, ze als stupide bestempelen en wat nog meer. Maar zodra het andersom gaat wordt het jullie te grof.
Ik ben hier niet gaan klagen over de toonzetting van het debat. Jullie wel, ja ik ben er zelfs op aangesproken, als het ware gecensureerd. Worden dus jullie eigen methoden tegen je gebruikt, dan ga je snotteren.
Dat ik steeds weer die grondhouding van hypocrisie bij jullie bemerk, dat is niet bedoeld om te beledigen. Het is iets dat ik serieus meen, steeds maar weer constateer ik die hardnekkige grondhouding van hypocrisie.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.