Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Roald
Banned

Re: Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Bericht door Roald »

BadAssChick schreef:
Roald schreef:
Jim schreef:Roald, op een forum zijn regels, die gelden voor iedereen.
Waarom wil jij een uitzonderingspositie?
Omdat ik superieur ben aan jou Jim, don't you get it???

je komt nu bij mij in een gevaarlijke hoek.... jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim

geen enkel mens is superieur boven een ander mens ,wij zijn allen gelijk

en dat zou jij als gelovige al helemaal moeten weten,want heeft Jesus niet gezegd dat we allen broeders zijn
Ik kom bij jou in een gevaarlijke hoek, moet ik bang worden van je foto? Uiteraard ben ik niet superieur aan Jim, dat was niet serieus gemeend.

Wel grappig hoe je dat serieus zegt: "jij bent zeer zeker niet superieur aan Jim" waarmee je bijna lijkt te insinueren dat Jim superieur is aan mij. Maar dat spreek je daarna weer tegen door te zeggen dat wij allen gelijk zijn. Op dit forum poneren jullie atheïsten (of gnostici, whatever) je mening wel als superieur, ik heb daar geen problemen mee, andersom doe ik dat ook, maar daar hebben jullie overduidelijk wel problemen mee.

En nee, Jezus heeft niet gezegd dat wij allen broeders zijn. "Dann werden alle Menschen Bruder", en Jezus was ook geen Duitse componist die het uit de werken van Zoarasta heeft geciteerd.

In ieder geval, het feit dat er bij "meldpunten" al geschreven wordt dat het als meldpunt is bedoeld voor "discriminatie van ongelovigen" is op zichzelf al discriminerend ten opzichte van gelovigen. Dus kennelijk mogen ongelovigen hier niet gediscrimineerd worden, maar gelovigen wel, en juist dat is discriminatie.

Jullie doen alsof je vrijdenkers zijn, maar jullie vertonen ten top dictatoriale trekjes hier, bijna allemaal zonder uitzondering. Het enige verschil is dat je geen mitrailleur in de hand hebt.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Jinny

Bericht door Jinny »

Nou Roald, het enige dat op dit forum van iemand verwacht wordt is dat de stellingen die worden geponeerd met valide argumenten onderbouwd worden.
Wat jij nu exact wilt is mij nog steeds niet duidelijk, maar ik bespeur wel de drang om een uitzonderingspositie te willen innemen omdat je gelovig bent.

Mocht dat niet zo zijn, meld het even helder en clear, dan kunnen we verder gaan op basis van valide argumenten.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Roald, ik ben nu wel klaar met je insinuaties.
Je beschuldigt mij van dat ik met twee maten meet en daar ben ik niet van gediend. Mocht ik beweerd hebben dat de regels voor jou anders zijn, dan wil ik dat graag van je zien, zo niet dan verwacht ik dat je je woorden terugneemt.
Je kent blijkbaar de forumregels niet, lees deze eerst aub even door.

Ik stel voor dat je een nieuw topic opent over de Evolutieleer en dat je uitlegt wat er volgens jouw niet klopt en wat het alternatief is. Ik ga niet akkoord met één regeltje tekst, ik verwacht een goed onderbouwde stelling.

Wanneer je een grap maakt dan behoor je een smiley toe te voegen.

Ik wil van jou geen verdere insinuaties meer zien!

Admin Lanier
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Siger,
De horizon is wat breder!
Ten eerste omdat het zo is dat het barst van de verschillende goden en door gelovigen, godlozen en gelooflozen beter kan worden beseft hoe die verschillende goden hun aardse evenbeelden tot proef hebben gesteld om zonder bloedvergieten met elkaar om te gaan.

Ten tweede liep ik gister aan tegen een bijzondere hypothese; namelijk dat ongeloof het best kan worden gezien als een karakterstoornis. { http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html }
http://www.huubmous.nl/2006/08/11/rumke/ schreef:. . .Een van de weinigen die deze opvatting van Freud op diens eigen terrein durfde te bestrijden was de Nederlandse psychiater H.C. Rümke (zie foto). Zijn boek ‘Karakter en aanleg in verband met het ongeloof’ verscheen in 1951 en geldt nog altijd als een mijlpaal van moedig denken, dwars tegen de heersende tijdgeest in. Rümke keerde de redenering van Freud radicaal om. Niet geloof, maar ongeloof zou op een ontwikkelingsstoornis berusten, namelijk: het niet dóórbreken van een soort oergeloof dat biologisch in de mens verankerd zou zijn. Ongeloof zou duiden op ‘symboolblindheid’ en een eenzijdige ontwikkeling van het verstand. Een te groot oedipuscomplex leidt, volgens Rümke, tot castratie-angst en angst voor een totale innerlijke overgave (zoals slaap, roes, dood en geloof). Geloof ontstaat niet uit angst voor de dood, maar omgekeerd: angst voor dood belemmert juist het geloof.
En dat nog wel van een geloofloze psychiater:
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Project ... bwn5/rumke

Zie ook:
http://aureon.nl/boek/het-heilig-vuur/

Allemaal mooie aangevers om (on)geloof méé te gebruiken om het ergens over te hebben om zo een broodnodig en misschien wel hoofdschuddend respect te hebben voor andermans begrenzingen.

Vandaag als watje,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

a.r. schreef: Wel Roald, ik heb je bericht van 7 januari jl in het voorsteltopic even terug gezocht. Daarin lijkt een vriendelijke, zoekende man zich voor te stellen en hij wordt eveneens vriendelijk welkom geheten door iig een deel van "de vaste schrijvers" van dit forum. Niemand valt je aan op het feit dat je christen bent.

En dan begin je in een "oud" topic op pagina 12, tweede post met dit:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p256625

én je krijgt tegengas....en plotseling en steeds sterker lijk je van geen wijken meer te willen weten...sterker nog, plotseling zijn het "die/jullie atheisten", alsof atheisten iets vies en minderwaardigs zijn, moeten zijn, omdat je geen poot bij hen aan de grond krijgt, terwijl je overtuiging op het spel staat en je ten koste van alles die overtuiging veilig moet stellen, jouw huis, hoewel gebouwd op drijfzand, zal/kan/mag niet wegzakken in dat drijfzand en die vervloekte atheisten op dat forum waarvan je in je openingspost nog schreef dat het je zo boeide zijn nu een groot gevaar geworden! En dus moet je steeds harder op de trom slaan en de bazuinen laten schallen, om die atheisten/demonen niet de kans te geven om je huis verder te ondermijnen....maar het zijn niet de atheisten/demonen die je huis ondermijnen Roald, je had je huis slechts op een andere en steviger ondergrond moeten bouwen.

Een religieus overtuigd mens die op dit forum komt, kan dus, ondanks het feit dat hij/zij netjes op de voordeur van dat op stevige kleigrond gebouwde en sterk huis klopt, zijn/haar voet tussen de gastvrij geopende deur zetten en drammen dat drijfzand toch echt veel beter dan kleigrond is!

Come on Roald, je wilt dat de mensen hier naar je luisteren, dat ze op een fatsoenlijke manier met jouw overtuiging en gedachten omgaan, maar je weigert te luisteren naar degenen die vaak zelf ooit hun huis op drijfzand hebben gebouwd en door schade en schande "wijs"( nou ja een beetje wijzer wél) zijn geworden.
Ja niets menselijks is mijn vreemd, net als jullie, kan ik ook fel zijn in een debat. Dat ik het heb over "jullie" atheïsten komt omdat ik met velen van jullie in discussie ben, je kunt niet op alle slakken zout leggen wat dat betreft. Ik luister wel, probeer zoveel mogelijk vragen te beanwoorden van de vele vragen die ik krijg, maar bijna niemand beantwoord mijn vragen, wel komen er voortdurend ongegronde beschuldigingen, en als ik vraag om zo'n beschuldiging hard te maken met feiten, dan komt daar weer geen reactie op. Ook jij A.R. beantwoordt veel van mijn mijn vragen en punten niet. Uiteraard heb ik in mijn positie niet op iedereen en op elke vraag gereageerd, ik discussieer met velen. Ook hierboven doe je weer een ongegronde beschuldiging, ik ben hier niet met hand en tand mijn geloof in het bestaan van God aan het verdedigen. Met name heb ik het gehad over jullie hypocrisie, het oneerlijke vertrekpunt in het debat. Je kletst dus, zoals zo vaak, maar wat in de ruimte. En hoe ik mij hier heb geïntroduceerd dat geldt nog steeds. Ik heb altijd vraagtekens gehad bij mijn eigen christelijke geloof. Echter, bij jullie invalshoek heb ik geen vraagtekens, nee ik vind jullie geloof ronduit waanzin. Absolute waanzin.

Ik vind atheïsten niet vies en minderwaardig. Misschien lijkt dat zo door mijn felle optreden hier, maar dat geldt precies hetzelfde voor hoe jullie hier gelovigen neerzetten: idioot, naief, sukkels, geindoctrineerd, als het ware dus ook vies en minderwaardig.

Julie meten met twee maten. Jullie mogen gelovigen belachelijk maken, ze als stupide bestempelen en wat nog meer. Maar zodra het andersom gaat wordt het jullie te grof.

Ik ben hier niet gaan klagen over de toonzetting van het debat. Jullie wel, ja ik ben er zelfs op aangesproken, als het ware gecensureerd. Worden dus jullie eigen methoden tegen je gebruikt, dan ga je snotteren.

Dat ik steeds weer die grondhouding van hypocrisie bij jullie bemerk, dat is niet bedoeld om te beledigen. Het is iets dat ik serieus meen, steeds maar weer constateer ik die hardnekkige grondhouding van hypocrisie.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Ik verwijs even tussendoor naar dit topic:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p263025

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Echter, bij jullie invalshoek heb ik geen vraagtekens, nee ik vind jullie geloof ronduit waanzin. Absolute waanzin.
Atheïsme is geen geloof, net als dat het niet-verzamelen van postzegels geen hobby is.
Jullie mogen gelovigen belachelijk maken
Wordt het geloof belachelijk gemaakt of de gelovigen? Wat is in jouw ogen belachelijk precies?
Jullie wel, ja ik ben er zelfs op aangesproken, als het ware gecensureerd.
Graag een voorbeeld.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

heeck schreef:

Allemaal mooie aangevers om (on)geloof méé te gebruiken om het ergens over te hebben om zo een broodnodig en misschien wel hoofdschuddend respect te hebben voor andermans begrenzingen.

Vandaag als watje,
Roeland

Ja, Roeland we doen er van alles aan om gelovigen het naar de zin te maken. Mijn topic wat is het beste geloof en nu weer het verhaal dat ongeloof een afwijking is. Op een christelijk forum waar veel afdelingen niet toegankelijk zijn voor mensen met een andere levensopvatting; kunnen ze hier iets van leren. Maar de psycholoog heeft in zekere zin gelijk. Pas sinds kort hebben wij ons ontworteld aan het stammonotheisme. De natuurverering als psychologische religie waar wij ons aan hebben onttrokken. Op basis van intellectuele activiteit. Het kritisch onderzoek heeft ons de richting gewezen. Maar hoe maak je de achterblijvers (gelovigen) duidelijk dat het ook anders kan. Op een manier waarop ze inhaken en niet gefrustreerd toekijken hoe wij het tempo bepalen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Roald
Banned

Bericht door Roald »

LordDragon schreef:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 90#p262806
jij reageert nooit op mijn posts. Wat is het probleem, kan je dat eens vertellen aub?

MVG, LD.
PS, desnoods via pm?
Een ongegronde beschuldiging. Op de post die je aanhaalt heb ik wel gereageerd. Jij hebt vervolgens niets meer van je laten horen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Roald schreef: Echter, bij jullie invalshoek heb ik geen vraagtekens, nee ik vind jullie geloof ronduit waanzin. Absolute waanzin.
Leg nu eens uit waar wij in geloven? En waarom is onze levensbeschouwing waanzin. Dat je met veel mensen in gesprek bent, dat beaam ik. Daarom heb ik een stap opzij gezet. En maak de kluwen iets overzichtelijker.
En als je zelf vindt dat er teveel mensen meedoen. En het overzicht kwijt begint te raken. Dan mag je wat mij betreft aangeven wie er een reactie mogen geven. Je hoeft geen 7 mensen te woord te staan.
Roald
Banned

Bericht door Roald »

PietV. schreef:
Roald schreef: Echter, bij jullie invalshoek heb ik geen vraagtekens, nee ik vind jullie geloof ronduit waanzin. Absolute waanzin.
Leg nu eens uit waar wij in geloven? En waarom is onze levensbeschouwing waanzin. Dat je met veel mensen in gesprek bent, dat beaam ik. Daarom heb ik een stap opzij gezet. En maak de kluwen iets overzichtelijker.
En als je zelf vindt dat er teveel mensen meedoen. En het overzicht kwijt begint te raken. Dan mag je wat mij betreft aangeven wie er een reactie mogen geven. Je hoeft geen 7 mensen te woord te staan.
Je hebt gelijk PietV, ik ben met te veel mensen in discussie, dat is niet verstandig, die fout heb ik eerder ook al begaan. Maar ik zal hiervoor een nieuwe topic moeten starten. Deze thread is daar niet de juiste plaats voor, naar de opvatting van Lanier. Om toch even op je vraag in te gaan: ik heb in deze thread al aangegeven waarom ik vind dat jullie ook gelovigen zijn. Maar goed, we moeten dat in een andere thread gaan bespreken. Zal binnekort wel een nieuw topic openen, en mij dit keer echt beperken tot het aantal personen. Met jou zou ik wat dat betreft wel in discussie willen gaan. Ik zal veel andere reacties dan toch moeten gaan negeren door deze niet meer te lezen.

De toonzetting is fel geworden, in principe heb ik daar geen moeite mee, een debat mag fel zijn, maar niemand schiet daar ook maar iets mee op. Uiteindelijk is het - naar mijn mening - voor ons allen een bepaalde vorm van vermaak, dit debat. Ik verkeer niet in de illusie dat iemand van ons de ander op een andere gedachte kan brengen. Maar een goed debat is altijd leuk.

Ik moet wel zeggen dat jij je niet fel opstelt, misschien kan ik daar nog wat van leren.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Roald schreef: Zal binnekort wel een nieuw topic openen, en mij dit keer echt beperken tot het aantal personen. Met jou zou ik wat dat betreft wel in discussie willen gaan. Ik zal veel andere reacties dan toch moeten gaan negeren door deze niet meer te lezen.
Als je weer een topic opent. Zet er dan even bij dat je bijvoorbeeld maximaal drie mensen te woord staat. Dat maakt het iets overzichtelijker. Dus als iemand inhaakt, dan wijs je hier naar. Je kan ook een extra criteria toevoegen. Bijvoorbeeld 6 bladzijden. Je ziet het aan dit topic. Niemand komt dichter bij iets wat je kunt noemen gemeenschappelijk. En dan ben je 20 bladzijden verder en er is geen enkel uitzicht op toenadering.
Maar eerder een survival of the fittest.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Is het een beter idee om een maximaal aantal responces per bericht in te stellen. Dan hoeft niemand zich buitengesloten te voelen. Of direct de opmerking alleenop nr 1, 2, of 3 te regeren.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Na (bijna) alle reacties gelezen te hebben, wil ik als 'ongelovige', toch wel 'opkomen' voor Roald:

Jij hebt gelijk; God bestaat !! ( maar dan wel in jouw fantasie !)

Snap je het nu dan eindelijk Roald !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Jinny

Bericht door Jinny »

Aangeven dat je alleen op een beperkt aantal mensen reageert, anderen kunnen dan evengoed zinnige dingen in het topic posten zonder dat er verder op gereageerd wordt door de TS.
Plaats reactie