Het zou mooi zijn om op een redelijke en nette manier over dit onderwerp te discussiëren, miisschien is het nog eens te proberen op een bestaande topic over dierenrechtenPrimaat schreef:Slap! ik denk dat je meer weet over het mutileren en martelen van dieren dan wat nou leven is. Zullen we anders zwaar geestelijk gehandicapten dan ook maar gaan gebruiken? Oh ja, vergeten, het is natuurlijk een mens aan de buitenkant.Tomk80 schreef:Om daar nog even aan toe te voegen. 'Eigen soort eerst en hoe meer tekenen van zelfbewustzijn dieren tonen, hoe voorzichtiger we ermee om moeten gaan'.
Je weet blijkbaar weinig af van dieren en hun emoties en bewustzijn!
Als een persoon geen gevoel meer heeft in zijn linker arm betekent ook niet dat je die dan maar moet amputeren.
Met een steen doe je maar wat je wilt maar je blijft met je poten van onschuldig leven af in welke geboren vorm dan ook!
Het is trouwen zinvol om na te denken over wat Tomk80 hierboven aanhaalt. Hoe ga je bijvoorbeeld om met slakken die in ons natte klimaat overal op wegen en paden te vinden zijn, als ik met mijn hond op pad ben moet ik vaak uitkijken waar ik loop, maar ik ontkom er niet aan dat ik er soms één of meer doodtrap. En die kleine kikkers die je ook zo vaak in een bepaald jaargetijde voor de voeten lopen, je ontkomt er soms niet aan dat ze onder je schoenen terecht komen. Is het dan maar beter om niet meer naar buiten te gaan?Dit zijn dingen die per ongeluk gebeuren, maar wat dan te denken van martelwertuigen zoals muggeklappers of die dingen die ze tegenwoordig gebruiken, daar worden ze compleet mee geroosterd! En moeten we ook met onze "poten" van ongedierte zoals kakkerlakken afblijven? En wat te denken van die boeren die al die kleine larfjes van de coloradokever doodspuiten? Dat is eigenlijk alleen maar goed voor de soort, want de kever is geloof ik al resistent tegen al de bekende bestrijdingsmiddelen.