Groeiende aandacht voor 2012-beweging

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Groeiende aandacht voor 2012-beweging

Bericht door LordDragon »

LD schreef
Het rommelt alwel eens, ook hier. Het hele concept heeft op zich niks te maken met 2012. Wel met de mogelijkheid dat we tijdens ons leven nog wel eens een ramp kunnen meemaken; Dat kan over een aardbeving gaan, voor jullie nederlenders misschien zelfs een grote overstroming, maar ook over een totale ineenstorting van het economische systeem. (bij uitloop crisis of uitbraak burgeroorlog); Datums kan ik niet voorspellen, dus er kan morgen iets gebeuren, er kan in 2012 iets gebeuren, of 2017 of 2025, i don't care, er kan namelijk ook niks gebeuren. Maar als je eens goed de statistieken erop nakijkt van natuurrampen, dan zijn deze in stijgende lijn, overstromingen aardverschuivingen en aardbevingen hebben de laatste tien jaar allemaal plaatsgevonden in dit kleine landje. Dus misschien is het niet zo onverstandig daar bij de bouw van een woning rekening mee te houden. Tenslotte doet men dat sowiezo met grote gebouwen als wolkenkrabbers, waarom dan niet voor je eigen woning?
Ben ik niet duidelijk genoeg?

Laniers reactie
Lord Dragon, je kunt je spullen wel te koop aanbieden op Marktplaats, want 2012 staat er helemaal niets te gebeuren:
:?: Het gaat om een project eco wonen, iets tegen mensen die hun ecologische voetafdruk willen minimaliseren ofzo?
Aangezien ik ervan kan gaan dat niemand heden ten dage nog zal leven in 2220, is het zinloos om je erop voor te bereiden. We kunnen met z'n alles weer gewoon rustig gaan slapen...
Het is niet zinloos rekening te houden met rampen, zoals ik al zei men doet het bij de bouw van grote (openbare) gebouwen ook, waarom is het dan plots allemaal ridicuul als je dat voor je eigen woning ook zou doen? Trouwens de kalender van de mayas loopt helemaal niet af. Maar dat is een andere discussie.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het gaat om een project eco wonen, iets tegen mensen die hun ecologische voetafdruk willen minimaliseren ofzo?
Wat heeft dat dan te maken met het onderwerp in deze discussie?

Doet het niet ter zake? Breng het dan ook niet ter sprake!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
LordDragon
Bevlogen

Lanier, niet ik maar siger bracht het ter sprake. (zie vorige pagina in dit topic)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

LordDragon schreef:
Maar als je eens goed de statistieken erop nakijkt van natuurrampen, dan zijn deze in stijgende lijn, overstromingen aardverschuivingen en aardbevingen hebben de laatste tien jaar allemaal plaatsgevonden in dit kleine landje. Dus misschien is het niet zo onverstandig daar bij de bouw van een woning rekening mee te houden. Tenslotte doet men dat sowiezo met grote gebouwen als wolkenkrabbers, waarom dan niet voor je eigen woning?
Welke statistieken bedoel je hier precies en je die eens delen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
LordDragon
Bevlogen

Ik bedoel bvb die van de europese commisie en het rode kruis.

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/nie ... saster.htm

Hier uitgebreid rapport van de europese commisie.

http://ec.europa.eu/development/icenter ... CATION.pdf

van het rode kruis
Niet enkel ontwikkelingslanden worden getroffen door natuurrampen. Vier Europese landen –
Frankrijk, Nederland, België en Oekraïne – staan in 2006 in de top 10 van de meest getroffen
landen.
http://www.rodekruis.be/NR/rdonlyres/34 ... apporT.pdf

MVG, LD.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Volgens mij komen deze rampen vooral doordat teveel mensen op plaatsen wonen die of van nature instabiel zijn (breuklijnen, vulkanische activiteit, deltagebieden die overstromen) en daarnaast eigen gemaakte rampen door berg en heuvelhellingen van beplanting te ontdoen waardoor modderlawines bijvoorbeeld meer voorkomen. Ik zie echter geen reden aan te nemen dat Belgie of Nederland de komende tijd meer dan anders door rampen getroffen worden. Bovendien wat definieer je als ramp? Een neerstortend vliegtuig met 20 doden wordt al snel een ramp genoemd. Als echter een veelvoud aan de gevolgen van alcohol overlijdt is dit weer niet rampwaardig. Maar de aanname dat er de afgelopen tijd en de komende tijd in Belgie en Nederland meer rampen zoals aardbevingen, modderlawines, vulkaanuitbarstingen komen gaan lijkt mij een wensgedachte van wouldbe survivors. Vergelijkbaar met sommige religieuze stromingen die niet kunnen wachten tot het lang beloofde einde der tijden is aangebroken. :wink:
Afbeelding
LordDragon
Bevlogen

?
:?:

Van jou timelord?

Het toenemende aantal overstromingen, grondverschuivingen en aardbevingen, in belgie, dat zegt niks? In de jaren 90 was een aardbeving in belgie groot nieuws, nu zijn we het al gewoon.
Ik zie echter geen reden aan te nemen dat Belgie of Nederland de komende tijd meer dan anders door rampen getroffen worden.
De europese commisie is zelfs al bezorgt, er rammelt wat aan het klimaat, dat kan een destabiserend effect hebben, dan zit je met een probleem.
Maar de aanname dat er de afgelopen tijd en de komende tijd in Belgie en Nederland meer rampen zoals aardbevingen, modderlawines, vulkaanuitbarstingen komen gaan lijkt mij een wensgedachte van wouldbe survivors.
Doordat je vulkanen erbijsleurt wordt het een drogreden, er zijn geen vulkanen in belgie noch in nederland.
Vergelijkbaar met sommige religieuze stromingen die niet kunnen wachten tot het lang beloofde einde der tijden is aangebroken. :wink:
Ok een wink dus, er komt geen lang beloofde einde, heb ik nooit gezegd timelord.

Als je bouwt en je grond is vochtig neem je dan geen extra maatregelen om je fundament te beschermen? Ik vind het zelf ook helemaal niet logisch dat grote steden zoals san fransico en LA op breuklijnen gebouwd zijn. Maar mag ik zelf niet proberen wat logischer te zijn doctor?

Eat the zombie squad :D

MVG, LD.
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

Steeds meer aardbevingen in Belgie? Nog nooit eerder van gehoord. Opmerkelijk. Wat is de oorzaak? Zo komt er zelfs uit dit topic nog iets wetenswaardigs naar boven.

Ik weet inmiddels wel van Vulkanische activiteit bij Bonn.
http://forum.fok.nl/topic/1236608/5/25
op een veel geringere afstand van nederland (circa 100km van maastricht) is overigens ook een vulkaan die licht aktief geworden is en waarvan kenners een uitbartsing niet uitsluiten..

een voorgaande ontploffing van die vulkaan (12.900 jaar terug) kende een kracht van 250x de Mt.-st.-Helens uitbarsting en daarvan zijn brokstukken tot in Zweden terug te vinden...
zou dat deze keer het geval zijn zou ook nederland net als toen zwaar getroffen worden (tonedertijd woonde er echter vrijwel geen mensen in het moerasgebied waar nu nederland is)...

het betreft hier de Vulkaan in de Laacher See
http://www.general-anzeiger-bonn.de/ind ... 212&id=548
http://www.spiegel.de/wissenschaft/natu ... 51,00.html
Op zich is de gehele 2012 beweging iets wat doet denken aan ongegrond mythologisch denken. Ik zou zeggen je weet een oorzaak, of je weet dat je geen oorzaak weet, maar als mensen weten wanneer er wereldwijd allerlei rampen komen, dan neem ik aan dat het enige wat je er van kan opsteken is dat er angst heerst.

Bij doemdenken voor de toekomst geld: de eerste voorspelling is fout. De tweede voorspelling is fout. De derde voorspelling is fout. De vierde voorspelling is fout..... Ze zijn allemaal fout.

Net als bij mythes leert doemdenken je meer over de mens dan over de objecten van het doemdenken.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

LordDragon schreef
Doordat je vulkanen erbijsleurt wordt het een drogreden, er zijn geen vulkanen in belgie noch in nederland.
Ik zou toch maar een paar asbest sokken bij je uitrusting voegen :idea:

De Eifel is het oostelijke deel van van het middelgebergte Eifel-Ardennen. Het ligt ten noorden van de Moezel en ten westen van de Rijn. Het grootste deel ligt in Duitsland, een klein deel ligt in België, in de Oostkantons. Het Duitse deel van Eifel ligt in de deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen en Rijnland-Palts. Het hoogste punt is de Hohe Acht met 747 meter.
In het Tertiair was er in de Eifel sterke vulkanische activiteit. Daar naar verwijst ook de naam Vulkaan-Eifel in het zuidoostelijke deel. De kraters die ontstaan zijn door explosies van vulkanische gassen hebben zich gevuld met grondwater en worden Maare genoemd. De laatste uitbarstingen vonden 10000 jaar geleden plaats. Onderzoek wees uit dat dit gebied nog steeds geologisch actief is, het gehele Eifelgebied stijgt 1 à 2 mm per jaar. [url]Historisch gezien kwamen er in het verleden ook inactieve fases voor van 10000 à 20000 jaar, dit suggereert dat toekomstige uitbarstingen nog mogelijk zijn.(bron wiki)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

LordDragon schreef:?
Het toenemende aantal overstromingen, grondverschuivingen en aardbevingen, in belgie, dat zegt niks? In de jaren 90 was een aardbeving in belgie groot nieuws, nu zijn we het al gewoon.
Ik heb dit waarschijnlijk in het nieuws gemist. Zijn er erg veel slachtoffers bij deze belgische aardbevingen gevallen en is er nog een gironummer voor noodhulp?
siger

Bericht door siger »

Eens met DrWho.

F. Geyselings in de Vlaamse Raad: (Handelingen 41)
Inmiddels zijn we in 1985 en hebben we kennis gekregen van de toenemende woestijnvorming in de Antwerpse Kempen en Vlaams Brabant plus de recente water- en modderramp in de Zwalmstreek.[...] Bij elk goedgekeurd ruilverkavelingsproject worden naast het kappen van hindernissen ook waterlopen genormaliseerd en/of geherprofìleerd, zoals de technocraten het zo verhuld aan de man kunnen brengen.
Mensen met gezond verstand kunnen helpen, geen survivalspelertjes. We mogen al blij zijn dat die zelf geen probleem gaan vormen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

doctorwho schreef:
LordDragon schreef:?
Ik heb dit waarschijnlijk in het nieuws gemist. Zijn er erg veel slachtoffers bij deze belgische aardbevingen gevallen en is er nog een gironummer voor noodhulp?
Ramptoerisme massaal op rampkoers naar bevend belgië? Naast de ardennen nu ook met pik- en patathouweel op survival in vlaanderen? :lol:
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ik lees net in de spits dat nieuwe inzichten de mayakalender pas in 2208 laat eindigen. :D

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... _2208.html
http://www.nu.nl/wetenschap/2109365/wer ... -2208.html
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... 2012_.html

Overigens, hoort dit topic niet in het subforum "Occultisme, Newage en sektarisme" thuis?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

collegavanerik schreef:Ik lees net in de spits dat nieuwe inzichten de mayakalender pas in 2208 laat eindigen. :D

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... _2208.html
http://www.nu.nl/wetenschap/2109365/wer ... -2208.html
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... 2012_.html

Overigens, hoort dit topic niet in het subforum "Occultisme, Newage en sektarisme" thuis?
Dat stond al in dit topic: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 68#p191168

Het is trouwens 2220.

En ja dit hoort in een ander topic thuis, ik heb het verplaatst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Er bestaat zelfs een national klimaatplan voor belgie.

http://www.climat.be/IMG/pdf/NKP_2009-2012-2.pdf

aardbevingen in en rond België de laatste zes maanden

http://seismologie.oma.be/index.php?LANG=NL&LEVEL=210

hier nog een site over belgische rampen

http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/mil ... schaarste/

Verder doe ik er het zwijgen toe; mensen vroegen om rapporten en statistieken, wel je heb ze nu.

MVG, LD.
Plaats reactie