Ben ik niet duidelijk genoeg?Het rommelt alwel eens, ook hier. Het hele concept heeft op zich niks te maken met 2012. Wel met de mogelijkheid dat we tijdens ons leven nog wel eens een ramp kunnen meemaken; Dat kan over een aardbeving gaan, voor jullie nederlenders misschien zelfs een grote overstroming, maar ook over een totale ineenstorting van het economische systeem. (bij uitloop crisis of uitbraak burgeroorlog); Datums kan ik niet voorspellen, dus er kan morgen iets gebeuren, er kan in 2012 iets gebeuren, of 2017 of 2025, i don't care, er kan namelijk ook niks gebeuren. Maar als je eens goed de statistieken erop nakijkt van natuurrampen, dan zijn deze in stijgende lijn, overstromingen aardverschuivingen en aardbevingen hebben de laatste tien jaar allemaal plaatsgevonden in dit kleine landje. Dus misschien is het niet zo onverstandig daar bij de bouw van een woning rekening mee te houden. Tenslotte doet men dat sowiezo met grote gebouwen als wolkenkrabbers, waarom dan niet voor je eigen woning?
Laniers reactie
Lord Dragon, je kunt je spullen wel te koop aanbieden op Marktplaats, want 2012 staat er helemaal niets te gebeuren:
Het is niet zinloos rekening te houden met rampen, zoals ik al zei men doet het bij de bouw van grote (openbare) gebouwen ook, waarom is het dan plots allemaal ridicuul als je dat voor je eigen woning ook zou doen? Trouwens de kalender van de mayas loopt helemaal niet af. Maar dat is een andere discussie.Aangezien ik ervan kan gaan dat niemand heden ten dage nog zal leven in 2220, is het zinloos om je erop voor te bereiden. We kunnen met z'n alles weer gewoon rustig gaan slapen...
MVG, LD.
Hebr 6: