Groeiende aandacht voor 2012-beweging
Moderator: Moderators
Re: Groeiende aandacht voor 2012-beweging
Iets recentere info over Yellowstone:
http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... ontploffen
Als dat nu samenvalt met 2012 krijgen 'ze' toch nog een beetje gelijk.
http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... ontploffen
Als dat nu samenvalt met 2012 krijgen 'ze' toch nog een beetje gelijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
T is maar goed dat men er zo bovenop zit, nietwaar?
Zo kan een mogelijke catastrofe ramp op tijd voorkomen worden...
De grap is dat de skeptische wetenschapsdwepers de meeste en explicietste Eindtijdscenario's hebben. En ook de meest deprimerende. De bijbelse eindtijd is toch een uit de hand gelopen pyjamafeestje ivm de Big Rip. De Bijbelse apocalypse kun je al ontlopen door een planeet verderop te gaan zitten, de Big Rip is gewoon lullig voor alles. Zelfs Jezus zal van ellende uit elkaar donderen tegen die tijd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Het vervelende in het geval van Yellowstone is, dat er weinig aan te voorkomen valt. Of men zou heel Noord-Amerika moeten evacueren en dan nog lijdt het hele noordelijk halfrond niet te overziene schade. Ik denk dat een klap bij Yellowstone gewoon een gigantische ramp zal zijn voor een groot deel van het leven op aarde. Sommige rampen zijn zo groot dat de mens daar weinig aan kan voorkomen of veranderen. Dan treedt de beperking van het maakbare leven hard in.Nin schreef:T is maar goed dat men er zo bovenop zit, nietwaar?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Een ding is zeker wat alle theorieën betreft:
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen! lekker cliche!
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen! lekker cliche!
Niet interessant voor eindtijddenkers, want die maken de eindtijd graag zelf mee. En aangezien niemand nog 5 miljard jaar leeft, wordt met deze eindtijd geen rekening gehouden. Iets bedenken voor 2012 is dan veel spannender.Marinus schreef:De grap is dat de skeptische wetenschapsdwepers de meeste en explicietste Eindtijdscenario's hebben. En ook de meest deprimerende. De bijbelse eindtijd is toch een uit de hand gelopen pyjamafeestje ivm de Big Rip. De Bijbelse apocalypse kun je al ontlopen door een planeet verderop te gaan zitten, de Big Rip is gewoon lullig voor alles. Zelfs Jezus zal van ellende uit elkaar donderen tegen die tijd.
BBC Supervolcano:
http://en.wikipedia.org/wiki/Supervolca ... cudrama%29
Torrent:
http://thepiratebay.org/torrent/4826137/Supervolcano
NZB:
http://binsearch.info/index.php?q=super ... &postdate=
Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=WF-RKzqNtz0
http://en.wikipedia.org/wiki/Supervolca ... cudrama%29
Torrent:
http://thepiratebay.org/torrent/4826137/Supervolcano
NZB:
http://binsearch.info/index.php?q=super ... &postdate=
Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=WF-RKzqNtz0
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Gelukkig hebben we ook nog: Astroiden, megavulkanen, megatsunamies, gammaraybursts, supernova's, zwarte gaten, hyperepidemien, nanomachinecataclysmes, de technologische singulariteit en de hele reutemeteut. En die kunnen wel allemaal tijdens ons leven gebeuren.Kitty schreef: Niet interessant voor eindtijddenkers, want die maken de eindtijd graag zelf mee. En aangezien niemand nog 5 miljard jaar leeft, wordt met deze eindtijd geen rekening gehouden. Iets bedenken voor 2012 is dan veel spannender.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik doelde inderdaad op het evacueren.Kitty schreef:Het vervelende in het geval van Yellowstone is, dat er weinig aan te voorkomen valt. Of men zou heel Noord-Amerika moeten evacueren en dan nog lijdt het hele noordelijk halfrond niet te overziene schade. Ik denk dat een klap bij Yellowstone gewoon een gigantische ramp zal zijn voor een groot deel van het leven op aarde. Sommige rampen zijn zo groot dat de mens daar weinig aan kan voorkomen of veranderen. Dan treedt de beperking van het maakbare leven hard in.Nin schreef:T is maar goed dat men er zo bovenop zit, nietwaar?
- LordDragon
- Bevlogen
Er zijn ook supervulkanen in europa, meerbepaald in italie, welliswaar niet van de omvang van yellowstone maar we zullen het toch geweten hebben als die uitbarst.
http://forum.fok.nl/topic/689402
MVG, LD.
http://forum.fok.nl/topic/689402
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-
siger
@LordDragon,
Op de website Atlantis 2012 lees ik het volgende in een post van jouw hand (26 sep 2009):
Op de website Atlantis 2012 lees ik het volgende in een post van jouw hand (26 sep 2009):
Wat verwacht je te gebeuren de komende jaren, en hoe is een geoefend sluipschutter daar nuttig bij?Our project is about a selfsustaining eco village, which is disaster secured. This will be like our base to survive the coming years. I agree martial arts are important, but don't forget the hunt. Also a person with a sniper rifle who is trained to shoot is more efficient than ten man with a sword.
- LordDragon
- Bevlogen
Siger
Ja het klopt dat ik met een aantal mensen, oa architecten, en bouwpromotoren een project heb dat gaat rond eco villages, en autonoom wonen. Dit is allereerst om de ecologische voetafdruk van ons bestaan te verkleinen. De lemen zero energy units die wij gaan bouwen hebben een 10x kleinere ecologische voetafdruk dan een conventioneel huis. Daarbij komt dat de huizen ook aardbevingsbestendig zijn, disaster proof dacht ik dat de juiste term in het engels was?. Het rommelt alwel eens, ook hier. Het hele concept heeft op zich niks te maken met 2012. Wel met de mogelijkheid dat we tijdens ons leven nog wel eens een ramp kunnen meemaken; Dat kan over een aardbeving gaan, voor jullie nederlenders misschien zelfs een grote overstroming, maar ook over een totale ineenstorting van het economische systeem. (bij uitloop crisis of uitbraak burgeroorlog); Datums kan ik niet voorspellen, dus er kan morgen iets gebeuren, er kan in 2012 iets gebeuren, of 2017 of 2025, i don't care, er kan namelijk ook niks gebeuren. Maar als je eens goed de statistieken erop nakijkt van natuurrampen, dan zijn deze in stijgende lijn, overstromingen aardverschuivingen en aardbevingen hebben de laatste tien jaar allemaal plaatsgevonden in dit kleine landje. Dus misschien is het niet zo onverstandig daar bij de bouw van een woning rekening mee te houden. Tenslotte doet men dat sowiezo met grote gebouwen als wolkenkrabbers, waarom dan niet voor je eigen woning? Daarnaast is er ook een risico verbonden aan de crisis de prijzen voor elektriciteit blijven maar stijgen, alsook die voor ietwat deftige voeding. Dus willen we autonoom zijn, het heeft tenslotte geen zin je huis disaster proof te bouwen maar niet voor je eigen nutsvoorzieningen en voedsel te zorgen. Als er een ramp is zullen dat de grote problemen zijn om te overleven. Een voorbeeld is Luisiana met orkaan Katherina. Na drie dagen aten mensen elkaars huisdieren en babys op, en al wie geen wapens had werd meedogenloos behandelt omdat men zich toch niet kon verdedigen, verkrachtingen plunderaars noem maar op.
Een geoefend sluipschutter lijkt me bruikbaar om bvb plunderaars van je land te houden, of je gezin of dorp te beschermen. (of dacht je dat met een zwaard te doen? dat was mijn punt tegenover de andere poster) En op dit moment is sniper training handig voor me voor sluipjacht.
MVG, LD.
Ja het klopt dat ik met een aantal mensen, oa architecten, en bouwpromotoren een project heb dat gaat rond eco villages, en autonoom wonen. Dit is allereerst om de ecologische voetafdruk van ons bestaan te verkleinen. De lemen zero energy units die wij gaan bouwen hebben een 10x kleinere ecologische voetafdruk dan een conventioneel huis. Daarbij komt dat de huizen ook aardbevingsbestendig zijn, disaster proof dacht ik dat de juiste term in het engels was?. Het rommelt alwel eens, ook hier. Het hele concept heeft op zich niks te maken met 2012. Wel met de mogelijkheid dat we tijdens ons leven nog wel eens een ramp kunnen meemaken; Dat kan over een aardbeving gaan, voor jullie nederlenders misschien zelfs een grote overstroming, maar ook over een totale ineenstorting van het economische systeem. (bij uitloop crisis of uitbraak burgeroorlog); Datums kan ik niet voorspellen, dus er kan morgen iets gebeuren, er kan in 2012 iets gebeuren, of 2017 of 2025, i don't care, er kan namelijk ook niks gebeuren. Maar als je eens goed de statistieken erop nakijkt van natuurrampen, dan zijn deze in stijgende lijn, overstromingen aardverschuivingen en aardbevingen hebben de laatste tien jaar allemaal plaatsgevonden in dit kleine landje. Dus misschien is het niet zo onverstandig daar bij de bouw van een woning rekening mee te houden. Tenslotte doet men dat sowiezo met grote gebouwen als wolkenkrabbers, waarom dan niet voor je eigen woning? Daarnaast is er ook een risico verbonden aan de crisis de prijzen voor elektriciteit blijven maar stijgen, alsook die voor ietwat deftige voeding. Dus willen we autonoom zijn, het heeft tenslotte geen zin je huis disaster proof te bouwen maar niet voor je eigen nutsvoorzieningen en voedsel te zorgen. Als er een ramp is zullen dat de grote problemen zijn om te overleven. Een voorbeeld is Luisiana met orkaan Katherina. Na drie dagen aten mensen elkaars huisdieren en babys op, en al wie geen wapens had werd meedogenloos behandelt omdat men zich toch niet kon verdedigen, verkrachtingen plunderaars noem maar op.
Dus er kan vannales gebeuren, maar er kan ook nog een hele tijd niks gebeuren wat ons hier raakt. We trachten ons voor te bereiden zo goed en kwaad als het kan op een paar mogelijke scenario's met enige waarschijnlijkheidsgraad, los van een datum, en voor zover dit in het ecodorp concept kan ingewerkt worden.Wat verwacht je te gebeuren de komende jaren, en hoe is een geoefend sluipschutter daar nuttig bij?
Een geoefend sluipschutter lijkt me bruikbaar om bvb plunderaars van je land te houden, of je gezin of dorp te beschermen. (of dacht je dat met een zwaard te doen? dat was mijn punt tegenover de andere poster) En op dit moment is sniper training handig voor me voor sluipjacht.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Lord Dragon, je kunt je spullen wel te koop aanbieden op Marktplaats, want 2012 staat er helemaal niets te gebeuren:
ANP - De voorspelling dat de wereld in 2012 vergaat, is gebaseerd op een rekenfout. Dat zeggen onderzoekers in het blad Natuurwetenschap en Techniek. Als de onheilsprofeten al gelijk krijgen, gaat de wereld in december 2220 ten onder.
De theorie over het einde der tijden is gebaseerd op de Maya-kalender. Die zou aflopen op 21 december 2012,wat volgens de aanhangers betekent dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.
Uit nieuw onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen blijkt dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, staat in het blad.
Aangezien ik ervan kan gaan dat niemand heden ten dage nog zal leven in 2220, is het zinloos om je erop voor te bereiden. We kunnen met z'n alles weer gewoon rustig gaan slapen...
ANP - De voorspelling dat de wereld in 2012 vergaat, is gebaseerd op een rekenfout. Dat zeggen onderzoekers in het blad Natuurwetenschap en Techniek. Als de onheilsprofeten al gelijk krijgen, gaat de wereld in december 2220 ten onder.
De theorie over het einde der tijden is gebaseerd op de Maya-kalender. Die zou aflopen op 21 december 2012,wat volgens de aanhangers betekent dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.
Uit nieuw onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen blijkt dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, staat in het blad.
Aangezien ik ervan kan gaan dat niemand heden ten dage nog zal leven in 2220, is het zinloos om je erop voor te bereiden. We kunnen met z'n alles weer gewoon rustig gaan slapen...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Leuk hoor, lanier, nu moeten ze de film gaan wijzigen. 
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Ach, de historische betrouwbaarheid is meestal ver te zoeken in films, dus zo'n klein detail...
Volgens mij is de URL van http://www.whowillsurvive2220.com nog beschikbaar.
Het antwoord op de vraag 'Who will survive 2012' luidt volgens mij: 'meer dan sommigen denken'.
Zou dat nu teleurstellend zijn voor die mensen???
Volgens mij is de URL van http://www.whowillsurvive2220.com nog beschikbaar.
Het antwoord op de vraag 'Who will survive 2012' luidt volgens mij: 'meer dan sommigen denken'.
Zou dat nu teleurstellend zijn voor die mensen???
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington