wilders haalt weer uit
Moderator: Moderators
- windsurfer
- Diehard
Hij durft tenminste zijn mond open te doen. De rest kruipt al als bange slakken voor de islam.windsurfer schreef:en weer gaat onze Geert schoppen. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat hij zich op deze manier ongeloofwaardig aan het maken is.
Geen moslims in een regering van een vrij land.
Denkt ge dat wij in de regering van een moslimland mogen zitten.
Pfff ge zou nog nie de kans krijge een partij op te richten of ze smijte u mee klieke en klakken int gevang.
Hij maakt het zelfbenoemde bevoogders eenvoudiger om hem als persoon en zo zijn standpunten geridiculiseerd te krijgen. Jammer want Geert kaart, zij het wat onbeholpen en soms zelfs lomp, wèl vigerende maatschappelijke misstanden aan die op termijn het samenleven en bestaande persoonlijke vrijheden van ingezetenen kunnen ondermijnen.windsurfer schreef:en weer gaat onze Geert schoppen. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat hij zich op deze manier ongeloofwaardig aan het maken is.
Geert zou er naar mijn idee beter aan doen om weer eens met Bart-Jan Spruyt om de tafel te gaan zitten en iets welwillender te staan tegenover dienst ideeën tot samenwerking met andere politici die meer bewustzijn van de Nederlandse cultuur en overgeleverde mores ten lande wensen te introduceren. Bovendien zou het geen kwaad kunnen als Geert zich meer bewust werd van het effect van de verpakking om een uitgedragen mening.
equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
de palestijnse regeringstropke schreef:Hij durft tenminste zijn mond open te doen. De rest kruipt al als bange slakken voor de islam.windsurfer schreef:en weer gaat onze Geert schoppen. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat hij zich op deze manier ongeloofwaardig aan het maken is.
Geen moslims in een regering van een vrij land.![]()
Denkt ge dat wij in de regering van een moslimland mogen zitten.
Pfff ge zou nog nie de kans krijge een partij op te richten of ze smijte u mee klieke en klakken int gevang.
indonesie
en zo ziijn er nog wel meer voorbeelden
trouwens over voorbeelden gesproken, het is ook wel een goed idee om zelf het goede voorbeeld te geven in plaats van op anderen te wachten
en dan nog iets, het is helemaal niet van belang om je mond open te durven doen
want meestal werkt dat averechts
belangrijker is het je mond open te doen met de intentie om bruggen te bouwen
zoals koning abdullah van jordanije, afstammeling van de profeet mohammed
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdullah_I ... dani%C3%AB
http://www.regering.nl/actueel/nieuwsar ... -88445.jsp
http://irak.2vandaag.nl/index.php?modul ... 7596&cid=4
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
- afgestompt dier
- Forum fan
Hier ben ik het volledig mee eens, denk alleen niet dat dat gebeurt, hij wil naar mijn idee iets te veel aandacht naar zichzelf toe trekken in plaats van het verwezelijken van zijn ideologie bij gebrek aan een beter word.sjun schreef:Hij maakt het zelfbenoemde bevoogders eenvoudiger om hem als persoon en zo zijn standpunten geridiculiseerd te krijgen. Jammer want Geert kaart, zij het wat onbeholpen en soms zelfs lomp, wèl vigerende maatschappelijke misstanden aan die op termijn het samenleven en bestaande persoonlijke vrijheden van ingezetenen kunnen ondermijnen.windsurfer schreef:en weer gaat onze Geert schoppen. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat hij zich op deze manier ongeloofwaardig aan het maken is.
Geert zou er naar mijn idee beter aan doen om weer eens met Bart-Jan Spruyt om de tafel te gaan zitten en iets welwillender te staan tegenover dienst ideeën tot samenwerking met andere politici die meer bewustzijn van de Nederlandse cultuur en overgeleverde mores ten lande wensen te introduceren. Bovendien zou het geen kwaad kunnen als Geert zich meer bewust werd van het effect van de verpakking om een uitgedragen mening.
Het word echt een keertje tijd voor een stevig rechts blok, dat links zal doen verbleken.
Geloof verzet bergen onzin.
ik ben het met ella volgelaar eens dat burqa's in het openbaar moeten kunnen op voorwaarde dat onder de kleding geen wapens verborgen worden gehouden
but wearing fur is not such a good idea

but wearing fur is not such a good idea
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
in London gaan vrouwen expres een burqa dragen als protest tegen blairAnimal schreef:Ik ben het oneens met Ella Vogelaar.
Ik ben voor het verbieden van de Boerka. En zo snel mogelijk.
Geef die vrouwen hun menswaardiger bestaan terug.
het uiten van je eigen mening ingevolge de vrijheid van meningsuiting wordt door deze vrouwen dus zeer effectief toegepast
laat geert wilders eerst eens het nieuwe boek van karen armstrong gaan lezen getiteld "de profeet; over het leven van mohammed"
wedden dat hij alvorens het te gaan lezen eerst alle bladzijden eruit scheurt?
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Onze Geert is niet aan het schoppen, maar is het niet mee eens dat ministers en andere vertegenwoordigers van het Nederlandse volk een dubbele nationaliteit hebben. Ik begrijp niet zo goed wat daar ongeloofwaardig aan is.windsurfer schreef:en weer gaat onze Geert schoppen. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat hij zich op deze manier ongeloofwaardig aan het maken is.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik heb dit boekje van Armstrong nog niet gelezen, maar wel andere boekjes van haar, en daarin vertelt ze leugens over de vredelievendheid en het zogenoemde 'edelmoedige' en 'barmhartige' karakter van de 'profeet'. Neem bijvoorbeeld die inval in Mekka, waarover zij regelmatig heeft gelogen dat deze zonder bloedvergieten is verlopen. (Lees hier waarom: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2942 ) Onzin!! 16 dichters en kunstenaars zijn door die edelmoedige en barmhartige slachter en despoot omgebracht. Waarom? Omdat ze Mohammed hadden bespot. Mohammed was een walgelijke vent, en Karen Armstrong is een islamofiele praatjesmaakster omdat ze deze intolerante slachter op een voetstuk zet.mustafa schreef: laat geert wilders eerst eens het nieuwe boek van karen armstrong gaan lezen getiteld "de profeet; over het leven van mohammed"
Ik weet niet of je deze draad al hebt bekeken http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2942
Ik weet beter leesvoer dan die 'dhimmitude' boekjes van Karen Armstrong. 'Eurabia' van Bat Ye'or is heel wat eerlijker.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Karen Armstrong die mislukte non die de islam looprt op te geilen en zodoende wel een heel aparte beschrijving van de geschiedenis heeft.het nieuwe boek van karen armstrong gaan lezen getiteld "de profeet; over het leven van mohammed"
alexander de grote heeft in een dronken bui zijn eigen vriend vermoord vanwege een ruzie
ik neem hoe dan ook afstand van de typering "walgelijke vent"
zonder hierbij in acht te nemen de cultuurhistorische context, de tijdgeest, enz.
een van de dingen waar de Verlichting hoog van opgeeft is de evolutiegedachte, het geloof in vooruitgang
daarbij hoort ook het inzicht dat het besef van normen en waarden in vroegere tijden minder ver ontwikkeld was dan in onze tegenwoordige tijd
karen armstrong weet deze verbanden wél te leggen
om nu zonder slag of stoot te beweren dat zij leugens zou verkondigen gaat gewoon veel te ver
het zou kunnen dat zij bepaalde details niet genoemd heeft en op zich kan dat een terechte ktritiek zijn, maar nog geen reden om haar te beschuldigen van geschiedvervalsing o.i.d.
dat is niet zo
zonder hierbij in acht te nemen de cultuurhistorische context, de tijdgeest, enz.
een van de dingen waar de Verlichting hoog van opgeeft is de evolutiegedachte, het geloof in vooruitgang
daarbij hoort ook het inzicht dat het besef van normen en waarden in vroegere tijden minder ver ontwikkeld was dan in onze tegenwoordige tijd
karen armstrong weet deze verbanden wél te leggen
om nu zonder slag of stoot te beweren dat zij leugens zou verkondigen gaat gewoon veel te ver
het zou kunnen dat zij bepaalde details niet genoemd heeft en op zich kan dat een terechte ktritiek zijn, maar nog geen reden om haar te beschuldigen van geschiedvervalsing o.i.d.
dat is niet zo
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Karen Armstrong heeft ergens geschreven dat Mekka werd veroverd zonder een druppel bloed te vergieten, hetgeen volkomen onjuist is (16 kunstenaars en dichters, waarvan de meeste vrouwen waren, werden geslacht in naam van Allah, en in opdracht van de 'edelmoedige' Mohammed). Dit betekent dat Armstrong, óf niet van de waarheid op de hoogte was, hetgeen ik me amper kan voorstellen, óf dat ze onder invloed van 'dhimmitude' heeft gelogen, want dat de slag om Mekka zonder bloedvergieten is gevoerd, is simpelweg onwaar; een leugen dus (of onwetendheid, maar dat geloof ik niet, en dat pleit ook niet voor haar reputatie).mustafa schreef: het zou kunnen dat zij bepaalde details niet genoemd heeft en op zich kan dat een terechte ktritiek zijn, maar nog geen reden om haar te beschuldigen van geschiedvervalsing o.i.d.
dat is niet zo
Vriendelijke groet.
Ik niet, Alexander de Grote was een op macht belust persoon die alleen maar vreselijk bekwaam was. (Ook in bestuur maar daar heeft ie weinig tijd voor gehad.) Vele mensen die de geschiedenis in zijn gegaan met "de grote" als toevoeging zijn grote galbakken en dictators geweest. Alexander was een ziek en megolomaan persoon!mustafa schreef:alexander de grote heeft in een dronken bui zijn eigen vriend vermoord vanwege een ruzie
Iemand die mensen vermoord, oorlogen begint ter meerdere ere en glorie van zijn persoonlijkheid is in alle tijden verderfelijk.....punt uit.zonder hierbij in acht te nemen de cultuurhistorische context, de tijdgeest, enz.
De tijd van de verlichting is ook de tijd van de klasse strijd. Dit wordt vaak vergeten, milioenen mensen uitgebuit onder de Laissez faire. Filosofen hebben wel vaak een bijdrage gedaan, slecht of minder slecht maar ook zij zijn kinderen van hun tijdsgeest. het is vooral de economische ontwikkkeling die bijdraagt tot anders denken over moraal, zeden.een van de dingen waar de Verlichting hoog van opgeeft is de evolutiegedachte, het geloof in vooruitgang
Gelul van de hoogste plank, ook vroeger wisten mensen al dat oorlog en moordpartijen niet fijn waren, alleen de simpele zielen zijn niet terug te vinden in de geschriften. Maar waar passages opduiken krijgt men een geheel ander beeld. Dacht jij soms dat het vernietigen van steden jubelend werd bezongen?daarbij hoort ook het inzicht dat het besef van normen en waarden in vroegere tijden minder ver ontwikkeld was dan in onze tegenwoordige tijd
Karen Armstrong verkondigt leugens en vertekend hypocriet de geschiedenis omdat ze islam geil is. bij mij staat mevrouwtje tussen een heleboel andere geschiedenis boeken die wat anders vertellen!karen armstrong weet deze verbanden wél te leggen
Nee, nog veel erger, ze heeft een pamflet geschreven waarbij ze de feiten negeert en haar eigen visie geeft terwijl ze zelf totaal geen autoriteit is op het vlak van geschiedenis onderzoek, een pamflet die de misdaden van Mohammed verhult in natte lappen!het zou kunnen dat zij bepaalde details niet genoemd heeft en op zich kan dat een terechte ktritiek zijn, maar nog geen reden om haar te beschuldigen van geschiedvervalsing
Moorden vanwege de culturele tijdgeest? Allah was dus onderhevig aan tijdsgeest en cultuur? En nog niet voldoende ontwikkeld? Toch vreemd voor een God die van alle tijden is, kon die niet overzien dat uitmoorden en afslachten verkeerd was? Of is God ook aan evolutie onderhevig en moest hij ook nog een hoop leren.Mustafa schreef:daarbij hoort ook het inzicht dat het besef van normen en waarden in vroegere tijden minder ver ontwikkeld was dan in onze tegenwoordige tijd
Indien je een en ander zonder inbreng van Allah die door Mohammed sprak zou verkondigen heeft het nog ergens een grond. Maar juist omdat het afkomt van Allah en door Mohammed op voorspraak van Allah is gedaan, is tijdsgeest en cultuur geen enkele geldende reden om mensen af te slachten, verkrachten enz. Dat dit toch gebeurde bewijst alleen maar dat het Mohammeds wil was en dat Allah een waan was van diezelfde Mohammed.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.