Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Bericht door Devious »

De pleitbezorgers van het mohammedaanse bijgeloof en seculiere liefhebbers van de Islam verspreiden vaak met veel dweperij de mythe dat Mohammed's verovering van Mekka en het Arabische schiereiland, een vredelievende gebeurtenis was; een groot voorbeeld van barmhartigheid en edelmoedigheid (hier op dit forum hebben we dit ook al meerdere malen gehoord; hè Mustafa :wink: ).

Onzin natuurlijk. We weten al dat Mohammed een massamoordenaar was, rovershoofdman, slavenhandelaar en kindermisbruiker. Een ordinaire warlord.

De verovering van Mekka werd niet uitgevoerd zonder bloedvergieten, zoals de dwepers vaak verkondigen. Er vielen 16 doden. Nee, dat zijn er niet zoveel, maar dat kwam omdat de leiders van de Mekkanen al bij Mohammed in de tent zaten thee te drinken, zoals Arabist Jansen in zijn Constandselezing uitlegt http://www.humanistischverbond.nl/opini ... g2006.html .
Het was allemaal vooropgezet. En natuurlijk waren er dichters en kunstenaars die Mohammed hadden bespot. Deze werden in opdracht van Mohammed afgeslacht, net als de 700 krijgsgevangen die hij eerder al had afgeslacht:
Arabist Jansen schreef:Een zekere Abdallah ibn Khatal was een Mekkaan die twee zangeressen in dienst had, die in hun liederen Mohammed plachten te bespotten. Mohammed gaf opdracht hen alle drie te doden. Een van de meisjes wist te vluchten en kreeg later amnestie.

Een andere Mekkaan, een zekere Huwayrith ibn Nuqaydh, had Mohammed beledigd, en werd door Mohammeds pleegbroer en schoonzoon Ali gedood. Een zekere Sara, een vrijgelaten slavin, ook cabaretière, had Mohammed beledigd. Ze wist nog een aantal jaren in leven te blijven maar is uiteindelijk gedood. Een zekere Miqyas was na een bloedwraakkwestie uit de islam getreden en vanuit Medina naar Mekka teruggegegaan. Ook hij werd gedood.
Wat een walgelijke vent eigenlijk, die Mohammed. Geen wonder dat er zoveel geweld en dreiging uitging vanuit de Islamitische wereld, na het incident met de Deense Cartoons. Al die krijsende imam's en hysterische volksmassa's volgden gewoon het voorbeeld van hun 'profeet'. Natuurlijk zullen er weer forumgebruikers zijn die zeggen dat ik alle moslims demoniseer. Onzin natuurlijk, want dat zeg ik helemaal niet. Het is gewoon een stukje geschiedenis, en ik trek daar mijn conclusies uit; namelijk de conclusie dat Mohammed een intolerante, gewelddadige en despotische oorlogsmisdadiger was.

http://www.humanistischverbond.nl/opini ... g2006.html

Vr. Gr.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

kun je maar beter mormoon zijn (ook handig als je je stamboom wil uitzoeken) :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sebastiaan
Bevlogen

Re: Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Bericht door Sebastiaan »

Devious schreef:Wat een walgelijke vent eigenlijk, die Mohammed.
Moslims zien dat toch 'ietjes' anders. Als je neutraal (als een onwetende) een moslim vraagt wie Mohemmet was. krijg je niet meer dan lof verhalen te horen die aantonen hoe goed en deugzaam persoon hij wel niet was. Als je ook maar de kleinste suggestie maakt die in contratictie is met dat fantasie beeld, begetaliseren ze het of zeggen dat het gods wil was. Juist ja, op die manier kun je letterlijk erke gruwel tegen de mensheid goedpraten.

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe weinig moslims van hun eigen religie afweten. Vaak weten ze minder van Islam en zijn geschiedenis dan ikzelf. Ik kan ze in een half uur vaak meer vertellen over hun godsdienst dan ze zelf hebben opgestoken uit bezoeken aan de moskee. :shock: Islam is de onbetwiste wereldlijder als het gaat om het achterlijk het dom houden van hun volgelingen, en dat is echt zonde.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd wat Mustafa ervan vindt dat Mohammed 16 kunstenaars en dichters liet afslachten omdat ze Mohammed hadden bespot. Het aflsachten van kunstenaars is wel een erg edelmoedige en barmhartige daad,is het niet?

grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Devious schreef:Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd wat Mustafa ervan vindt dat Mohammed 16 kunstenaars en dichters liet afslachten omdat ze Mohammed hadden bespot. Het aflsachten van kunstenaars is wel een erg edelmoedige en barmhartige daad,is het niet?

grtz..
bespotten is ook niet zo leuk
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Mustafa laat zijn ware aard zien?

We wisten al dat je niet kon discussieren (men moet jou altijd de knip op de neus zetten om je zover te krijgen daadwerkelijk op de argumenten in te gaan met een tegenargument), maar dat je politieke moorden in naam van het geloof zou rechtvaardigen, dat had ik niet van je verwacht.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mustafa schreef:
Devious schreef:Ik ben nog steeds wel een beetje benieuwd wat Mustafa ervan vindt dat Mohammed 16 kunstenaars en dichters liet afslachten omdat ze Mohammed hadden bespot. Het aflsachten van kunstenaars is wel een erg edelmoedige en barmhartige daad,is het niet?

grtz..
Oh dus dat rechtvaardigd het afslachten van 16 kunstenaars en dichters? Dus als ik jou bespot is het gerechtvaardigd dat je me afslacht? Rare vredelievendheid hou jij er dan op na zeg. Dus ook die moslim die Van Gogh ombracht stond in zijn recht omdat hij handelde zoals de geliefde profeet zou handelen?
De vraag is ook nog eens hoe je overeind kan houden dat Armstrong over een vrede strijd zonder bloedvergieten spreekt. Dit maakt toch heel de koranuitleg van Armstrong loz zand?

Of wat voor verklaring heb jij er dan voor? Kun je dan niet snappen dat wij totaal niet onder de indruk zijn als je met Karin Armstrong komt voor de uitleg van de Islam?

En heb je hier dan geen enkel ander argument voor dan dat lullige zinnetje?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Theoloog schreef:Mustafa laat zijn ware aard zien?

We wisten al dat je niet kon discussieren (men moet jou altijd de knip op de neus zetten om je zover te krijgen daadwerkelijk op de argumenten in te gaan met een tegenargument), maar dat je politieke moorden in naam van het geloof zou rechtvaardigen, dat had ik niet van je verwacht.
doodstraf is niet hetzelfde als moord
maar of ik dat zou willen goedpaten is heel wat anders
in mekka heeft geen bloedbad plaatsgevonden, maar toch zijn er enige doden gevallen zogezegd
wanneer de informatie via karen armstrong onvolledig blijkt te zijn dan betekent dit inderdaad schade voor haar reputatie
ik vind dit persoonlijk jammer, maar nog steeds ben ik ervan overtuigd dat haar boeken een waardevolle bijrage leveren in een beter begrip voor de islam en waar deze in werkelijkheid voor staat
dit neemt niet weg dat een religie zich behoort te transformeren door de tijd heen en dat zie je in de islam nu ook gebeuren
zie vrouwenemancipatie
en zie de oudkatholieke kerk die ook vrouwelijke bisschoppen kent, zoals het ook in de bloeitijd van de islam gebruikelijk was dat ook vrouwelijke imams de preekstoel beklommen
en dit gebruik is onlangs weer in ere hersteld door amina wadud
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

collegavanerik schreef:kun je maar beter mormoon zijn (ook handig als je je stamboom wil uitzoeken) :D
mormonen zijn voorstander van polygamie
ik niet
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Re: Mohammed's zogenaamde 'vreedzame' invasie van Mekka.

Bericht door mustafa »

Sebastiaan schreef:
Devious schreef:Wat een walgelijke vent eigenlijk, die Mohammed.
Moslims zien dat toch 'ietjes' anders. Als je neutraal (als een onwetende) een moslim vraagt wie Mohemmet was. krijg je niet meer dan lof verhalen te horen die aantonen hoe goed en deugzaam persoon hij wel niet was. Als je ook maar de kleinste suggestie maakt die in contratictie is met dat fantasie beeld, begetaliseren ze het of zeggen dat het gods wil was. Juist ja, op die manier kun je letterlijk erke gruwel tegen de mensheid goedpraten.

Ik sta er elke keer weer versteld van hoe weinig moslims van hun eigen religie afweten. Vaak weten ze minder van Islam en zijn geschiedenis dan ikzelf. Ik kan ze in een half uur vaak meer vertellen over hun godsdienst dan ze zelf hebben opgestoken uit bezoeken aan de moskee. :shock: Islam is de onbetwiste wereldlijder als het gaat om het achterlijk het dom houden van hun volgelingen, en dat is echt zonde.
met de strekking van je verhaal ben ik het eens
ik ben ook niet zo onder de indruk van de kritiekloosheid van moslims
en dat zijn dus in de regel mannen, slechts 50 % van de moslims dus
maar er zijn tekenen ten goede en die komen eigenlijk voornamelijk van de kant van vrouwen
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

mustafa schreef:doodstraf is niet hetzelfde als moord
Dus Stalin heeft meer dan 20 millioen mensen met de dood gestraft en was eigenlijk een bescheiden en aardige jongen?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hitler was buiten de doodstraf die hij oplegde aan miljoenen Joden natuurlijk ook een schatje.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Mustafa, als je dat verhaal van Jansen had gelezen, zou je hebben geweten dat de inname van Mekka zonder al te veel bloedvergieten kon geschieden, niet omdat Mohammed door een wonder werd gezien als de messias, maar omdat de bestuurders van de stad inzagen dat de zaak hopeloos was, en in plaats van een beleg kozen voor theedrinken met hun nieuwe vorst.

Zowiezo vielen er wel enkele doden, maar wat veel erger is, is dat Mohammed vervolgens alsnog opiniemakers uit de weg liet ruimen vanwege de meningen die ze daarvoor hadden verkondigd. (en dan zeg jij: "ja, maar bespotting is ook niet leuk")

Idioot! Begrijp je dan werkelijk niet dat dit het hele beeld van de lankmoedige Profeet, die spot en hoon van zich afschudt, en bidt voor hen die hem vervolgen, in een opportunistisch licht zet? De Profeet Mohammed was blijkbaar alleen maar humaan en beschaafd toen hem de macht ontbrak om wraak te nemen.
Toen hij die macht wel had, kwam een heel andere kant van hem boven: toen toonde hij zich wreed en onverbiddelijk.
Dat niet alleen: hij claimde daarbij Gods goedkeuring. Dus ook God heeft volgens het Mohammedaanse geloof twee gezichten, een humaan, vergevingsgezind gelaat (in de pre-Medinenzische periode) en een aggressief, expansionistisch, totalitair en wraakzuchtig gelaat (in de Medinenzische en post-Medinenzische periode).

Mohammed blijkt dus helemaal geen lieve meneer! En wat betekent dit voor al die moslims die zich nu op zijn voorbeeld beroepen, en morele superioriteit veinzen omdat zij niet reageren op de Westerse kritiek. Zullen zij over honderd jaar, als moslims de meerderheid in Europa zijn, ook nog lankmoedigheid en barmhartigheid preken, en het opnemen voor de critici, of zullen zij al zwijgende toestemmen met hun dood?

Wat klonk er na de dood van Van Gogh? Hij vroeg er zelf om!
Wat klinkt er op de uitlatingen van Wilders? Hij vraagt er gewoon om!

Ik weet van welgeteld een enkele moslim die protesteerde tegen de dood van Van Gogh, nl. Achmed Aboutaleb. Die wordt inmiddels zelf bedreigd. Hij is niet de enige:

Jamal Miftah die in een krant in Tulsa, Oklahoma deze column schreef, werd als dank uit de moskee geweerd en door de imam en een boze menigte voor 'antiislamitisch' uitgemaakt.
"Message of Islam is not jihad, fatwahs

I moved to the United States in March 2003, with my four kids and wife from Pakistan bordering Afghanistan. There was a call by a local jihadi organization to fight the coalition forces in Afghanistan. One of my dearest friends, Mirza Kohistani, fell prey to that call and joined the group, despite my advice and that of his wife to him.

All the leaders of that organization returned safely after the fall of the Taliban empire, but they left behind the body of my friend and hundreds of other innocent people like him.

I am obliged to respond to Ayman al-Zawahri's recent video message, portraying himself as champion of Islam and others as liars.

My message to Ayman al-Zawahri and Muslims of the world: "Islam" means submission and is derived from a word meaning "peace." Islam, Christianity and Judaism have the same origin, the Prophet Abraham. The prophet of Islam has said that God has no mercy on someone who does not have mercy for others.

I appeal to the Muslim youth in particular and Muslims of the world in general to rise up and start jihad against the killers of humanity and help the civilized world to bring these culprits to justice and prove that Islam is not a religion of hatred and aggression.

I appeal to the Muslim clerics around the world that, rather than issuing empty fatwas condemning suicide bombing, they should issue a fatwa for the death of such scoundrels and barbarians who have taken more than 4,267 lives of innocent people in the name of Islam and have carried out more than 24 terrorist attacks on civilian installations throughout the world. This does not include the chilling number of deaths because of such activities in Iraq and Afghanistan, which is well over 250,000.

I appeal to al-Zawahri and his band of thugs to hand themselves over to justice and stop spreading evil and killing innocent humans around the world in the name of Islam. Their time is limited and Muslims of the world will soon rise against them to apprehend them and bring them to justice."
De column is inmiddels verwijderd (hmmmm, waarom zou dat toch zijn?) Maar meneer Miftah heeft wel enkele interviews gegeven over het incidenthttp://www.youtube.com/watch?v=FbkrKH7SCio&eurl=

Het geval Miftah staat trouwens ook weer niet op zichzelf:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,214 ... 05,00.html
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mustafa schreef:
collegavanerik schreef:kun je maar beter mormoon zijn (ook handig als je je stamboom wil uitzoeken) :D
mormonen zijn voorstander van polygamie
ik niet
jij bent dan ook in de ogen van moslims een afvallige.

"Als mohammed vandaag geleefd zou hebben, zou hij samen strijden met El Quaeda"
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:
Dit laat op pijnlijke wijze zien hoever de Eurabische indoctrinatie is gevorderd. Dhimmitude' en 'islamofilie' zijn zó diep ingedrongen in het denken van veel Europeanen - vooral intellectuelen - dat men niet meer in staat lijkt te zijn om de immense verdorvenheid van iets in te zien. Het afslachten van honderden krijgsgevangenen (waaronder kinderen), roofmoord, onderdrukking van andersdenkenden, seks met een jong kind, slavenhandel - allemaal misdaden van Mohammed - , en de meest langdurige en bloedige oorlog aller tijden, in naam van Allah de 'barmhartige', worden allemaal goedgepraat en bedekt met de mantel der 'liefde', want Mohammed, de Islam en de Koran zijn per definitie heilig. Dit is 'dhimmitude' ten voeten uit!

Wees eerlijk Mustafa! Laat je gevoel eens spreken. Wat vind je er nu werkelijk van dat Mohammed een vrouw laat achtervolgen, die al een leven achter de rug heeft als slavin, en haar laat afslachten, alleen omdat ze hem heeft bespot. Vind je dit een toonbeeld van edelmoedigheid? Is iemand die critici laat ombrengen niet ontzettend kleingeestig en despotisch? Ik heb jou al een aantal keren het woord 'inquisitie' horen zeggen in een negatieve context. Is het niet de inquisitie ten voeten uit, om critici de monden te snoeren? En is het niet het meest verwerpelijk om die critici de kelen door te snijden?
Is Mohammed de slavenhandelaar, Mohammed de massamoordenaar, Mohammed de rovershoofdman, Mohammed de kindmisbruiker, en Mohammed de onderdrukker en moordenaar van andersdenkenen niet gewoon een verwerpelijk figuur?
Of zouden we zijn grootse voorbeeld moeten volgen, zoals Mohammed Bouyeri en broeder Osama?

Een vriendelijke groet.
Plaats reactie