Er zijn meer dan twee genders

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Er zijn meer dan twee genders

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

heeck schreef: 01 mei 2024 12:53 Tiberius,

Het belang van commercie. Zeker!

R.

Langskomende inzichten over winnen en verliezen.

Ooit hadden Jan Hein Donner, schaakgrootmeester, en ik als programmeur dezelfde werkgever en zaten in die functie tegenover elkaar.
Zijn uitspraak, ongeveer destijds, dat vrouwen niet konden schaken zou moeten leiden tot transgenderproblemen bij het schaken.
Niet echt dus.

Naast schaken is er ook bilarten waar ik geen problemen voorzag. Tot een bilartster wegliep vanwege transgenderschap van haar rivaal.
Hoe het daar zit heb ik even laten liggen omdat de dochter van Jan Hein nog even terugkomt op die uitspraak van haar vader en het ziet er naar uit dat er vooral andere verschillen meespelen.
Lezen:
https://www.mariandonner.nl/kunnen-vrouwen-schaken/

Roeland
De commercie is hier slechts een tussen medium.
Ook zonder commercie houdt het op als de mensen het met 'deze regels' de rug toe keren.

Dat van vrouwelijke schakers is best interessant.
Er ontbrak wel nog iets:
Veel meisjes kunnen goed meekomen, maar als ze tegen de twintig zijn ze nagenoeg allemaal afgehaakt.
Misschien omdat ze volwassen worden en jongens niet???
Zo'n verschil is er ook tussen wolven en honden.

PS.
Donner kon met dammen niet winnen van zijn oma.
(Hij zei altijd dat het spel te plat was. :mrgreen: )
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Tiberius Claudius” schreef: De commercie is hier slechts een tussen medium.
Ook zonder commercie houdt het op als de mensen het met 'deze regels' de rug toe keren.

Dat van vrouwelijke schakers is best interessant.
Er ontbrak wel nog iets:
Veel meisjes kunnen goed meekomen, maar als ze tegen de twintig zijn ze nagenoeg allemaal afgehaakt.
Misschien omdat ze volwassen worden en jongens niet???
Zo'n verschil is er ook tussen wolven en honden.

PS.
Donner kon met dammen niet winnen van zijn oma.
(Hij zei altijd dat het spel te plat was. :mrgreen: )
Tiberius,

Ik betwijfel of de mensen zomaar een speel-achtige competitie de rug toe keren.
De spelers vast niet en het publiek misschien en dan heb ik geen moreel probleem.

Het moeizame ijkpunt ligt bij meer of minder, zonodig ingrijpend behandelen van het lichaam terwille van een ander. En zoiets temeer bij het hebben van verantwoordelijk zijn voor die (on)volwassene.

Vandaar mijn opvoeren van die zesvingerige die zwemvoordeel kan hebben, maar meer ook niet.
En dat vreemde schaken dat geen enkel onderscheid hoog doorvoert, want wie wint die wint. Uit.
Behalve dat Marian Donner wist te verhalen over de dramatische verlies-krampen bij mannen.
En snooker waarvoor ik nog steeds geen verdedigbare, lijfelijke eigenschap zie. Behalve die verlies-kramp want het publiek liep niet weg.

Korfbal voert ook geen sex-onderscheid en wat zou er tegen zijn om de GO-voorgift te hanteren bij voetbal; gewoon spelers, als ware het fiches, extra om een gebleken! verschil te compenseren.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 01 mei 2024 11:03 Axxyanus,

Eerst Lia Thomas nageslagen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lia_Thomas

Wie heeft/hebben er nu waarom problemen met welke prestaties van Lia Thomas?
En voor wie zou dat er “echt” toe moeten doen buiten de kring van de direkt belang hebbenden?

Hoe zou iets dergelijks verlopen met zes-vingerig meedoen aan zwemwedstrijden?
Ik zou zeggen dat als een wedstrijd meerdere categoriën invoert, dat iedereen er problemen mee heeft als iemand een voordeel probeert te halen door in de verkeerde categorie mee te doen.

Sporten heeft allerlei categoriën. De opspitising naar geslacht, leeftijdscategoriën en voor sommige sporten gewichtsklassen. Voor zover ik weet wordt het over het algemeen niet aanvaard als iemand in een andere categorie wil meedoen enkel omdat die zich als van die andere categorie zou identificeren.

Je kan natuurlijk van oordeel zijn dat de opsplitsing in twee categoriën naar geslacht beter afgeschaft kan worden. Maar als je akkoord bent dat die twee categoriën er zijn, denk ik niet dat het zinnig is dat iemand dan kan meedoen aan de andere categorie, enkel door zich als dusdanig te identificeren. Ook niet als die de nodige chirurgie heeft ondergaan om meer op die andere categorie te lijken.

Voor zover ik weet zijn er geen categoriën op basis van vingeraantal.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 01 mei 2024 15:23 Korfbal voert ook geen sex-onderscheid en wat zou er tegen zijn om de GO-voorgift te hanteren bij voetbal; gewoon spelers, als ware het fiches, extra om een gebleken! verschil te compenseren.
Korfbal voert wel een geslachtsonderscheid. Het is niet omdat korfbal met gemengde teams speelt, dat het geen onderscheid maakt tussen de geslachten. Elk team bestaat uit vier mannen en vier vrouwen, niet uit acht deelnemers van om het even welk geslacht. Ook staat in de regels dat bij het verdedigen dames enkel dames mogen verdedigen en heren enkel heren.

Dus hoewel een korfbalploeg uit zowel mannen als vrouwen bestaat, maakt het weldegelijk een onderscheid tussen de geslachten.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

heeck schreef: 01 mei 2024 15:23En snooker waarvoor ik nog steeds geen verdedigbare, lijfelijke eigenschap zie.
Ik heb in competitie verband gebiljart en gedart.

Jawel, als cafè'sport', en daar waren verder geen kleedvoorschriften aan verbonden. Dat laatste had tot gevolg dat de wat competatievere vrouwen hun manier van kleden uit probeerden te buiten door daarmee de 'heren' tegenstanders op het moment suprême van hun à pro·pos af te brengen, bijvoorbeeld door per ongeluk[?] na hun worp tijdens het 'darts uit het bord trekken' een pijltje te laten te vallen waardoor ze in hun te korte rokje wel moesten bukken ... of wat tijdens het biljarten nog wel eens voorkwam dat zo een 'dame' dan geheel overbodig allerlei poses aannam waarbij ze ver voorover leunend, liefst met één been heel lenig hoog in de lucht
zich voorbereidde op een heel eenvoudige stoot.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

axxyanus schreef: 01 mei 2024 16:16
heeck schreef: 01 mei 2024 15:23 Korfbal voert ook geen sex-onderscheid en wat zou er tegen zijn om de GO-voorgift te hanteren bij voetbal; gewoon spelers, als ware het fiches, extra om een gebleken! verschil te compenseren.
Korfbal voert wel een geslachtsonderscheid. Het is niet omdat korfbal met gemengde teams speelt, dat het geen onderscheid maakt tussen de geslachten. Elk team bestaat uit vier mannen en vier vrouwen, niet uit acht deelnemers van om het even welk geslacht. Ook staat in de regels dat bij het verdedigen dames enkel dames mogen verdedigen en heren enkel heren.

Dus hoewel een korfbalploeg uit zowel mannen als vrouwen bestaat, maakt het weldegelijk een onderscheid tussen de geslachten.
Axxyanus,

Compenserend onderscheid dus. En zonder transgender-problemen.
Ondertussen ben ik verder op zoek geweest naar de “verlies-emotie” die Marian Donner aanhaalde.
En dan kom ik met golf bij het ware venijn, namelijk als topsportster, alles jaren opzij zettend, te moeten verliezen van iemand die profiteert van een vóór de transitie sterker opgebouwd lijf.
Lang artikel, maar alles waar het in de profisport om draait komt langs. Behalve ouders die hun dochter vast trainen met speciaal het oog op een latere gender-overstap.

https://golfweek.usatoday.com/2024/02/0 ... -its-fair/

Heel duidelijk wordt tentoon gesteld waar en wat er speelt: geen spelletje maar belangen bij niet verliezen.

HierEnNu,

Het uitbuiten van kledij om de opponent te ontregelen, en/of het publiek te bekoren is zo wijd verbreid dat er bijna geen sport kan worden bedreven zonder daarop toegespitste kledingvoorschriften in acht te nemen.

En tumult daarover is vast ook terug te vinden. Openbaar tonen van gelaatshaar is nu veel populairder dan toen ik in 1961 bij IBM als eerste en jarenlang enige baard binnenkwam.

Roeland
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 01 mei 2024 09:28 @Peter van Velzen en Henry II.

Bedankt voor deze extra informatie. Ik weet alleen niet goed in welke mate dat helpt in het bepalen hoe we moeten omgaan met de gendereisen die gesteld worden. Nemen we Lia Thomas als voorbeeld. Voor zo ver ik op de hoogte ben een begenadigd zwemmer die tot de subtop hoorde. Dan identificeert die zich als vrouw en breekt een boel records in het vrouwenzwemmen. Dan denkt ik toch dat daar iets niet klopt, zelfs als Lia Thomas bepaalde hersenstructuren zou hebben die normaal gezien enkel bij vrouwen voorkomen. [Ik denk dat we hier CAOS e.d. kunnen uitsluiten].
Daar kan ik niemand bij helpen. Het instellen van een aparte categorie voor vrouwen (of voor gehandicapten) is niet alleen gedaan om de groepen van elkaar te scheiden, (speelt wel een voorname rol bij vrij worstelen) maar om de minder presterende groep een kans te geven om een eigen competitie te hebben. Wat de criteria daarvoor zijn, is iets wat degenen die deel uitmaken van deze categorie, moeten beslissen, niet jij of ik.

Ik krijg de indruk dat Lia Thomas op afstanden groter dan 200 yard altijd zou winnen, en dus verwacht ik dat men haar daarom van deelname zou uitsluiten. Of ze de genoemde relatieve afmeting van hersenstructuren bezit is zover ik weet nog niet aan te tonen. En daarom niet van belang.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 01 mei 2024 18:03
axxyanus schreef: 01 mei 2024 16:16

Axxyanus,

Compenserend onderscheid dus. En zonder transgender-problemen.
Hoe zo, zonder transgender-problemen? Transgender wordt nu juist gebruikt om dat comperserend onderscheid te negeren.
heeck schreef: 01 mei 2024 18:03 Ondertussen ben ik verder op zoek geweest naar de “verlies-emotie” die Marian Donner aanhaalde.
En dan kom ik met golf bij het ware venijn, namelijk als topsportster, alles jaren opzij zettend, te moeten verliezen van iemand die profiteert van een vóór de transitie sterker opgebouwd lijf.
Ja en? Daarmee raak je op geen enkele manier aan de vraag in hoeverren de deelname van Lia Thomas aan de vrouwencompetie gerechtvaardigd is of niet.

Het verhaaltje dat jij hier boven brengt kan je ook brengen als mensen verliezen van een valsspeler. Het venijn van te moeten verliezen van iemand die verboden middelen gebruikt heeft bv.

Zoals ik het begrijp is de vrouwencompetie nu juist opgezet zodat vrouwen geen deelnemers tegenover zich kregen die een mannelijke lichaamsontwikkeling hebben doorgemaakt.
heeck schreef: 01 mei 2024 18:03 Heel duidelijk wordt tentoon gesteld waar en wat er speelt: geen spelletje maar belangen bij niet verliezen.
Ja en? Dat kan je toch ook stellen als er geprotesteerd wordt tegen doping in de sport. Zij die protesteren als er doping bij anderen wordt vastgesteld hebben ook belangen bij niet verliezen.

Jij hebt hier niets aangebracht dat tegenspreekt dat Lia Thomas in de mannencompetie hoort.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 02 mei 2024 03:58

Bedankt voor deze extra informatie. Ik weet alleen niet goed in welke mate dat helpt in het bepalen hoe we moeten omgaan met de gendereisen die gesteld worden. Nemen we Lia Thomas als voorbeeld. Voor zo ver ik op de hoogte ben een begenadigd zwemmer die tot de subtop hoorde. Dan identificeert die zich als vrouw en breekt een boel records in het vrouwenzwemmen. Dan denkt ik toch dat daar iets niet klopt, zelfs als Lia Thomas bepaalde hersenstructuren zou hebben die normaal gezien enkel bij vrouwen voorkomen. [Ik denk dat we hier CAOS e.d. kunnen uitsluiten].
Daar kan ik niemand bij helpen. Het instellen van een aparte categorie voor vrouwen (of voor gehandicapten) is niet alleen gedaan om de groepen van elkaar te scheiden, (speelt wel een voorname rol bij vrij worstelen) maar om de minder presterende groep een kans te geven om een eigen competitie te hebben. Wat de criteria daarvoor zijn, is iets wat degenen die deel uitmaken van deze categorie, moeten beslissen, niet jij of ik.
Dat vind ik een rare opmerking. Je kan van oordeel zijn dat welke categorieën ze inrichten, hun keuze is. Het lijkt me wel dat de rest een zekere eerlijkheid daarin mag verwachten. Als ze gewichtsklassen inrichten maar dan zwaardere mensen toelaten in een lichtere gewichtsklasse omdat die mensen zich als minder zwaar identificeren, dan lijkt het me dat wij daar wel degelijk iets over mogen zeggen.

Als over een aantal jaren niet-gehandicapte mensen aan de paralymics zouden meedoen omdat ze zich als gehandicapt identificeren, dan zou jij daar geen probleem mee hebben? Zou jij dan ook denken dat wat de criteria zijn om deel te nemen aan die categorie diegenen moeten zijn die deel uitmaken van deze categorie beslissen?

Het lijkt me ook een cirkelredenering. Als de catogorie nog of terug afgelijnd moet worden en dus niet vast staat wie er toebehoort, hoe kan je dan aflijnen wie er over mag beslissen, want dat lijken dan de zelfde groep te zijn.

Er is natuurlijk ook het feit dat dit soort vragen niet beperkt is tot sport. Als een vrouwelijke verdachte gefouilleerd moet worden, dan heeft ze het recht dat dat door een vrouw gebeurt. Worden haar rechten dan geëerbiedigd als ze door een persoon van het mannelijk geslacht wordt gefouilleerd die zich identificeert als vrouw?

Wat als een vrouw opgenomen wordt wegens een intiem probleem en vraagt dat haar intieme verzorging door een vrouw gebeurt. Wordt dan aan haar vraag voldaan als die verzorging uiteindelijk gebeurt door een persoon van het mannelijk geslacht die zich identificeert als vrouw?

Als iemand van het mannelijk geslacht voor een misdaad veroordeeld wordt maar zich identificeert als vrouw, hoort die dan in een vrouwenfaciliteit?

Als iemand een vrouwenuurtje organiseert, zoals bv een vrouwenuur in het zwembad, moet die dan mannen die zich als vrouw identificeren toelaten? En neen die kan dat niet zomaar zelf beslissen. Er zijn al rechtzaken geweest rond die vraag.
Peter van Velzen schreef: 02 mei 2024 03:58 Ik krijg de indruk dat Lia Thomas op afstanden groter dan 200 yard altijd zou winnen, en dus verwacht ik dat men haar daarom van deelname zou uitsluiten.
Maar dat zou de maatstaf toch niet mogen zijn? Ofwel hoort Lia Thomas in de vrouwencompetie ofwel hoort ze daar niet. Het antwoord op die vraag zou IMO niet mogen afhangen van hoe vaak ze wint. Stel je voor dat Lia Thomas een zwarte vrouw zou zijn i.p.v. een transgender, dan zou je toch dadelijk stijgeren als op basis daarvan beslist werd of men haar zou uitsluiten of niet.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 03 mei 2024 10:29Ofwel hoort Lia Thomas in de vrouwencompetie ofwel hoort ze daar niet.
Zoals wel vaker bezorgd jouw manier van redeneren mij hoofdbrekens en
'spierpijn' in mijn ... oeps ... uhhh,
in mijn 'neurale netwerken van heel véél hersencellen' [Poe :wink: ] en
op zich voelt zulks best wel lekker, maar
de bijkomende Cognitieve Dissonantie ben ik minder blij mee.

Want met welk hersenspinsel zit ik nou weer mee 'dankzij jou'? Daarmee:
  • De tweeling Twee en Ling zijn beide sporters die er van dromen om topsporter te worden, ze dromen er zelfs van om Olympisch Goud te halen en hebben daar ook alles voor over.

Twee krijgt op een gegeven moment een ernstig ongeluk waarbij een been verloren gaat, maar de revalidatie is succesvol en Twee wint vervolgens Olympisch Goud tijdens de ParaLympics.

Ling heeft er alles voor over om ook Olympisch Goud te winnen en laat ook een been afzetten.

• Mag Ling vervolgens überhaupt meedoen aan de ParaLympics?
      :?: :?: :?:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Axxyanus” schreef: Jij hebt hier niets aangebracht dat tegenspreekt dat Lia Thomas in de mannencompetie hoort.
Al veel en veel eerder in een soortgelijk topic probeerde je ook al te vernauwen tot een soortgelijke tunnel.
Mijn verwachting was en is dat er zeker enige tijd aanpassingsfricties zullen zijn.

Het lijkt me ook nog zinloos om voor ieder soort maatschappelijk gedrag, inclusief recreatie- en competitiesporten hier te dicteren hoe deze aanpassingen zouden moeten verlopen.

Per bezigheid nu vast wedden op de vernieuwde regels over een jaar of tien voor de intermationaal relevante lijkt me het hoogst haalbare.

Roeland
Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

axxyanus schreef: 03 mei 2024 09:54
Zij die protesteren als er doping bij anderen wordt vastgesteld hebben ook belangen bij niet verliezen.

Ik kan me voor het grote deel wel vinden in jouw standpunten hier axxyanus.

Ben je ook geneigd om een stap verder te gaan en te speculeren over de vraag waarom deze dingen gebeuren zoals ze gebeuren?

Dat ze gebeuren is één ding. Maar hoe geven we hier betekenis aan, hoe plaatsen we dit gebeuren? Ik bedoel de manier waarop dat wat jij hier als valsspelen typeert wordt gepresenteerd als iets waar we maar gewoon aan moeten wennen? Wat is dat eigenlijk?

Er lijkt hier toch minstens meer aan de hand te zijn dan ‘minderheden die voor hun rechten opkomen’? Of is dat voor jou voldoende verklaring?

heeck schreef: 01 mei 2024 12:53
Naast schaken is er ook bilarten waar ik geen problemen voorzag. Tot een bilartster wegliep vanwege transgenderschap van haar rivaal.
Hoe het daar zit heb ik even laten liggen omdat de dochter van Jan Hein nog even terugkomt op die uitspraak van haar vader en het ziet er naar uit dat er vooral andere verschillen meespelen.
Lezen:
https://www.mariandonner.nl/kunnen-vrouwen-schaken/

Schaken, biljarten, darten en dergelijke zijn interessant omdat ze tonen dat het verschil tussen mannen en vrouwen niet alleen in de spierkracht ligt, zoals vaak ten onrechte wordt gedacht. Ook waar de spierkracht duidelijk geen doorslaggevende rol speelt zijn mannen duidelijk in het voordeel. In ieder geval is dat wat de topsporters zelf beweren. Waarom is dat zo?

En waarom wordt nu zo hard geprobeerd om deze verhouding, die vooralsnog zo moeilijk ontkend kan worden, ontkenbaar te maken? Waarom wil men deze zo duidelijk aanwezige verschillen zo graag loochenen, voor leugen verklaren?

Die verschillen zijn nu juist exact de reden dat de verschillende competities überhaupt bestaan. Dat is wat het tot zo’n bizarre, eigenlijk onmogelijke positie maakt: men wil aan het onderscheid tussen mannen- en vrouwensport vast blijven houden, onderwijl men precies dat waar dat onderscheid op gebaseerd is, namelijk het verschil in prestatie tussen mannen en vrouwen, probeert te ontkennen, zoals bijvoorbeeld in dit artikel hier van mevrouw Donner. Erg interessant.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 03 mei 2024 10:29
Peter van Velzen schreef: 02 mei 2024 03:58

Dat vind ik een rare opmerking. Je kan van oordeel zijn dat welke categorieën ze inrichten, hun keuze is. Het lijkt me wel dat de rest een zekere eerlijkheid daarin mag verwachten. Als ze gewichtsklassen inrichten maar dan zwaardere mensen toelaten in een lichtere gewichtsklasse omdat die mensen zich als minder zwaar identificeren, dan lijkt het me dat wij daar wel degelijk iets over mogen zeggen.

Als over een aantal jaren niet-gehandicapte mensen aan de paralymics zouden meedoen omdat ze zich als gehandicapt identificeren, dan zou jij daar geen probleem mee hebben? Zou jij dan ook denken dat wat de criteria zijn om deel te nemen aan die categorie diegenen moeten zijn die deel uitmaken van deze categorie beslissen?
Vind jij dat (oude) mannen de regels moeten voorschrijven voor (jonge) vrouwen?
Je mag er een mening over hebben, maar de beslissing lijkt mij te moeten worden genomen door de meiden zelf.

Het lijkt me ook een cirkelredenering. Als de catogorie nog of terug afgelijnd moet worden en dus niet vast staat wie er toebehoort, hoe kan je dan aflijnen wie er over mag beslissen, want dat lijken dan de zelfde groep te zijn.
Hoezo een cirkelredenering? Denk je dat ALLE als man geboren personen toegelaten willen worden? Het betreft een uiterst kleine minderheid. Dus hun inbreng zal nauwelijks veel invloed hebben,
Er is natuurlijk ook het feit dat dit soort vragen niet beperkt is tot sport. Als een vrouwelijke verdachte gefouilleerd moet worden, dan heeft ze het recht dat dat door een vrouw gebeurt. Worden haar rechten dan geëerbiedigd als ze door een persoon van het mannelijk geslacht wordt gefouilleerd die zich identificeert als vrouw?

Wat als een vrouw opgenomen wordt wegens een intiem probleem en vraagt dat haar intieme verzorging door een vrouw gebeurt. Wordt dan aan haar vraag voldaan als die verzorging uiteindelijk gebeurt door een persoon van het mannelijk geslacht die zich identificeert als vrouw?

Als iemand van het mannelijk geslacht voor een misdaad veroordeeld wordt maar zich identificeert als vrouw, hoort die dan in een vrouwenfaciliteit?

Als iemand een vrouwenuurtje organiseert, zoals bv een vrouwenuur in het zwembad, moet die dan mannen die zich als vrouw identificeren toelaten? En neen die kan dat niet zomaar zelf beslissen. Er zijn al rechtzaken geweest rond die vraag.
Dat is - denk ik - een lichamelijke kwestie. In al deze gevallen lijkt mij de belangrijkste vraag niet hoe iemand zich identificeert, maar of men een penis heeft. Ook transgenders zonder penis zullen niet graag gefouilleerd of intiem verzorgd worden of opgesloten met trans persoon met penis.
Peter van Velzen schreef: 02 mei 2024 03:58 Ik krijg de indruk dat Lia Thomas op afstanden groter dan 200 yard altijd zou winnen, en dus verwacht ik dat men haar daarom van deelname zou uitsluiten.
Maar dat zou de maatstaf toch niet mogen zijn? Ofwel hoort Lia Thomas in de vrouwencompetie ofwel hoort ze daar niet. Het antwoord op die vraag zou IMO niet mogen afhangen van hoe vaak ze wint. Stel je voor dat Lia Thomas een zwarte vrouw zou zijn i.p.v. een transgender, dan zou je toch dadelijk stijgeren als op basis daarvan beslist werd of men haar zou uitsluiten of niet.
Als ze nooit zou winnen, dan zouden er - denk ik - weinig personen zijn die bezwaar zouden maken.
De meeste vrouwen-categoriën zouden waarschijnlijk niet bestaan, als vrouwen even veel kans maken te winnen als mannen.
(met uitzondering van sporten met veel lijfelijk contact).
Zo zal niemand er zich in de meeste sporten tegenwoordig druk om maken als transgenders of cisgenders zonder penis mee zouden willen sporten met de mannen, ook al was dat voorheen wel anders.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

heeck schreef: 01 mei 2024 15:23 ...
Behalve dat Marian Donner wist te verhalen over de dramatische verlies-krampen bij mannen.
...
Ik heb bij (top)sportende vrouwen anders ook wel de nodige verlies krampen gezien. Alleen hebben die geen lid om af te rukken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

heeck schreef: 01 mei 2024 11:03 Wie heeft/hebben er nu waarom problemen met welke prestaties van Lia Thomas?
meiden die een finaleplaats missen omdat er jongens meezwemmen?

soit
ALs ik heir plots dingen als "cispersonen zonder penis" zie verschijnen ... . Ik weet niet of je daarmee zieltjes wint of welk punt je wil maken.
Laatst gewijzigd door appelfflap op 04 mei 2024 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie